nehoda

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Příspěvek od Lukas-e21 » 03. 12. 2009 00:02

Semry píše:No byl jsem z toho vedle nehodlal jsem to dál ničit, ale ono se to fakt blbě řídí když naprosto chybí zpětná vazba a volant se chová "divně"...

Nu což tak jsem to zapnul zpátky, je to hezká věc, bohužel hravost se už z toho vytratila. Elektronika ovládá vše, klopí zrcátka když couvám, pouští sama parkovací čidla, seřizuje mi sedačku sama (což je dobře), dovírá dveře, kecá mi do toho kam jedu kolik jedu a pak je člověk tak zblblej že když se rozsvítí vločka na disp tak si skoro myslí že bude sněžit. A do toho všeho tam neni žádnej klíč, všechno se to samo odemyká zamyká startuje, možnost manuálního řazení sice je ale stejně si to pak přeřadí jak potřebuje...

Z těch nejnebezpečnějších faktorů bych jmenoval ztrátu pojmu o rychlosti, je uplně šumák zda jedete 100 150 nebo 200 vypadá to skoro stejně. Při 160ti točí 3 tis otáček a v autě je hrobové ticho. Zátah je stejný zhruba do 230ti pak se ručička malinko zpomalí...

Na mokru při tlačení na pilu neustále svítí ESP a kdyby nedej bože přestalo fungovat tak se dynamické řízení, automat a pohon zadních postará o vaši rychlou smrt. Tot k moderním BMW :wink:

nemuzu souhlasit, rekni mi kolik mladejch usaku si koupi 550i?

Mam relativne novy auto. je pravda ze ve 130 se to auto chova stejne jak ve 180, ale treba ve 200 uz nemam pocit ze auto plne ovladam, cit v rizeni 00nic.

postihovat vic mlade ridice me neprijde jako dobry napad, spis je dneska problem v tom, ze pred 10 lety stala slusna e30ka 100tisic, dnes par korun. Spousta z nas zacinala na 120kach a jim podobnejch pastroju.

mozna nez vymyslet veci jak potrestat mlade ridice, by nebylo od veci ucit mlady lidi ridit, jeste pred dovrsenim 18 let veku(ve VB spousti program, kde budou ucit ridit deti jiz od 11let veku).

v autoskole te nauci nejaky zaklady ovladani vozu, ale tim to konci......, a pak si kluk v 18 koupi dvaapuli a potencialni pruser je na svete.

kdyz uz omezovat mlade ridice, tak formou omezeni vykonu auta, jako je to u motorek. urcity vykon po x letech praxe.
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru

Uživatelský avatar
curich
Příspěvky: 1681
Registrován: 06. 01. 2008 14:10
Bydliště: BRNO

Příspěvek od curich » 03. 12. 2009 00:28

ačkoli jako mladému člověku se mi nelíbí něco jako omezování výkonu, ale chápu, že na debílky v mém věku by to mohlo platit. Otázka ovšem nastává, zda je fakt takovej rozdíl, jestli jezdíš v 1.8 nebo 2.5 .. ano, je to velikánskej rozdíl, ale pokud jezdím jako dement, tak se zabiju tak i tak.
Mohlo by být zajímavé do povinného výcviku zahrnout i tzv. školu smyku, kde by se člověk naučil i trochu prakticky, co se vlastně s autem při tom smyku děje.
Škoda Fabia 1.2TSI 12' :oops:

ex:
NISSAN Almera N16 1.5i 00' :|
Suzuki Swift 1.0 98' :roll:
BMW E30 318i M10 85' :D
///MHD Power :cry:

Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Příspěvek od Lukas-e21 » 03. 12. 2009 01:15

curich píše:ačkoli jako mladému člověku se mi nelíbí něco jako omezování výkonu, ale chápu, že na debílky v mém věku by to mohlo platit. Otázka ovšem nastává, zda je fakt takovej rozdíl, jestli jezdíš v 1.8 nebo 2.5 .. ano, je to velikánskej rozdíl, ale pokud jezdím jako dement, tak se zabiju tak i tak.
Mohlo by být zajímavé do povinného výcviku zahrnout i tzv. školu smyku, kde by se člověk naučil i trochu prakticky, co se vlastně s autem při tom smyku děje.
škola smyku je vcelku o ničem. spíš dlouhodobý výcvik na okruzích atd.. pod dohledem zkušených instruktorů by měla smysl.

