Tak dobře klucí, vysvětlim vám to.
Bylo nebylo, potřeboval Semry jednou auto do práce. Starý vylítaný galant už nemělo cenu opravovat a tak ho prodal. Rozpočet byl cca 60 tisíc kč, auto mělo být minimálně 5 let životaschopné, náklady únosné a mělo se hodit jak na stavbu tak do normálního provozu. Tak co si Semry koupí? Hmm? Jasně má třícu takže jedině BMW ne? Nejlépe mko ne? Hustohustou mašinu. No a pak přišel ke slovu zdraví rozum. Z baworáků připadala v úvahu e34 tour nebo e39 s tím že e39 je už drahý auto a udržba by byla potíž a nevíc závist okolí je nepěkná věc. Takže e34 motorizace - 2,5 benzín - i vzpomněl si semry že podobný motor má v e30 a že to neni žádná sláva zvlášt spotřeba po měste bude tragická. Co tedy jiného? V8? to už vůbec ne. Sportovní podvozek na denní ježdění a nízkoprofilové sedmnáctky? Být vyklepanej jak v tříce? Ne. Takže se podíváme pod TDS. 95% TDS jsou vylítaný vrány a motor má nejhorší pověst, navíc při pohledu na rozsezené nápravy bavoráckejch unavenejch kombíků se stále e34 vzdalovala. I vzpomněl si Semry na svoje piano, do kterého lil jen vyjetý olej a jezdil a došlo mu že to je to pravé. Houpavé pérování, pneu s profilem 75, diesel kterej nic nezastavý, velkorysej vnitří prostror, navíc značka kterou zná i křovák v africe. A tak si Semry porovnal e34 vs w124. A jel nakupovat. Cena byla vysoko na 1994 starou čtyřku. Výbava dostačující, jeden airbag, klima, okna v elektrice, nezávislé topení, zachovalý interiér atd. Kufr je naprosto šílenej a naloží se do něj skoro vše + nivo udrží světlou výšku (i s 500kg flexilepidla v kufru) Motor 300D 24V si mě hned získal svou kultivovaností a vyrovnaným během (TDI je proti němu traktor na druhou) A bylo jasno. Přivezl jsem w124 a začal servisovat a mám s ní za sebou 20 000tis km a jsem spokojen.
Shrnutí a poučení.
+ e34: je to BMW, jede, jde do zatáček, driftuje:)
- e34: nemá nivo, nižší užitná hodnota, menší interiér, velké množství vylítaných aut. žíznivé benzínové jednotky, TDS před smrtí
+ W124: Velkorysej prostor a kufr, komfortní a dostatečně stabilní podvozek (na 15tkách kolech), kultivovaný a polonesmrtelný motor 300D, (obvykle může nastat jen jedna ze 4 možných závad: vstřiky, přívod nafty, žhavící svíčky, hodně hodně špatná nafta) zůstatková hodnota, užitná hodnota, nivo
- w124: je drahá (T modell), horší výbava (většinou), maticové řízení se nehodí pro sportovní jízdu (avšak vydrží staticíce km), chybí zpětná vazba. Nedriftuje:) může upadnout kolo (při podcenění výměny čepů v předu) Nejede - i 300D motor je lenoch a musí se přemlouvat zvlášt v automatu, nicméně 160Km/h snese i naloženej po d1 uplně v pohodě. Vyšší spotřeba u automatu.
A závěrem poučení číslo 2:
BMW for fun, Mercedes for life 