Vnitrni prostor Tourů - E36, E46, E39

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 14. 09. 2010 22:08

Prave kvoli tym provoznym nakladom u diesela stale pendlujem medzi benzinom a dieselom. Ale to asi kazdy kto niekedy kupoval auto pozna...
Ja prave tiez co pocuvam kto to auto ma, tak ziaden problem. Ale to, ze ked nieco uz odide tak to stoji za to je proste fakt no.
marty87 píše:Bejt tebou se podívám po benzínu 525 v manuálu a budeš spokojenej.
...asi to bude najrozumnejsie. Ale ten plyn tam chcem. Planujem si to nechat dlhsiu dobu.
DVORIS píše:Já jen doplním k tomu dézlu,a jeho servisu,kamarád si pořídil E46 330xD v manuálu a stačí mu zafinancovat výměnu spojky vč.setrváku.Je z toho celkem zdrcen :lol: Spotřeba sice více než dobrá,komfort a výkon taky super,ale co naplat cca 30000,-za opravu,možná i víc je 30000,-.Za mně taky raději benzín v good stavu :wink:
Ten setrvak je zalezitost u manualu ako samotna prevodovka u automatu no. Ked mas manual, nemas starost o automat ale zas ked budes musiet menit setrvak tak to bude stat za to.

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 14. 09. 2010 22:19

Já narazil na e34 právě proto, že jsem to samé před nedávnem taky řešil. 3ku jakoukoliv jsem po čase vypustil z hlavy, protože to je prostě malý a ne příliš na pohodlí laděný auto. Asi se dá na ní koupit relativně měký podvozek a kola balony..ale pořád to nebude ono, a proč taky dělat z něčeho něco, co to vlastně ani neni.
E39tku jsem chtěl dlouho, ale byl jsem více lidmi dost odrazován, že je to podstatně větší spotřebák jak E34 a i co do ceny dílů dost jinde... na E34 když si projedeš ceny dílů na podvozek případně cenu celýho podvozku, je to pořád o kuse jinde. To je podle mého třeba věc, kterou tak jako tak jednou řešit budeš, pokud auto za chvíli nepošleš do světa. Pokud ale máš rozpočet jaký píšeš, tak je to asi jedno... já do toho zas tolik vrazit hned nechtěl.
BMW 323i E36

Uživatelský avatar
Daudgen
Příspěvky: 756
Registrován: 06. 08. 2008 20:35

Příspěvek od Daudgen » 15. 09. 2010 08:07

z těch kandidátů jedině E39, nedavno jsem byl na dovolené a 7 dní jsem spal ve dvou v E39 touring, kufr naloženej, ale roleta šla pořád natáhnout, když se šlo spát přední sedačky úplně dopředu tzn. co nejvýš operadlo kolmo k sedáku a bagáž naházet do prostoru nohou před zadní sedačky, potom ti vznikne úplně rovná plocha a měří to zhruba 240cm a na šířku 1m kufr a dál se to rozšíří na celou šířku auta v prostoru zadních dveří, doufám že to chápeš, vezl jsem sebou dva polštáře a dvě peřiny, pokud pojedu znova někam na roadtrip, tak beru nafukovací matraci, jak mi poradil Macek, na cestování je E39 touring prostě dokonalá, cestování ve 4 je naprosto v pohodě pohodlí, tam určité je, např. jsem najel 1000km na jeden zátah a naprosto v pohodě, na delší cesty bude zase trochu pohodlnější E38, hlavně pro cestující na zadních sedadlech a jelikož je to sedan, tak je v interieru menší hluk, jako v každém sedanu. Co bych teda v E39 neodpustil je kůže elektrická(comfort sitze) + pamět, DSP, tažné, PDC, dešťový senzor, výhřev sedadel, navi, handsfree...

Zatím jsem na E39 nenašel věc, která by mě vyloženě štvala, určitě bych volil buď 528i manuál nebo 540i automat/manual V8 touring rulez :D
Obrázek
BMW 530dAt M-paket - Dailycar
BMW 544iAt - 400m 15,51 - Plný auto lidí a plnej kufr :D
BMW 320i - Showcar, funcar, oldcar etc.

daviii
Příspěvky: 208
Registrován: 03. 03. 2007 13:15
Bydliště: Velká Bystřice (OLOMOUC)