A věř, že 1.8 a 2.5 je velkej rozdíl.
Zabít se můžeš i v 15kW aute.....když jezdíš jak debil.
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru

Uživatelský avatar
Kejzi
Příspěvky: 292
Registrován: 03. 06. 2009 11:37
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Kejzi » 03. 12. 2009 12:56

Lukas-e21 píše:
curich píše:ačkoli jako mladému člověku se mi nelíbí něco jako omezování výkonu, ale chápu, že na debílky v mém věku by to mohlo platit. Otázka ovšem nastává, zda je fakt takovej rozdíl, jestli jezdíš v 1.8 nebo 2.5 .. ano, je to velikánskej rozdíl, ale pokud jezdím jako dement, tak se zabiju tak i tak.
Mohlo by být zajímavé do povinného výcviku zahrnout i tzv. školu smyku, kde by se člověk naučil i trochu prakticky, co se vlastně s autem při tom smyku děje.
škola smyku je vcelku o ničem. spíš dlouhodobý výcvik na okruzích atd.. pod dohledem zkušených instruktorů by měla smysl.

A věř, že 1.8 a 2.5 je velkej rozdíl.
Zabít se můžeš i v 15kW aute.....když jezdíš jak debil.
Zabít se můžeš i v blbý felicii 1.3 nebo fábii 1.2 HTP , když nevíš co si s tím autem můžeš dovolit a hlavně jak se auto chová na různém povrchu např. suchý asfalt a namrzlý asfalt....Jinak co se týče toho omezování výkonu , tak si stejně myslím , že by brzy někdo přišel na to jak ten výkon obnovit na původní hodnoty , jako se to dělá kolikrát u motorek , že se tzv. otevřou a mladí frajírci mají hned stroje na zabíjení.....Když autoškolu tak pořádnou a to minimálně půl roku jako jsem měl já na studijním oboru automechanik , v dnešní době přijdeš do autoškoly a když ti to jde tak máš za týden řidičák hotovej jako můj kamarád , ten nastoupil do autoškoly a za týden od nástupu dělal závěrečky a to ještě v autoškole jezdil s Fábií 1.2 a teď si pořídil Audi A4 2.5 TDi a totálně ve vysoký rychlosti nevěděl co s volantem , pravidla mu moc neříkají a to že má udržovat pravidlo dvou vteřin od před ním jedoucím vozidlem mu taky nic neříká. Takže podle mě za nehody může z 50% autoškola krátkým výcvikem žáků....
M10B18 Power e30....
M21D24 dehet Power e28......
M43B19 Compact Power ISádlo...
M40B18 Sněhulák Power e30......
Zajištění STK + ME , autoservis

Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Příspěvek od Lukas-e21 » 03. 12. 2009 15:45

Kejzi píše:
Lukas-e21 píše:
curich píše:ačkoli jako mladému člověku se mi nelíbí něco jako omezování výkonu, ale chápu, že na debílky v mém věku by to mohlo platit. Otázka ovšem nastává, zda je fakt takovej rozdíl, jestli jezdíš v 1.8 nebo 2.5 .. ano, je to velikánskej rozdíl, ale pokud jezdím jako dement, tak se zabiju tak i tak.
Mohlo by být zajímavé do povinného výcviku zahrnout i tzv. školu smyku, kde by se člověk naučil i trochu prakticky, co se vlastně s autem při tom smyku děje.
škola smyku je vcelku o ničem. spíš dlouhodobý výcvik na okruzích atd.. pod dohledem zkušených instruktorů by měla smysl.

