maturitní výr. pro BMW -za jedna!

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1783
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chamuraphi » 04. 02. 2008 23:15

Tak jsem tu zas s dalšími infromacemi a fotografiemi.
k fotkám- kompresor před kompletací, návrh vlastního regulátoru (podrobte kritice), 3x foto měniče a technické spacifikace.
-regulaci budem provádět přímo v měniči. Stávající modifikovaná sinusoida je vytvářena za pomoci optočlenů. Použitím jednoho z nich a jeho řízením vytvořit obdélníkový výstupní průběh a PWM. Program do procesoru nemám ještě dokončený. Měl by vyhodnocovat načítané pulzy a z "tabulky" hodnot (v Db) přiřadit k napočteným pulzům požadovanou šířku regulovaného pulzu. C/T0 bude použit pro držení stálé frekvence pro snímání a regulaci odpovídající 50Hz. Spínat a vypínat výstupní pulzy pomocí SETB a CLR. Pokud se tu najde nadšenec do Assembleru, tím to mu dávám možnost se ukázat :wink:
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Naposledy upravil(a) chamuraphi dne 06. 02. 2008 20:24, celkem upraveno 1 x.
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74

Sopťa
člen E30.cz
Příspěvky: 708
Registrován: 18. 03. 2006 12:47
Bydliště: Opava

Příspěvek od Sopťa » 04. 02. 2008 23:32

No nevim nevim ale porad prijde ze ten komrsor neni komprsor ale čerpadlo na vodu :?
http://bmw.hotentot.com
BMW E39 540i Tour

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 05. 02. 2008 09:07

Sopťa píše:No nevim nevim ale porad prijde ze ten komrsor neni komprsor ale čerpadlo na vodu :?
tady nejde o mechanickou a výkonovou stránku..to že to nic nepřidá je jasný..tady jde o elektronickou stránku :wink:
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
Kubis
Příspěvky: 234
Registrován: 23. 01. 2007 19:49
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Kubis » 05. 02. 2008 23:48

Sopťa píše:No nevim nevim ale porad prijde ze ten komrsor neni komprsor ale čerpadlo na vodu :?
Myslíš kompresor :?: :lol: :lol:
M10 prodána, civic VTI prodáno, E39 530D

Uživatelský avatar
DoDo
Příspěvky: 1468
Registrován: 23. 09. 2006 22:13
Bydliště: Lázně s minerálkou (Poděsmrady)

Příspěvek od DoDo » 05. 02. 2008 23:57

To jsou otazky, napsal to jednoznacne :roll:. Rec je o komrsoru, respektive komprsoru :!:

Sopťa
člen E30.cz
Příspěvky: 708
Registrován: 18. 03. 2006 12:47
Bydliště: Opava

Příspěvek od Sopťa » 06. 02. 2008 21:30

Kompresor volové :)
http://bmw.hotentot.com
BMW E39 540i Tour

Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1783
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chamuraphi » 10. 02. 2008 22:34

První test v autě.....
Konečně je zhotovena příruba mezi kompresor a váhu vzduchu :
Obrázek
O víkendu jsem rozvrhoval ukotvení v motorovém prostoru, zítra to zralizuju. Foto (telefonem) prvního běhu kompresoru s motorem(bez regulace,napájeno ze sítě) :-) ,kompresor je ve vzduchu kvuli krátkému kabelu k váze vzduchu (nutno nastavit)
Obrázek Obrázek
Dotaz na pány kutily. Jakým elegantním způsobem protáhnu kabel z motorového prostoru do kabiny k spolujezdci? díky nehci kvuli tomu demontovat palubku
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74

Uživatelský avatar
Váca
E30.cz super mecenáš
Příspěvky: 703
Registrován: 27. 10. 2006 10:29
Bydliště: Duchcov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Váca » 11. 02. 2008 12:25

vedle baterky máš gumovou průchodku a vylezeš za kastlíkem v palubce :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
georg
Příspěvky: 1714
Registrován: 04. 07. 2003 13:02
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od georg » 11. 02. 2008 15:57

Váca píše:vedle baterky máš gumovou průchodku a vylezeš za kastlíkem v palubce :wink:
nebo nad pedálama najdeš taky průchodky.... :wink:
EX- BMW E30 316I Beránek ve vlčím rouše
BMW E39 528i T
Obrázek

Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1783
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chamuraphi » 11. 02. 2008 21:37

georg a Váca: díky , dám vědět jakou sem zvolil 8)
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74

Uživatelský avatar
Flip
Příspěvky: 1407
Registrován: 03. 05. 2007 21:24
Bydliště: Krucemburk

Příspěvek od Flip » 11. 02. 2008 21:51

A co VZDUCHOVEJ FILTR?? 8)

Uživatelský avatar
Maslista
Příspěvky: 151
Registrován: 03. 02. 2006 07:26

Příspěvek od Maslista » 12. 02. 2008 09:03

neměla by ta váha bejt před tím kompresorem..?