Příspěvek od daviii » 17. 09. 2010 10:02

Ahoj, přidám také svou zkušenost. Koupil jsem e39 525d rv 2002 od pána kterému bylo 65let fanda značky. Auto bylo od novoty v rodině a dostávalo náležitou péči. Mezi e39 to byla opravdu perla. I přes najeté km (250 000) byla stále jako nová (lak, interier a vše okolo). Proto mi většina u nás inzerovaných vybydlených e39 s najetýma 190tis příjde jako dobrý vtip. Z auta jsem byl velice nadšený, spotřeba 6,5 na dálku nebylo problém jet za 5,5. Jízdní vlastnosti, komfort vše super. Vzhledem k najetým km jsem počítal i s investicemi. Začlo to vstupní investicí jako jsou oleje, filtry. Už tento běžný servis nění nijak levný pokud máš auto rád a dáváš kvalitní olej (7 litrů), vzduchový filtr 1500 (který měním při každé výměně oleje), 2x pylový filtr atd. Pak přišla komplet přední náprava komplet cca 10tis, repase alternatoru + řemeny + vodící kladky, výměna prasklých trubek serva, předí brzdy atd... Jsem mechanik díly byly za dobrou cenu práce byla odvedená mnou ale peněz to stálo. Auto fungovalo velice dobře, radost s jízdy byla veliká, ale začal jsem mít čím dál větší strach co příjde teď. Spojka nebyla dělaná, turbo, vstřiky jistě taky ne. Peníze docházely a já začínal mít z auta obavy a proto i přes všechnu jedinečnost stavu šla do světa.

Pokud to zhrnu tak E39 v naftě je výborné auto, spotřeba, komfort, přijatelná cena. Ale . Člověk na to musí mít. Servis není opravdu levný i když si většinu věcí uděláš sám. I když je nafta super, určitě bych volil benzín vzhledem k tomu co již zmiňoval Dan. Obecně obliba 5er není nijak velika. Tzn pokud ti dojdou peníze a budeš chtít auto prodat dost na tom proletíš stejně jako já. Nikdo krásné BMW v jedinečném stavu neocení. Každej radši koupím mr.. v mpacketu nebo vw passat .. Na bmw klubu je dost odstrašujících případů kdy pouhé škubání motoru vyšlo metodou pokus/omyl na nějakých 60tis a auto stále nejede jak má. Je toho tam mraky. Nechci tě nijak strašit ale opravdu dobře vybírej. Čím více výbavy tím více možných problémů.

E39 mi jako auto opravdu sedělo, snad se k ní o5 za čas vrátím. Ale zatím bych pro ni neměl využití když jezdím kráté trasy. Na to mi stačí můj stařičký P306 1,9D alias nezmar :) . Jestli není i E39 jako daily car zbytečný luxus. Ale to záleží na tobě. Jak budeš v Olomouci klidně dej vědět. Můžu ti dát řádné školení.
PEUGEOT 306 1,9D 47kW power

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semry » 17. 09. 2010 19:55

Vim že porovnáváš BMW ale pokud si ještě nejseš jist zkus se podivat k mercedesu, co se týče pohodlý, komfortu a prostoru bude na tom mercedes vždycky líp (vlastní zkušenost). K tomu balonoé pneumatiky s profilem 65 a nerovnosti jen žehlí. Pokud jezdíš naložen chtěj nivo - vyplatí se. Z BMW bych bral e34, má styl, e39 mě neoslovila a pokud se ti líbí tak si jí zkus porovnats nejakou masařkou třeba po faceliftu. Trojka kombi podle mě moc smysl nemá.
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Uživatelský avatar
kouBaMW
Příspěvky: 7094
Registrován: 09. 03. 2007 22:35
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kouBaMW » 17. 09. 2010 20:08

ja bych sel urcite do nafty a nejlip 525d, kvuli pojistce...
jinak stara pisnicka diesel= draha udrzba, muze to byt pravda a nemusi, kdyz si "benzin postavi hlavu" tak te muze zrujnovat vic jak nafta, ale taky naopak, clovek do toho proste nevidi, sou to jen stroje, tot muj nazor

Uživatelský avatar
kouBaMW
Příspěvky: 7094
Registrován: 09. 03. 2007 22:35
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kouBaMW » 17. 09. 2010 20:18

Semry: co bys mi doporucil za nejakeho usporneho, pohodlneho, spolehliveho mb do 150tis ? ja se v nich vubec nevyznam :)

daviii
Příspěvky: 208
Registrován: 03. 03. 2007 13:15
Bydliště: Velká Bystřice (OLOMOUC)

