BMW i3
EU se žene za CO2, ale že by u nás někoho napadlo dát nákladní dopravu na koleje, a sít silnic ponechat pro individuální dopravu to se nekoná...... Jsem zvědav jestli na ty vlaky u nás jednou ještě dojde...
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla
To je dost důležitá věc - valivé odpory, tam je halda vymrhané energie.Semry píše:EU se žene za CO2, ale že by u nás někoho napadlo dát nákladní dopravu na koleje, a sít silnic ponechat pro individuální dopravu to se nekoná...... Jsem zvědav jestli na ty vlaky u nás jednou ještě dojde...
Kdo jezdí s kamionem, ví, jak se gumy hřejou.
Jenže ono nestačí jen udělat vláčky - tady se silně zanedbala kontejnerizace. V Plzni zlikvidovali Intrans v Křimicích. Nikoho z pomazných hlav nenapadlo udělat kontejnerový překladiště třeba na borských polích v bývalý reaktorce - přitm právě tam směřuje většina materiálu (Panasonic, Daiho, Tatung, Daikin apod). Kontejnery strkaj nad Nýřany a tam odtud je zase hrnou kamionem po dálnici a čtyřproudový 26/I do Plzně.
Takový Rokycany by taky snesly terminál s vykládkou...
Já to vidim jen u nás na okrese, Agrostroj jako největší podnik už koleje natažené do areálu zrušil a vůbec je nepoužívá, to samé třeba pily u vlakových nádraží, neviděl jsem že by šlo dřevo na vlaky... Přitom to všechno bylo vymyšlené, postavené, připravené. Všechno kamiony. A u nových skladů se s kolejemi vůbec nepočítá, všechno just in time z kamionu.... Bohužel. Tady je obrovský potenciál. Přes kamionovou lobby k tomu ale nikdy nedojde, vlak vidiím prostě jako primární prostředek pro nákladní dopravu, osobní za moc zdařilou nepovažuju pokud se nejedná o dlouhé tratě.
Tuším že ve švýcarsku to funguje, všechno co přejede hranice jde na koleje. O úsporách za opravy silnic a hlavně dálnic ani nemluvě.
V zásadě to s ekologií nemá vůbec nic společnýho, mohlo by pokud by baterie měly výdrž a slušnou životnost a možnost bezproblémově recyklovat a hlavně za předpokladu že elektrická energie bude atomová. (jsem příznivcem) a ne vyráběna spalováním uhlí a plynu.
Tuším že ve švýcarsku to funguje, všechno co přejede hranice jde na koleje. O úsporách za opravy silnic a hlavně dálnic ani nemluvě.
V zásadě to s ekologií nemá vůbec nic společnýho, mohlo by pokud by baterie měly výdrž a slušnou životnost a možnost bezproblémově recyklovat a hlavně za předpokladu že elektrická energie bude atomová. (jsem příznivcem) a ne vyráběna spalováním uhlí a plynu.
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Přesun dopravy z kolejí na silnici je požadvek trhu - rychlost je preferována před cenou.
Doprava kamionem je rychlejší, protože odpadají ztrátové časy překládkou. Přepravní firma, která by nabídla o 10-20% nižší cenu ale o 2-3 dny delší doručení, na trhu neuspěje.
Byly doby, kdy se objednávalo z papírového katalogu dopisem, dodavatel rozesílal Českou poštou která používala vlaky. Když zásilka přišla za týden, byla blesková s příplatkem. A dnes? Když objednám před 16. hodinou, přijede kurýr následující pracovní den kolem poledne.
Ruku na srdce, co byste raději? Počkalí týden a zaplatili 50 Kč a nebo do druhého dne za 100?
No pak je problém Českých drah jako takových. Je to stále "socialistický" monopolní podnik, který vlastní jak infrastrukturu (koleje) tak přepravní prostředky (vlaky). Představte si, kdyby někdejší ČSAD vlastnilo silnice, pustilo by na ně alternativní dopravce?
Toto je na jinou debatu v pokecu, od i3 už jsme docela daleko.
Doprava kamionem je rychlejší, protože odpadají ztrátové časy překládkou. Přepravní firma, která by nabídla o 10-20% nižší cenu ale o 2-3 dny delší doručení, na trhu neuspěje.
Byly doby, kdy se objednávalo z papírového katalogu dopisem, dodavatel rozesílal Českou poštou která používala vlaky. Když zásilka přišla za týden, byla blesková s příplatkem. A dnes? Když objednám před 16. hodinou, přijede kurýr následující pracovní den kolem poledne.
Ruku na srdce, co byste raději? Počkalí týden a zaplatili 50 Kč a nebo do druhého dne za 100?

