Proc ne ? To je dobrej masakrFx píše:Grc, absinth uz neee :haro:
Lidi.
Ja vim vseho se musi s mirou ale je to vyborna medicinka na vypalovani bacilu v krku, nebo kdyz mas treba kasel pro vyssi ucinek vypalovani bacilu obsah sklenicky pred pozitim zapalte...hori krasne modrym plaminkemFx píše:Mno nesmis toho vypit moc . Kdyz jsem absinth jeste neznal, tak me tim na jedny akci tak nalili, ze mi bylo blbe jeste tejden. A asi jsem i zhloupnul bo co
- tomashv
- Příspěvky: 163
- Registrován: 16. 06. 2004 15:25
- Bydliště: jizni Morava
- Kontaktovat uživatele:
No ono neni od veci do toho Absinthu prilit trochu Bayleis a Kahlui, nahore to zapalit a pak to cucat ohnivzdornym brckem Ne nadarmo se tomu rika B-52Jirka325 píše:Ja vim vseho se musi s mirou ale je to vyborna medicinka na vypalovani bacilu v krku, nebo kdyz mas treba kasel pro vyssi ucinek vypalovani bacilu obsah sklenicky pred pozitim zapalte...hori krasne modrym plaminkemFx píše:Mno nesmis toho vypit moc . Kdyz jsem absinth jeste neznal, tak me tim na jedny akci tak nalili, ze mi bylo blbe jeste tejden. A asi jsem i zhloupnul bo co
318iS
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Nevim jak konzumni lih ale methanol je vyhrevnejsi nez benzin. Jezdi na nej nektere zavody v USA.Jirka325 píše:To by bylo asi drahy palivo a myslim ze benzin hori stejnak lip, ale tim uz si vypalovat bacily by asi vazne byla frajerina
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Ad líh
Fundovaná odpověď :
Porovnáme-li výhřevnost benzínu a lihu, je základní hodnota pro benzín asi o 62% vyšší než pro líh, ale ve směsi se vzduchem se rozdíl zmenší asi na 2%. Jenže na spálení 1 kg benzínu potřebujeme asi 14,7 kg vzduchu a na 1 kg lihu vzduchu asi 6,5 – 8,9 kg, takže pro stejné množství tepla potřebujeme více lihového paliva než benzínu (základní výhřevnost se obejít nedá). V případě výkonu motoru je na tom líh lépe, protože jeho oktanová hodnota (až 130) umožňuje použití výrazně většího kompresního poměru a díky vnitřnímu výparnému teplu (líh při odpařování odnímá velké množství tepla vzduchu, ten zmenšuje svůj objem a do válce ho nasajeme hmotnostně více) a ve stejném motoru vzroste výkon asi o 10% při zhruba dvojnásobné spotřebě. Líh je jediné dostupné palivo, s kterým lze dosáhnout ve stejném motoru stejného výkonu, stačí jen přetryskovat karburátor. Problémem je nutnost značně předehřívat sací potrubí, vysoké výparné teplo lihu způsobuje zamrzání karburátoru. Dále líh působí nepříznivě na kvalitu mazacích olejů a tak se musí často měnit a nebo používat speciální oleje pro motory na lihová paliva.
Líh – pro jednoduchost – rozdělujeme na etylalkohol a metylalkohol. Etylalkohol jistě všichni důvěrně znáte, s metylem se radši moc nekamaráděte, je po něm špatně vidět atd. Etyl má směšovací poměr asi 8,9:1 a metyl 6,5:1. S etylalkoholem se dá při řádném obohacení (6:1) dosáhnout o 12,5% vyššího středního indikovaného tlaku než u benzínu, s metylalkoholem (3:1) o 15% - platí pro původní kompresní poměr. Při speciálních úpravách (kompresní poměr 13,5:1 atd.) se výkon dále zvýší.
převzato z článku teorie motoru autor: p.Čech
Fundovaná odpověď :
Porovnáme-li výhřevnost benzínu a lihu, je základní hodnota pro benzín asi o 62% vyšší než pro líh, ale ve směsi se vzduchem se rozdíl zmenší asi na 2%. Jenže na spálení 1 kg benzínu potřebujeme asi 14,7 kg vzduchu a na 1 kg lihu vzduchu asi 6,5 – 8,9 kg, takže pro stejné množství tepla potřebujeme více lihového paliva než benzínu (základní výhřevnost se obejít nedá). V případě výkonu motoru je na tom líh lépe, protože jeho oktanová hodnota (až 130) umožňuje použití výrazně většího kompresního poměru a díky vnitřnímu výparnému teplu (líh při odpařování odnímá velké množství tepla vzduchu, ten zmenšuje svůj objem a do válce ho nasajeme hmotnostně více) a ve stejném motoru vzroste výkon asi o 10% při zhruba dvojnásobné spotřebě. Líh je jediné dostupné palivo, s kterým lze dosáhnout ve stejném motoru stejného výkonu, stačí jen přetryskovat karburátor. Problémem je nutnost značně předehřívat sací potrubí, vysoké výparné teplo lihu způsobuje zamrzání karburátoru. Dále líh působí nepříznivě na kvalitu mazacích olejů a tak se musí často měnit a nebo používat speciální oleje pro motory na lihová paliva.
Líh – pro jednoduchost – rozdělujeme na etylalkohol a metylalkohol. Etylalkohol jistě všichni důvěrně znáte, s metylem se radši moc nekamaráděte, je po něm špatně vidět atd. Etyl má směšovací poměr asi 8,9:1 a metyl 6,5:1. S etylalkoholem se dá při řádném obohacení (6:1) dosáhnout o 12,5% vyššího středního indikovaného tlaku než u benzínu, s metylalkoholem (3:1) o 15% - platí pro původní kompresní poměr. Při speciálních úpravách (kompresní poměr 13,5:1 atd.) se výkon dále zvýší.
převzato z článku teorie motoru autor: p.Čech
BMW RULEZZZ !