A věř, že 1.8 a 2.5 je velkej rozdíl.
Zabít se můžeš i v 15kW aute.....když jezdíš jak debil.
Zabít se můžeš i v blbý felicii 1.3 nebo fábii 1.2 HTP , když nevíš co si s tím autem můžeš dovolit a hlavně jak se auto chová na různém povrchu např. suchý asfalt a namrzlý asfalt....Jinak co se týče toho omezování výkonu , tak si stejně myslím , že by brzy někdo přišel na to jak ten výkon obnovit na původní hodnoty , jako se to dělá kolikrát u motorek , že se tzv. otevřou a mladí frajírci mají hned stroje na zabíjení.....Když autoškolu tak pořádnou a to minimálně půl roku jako jsem měl já na studijním oboru automechanik , v dnešní době přijdeš do autoškoly a když ti to jde tak máš za týden řidičák hotovej jako můj kamarád , ten nastoupil do autoškoly a za týden od nástupu dělal závěrečky a to ještě v autoškole jezdil s Fábií 1.2 a teď si pořídil Audi A4 2.5 TDi a totálně ve vysoký rychlosti nevěděl co s volantem , pravidla mu moc neříkají a to že má udržovat pravidlo dvou vteřin od před ním jedoucím vozidlem mu taky nic neříká. Takže podle mě za nehody může z 50% autoškola krátkým výcvikem žáků....
půl roku autoškola je taky o ničem, zvlášť při škole (u nás byla možnost taky, ale bylo to o ničem).

Ja sem dělal autoškolu asi 3 měsíce, poctivě jsme odjezdili všechny hodiny co byly předepsaný, měl jsem dobrýho instruktora, ale stejně mě naučili víceméně jen točit volantem.

Omezování výkonu by měl smysl, nemyslim tim snižování výkonu na motorech, ale prostě uděláš papíry a rok můžeš jezdit s max s 1.4-kou o výkonu 55kW.

Ale to stejně neprojde.


Pokud je člověk debil, tak jim zůstane.
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru

Uživatelský avatar
curich
Příspěvky: 1681
Registrován: 06. 01. 2008 14:10
Bydliště: BRNO

Příspěvek od curich » 03. 12. 2009 17:20

všechno by začalo hlavně tím, že by policie opravdu pomáhala a hlídala na nebezpečných úsecích ... upozorňovala řidiče a neschovávala se na rovných, širokých a přehledných silnicích.
Škoda Fabia 1.2TSI 12' :oops:

ex:
NISSAN Almera N16 1.5i 00' :|
Suzuki Swift 1.0 98' :roll:
BMW E30 318i M10 85' :D
///MHD Power :cry:

Uživatelský avatar
Teddy
člen E30.cz
Příspěvky: 1896
Registrován: 16. 12. 2007 19:11
Bydliště: N.Bydzov

Příspěvek od Teddy » 03. 12. 2009 18:16

Lukas-e21 píše: Omezování výkonu by měl smysl, nemyslim tim snižování výkonu na motorech, ale prostě uděláš papíry a rok můžeš jezdit s max s 1.4-kou o výkonu 55kW.
To co říkáš celkem chápu a má to logiku.
Ale když vemu v potaz -Svezl jsem se v kámošový 106ce Sport 1.4 55kw.
Člověk by od toho nic nečekal,ale je to vskutku živý auto.Kilo je tam za chvíli,190 to jede..

Asi by to význam nemělo :?

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 03. 12. 2009 18:40

dneska sem pozoroval jednoho frikulina vedle na krizovatce a napadlo mne, zda se nemalo mirou na nehodach nepodili nahodou i hustoposez s hlavou u spolujezdce, operadlo sedaku v poloze lezmo a dilino za volantem nema stabilni pozici, staci blbej zachvev a nechtene kdykoliv trhne volantem a na mokru je o "zabavu" hned postarano.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
ALA E30
člen E30.cz
Příspěvky: 1553
Registrován: 09. 07. 2007 15:44
Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)

Příspěvek od ALA E30 » 03. 12. 2009 18:51

curich píše:všechno by začalo hlavně tím, že by policie opravdu pomáhala a hlídala na nebezpečných úsecích ... upozorňovala řidiče a neschovávala se na rovných, širokých a přehledných silnicích.
+1 a dávat dementum kurevský pokuty,a když zlobíš dál,tak se už nesvezeš.Protože někdo je bohužel nepoučitelnej i kdyby chodil 5let do auškoly.
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 03. 12. 2009 19:05

Venca píše: Spoustě lidí by leccos docvaklo, kdyby museli začít na jednostopým vozidle - moped, padesátka a podobně, aby pochopili, co to je vůbec povrch vozovky a po něm se odvalující guma...
Jel jsi někdy na chrochtlu po vyfrézovaný vozovce ?