Příspěvek od daviii » 17. 09. 2010 21:03

124 v kombu 3,0TD ;)
PEUGEOT 306 1,9D 47kW power

Uživatelský avatar
Marosh
Příspěvky: 842
Registrován: 21. 02. 2004 09:50

Příspěvek od Marosh » 17. 09. 2010 21:10

Semry píše:Vim že porovnáváš BMW ale pokud si ještě nejseš jist zkus se podivat k mercedesu...
Semry píše:...svezu tě w124 a jestli chceš diesel kterej tohle vydrží tak jdi do Mercedesu...
Semry píše:Tak to bych se na to vykašlal a koupil nějakej slušněj udržovanej diesel od mercedesu...
Semry píše: Já jsem vyrazil do Anglie. Pochopitelně Mercedesem...
Už jdi s tou hvězdou do řiti. :twisted:

Uživatelský avatar
kouBaMW
Příspěvky: 7094
Registrován: 09. 03. 2007 22:35
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kouBaMW » 18. 09. 2010 17:43

treba je mb lepsi :lol: :twisted:

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 19. 09. 2010 08:42

kouBaMW píše:ja bych sel urcite do nafty a nejlip 525d, kvuli pojistce...
jinak stara pisnicka diesel= draha udrzba, muze to byt pravda a nemusi, kdyz si "benzin postavi hlavu" tak te muze zrujnovat vic jak nafta, ale taky naopak, clovek do toho proste nevidi, sou to jen stroje, tot muj nazor
To je jasne, akorat statistiky rikaji, ze diesel v pripade poruch v ruinovani vede.

A Semry ma pravdu co se tyce tech Benzu. Vzdycky budou pohodlnejsi nez BMW. Na W124 jsem taky koukal, ale jednak jsem uz chtel neco modernejsiho (i kdyz porad pripoustim) a jednak jsem tady nenasel zadnej hezkej kousek.
A nad masarkou jsem uvazoval jen chvili protoze se mi jednak nijak extra nelibi a jednak ma interier z doby kdy se zrovna Mercedes docela spustil, takze taky nic moc.
Kazdopadne musim rict, ze tohle treba je strejdovo a to uz se mi celkem libi....

Obrázek

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

...ta predni cira optika dela rozdil tisic procent. Ale aby se mi libila alespon tak jako E39, chtelo by to alespon ty svetla - predek, zadek at to nejak vypada a dobry kola. To jsou vsechno blbosti, ale s tim introsem stejne nic neudelam.

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semry » 19. 09. 2010 08:54

Tak dobře klucí, vysvětlim vám to. :lol:

Bylo nebylo, potřeboval Semry jednou auto do práce. Starý vylítaný galant už nemělo cenu opravovat a tak ho prodal. Rozpočet byl cca 60 tisíc kč, auto mělo být minimálně 5 let životaschopné, náklady únosné a mělo se hodit jak na stavbu tak do normálního provozu. Tak co si Semry koupí? Hmm? Jasně má třícu takže jedině BMW ne? Nejlépe mko ne? Hustohustou mašinu. No a pak přišel ke slovu zdraví rozum. Z baworáků připadala v úvahu e34 tour nebo e39 s tím že e39 je už drahý auto a udržba by byla potíž a nevíc závist okolí je nepěkná věc. Takže e34 motorizace - 2,5 benzín - i vzpomněl si semry že podobný motor má v e30 a že to neni žádná sláva zvlášt spotřeba po měste bude tragická. Co tedy jiného? V8? to už vůbec ne. Sportovní podvozek na denní ježdění a nízkoprofilové sedmnáctky? Být vyklepanej jak v tříce? Ne. Takže se podíváme pod TDS. 95% TDS jsou vylítaný vrány a motor má nejhorší pověst, navíc při pohledu na rozsezené nápravy bavoráckejch unavenejch kombíků se stále e34 vzdalovala. I vzpomněl si Semry na svoje piano, do kterého lil jen vyjetý olej a jezdil a došlo mu že to je to pravé. Houpavé pérování, pneu s profilem 75, diesel kterej nic nezastavý, velkorysej vnitří prostror, navíc značka kterou zná i křovák v africe. A tak si Semry porovnal e34 vs w124. A jel nakupovat. Cena byla vysoko na 1994 starou čtyřku. Výbava dostačující, jeden airbag, klima, okna v elektrice, nezávislé topení, zachovalý interiér atd. Kufr je naprosto šílenej a naloží se do něj skoro vše + nivo udrží světlou výšku (i s 500kg flexilepidla v kufru) Motor 300D 24V si mě hned získal svou kultivovaností a vyrovnaným během (TDI je proti němu traktor na druhou) A bylo jasno. Přivezl jsem w124 a začal servisovat a mám s ní za sebou 20 000tis km a jsem spokojen.

