Lidi.

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 30. 06. 2004 22:07

Fx píše:Grc, absinth uz neee :lol: :haro:
Proc ne ? To je dobrej masakr :wink: :lol:

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 30. 06. 2004 22:10

Tak jsem zvedav jak dopadnu az prijedu nekam na sraz .. :wink: zkusim hlasku od GeRoXe. :twisted:

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6343
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 01. 07. 2004 06:47

Jirka325 píše:
Fx píše:Grc, absinth uz neee :lol: :haro:
Proc ne ? To je dobrej masakr :wink: :lol:
Mno nesmis toho vypit moc :lol:. Kdyz jsem absinth jeste neznal, tak me tim na jedny akci tak nalili, ze mi bylo blbe jeste tejden. A asi jsem i zhloupnul bo co :lol:
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 01. 07. 2004 12:09

Fx píše:Mno nesmis toho vypit moc :lol:. Kdyz jsem absinth jeste neznal, tak me tim na jedny akci tak nalili, ze mi bylo blbe jeste tejden. A asi jsem i zhloupnul bo co :lol:
Ja vim :) vseho se musi s mirou :lol: ale je to vyborna medicinka na vypalovani bacilu v krku, nebo kdyz mas treba kasel :lol: pro vyssi ucinek vypalovani bacilu obsah sklenicky pred pozitim zapalte...hori krasne modrym plaminkem :twisted: :twisted:

Uživatelský avatar
tomashv
Příspěvky: 163
Registrován: 16. 06. 2004 15:25
Bydliště: jizni Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomashv » 01. 07. 2004 15:09

Jirka325 píše:
Fx píše:Mno nesmis toho vypit moc :lol:. Kdyz jsem absinth jeste neznal, tak me tim na jedny akci tak nalili, ze mi bylo blbe jeste tejden. A asi jsem i zhloupnul bo co :lol:
Ja vim :) vseho se musi s mirou :lol: ale je to vyborna medicinka na vypalovani bacilu v krku, nebo kdyz mas treba kasel :lol: pro vyssi ucinek vypalovani bacilu obsah sklenicky pred pozitim zapalte...hori krasne modrym plaminkem :twisted: :twisted:
No ono neni od veci do toho Absinthu prilit trochu Bayleis a Kahlui, nahore to zapalit a pak to cucat ohnivzdornym brckem :twisted: Ne nadarmo se tomu rika B-52 :wink:
318iS

Uživatelský avatar
Albert
Příspěvky: 5307
Registrován: 26. 02. 2004 20:27
Bydliště: Praha

Příspěvek od Albert » 01. 07. 2004 16:20

Co takhle nalejt Absinth do nadrze? :twisted: :lol: :haro:

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 01. 07. 2004 18:44

To by bylo asi drahy palivo :lol: a myslim ze benzin hori stejnak lip, ale tim uz si vypalovat bacily by asi vazne byla frajerina :lol:

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 01. 07. 2004 19:38

Jirka325 píše:To by bylo asi drahy palivo :lol: a myslim ze benzin hori stejnak lip, ale tim uz si vypalovat bacily by asi vazne byla frajerina :lol:
Nevim jak konzumni lih ale methanol je vyhrevnejsi nez benzin. Jezdi na nej nektere zavody v USA.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 02. 07. 2004 00:18

Francis píše:Nevim jak konzumni lih ale methanol je vyhrevnejsi nez benzin. Jezdi na nej nektere zavody v USA.
Myslim ze konzumni lih na tom tak dobre nebude, jinak by asi nemohl byt konzumni :lol: Ja si rikam, proc se ten methanol nema pit....prece jenom sice vidim mizerne, ale zatim vidim :twisted:

Uživatelský avatar
Geront
Příspěvky: 316
Registrován: 08. 12. 2003 10:53
Bydliště: 30 Km od Berouna

Příspěvek od Geront » 02. 07. 2004 09:23

Ad líh

Fundovaná odpověď :