To je boží. :twisted:

Když jsem si tím prošel poprvé, tak zrovna pršelo a já z toho byl pěkně vyklepanej - vůbec jsme nevěděl co se děje. Je zajímavý, že si na to často vzpomenu, když jedu s autem po vyfrézovaný silnici.
BMW The Ultimate Driving Machine

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 03. 12. 2009 19:27

DAN píše: Jel jsi někdy na chrochtlu po vyfrézovaný vozovce ?

To je boží. :twisted:

Když jsem si tím prošel poprvé, tak zrovna pršelo a já z toho byl pěkně vyklepanej - vůbec jsme nevěděl co se děje. Je zajímavý, že si na to často vzpomenu, když jedu s autem po vyfrézovaný silnici.
Jistě, pěknej shimmying.

A taky jsem jednou v noci najel na rozsypanej bralen - průhledný kuličky plastu, 2-3 mm průměr, granulát pro výrobu lahví.
Samozřejmě tlama a uražená stupačka...

:twisted:

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 03. 12. 2009 19:29

curich píše:všechno by začalo hlavně tím, že by policie opravdu pomáhala a hlídala na nebezpečných úsecích ... upozorňovala řidiče a neschovávala se na rovných, širokých a přehledných silnicích.
+1
Max-Max píše:dneska sem pozoroval jednoho frikulina vedle na krizovatce a napadlo mne, zda se nemalo mirou na nehodach nepodili nahodou i hustoposez s hlavou u spolujezdce, operadlo sedaku v poloze lezmo a dilino za volantem nema stabilni pozici, staci blbej zachvev a nechtene kdykoliv trhne volantem a na mokru je o "zabavu" hned postarano.
Jj, nad tym som sa tiez minule zamyslal. Kazdopadne toto uz nie je iba otazka nejakych "pubertakov" ale (z mojej skusenosti) hlavne nafukanych "ego-podnikatelov", ktory chodia vo svojich SUV-ckach bez pasov zvaleni na laktovke medzi sedackami s telefonom na uchu ako najvacsi sefkovia. Tato banda zasrana mi tiez celkom pije krv.

Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Příspěvek od Lukas-e21 » 03. 12. 2009 19:53

Teddy píše:
Lukas-e21 píše: Omezování výkonu by měl smysl, nemyslim tim snižování výkonu na motorech, ale prostě uděláš papíry a rok můžeš jezdit s max s 1.4-kou o výkonu 55kW.
To co říkáš celkem chápu a má to logiku.
Ale když vemu v potaz -Svezl jsem se v kámošový 106ce Sport 1.4 55kw.
Člověk by od toho nic nečekal,ale je to vskutku živý auto.Kilo je tam za chvíli,190 to jede..

Asi by to význam nemělo :?
jo to máš pravdu, jede moooc pěkně - jenže takovýhle škopky za chvíli zmizí ze silnic a novější auta sou víc a víc težší :wink:
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru

Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Příspěvek od Lukas-e21 » 03. 12. 2009 19:54

Max-Max píše:dneska sem pozoroval jednoho frikulina vedle na krizovatce a napadlo mne, zda se nemalo mirou na nehodach nepodili nahodou i hustoposez s hlavou u spolujezdce, operadlo sedaku v poloze lezmo a dilino za volantem nema stabilni pozici, staci blbej zachvev a nechtene kdykoliv trhne volantem a na mokru je o "zabavu" hned postarano.
no to je taky pravda....
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 03. 12. 2009 20:40

Venca píše:
DAN píše: Jel jsi někdy na chrochtlu po vyfrézovaný vozovce ?