Shrnutí a poučení.
+ e34: je to BMW, jede, jde do zatáček, driftuje:)
- e34: nemá nivo, nižší užitná hodnota, menší interiér, velké množství vylítaných aut. žíznivé benzínové jednotky, TDS před smrtí

+ W124: Velkorysej prostor a kufr, komfortní a dostatečně stabilní podvozek (na 15tkách kolech), kultivovaný a polonesmrtelný motor 300D, (obvykle může nastat jen jedna ze 4 možných závad: vstřiky, přívod nafty, žhavící svíčky, hodně hodně špatná nafta) zůstatková hodnota, užitná hodnota, nivo
- w124: je drahá (T modell), horší výbava (většinou), maticové řízení se nehodí pro sportovní jízdu (avšak vydrží staticíce km), chybí zpětná vazba. Nedriftuje:) může upadnout kolo (při podcenění výměny čepů v předu) Nejede - i 300D motor je lenoch a musí se přemlouvat zvlášt v automatu, nicméně 160Km/h snese i naloženej po d1 uplně v pohodě. Vyšší spotřeba u automatu.

A závěrem poučení číslo 2:
BMW for fun, Mercedes for life
:wink:
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Uživatelský avatar
PÍŤÁK
Příspěvky: 850
Registrován: 12. 10. 2006 10:52
Bydliště: Praha

Příspěvek od PÍŤÁK » 19. 09. 2010 09:36

Jako w124 je pro me rozhodne nej mercedes (vzhledem se mi libi víc jen c107). Ale jak pises 300d je slaby a spotreba taky neni zadna super. Ale zase se celkem nema co posrat (24v pry uz nejsou takovy drzaky). U nas uz je ale taky problem sehnat nejakej slusnej kus. Kamos co chtel 6ku tad koupil 300CE se snizenym podvozkem a na 17kach a svezeni to neni spatny :)
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semry » 19. 09. 2010 09:47

Hmm nevím, já zatím nic na 24V neslyšel, ale je fakt že 24V už docela jede oproti 300D, není to tragédie ale prostě odezva na plyn se nekoná, musí se to nadechnout.
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Uživatelský avatar
Daudgen
Příspěvky: 756
Registrován: 06. 08. 2008 20:35

Příspěvek od Daudgen » 19. 09. 2010 10:00

To semry: E34 nivo má.....

A musí bejt bezva přivalit se někam v MB na 75% profilu v 15" asi budou i pořádný brzdy (počítám jako na E30) akorát ta E30 neváží 2 tuny.....

BMW vs mb je o tom, kdo jaký druh povozu chce, pro mě je BMW jasná volba a například koupí E39 nelituju, když to tak vezmu tak jsem to koupil v tvém cenovém stropu a když přijde na výbavu tvůj mb nebude vybaven lépe než moje BMW.....

a furt to smrdí naftou, pokud člověk nenajede za rok víc jak 40 000 km, tak nafta nemá cenu.....
Obrázek
BMW 530dAt M-paket - Dailycar
BMW 544iAt - 400m 15,51 - Plný auto lidí a plnej kufr :D
BMW 320i - Showcar, funcar, oldcar etc.

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semry » 19. 09. 2010 10:18

w124 není o výbavě, je to starší stroj. Tomuhle autu patřily léta 80 a polovina 90tých let. Tak to beru. S e39 se to nedá srovnat, nevim jak dlouho to hodláš provozovat ale ono něco nainvestuješ a bude to rozhodně víc než u 124. pokud bych nehleděl na peníze tak taky můžu jezdit masařkou.

EDIT: Jo a brzdí mi to slušně a nemám zvlněný kotouče jako někdo u e39 :twisted:
EDIT: 6,5 kč /km včetně oprav a spotřebička
http://www.spotreby.cz/mercedes-benz-w1 ... -hp-a3813/
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Uživatelský avatar
paca
Příspěvky: 1022
Registrován: 23. 02. 2004 12:33
Bydliště: 323i

Příspěvek od paca » 20. 09. 2010 06:39

Když si čtu, že ten mergl má spotřebu 9,2l/100km, tak nechápu proč si kupovat dízl :roll:
Tak hodně píšou, že masařka byl nejhorší mercedes co kdy vyrobyli.
Obrázek
ex 323i empakeťák

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 20. 09. 2010 07:28

W124 300TD zere 9.2l ??
S timto motorem skusenosti nemam, pouze s 200D, 250D a 300D a vsechny mely dobrou spotrebu. A s 200 a 250 se dalo jezdit i po meste za 6l. Takovej rozdil jsem tedy necekal :?