No pak je problém Českých drah jako takových. Je to stále "socialistický" monopolní podnik, který vlastní jak infrastrukturu (koleje) tak přepravní prostředky (vlaky). Představte si, kdyby někdejší ČSAD vlastnilo silnice, pustilo by na ně alternativní dopravce?
Toto je na jinou debatu v pokecu, od i3 už jsme docela daleko.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Taky jeden velmi jednoduchej a dost starej elektromobil:
http://leteckaposta.cz/845886967
Lepší obrázek není k sehnání a forum, odkud jsme to stáhnul, dávno neexistuje.
Zkusím rozluštit údaje:
Rozvor: 62"
Kola: 20" x 2"
Baterie: standartní autobaterie 2 x 6 V,
pro vyšší rychlosti (až 16 mil/hod) lze namontovat speciální 16 V
Reflektory: 4,5"
Ovládání se 3 pedály:
A = akcelerátor
B = brzda
C = parkovací brzda
.
http://leteckaposta.cz/845886967
Lepší obrázek není k sehnání a forum, odkud jsme to stáhnul, dávno neexistuje.
Zkusím rozluštit údaje:
Rozvor: 62"
Kola: 20" x 2"
Baterie: standartní autobaterie 2 x 6 V,
pro vyšší rychlosti (až 16 mil/hod) lze namontovat speciální 16 V
Reflektory: 4,5"
Ovládání se 3 pedály:
A = akcelerátor
B = brzda
C = parkovací brzda
.
[quote="PÁREK:
Moje primarni reakce byla takova, ze me proste sere tvuj pristu shazovat kazdyho tady. Tot vse. Myslim ze na tomhle foru nebudu jedinej.
Francis: Jasne v pohode, jak jsem napsal nemam problem s diskuzi, kdyz se vede. S Vencou mam dlouhodobejsi problem.[/quote]
S tímhle musím souhlasit venca všechno zná všude byl všechno dělal vždy má pravdu a mi zbytek jsme banda blbů, která ničemu nerozumí.
být na světě ještě pár takových tak by byla zeměkoule zachráněna všude mír a láska
Moje primarni reakce byla takova, ze me proste sere tvuj pristu shazovat kazdyho tady. Tot vse. Myslim ze na tomhle foru nebudu jedinej.
Francis: Jasne v pohode, jak jsem napsal nemam problem s diskuzi, kdyz se vede. S Vencou mam dlouhodobejsi problem.[/quote]
S tímhle musím souhlasit venca všechno zná všude byl všechno dělal vždy má pravdu a mi zbytek jsme banda blbů, která ničemu nerozumí.
být na světě ještě pár takových tak by byla zeměkoule zachráněna všude mír a láska
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
A máš něco k tématu, nebo sis jen musel prsknout...?M40TURBO píše: S tímhle musím souhlasit venca všechno zná všude byl všechno dělal vždy má pravdu a mi zbytek jsme banda blbů, která ničemu nerozumí.
být na světě ještě pár takových tak by byla zeměkoule zachráněna všude mír a láska
Možná to vidíš ve stejných barvách, jako pan naivka a povíš mi něco o autech na vodík či dokonce na vodu....

A k věci:
Zkoušels třeba někdy sám udělat vozítko na elektriku, který by tě uvezlo?
Pochlub se, když seš takovej machr....

Ty jses proste kus vola venco co
to jsem fakt nevidel. Hele klidne si tady lidi urazej. Ja to skousnu. Vlastne je mi to uplne jedno. Ono to totiz vypravi o tve inteligenci ne o lidech, kteri nesohlasi s tvym nazorem nebo to vidi jinak:-) Ona naivita neni zivota ohrozujici vlastnost. Ona je horsi arogance 


A co ty, máš něco k věci?PÁREK píše:Ty jses proste kus vola venco coto jsem fakt nevidel. Hele klidne si tady lidi urazej. Ja to skousnu. Vlastne je mi to uplne jedno. Ono to totiz vypravi o tve inteligenci ne o lidech, kteri nesohlasi s tvym nazorem nebo to vidi jinak:-) Ona naivita neni zivota ohrozujici vlastnost. Ona je horsi arogance
Třeba praktickou zkušenost se stavbou elektrovozítka, nějakou chytrou informaci z jeho provozu, povědomost oo nových typech akumulátorů a jejich recyklaci, zkušenost s regulátory?
Nebo sis chtěl jen tak plknout...?