To je boží. :twisted:

Když jsem si tím prošel poprvé, tak zrovna pršelo a já z toho byl pěkně vyklepanej - vůbec jsme nevěděl co se děje. Je zajímavý, že si na to často vzpomenu, když jedu s autem po vyfrézovaný silnici.
Jistě, pěknej shimmying.

A taky jsem jednou v noci najel na rozsypanej bralen - průhledný kuličky plastu, 2-3 mm průměr, granulát pro výrobu lahví.
Samozřejmě tlama a uražená stupačka...

:twisted:
Já měl fíka s oplechováním - 0,7 panceřovanej plech. :twisted: Starotval na 1. našlápnutí - to byla rarita !
BMW The Ultimate Driving Machine

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 03. 12. 2009 20:45

Jsou názory na věkové hranice s vazbou na objem, výkon atd.
U motocyklů nám již naše svobodemo vlády nějaké ty hranice pozměnily a povídá se o návrhu např. "motocykly na 35 kW až od 24 let, nebude-li praxe na moto do 35 kW" a podobně (pro zajímavost - hranice 24 let byla za Rakousko-Uherska HORNÍM limitem pro zahájení pilotního výcviku u vojenského letectva...).

Já tohle limitování nepovažuju v principu za správný krok - vrátil bych původní limity, co zde byly, pouze bych vzhledem k masové přítomnosti hustých mašin na trhu nechal A od 17 a např. A nad 500 ccm od 18 let (on se přeci jen hůř ojebává objem, než ty různý papírově seškrcený a pak votevřený verze...).
Totéž pro padesátky - žádnejch 45 km/h Simson S-51 nebo Mustang a podobný "fotříkovoznámá je národním výboru tak mi to napsala".
A samozřejmě žádný "i AM od 16..", jak zkoušel prosadit zpiťár Šeich.

Přepravy osob - "D", sanitní vozy a vozidla s právem přednostní jízdy od 21 let a skutečnou prokázanou praxi - nikoli cancpapírem, ale praktickou zkouškou.

S tou vší benevolencí ovšem musí jít ruku v ruce i jistá represe.
Žes to nezvládl?
Tvůj problém, seš svéprávnej, ty odpovídáš.
Že se nedala tak silná kára udržet?
Tvoje chyba.

-
Už jsem tu kdysi psal i o telefonování za jízdy.
V půlce 90. let tu byly rozšířený CB stanice. Nikdo nevymýšlel zákazy telefonování za jízdy - on to taky neměl úplně každej debil.
Komercionalizace "komunikátorů" pak přinesla stav, kdy každej debil má mobil za jízdy u ucha, ale nedocvakne mu jaksi priorita -
1. řízení,
2. vše ostatní, včetně tvýho miláčka, přítelkyně či kšeftpartnera na druhým konci spojení
- pak do protokoulu vybleje "když já zrovna telefonoval(a) blabla.
Následuje flastr z hlav poslanců.
Dle mýho špatně - seš řidič, že se máš soustředit, je dáno základními pravidly, nač zadávat explicitně další detaily....

-
Už jsem tohle prezentoval na jiné diskusi a snesla se na mě sprška - tak uvidíme, zda budou padat podobné argumenty...

:twisted:

Vune benzinu
Příspěvky: 627
Registrován: 01. 02. 2004 21:47
Bydliště: Praha

Příspěvek od Vune benzinu » 04. 12. 2009 12:30

Je to prostě tak ode mě žádná sprška nebude.