Porovnáme-li výhřevnost benzínu a lihu, je základní hodnota pro benzín asi o 62% vyšší než pro líh, ale ve směsi se vzduchem se rozdíl zmenší asi na 2%. Jenže na spálení 1 kg benzínu potřebujeme asi 14,7 kg vzduchu a na 1 kg lihu vzduchu asi 6,5 – 8,9 kg, takže pro stejné množství tepla potřebujeme více lihového paliva než benzínu (základní výhřevnost se obejít nedá). V případě výkonu motoru je na tom líh lépe, protože jeho oktanová hodnota (až 130) umožňuje použití výrazně většího kompresního poměru a díky vnitřnímu výparnému teplu (líh při odpařování odnímá velké množství tepla vzduchu, ten zmenšuje svůj objem a do válce ho nasajeme hmotnostně více) a ve stejném motoru vzroste výkon asi o 10% při zhruba dvojnásobné spotřebě. Líh je jediné dostupné palivo, s kterým lze dosáhnout ve stejném motoru stejného výkonu, stačí jen přetryskovat karburátor. Problémem je nutnost značně předehřívat sací potrubí, vysoké výparné teplo lihu způsobuje zamrzání karburátoru. Dále líh působí nepříznivě na kvalitu mazacích olejů a tak se musí často měnit a nebo používat speciální oleje pro motory na lihová paliva.
Líh – pro jednoduchost – rozdělujeme na etylalkohol a metylalkohol. Etylalkohol jistě všichni důvěrně znáte, s metylem se radši moc nekamaráděte, je po něm špatně vidět atd. Etyl má směšovací poměr asi 8,9:1 a metyl 6,5:1. S etylalkoholem se dá při řádném obohacení (6:1) dosáhnout o 12,5% vyššího středního indikovaného tlaku než u benzínu, s metylalkoholem (3:1) o 15% - platí pro původní kompresní poměr. Při speciálních úpravách (kompresní poměr 13,5:1 atd.) se výkon dále zvýší.

převzato z článku teorie motoru autor: p.Čech
BMW RULEZZZ !

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 02. 07. 2004 10:47

Hmmm, zajimave :) ale pretryskovavat karburator nemuzu, neb zadny nemam a stejne asi budu dal jezdit na benzin :lol:

Uživatelský avatar
Geront
Příspěvky: 316
Registrován: 08. 12. 2003 10:53
Bydliště: 30 Km od Berouna

Příspěvek od Geront » 02. 07. 2004 11:03

2 Jirka 325

Tohle je obecná teorie, jednoduše musíš dostat do válce cca. dvojnásobné množství paliva, takže laborace s ŘJ a vstřikama :wink: good luck.
BMW RULEZZZ !

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 02. 07. 2004 11:07

Geront píše:2 Jirka 325

Tohle je obecná teorie, jednoduše musíš dostat do válce cca. dvojnásobné množství paliva, takže laborace s ŘJ a vstřikama :wink: good luck.
:lol: chapu. Proto budu jak rikam - radsi dal jezdit na benzin :lol: Preci jenom lihovy cerpaci stanice u nas jeste moc rozsireny nejsou :lol:

Uživatelský avatar
Geront
Příspěvky: 316
Registrován: 08. 12. 2003 10:53
Bydliště: 30 Km od Berouna

Příspěvek od Geront » 02. 07. 2004 11:13

Noo, jestliže by ses pustil do brutální úpravy, komprese, vstřiky, ŘJ a turbo, můžeš vyhnat koníky do závratných výšin a metanol se dá koupit. Jen se obávám, že bys měl značnou úmrtnost motorů.
BMW RULEZZZ !

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 02. 07. 2004 11:20

Geront píše:Jen se obávám, že bys měl značnou úmrtnost motorů.
A to ja nechci :wink:

Uživatelský avatar
Geront
Příspěvky: 316
Registrován: 08. 12. 2003 10:53
Bydliště: 30 Km od Berouna

Příspěvek od Geront » 02. 07. 2004 11:28

Nebo jinak: pouze ŘJ a jezdil bys na líh, ale neznám současnou velkoobchodní cenu metanolu. Nutno zvážit i potřebu dvojnásobné spotřeby a nutnost použití speciálních olejů, či častější výměny olejů normálních, čili ekonomiky provozu.
BMW RULEZZZ !

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 02. 07. 2004 11:35

:lol: To by mozna casem vyslo na min nakacet tam M5 :lol:
Navic benzin si muzes natankovat kde chces, neb cerpaci stanice jsou na kazdym rohu. Zatimco vozit si s sebou zasobu metanolu, pripadne to tam lejt nekde v garazi a nemoct natankovat, kde se mi zlibi me zrovna moc nebere :wink:

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 02. 07. 2004 11:40

neda mi nepichnout sem jeden dotaz:


"Tak proc to kurva resite?" :lol: :lol: :lol: 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
Geront
Příspěvky: 316
Registrován: 08. 12. 2003 10:53
Bydliště: 30 Km od Berouna

Příspěvek od Geront » 02. 07. 2004 12:02

2 GeRoX

Nevím jak Tobě, ale mě to přijde jako docela zajímavý technický problém. Kdybys třeba stavěl nějakou obludu na sprinty, tak je tohle docela zajímavá úchylnost.
BMW RULEZZZ !

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 02. 07. 2004 12:08

V tomhle je jasno.
Jít jedině vyskoušenou cestou přeplňování....
Pak můžeš mít v E30 třeba 300 koní :-)
Ondra ex.M-Fahrer

Odpovědět