Kolik to žere když se topí?
Tak to zkus, ne? dolij plnou pred sichtou a rano to hned na prvni benzince dotankuj..
podle me to je cca 1litr/hod a motoru je uplne jedno jestli jedes nebo stojis..
podle me to je cca 1litr/hod a motoru je uplne jedno jestli jedes nebo stojis..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...

- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
podle mě motoru rozhodně nění jedno jestli jedeš nebo stojíš. - u dieslu dvojnasob. - neměl jsem sioce nikdy e30 s dieslem, ale soudim obecně dle zkušeností s dieslovými motory. když je jen nastartuješ a nechaš na volnoběh bublat tak se jen hoooodně pomalu zahřívají (klidbně pul hodiny) a docela bych se odvažil i tvrdit, že na "provozní" teplotu se nevyšplhají ani za tu dobu. (když je venku třeba -5) takže se to da charakterizovat jako hooooodně dlouhý studeny start a ten moc zdravy pro motory neni.
Taky si myslim že to jedno, u éčka se to ohřívá relativně rychle a velice solidně topí, když to nastartuju studený a nechám běžet, dostane se na 60 stupnů pak už topí, ale na uplné prohřátí na provozních 80+ to pak trvá, to je fakt. Ale považuju to za normální když to beží na volnoběh, co se týče rychlosti prohřátí tak je na provozní teplotě dřív jak tříca.... A atmosféře je to uplně fuk jestli běží naprázdno nebo ne....
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla
no a??Kubajz von Odry píše:podle mě motoru rozhodně nění jedno jestli jedeš nebo stojíš. - u dieslu dvojnasob. - neměl jsem sioce nikdy e30 s dieslem, ale soudim obecně dle zkušeností s dieslovými motory. když je jen nastartuješ a nechaš na volnoběh bublat tak se jen hoooodně pomalu zahřívají (klidbně pul hodiny) a docela bych se odvažil i tvrdit, že na "provozní" teplotu se nevyšplhají ani za tu dobu. (když je venku třeba -5) takže se to da charakterizovat jako hooooodně dlouhý studeny start a ten moc zdravy pro motory neni.
co by mu melo jako tak strasne vadit na volnobeh oproti benalu? a studenej start je tak strasnej v cem?
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...

mm, to pise nejakej mental, co si to nekde precet...
navic s mistnim dotazem to nema nic spolecnyho, na námitku kubajze uz vubec ne..
navic s mistnim dotazem to nema nic spolecnyho, na námitku kubajze uz vubec ne..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...

- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
diesel se oproti benzínu zahřívá o dost pomaleji, zvláště pokud oba motory natočíš a necháš bublat jen na volnoběh a máš venku třeba -10°C tak se benzínový motor dokáže na nějakou přijatelnou teplotu dostat i 3x rychleji než nafta - píšu to podle toho co mám vypozorováno, ale má to co dočinění s rozdílnou účinností benzínového a dieslového motoru (účinnější diesluv motor produkuje menší množství odpadního tepla)Iwan píše: no a??
co by mu melo jako tak strasne vadit na volnobeh oproti benalu? a studenej start je tak strasnej v cem?
a na otazku v čem je tak strašný studený start nevím jak ti ve skratce odpovědět. zvláště pokud tě aspoň částečně neuspokojil odkaz co tu byl.
jistě že když natočíš motor a necháš ho jen na volnoběh klepat tak motor nezničíš, ale kdybys měl tohle dělat třeba denně celou zimu, nebo i po dobu pár let tak rozhodně nebude k dobru...
No co vím, tak u nových motorů se doporučuje už motor zahřívat plynulou jízdou a ne stáním. Nevim bohužel proč - že by kvůli ridším syntetickým olejům? Vážně netušim... Ale myslím si (a bylo to dycky víceméně pravidlem), že diesel je lepší nechat studený klepat chvilku na volnoběh. Co se mazání týče, tak si myslím, že tam problém neni. Dyť čerpadlo začne hned tlačit hustý olej a tím pádem je v motoru tlak hned
No smoke, no fun...


kdyz jsem mel jeste 324d,tak kdyz jsem prijel v zime na firmu,tam jsem ji natocil a pak se sel umyt a prevleci,behem cca20min auto krasne roztalo,motor dle budiky na provozni teplote,praktikoval jsem to tak dlouho,bylo vzdy prijemne vylezt ze sprchy a jit do tepleho auta jen v tricku,kdyz kolem mrzlo
co se tyce spotreby na hodinu tak osobak diesl ti bude papat tak kolem litru
pro srovnani MB Actros 440(V6 12l) basti 3l na hodinu,kdyz mam zaply nahon na nastavbu(ot. na motoru cca850) tak to pise 6-8l
co se tyce spotreby na hodinu tak osobak diesl ti bude papat tak kolem litru
pro srovnani MB Actros 440(V6 12l) basti 3l na hodinu,kdyz mam zaply nahon na nastavbu(ot. na motoru cca850) tak to pise 6-8l
Citroen Xm 2,1td 780 500km
e34 525tds touring 258 500km
e30 325tds rekonstruktion-new motor pripraven
e34 525tds touring 258 500km
e30 325tds rekonstruktion-new motor pripraven