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 04. 12. 2009 23:43

Ona to je vcelku slozita problematika a jaksi tady jsou na vsechno dva a vice pohledu. Jako konec koncu u vseho...
Omezeni ridicaku dle veku - ono tu ani nejde o to, ze tady je odpovednost toho kdo neco spusobi ale spis o preventivni funkci. T.j. aby k te nasledni odpovednosti ani nedoslo, protoze jde o zivoty jinych lid, ktere muze nerozvazny ridic ohrozovat. Kdysi me napadlo, ze kdyz udelat nejake zmeny co do veku a ridicaku tak obecne ridicsky prukaz od 21 let. Tedy spis bych rekl "alespon" 21 let, protoze jak je znamo mladi ridici jsou nerozvazni a jezdi jako magori. A nevim jestli na to ma zrovna vlyv to, kolik koni maji pod kapotou. HTP-cko, kdyz mu slapes na krk taky pojede kilo bez problemu a to bohate staci.
Na druhe strane je mozne, ze mladici jezdi rychlo kvuli tzv. "pocatecnemu entuziazmu" z ridicaku, kdyz ho dostanou a tudiz nevim jestli kdyby byli ridicaky od 21 let by se tato doba entuziazmu jen nezdrzela o tri roky. Kazdopadne mladicka nerozvaznost tam dela sve, to nepochybne a ta vekem upada, takze mozna by to k necemu bylo.
Muzeme tady rict, ze vetsina techhle "mladickych nehod" je zastresenych onou lehkovaznosti, jako treba, ze ridic jedu pilu kdyz ma nekoho dalsiho v aute. Takhle se nam nektere veci mohou zdat samozrejmosti, ale nejakemu osmnactiletemu cloveku, co akorat dostal ridicak proste ne-jednoduse receno nema na to jeste dost rozumu. Tim padem je na vyssi moci - statu aby s tim neco udelal v zajmu bezpecnosti ostatnich lidi. Je to trochu represe lidi, co dost rozumu na bezpecne rizeni auta maji uz v osumnacti, ale jak je odlisit?
Napadlo me pouze trideni na zeny a muze, coz (jak se na prvni pohled nemusi zdat) by melo jistou logiku. T.z. zenam ridicak od 18 a muzum od 21 let. Zeny jsou mozna obecne horsi ridicky nez muzi, protoze k tomu nemaji takovej vztah, to je pochopitelne. Ale nepotrebuji hned jak dostanou ridicak blbnout jako muzi.
My (myslim vybranou skupinu lidi odsud, kdo do ni patri, ten to pozna) tady blbneme taky ale rozdil je v tom, ze my vime, co muzeme, co nemuzeme, mame odjezdeno/odtrénováno, proste vime co delame a pro pripad, ze jdeme na limit (alepson tak to mam ja) – protože na limitu clovek nikdy nevi, ze – ujistime se, ze neohrozujeme nikoho krome sebe. Clovek, ktery se vozi v aute prvni mesic to ale nevi. Jedine co vi je, ze kdyz jede rovne a zatoci do prava auto pojede do prava. Nevi ale v jake rychlosti uz auto do prava nepojede, nebo ze kdyz v rychlosti pozde pujde do zatacky na brzdy, tedy ze je zatacka ostrejsi nez predpokladal, ze ho muze zacit celkem lehce predjizdet zadek.