Uživatelský avatar
paca
Příspěvky: 1022
Registrován: 23. 02. 2004 12:33
Bydliště: 323i

Příspěvek od paca » 20. 09. 2010 08:14

no a 6,5kč/km je taky solidní částka :-) když vemeš průměr najeto za rok 15tis km, tak jseš někde na 97tis kaček za rok, tak to vychází nějakých 52tis kaček za rok do oprav, což se mi zdá nějak moc :wink: to jsem nedal do e30tky za 6let co jsem ji měl a najel nějakých 80tis km
Obrázek
ex 323i empakeťák

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semry » 20. 09. 2010 12:58

6,5 kč je včetně nákladů na naftu a všechny věci co jsem do auta dal, tj. od vstupní opravy až po náplně ostřikovačů a kostičky na zrcátku. X věcí z toho by se dalo vypustit. Ale je jsem zvyklý auto udržovat, takže vyměním brzdovku, když jsou horší tlumiče, vyměním tlumičem, preventivně jsem udělal čepy jak jsem psal výše. Přes všechny filtry a náplně. Jsou v tom i gumy třeba ted nový zimáky a beztak si nemyslím že by to bylo nějak moc, kde jaké auto včetně felicie má 5kč/km a do 10 až 12kč/km to firma bere furt jako víceméně ok. Mimo jiné auto si plánuji nechat, popřípadě bude dál jezdit ve firmě takže na něm nijak nešetřím což je v čechách nechutnej zlozvyk, všichni jezdí až doraz. Proč diesel? Vyplatí se. Při mém nájezdu od 30 tis ročně je to jasná volba, pochopitelně se asi pozastavuješ proč z takovouhle spotřebou nejít do benzínu. Z toho už jsem taky vyrostl, u benzínu ta spotřeba má značné rozpětí, konkrétně u galantu který při normální jízdě uměl jezdit i za 8,5 l (2,5 V6) tak po praze s klidou nohou bral 12 a když byl naloženej, nebyl problém to dostat na 14l. U w124 mám 9 protože jednak to nijak nešetřím a jezdím po dálnici 160km/h, nicméně spotřeba se nehne at jsem naložen jakkoliv, a konkrétně denní boj v praze zvládne w124 s klidnou nohou a klimatizací za 8,5 litru což je u benzínu obvykle nemožné. Zpět ke spotřebě a motoru. 300D 24V je nejsilnější diesel v nabídce, čemuž taky ta spotřeba odpovídá, 9l je dáno víceméně mým stylem jízdy a 4 stupnovým automatem, v manuálu bude určitě minimálně o litr nižší, reálně se i v automatu dá jezdit na klobouka za 7,5 litru, normálně od 8,do 8,5 při dodržování limitů a klidné noze. 300D nemiluje zrovna krátké vzdálenosti, je spíš koncipováno na dálku takže popojíždění za studena má taky podíl. O klimě nemluvě, ta mi dělala v létě až 3/4 litru na 100km. Co se týče ostatních motorů tak 200D je pro ty co chtěj nej spotřebu a nezáleží jim na dynamice, prostě přibližovadlo do města na kratší vzdálenost atd. Podotýkám nejede. 250D je optimum pro střední vzdálenosti a město včetně nákladu, dynamika je o něco horší než u 300D ale spotřeba zase až o 1 -2 litry nižší. Co se týče benzínových jednotek tak ty se tak nějak do w124 nehodí, nejsilnější benzín ale jede a určitě se s ním dá jezdit i za 9l, ale jak jsem psal spotřeba pak dost skáče, navíc benzín už nemá tak dobrou pověst jako diesel a po 15-20 letech provozu je u něj daleko větší riziko závad v elektroinstalaci než u nenáročných dieselů. Proto do w124 naftu.

První masařky rezly a to dost, je to velkej problém, servis je dražší ale svezení je už zase někde jinde a výbava taktéž. Přes všechny neduhy patří stále k nadprůměrně spolehlivým vozům. Ale bytelnost a polonemsrtelnost se z nich už vytratila tomu odpovídá i cena. Pěkná w124 vyjde v německu i na 150 tisíc kč, za podobné peníze máte masařku v plné náloži.

Ale nechci tady vytvářet OT ikdyž myslím že pipa to docela zajímá.
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Odpovědět