Aha, takže sis chtěl jenom odkálet do tématu, hej...?PÁREK píše:ne ja jsem skoncil, cokoli tady bude receno bude tebou zpochybneno, bude receno jak jsme vsichni idiotsky protoze Venca Veliky ma pravdu:-) Tu radost ti neudelam

Ty prostě nemáš k věci argumenty, předvedls neznalost a slabý úsudek.
Nedochází ti, že akumulátory nutno recyklovat, energii do nich někde vzít, nedošlo ti, že nahradit ty statisíce a miliony trakařů na spalovací motory nelze jen tak jednoduše.
Dětinskej pohled na svět, podlehnutí pestrobarevně lákavým marketingovým trikům.
Zkrátka ideální spotřebitel...
.
ok
Myslim, ze pro vsechny tahle debata stejne neni zajimava, akorat zasirame zbytecnostma. Tak toho nechame hej? Ty se zavri se svym elektrosvetem na tuzkovy nekam do sklepa, tam se mi smej a drz si svuj eko-arogantni svet a ja si zalezu pod psotel a budu plakat nad svoji naivitou a postojem idealniho spotrebitele

Seš mimo.PÁREK píše:okMyslim, ze pro vsechny tahle debata stejne neni zajimava, akorat zasirame zbytecnostma. Tak toho nechame hej? Ty se zavri se svym elektrosvetem na tuzkovy nekam do sklepa, tam se mi smej a drz si svuj eko-arogantni svet a ja si zalezu pod psotel a budu plakat nad svoji naivitou a postojem idealniho spotrebitele
Máš něco k věci?

vyhoda internetu že každý je u te klavesnice velkej frajer bych tě chtěl někdy potkat osobně.
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
Krásná debata, první stránka celkem nadějná a slušná debata. Naprosto souhlasim s tim co se tam řeklo - Venca, Francis ...
nicméně jen dodám jeden superfakt že elektromobil do města je úplně supr jak píše Párek. Není slyšet a lidi tomu skáčou pod kola
To je do města praktické. No a aby to vyřešili tak na elektrosuperúspornýmegamobil přidělaj repráček který napodobuje zvůk svého předchůdce zlého a neekologického dědečka... Jak ironické 
nicméně jen dodám jeden superfakt že elektromobil do města je úplně supr jak píše Párek. Není slyšet a lidi tomu skáčou pod kola




E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
Zavarenec píše:Krásná debata, první stránka celkem nadějná a slušná debata. Naprosto souhlasim s tim co se tam řeklo - Venca, Francis ...
nicméně jen dodám jeden superfakt že elektromobil do města je úplně supr jak píše Párek. Není slyšet a lidi tomu skáčou pod kola![]()
![]()
To je do města praktické. No a aby to vyřešili tak na elektrosuperúspornýmegamobil přidělaj repráček který napodobuje zvůk svého předchůdce zlého a neekologického dědečka... Jak ironické
+1

E30 ´86 M20 Coupe M-Tech I "Chromtechnik"
E34 ´93 M50 Tour "Mobydick II"
E34 ´93 S38 AvusPower
E36 ´97 m43 Tour Dayly
E34 ´93 M50 Tour "Mobydick II"
E34 ´93 S38 AvusPower
E36 ´97 m43 Tour Dayly
Zavarenec: Tady je problem debaty nekde jinde. Bud se budeme bavit slusne. To znamena, ze kazdej prihodime svoji troskou do mlejna a treba dospejeme k nejakymu zaveru a nebo treba ne. Navazet a rekneme shazovat muzeme lidi, ktery osobne zname, ale kdyz nekdo jako Venca se tady bude producirovat tak jak to dela, pak debata nema smysl. Debata se vyvijela pekne, proto jsem se i do ni zapojil. Myslim ze spousta lidi to nakonec odradilo, kdyz videj, jak se urcity clenove chovaj.
K veci, samozrejme, to co pise Venca (myslim vecneho) a Francis ma samozrejme logiku. Nejsem zadny extremni zastance elektromobilu, jen pisu to, ze bych technologie za urcitejch podminek neodsuzoval. Pokud se bude tupe resit, ze tohle je principielne spatne, nemohlo by se jezdit ani v klasickejch benzinovej autech
K veci, samozrejme, to co pise Venca (myslim vecneho) a Francis ma samozrejme logiku. Nejsem zadny extremni zastance elektromobilu, jen pisu to, ze bych technologie za urcitejch podminek neodsuzoval. Pokud se bude tupe resit, ze tohle je principielne spatne, nemohlo by se jezdit ani v klasickejch benzinovej autech