Zakony, kterymi se stat snazi vodit lidi za rucicku jako decka me serou, ale zrovna tady by neco takoveho mohlo mit misto v zajmu bezpecnosti ostatnich lidi. Druhy pristup - trochu radikalnejsi - je jak rika Venca. Osumnact, tady mas ridicak a je to na tobe. Kdyz to poseres, tvoje chyba. Tak je to i ted a zcasti s tim souhlasim, jelikoz kazdy by mel mit svuj rozum. Ale opet se musim odvolat na to co jsem napsal vys. Tedy jestli je v poradku sverit auto cloveku, co na to nemusi mit rozumove kapacity. Nemuzes dat auto sestnactiletemu, to je jasne...ale muzes ho dat osmnactiletemu? Nevim no...
Ja mozna kdyz jsem mel cerstvy ridicak taky delal kraviny. Tedy nejspis. Napada me ted jenom jedna, za co bych si dal ted par facek (a vidite, tehdy mi to tak vubec neprislo), nejspis jich bylo i vic, ale jelikoz se autum a rizeni "venuji" od mala bylo jich podstatne mene, nez u dnesniho prumerneho "cerstveho ridice" dovolim si rict. Ale kdyz jsem koupil moji prvni tricu (coz bylo prvni auto, ktere me melo naucit RIDIT, ne jenom "ridit") pred peti rokama, nebo tak nejak, tak teprv po nejakem pul roce jsem si dovolil na ni jet opravdu pilu, jelikoz jsem se toho proste bal, protoze jsem vedel v cem sedim. A to je to dulezite - uvedomovat si veci a premyslet. Na to clovek nepotrebuje umet ridit. A jsme zase u tech rozumových kapacit. Odtehdy jsem uz ridil auta od 50 do 500HP a kdyz jedu v trice po okresce dnes a v zatacce me chytne smyk ve stovce tak to neni problem, jakoby tomu bylo kdysi, kdy bych si takovym spusobem jizdy, jako dnes nedovolil jet prave proto, ze jsem si uvedomoval, ze na to nemam.
Jenomze dalsi vec co si je potreba uvedomit, ze takhle se nechova beznej spotrebitel auta. My tady (alespon si myslim) mame k autum a k rizeni vztah jako ke konicku a ne jako 90% ridicu - k nutnosti. Beznemu ridici staci, ze umi ovladat auto jako pristroj a ze se na nem dostane kam chce. Nic vic. A clovek co to ma u prdele to nikdy nebude ovladat tak jako clovek co se tomu aktivne a hlavne dobrovolne venuje. U kapitana nejake obrovske lodi je jasne, ze ke svemu povolani ma srdcovy vztah a venuje se tomu na sto procent. Jenomze auto je v dnesni době tak beznou záležitosti, ze je tohle nepredstavitelne. A kdyz bereme do uvahy nehody obecne, ne pouze nehody typu "ctyri mladici zahynuli pri nehode...", si myslim, ze asi jejich nejvetsim puvodcem bude nedostatek odhadu a nepozornost (ta znovu prameni z toho, ze clovek o danou cinost nejevi aktivni zajem), spolu s arogancii. Jinymi slovy je to zase o tom, ze clovek nevi co muze a co ne. A z toho pak vznikaji nehody.
Typicky priklad na tohle tema je jak me posledne presvedcoval kamos, ze nejakej stryc ve Felicii, ktery vyjizdel z vedlejsi silnice na hlavni pul hodiny protoze cekal az na obzoru nebude ani jedno auto, je perfektne bezpecny ridic protoze si radsi pockal nez by vyjel driv – do mezery mezi autama. Muj pohled na vec je takovy, ze ten chlap je, cim dyl tam cekal, tim vic nebezpecnejsi pro ostatni ucastniky provozu prave proto ze nema odhad, jelikoz nepoznal, ze mohl mezi autama uz desetkrat BEZPECNE vyjet kdyz k tomu mel prostor. Ten chlap pak bude nekoho předbíhat v rychlosti o 5km/h vyssi a v zajmu ekonomie provozu si vedle predbihajiciho zaradi petku s tim, ze to stiha protože „dyt ten oproti je ještě daleko“ a vůbec si neuvedomi, ze pokud nekopne do vrtule tak ma sakra problem, protože ten oproti zas tak pomalu nejede (toho jsem byl svedkem posledne…a teda dovolim si rict, ze kdybych v tom aute nebyl a nezarval na ridice at na to slapne tak jsme asi na sracky).
Na to mi kamos řekl (na to cekani na vyjeti na hlavni), ze „ale tohle je ještě bezpecnejsi protože on cekal az na uplne vyklizeni cesty“. No co na to rict. Ano, je to bezpecnejsi. A z tohoto uhlu pohledu je nejbezpecnejsi zustat doma a vůbec nevylezat na silnici, coz je nemyslitelne. Jestli ma silnicni doprava fungovat efektivne a bezpecne, musí se lidi rizeni aktivne venovat aby ziskali smysl pro odhad a hlavne byt ve strehu a předvídat. Tomu zadny zákon nepomuze. To jestli je to realne je jiz otazkou. A velkym faktorem je taky to, jak se pro rizeni kdo narodil. Ja osobne si myslim, ze kdo to proste nemá v krvi, muze delat co chce a nikdy v tom nebude tak dobrej jako ten, kdo to v krvi ma.