:)

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 12. 02. 2008 15:58

Maslista píše:neměla by ta váha bejt před tím kompresorem..?

:)
proč myslíš?
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 12. 02. 2008 21:08

M40TURBO píše:
Maslista píše:neměla by ta váha bejt před tím kompresorem..?

:)
proč myslíš?
No váha nepustí dostatek vzduchu ne ? Nemyslím tedy u tohoto kompresoru, ale normálního třeba z G60

Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1783
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chamuraphi » 12. 02. 2008 22:03

Flip: není, bude 8) zatím na testy to nevadí

Myslím že pozice váhy nemá vliv,kord u takového kompresoru, kdyby se jednalo o větší (výkonější) turba nebo kompresory,tak by se váha dala před, jako to jde vidět u seriových vozu, buď to tak dělají pro technické zjednodušení nebo by správnému fungování nesvětšili působící tlaky (takhle si to představuji já,pokud je to jinak, řekněte)


-jinak proběhly první jízdní testy :) Auto okolo 2000 ot/min chytne dech a táhne až do konce, vše to bylo subjektivní. Jezdil sem bez regulace, plný výkon nebo vypnu to. A abych nezustal jen u subjektivních vjemů,tak jsem vytáhl MIHALSe na malou projížďku, srovnávali jsme je už dříve,tak víme jak to chodilo a změna tu je. Jaký si zátah co u M40 je tak od 3500 ot/min do konce jsem pocítil už od těch 2000 ot/min :) A malý 4vál dokázal zas ještě o něco víc potrápit většího bráchu 8) . Jsem zvědav jak dal bude pokračovat vývoj a doufám,že to matury to vše stihnu.
-MIHALS sem hodí fotky, tím to mu děkuju za spolupráci s montáží v rakordně krátkém času 8)
-na fotkách máte provizorní sání, skládající se s jednoho kompletního a pul 316 hadice sání. Na kopresoru mám přidělánu váhu vzduchu z 318 pro její větší výstupní otvor + plastová trubice o stejném pruměru. Jinak moc nekoukej te po detailech, nejsou ještě hotovy,je to fakt provizorní 8)
-krátký kabel k váze vzduchu jsem vyřešil jeho jiným vedením. A napájecí kabel si našel cestu do inteiéru u spolujezdce za kastlíkem (opět díky za tip :wink: , musel bych hledat)

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek
(fotky sem nakonec davám já,nic moc kvalita,ale o to teď nejde :wink: )
Naposledy upravil(a) chamuraphi dne 12. 02. 2008 22:25, celkem upraveno 1 x.
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74

mihals
člen E30.cz
Příspěvky: 789
Registrován: 22. 01. 2007 23:32
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mihals » 12. 02. 2008 22:19

vypada to dobre, sem rad, ze jsi to dotahl do skoro-konce :D
co se tyce sprintu s letmym startem z cca 40km/h na cca 140km/h, tak to dopadlo tak, ze dekuju mymu autu za moznost splhat az do 6.5 otacek, jinak bych tu bestii nesetrepal :lol:
vytocena dvojka zacala pomalu ujizdet diky drivejsimu razeni na 316, pak to samy na 3ku - tam uz byl rozdil znat a zatah byl silnejsi. pak uz sem jen koukal do zrcatka :lol:
ale je fakt, ze ten fen tomu pridal na vykonu par poniku a o to tu jde :D
dobra prace Vojto!

Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1783
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chamuraphi » 12. 02. 2008 22:19

jen počkej zající :twisted: :lol: až budu moct točit do konce 8)
-díky za spolupráci :wink:
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74

Uživatelský avatar
Sámo
člen E30.cz
Příspěvky: 183
Registrován: 12. 08. 2005 10:11

Příspěvek od Sámo » 12. 02. 2008 22:40

:lol:

Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1783
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chamuraphi » 03. 03. 2008 20:01

new foto z instalace :) :
vnýtonvání závitových vložek a umístětní silentbloků
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

-plošňák na regulaci je take na světě,čekám už jen na procesor
-schéma a program sem také přihodím
-zatím jezdím v režimu zap/vyp a autobaterie zatím nejeví známky vyčerpání
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74

Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1783
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chamuraphi » 03. 03. 2008 21:10

Tak nakonec to pošlu ejště dneska
Obrázek
Obrázek
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74

Odpovědět