Už to tady určitě bylo,ale proč si takového macínka nepřipomenout
Na to,že jde o dílo z druhé války klobouk dolu.Jde samozřejmě o BMW
http://yfrog.com/fx600pxbmw801frontj
BMW 801C
Vzduchem chlazený čtyřdobý zážehový dvouhvězdicový přeplňovaný čtrnáctiválec (válce motoru byly ve dvou hvězdicích po sedmi) vybavený reduktorem, se suchou klikovou skříní. Přeplňování motoru zajišťoval jednostupňový odstředivý kompresor poháněný dvourychlostním převodem od klikového hřídele. Rozvod byl dvouventilový, OHV.
Vrtání válce: 156 mm
Zdvih pístu: 156 mm
Zdvihový objem: 41,74 litru
Geometrický kompresní poměr: 6,5
Převod reduktoru: 1,846
Průměr: 1290 mm
Délka: 2006 mm
Hmotnost suchého motoru: 1012 kg
Vzletový výkon: 1600 koní (cca 1176 kW) při 2700 ot/min
Střední efektivní tlak: 1,253 MPa
Měrný výkon motoru (výkon vztažený k ploše pístů): 0,439 kW.cm²
Bojový výkon (při 2400 ot/min):
ve výšce 700 m (1. převod kompresoru): 1460 koní (cca 1074 kW)
spotřeba paliva: 515-550 l.
ve výšce 4400 m (2. převod kompresoru): 1310 koní (cca 963 kW)
spotřeba paliva: 580-630 l.
Měrná spotřeba paliva: 0,308 kg.kW.h
Poměr výkon/hmotnost: 1,16 kW.kg
Předepsané palivo: letecký benzín B4, o.č. 87