Kontrola policie by tomuto mohla zcasti (nemuze byt vsude) pomoct. Kontrolami a sledovanim nebezpečných useku, jak bylo jiz receno vys. To by ale nesmelo jit policii pouze o množství vybraných penez ale o skutocny ucel sve práce. Kazdopadne ale je to pouze leceni symptomu, ne nemoci, takze tolik k tomu.

A typicky nedostatek odhadu, který se zrovna dnes odzrcadlil na plynulosti provozu. Jedu v tak 40km/h kolone aut s rozostupy od 5 do 10 metru. Oproti v dalce takových 100 metru vidim auto snazici se odbočit na vedlejší silnici do leva. Zpomalim, udelam rozostup tak 20 metru, přes který se da zcela klidne odbočit. Když bylo auto prede mnou uz skoro na urovni odbocujiciho bliknul jsem dva krat dalkama a zadna odezva. Bliknul jsem znovu a jelikož uz jsem po tech bliknutich nemohl prilis sebevedome pokracovat dal – nevedel jsem jestli odboci nebo ne - ještě vic jsem zpomalil. Na to se ozvalo troubeni zezadu. Nejakej magor v nakladaku se z toho sel asi posrat. To uz jsem byl skoro na urovni odbocujiciho, na kterym bylo videt, ze vůbec nevi která bije…a podle meho subjektivniho dojmu tam jeste porad stoji.

Abych to uzavrel – hlavni je mit odhad, předvídat, venovat se rizeni, pilovat rizeni a uvazovat. Toliko k me utopisticke predstave.

ED – No a banda zasranejch ego-podnikatelu ve svých Audinach, Bavoracich a Mercedesech – kapitola sama o sobe – by si mohla taky uvědomit, ze to, ze muzou rozkazovat svým vsevedoucim charakterem pomalu vsem okolo neznamena, ze rozkazou protijedoucímu autu zastavit na miste.

ED2 - Porad jsem reakci v tomhle threadu nechaval na pozdejc, protoze jsem vedel, ze toho bude hodne...a ted jsem zvedavej kdo to bude cist. :lol:

Uživatelský avatar
curich
Příspěvky: 1681
Registrován: 06. 01. 2008 14:10
Bydliště: BRNO

Příspěvek od curich » 05. 12. 2009 01:57

PIP:
nemůžu spát, tak su tady :-D ... jo, je to tak jak říkáš, se vším se dá souhlasit.
...

Osobně si ale myslím, že nějaký klipy nemyslíš, zaplatíš sou opravdovejm floutků uplně k ničemu. Říkám to znova-musel by se mezi řidiči vychovat větší respekt (strach) z policie-tím, že by byli u cest opravdu vidět a také vysokými postihy za vážné pestupky ... asi se budu opakovat, ale dle mě je překročení rychlosti o 20km/ obec, 30km/h mimo vědomé překročení zákona a do jisté míry to je nebezpečné i pro ostatní. Možná jediný, co můžem v týhle chvíli udělat pro bezpečnější silnice, tak to, že prostě nebudem jezdit stylem: "No co, von tak taky jede". Když by takhle začal u sebe aspoň každej druhej řidič a opravdu by ctil a dodržoval zákony, tak by hodně nehod ubylo.
Škoda Fabia 1.2TSI 12' :oops:

ex:
NISSAN Almera N16 1.5i 00' :|
Suzuki Swift 1.0 98' :roll:
BMW E30 318i M10 85' :D
///MHD Power :cry:

Uživatelský avatar
ALA E30
člen E30.cz
Příspěvky: 1553
Registrován: 09. 07. 2007 15:44
Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)

Příspěvek od ALA E30 » 06. 12. 2009 00:35

Tak tak.Třeba ve Francii jsem si všiml že dost policajti jezdí v provozu na motorkách po dvou.Prostě jsou vidět a neseděj na stejnejch místech někde za křovím.
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)

Odpovědět