plusy a minusy E30 320i

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 26. 04. 2004 20:55

No ja jsem taky student a najedu toho docela dost... Od listopadu s bawem cca 7-8k km...
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 26. 04. 2004 20:58

And píše:
Francis píše:
And píše:... jinak etu ani diesela bych ti nedoporucil ...
Studentovi bych naopak etu velmi doporucil, vyssi povinne ruceni vyrovna, ba dokonce prebije nizsi spotreba.
mozna to prebije tobe kdyz najezdis 40 tisic rocne ae ja jako student najezdim tisicu ze bys to spocital na prstech jedny ruky a myslim ze on na tom bude taky tak nak, spotreba neni zas tak dramaticky nizsi a pojistka 11 tisic pro studenta?
Tak pocitej se mnou: Podle DANa je spotreba o 2 ltr/100km nizsi, pri dnesni cene 25Kc/ltr je to 50Kc na 100km tedy 0,5 Kc/km. Rozdil povinneho ruceni v zakladni sazbe bez bonusu je u Kooperativy 3392 Kc. Kdyz tuto sumu vydelim usporou 0,5 Kc/km diky nizsi spotrebe, vyjde mi ze navratnost investice do vyssiho povinneho ruceni je (3392/0,5=6784), tedy pri ujeti vice nez 6784 km rocne. Se zvysujicim se bonusem se tato hranice jeste snizuje.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
And
Všechno vím, všechno znám... ;-)
Příspěvky: 1707
Registrován: 14. 03. 2004 00:28

Příspěvek od And » 26. 04. 2004 21:26

/to Francis
dobre rekneme ze po ujeti 7 tisic vyrovna nizsi spotreba cenu vyssi pojistky
i tak si myslim ze to neni moc vhodna volba pro studenta
zalezi jaky pomery u nej vladnou treba to pro nej bude idelani alternativa ae pokud je to jako v mym pripade 20lety student s laskou k autum chce BMW treba E30 za 40 tisic s tim ze mu treba neco doplati rodice na porizeni ae ostatni investice si hradi sam.. prirovnam to ke svemu pripadu
dal sem 12 tisic na auto, otec pucil 8, nakonec mi ten dluh odpustil, auto stalo 20 a zere 15 po meste a 11 mimo mesto je to dvojka a poviny platim zatim bez bonusu po 1/4 roce mi chodi slozenka na 1854 Kc + 20 Kc poplatek na poste a jako student mam brigady prumerne 40kc na hodinu, to je 320 denne a prumerne za mesic pracuju 3-4 dny (nekdy vic nekdy vubec taky neni jednoduchy brigadu sehnat) ae zas musis pocitat ze tam jedu autem neco taky utratim za stravu.. dale od rodicu dostavam mesicne 1 tisic korun (aci 650 dostavaj na me pridavky) obcas naky vedlejsi prijmy takze mesice 2500 Kc.. a ted musim mesice platit teda 625 Kc na povinny ruceni takze mi zbyva 1800 a za to musim nakrmit auto + naky investice do auta + osobni zivot (obleceni, zabava atd. coz se po koupi BMW razantne snizilo :D) + dalsi nepredvidany udaje a pokud bych mel platit o 3 stovky mesice vic na povinym tak ti uz bych si vazne rozmyslel eci me to za to stoji a eci vubec muzu
zase sem se nak rozepsal to se omlouvam :?
zkratka chcu rict ze je pro me a myslim ze pro vetsinu lidi prijatelnejsi moznost ze ten kilometr stoji o 50 haliru pac tam te to tak nemrzi kdyz to utika po padesatnicich jenze platit mesicne misto sesti stovek devet to proste vidis jak ty penize na to nemas a zatimco pokud zere o 2 litry vic tak proste jezdit nemusis (student nemusi) ae povinny cvakat musis
----------------------:)

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 26. 04. 2004 21:36

And píše:... pokud bych mel platit o 3 stovky mesice vic na povinym ...
... je pro me a myslim ze pro vetsinu lidi prijatelnejsi moznost ze ten kilometr stoji o 50 haliru pac tam te to tak nemrzi kdyz to utika po padesatnicich jenze platit mesicne misto sesti stovek devet to proste vidis jak ty penize na to nemas a zatimco pokud zere o 2 litry vic tak proste jezdit nemusis (student nemusi) ae povinny cvakat musis
Aha, panacek neudrzi korunu a neumi planovat, resp. planuje kratkozrace v horizontu 24 hodin. Prodej auto a kup si kolobezku. Kdyz neudrzis korunu nemysli si ze kazdy je takovy :-) Nic osobniho :-)
Ja narozdil od tebe NEVNUCUJI svou verzi, davam vybrat. Sem-tam se najde novacek ktery si to neumi spocitat. Ted je to na nem, zda vi, zda najede vic jak necelych 7k km rocne, presneji 565 km mesicne, coz je pro 325e asi tak jedna plna nadrz.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Marosh
Příspěvky: 842
Registrován: 21. 02. 2004 09:50

Příspěvek od Marosh » 26. 04. 2004 22:11

Francis píše: Aha, panacek neudrzi korunu a neumi planovat, resp. planuje kratkozrace v horizontu 24 hodin. Prodej auto a kup si kolobezku. Kdyz neudrzis korunu nemysli si ze kazdy je takovy :-) Nic osobniho :-)
To mi pride az moc drsny... sam chci jit do E30 nekdy v lete (podzim) a musel jsem si to hodne dobre propocitat. Anda docela chapu a jak pise, tak radsi bude zrat hlinu, nez aby treba to auto prodal... Pristup "prodej to a kup si kolobezku" od nekoho kdo je v klubu trochu nechapu. Pokud ma mazla E21 a cpe do ni penize? To by se melo spis podporovat... uslechtila cinnost...

btw And: 40kc/hod? To zase trochu prehanis... ja zacinal brigadama kdyz mi bylo 15 a mzda 85kc/hod... dej si vikendovy dvanactky a ses (na studenta) v baliku :) www.jobs.cz 8)

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 26. 04. 2004 22:23

Marosh píše:To mi pride az moc drsny... sam chci jit do E30 nekdy v lete (podzim) a musel jsem si to hodne dobre propocitat. Anda docela chapu a jak pise, tak radsi bude zrat hlinu, nez aby treba to auto prodal... Pristup "prodej to a kup si kolobezku" od nekoho kdo je v klubu trochu nechapu. Pokud ma mazla E21 a cpe do ni penize? To by se melo spis podporovat... uslechtila cinnost...
Nepochopil jsi to. And radsi da po padesatnikach vice nez jednorazove za pojistne. Tak to bylo mysleno. Nemam v umyslu kohokoli urazet ale taktez se mi nelibi, kdyz nekdo zacatecnikovi cpe vlastni nazor a nepredlozi vsechny varianty aby se zacatecnik SAM a DOBROVOLNE rozhodl co si koupi.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
And
Všechno vím, všechno znám... ;-)
Příspěvky: 1707
Registrován: 14. 03. 2004 00:28

Příspěvek od And » 26. 04. 2004 23:27

no tak zaprve sem si upravil podpis 8)
a zadruhe si myslim ze pro studenta je lepsi vyssi spotreba nez vyssi pojistka ikdyz to ve finale vyde na stejno
nikomu nic nediktuju idiz sem rekl: rozhodne nekupuj Etu tak sem to opet bral jako svuj nazor

ad brigady. v brne znam 3 agentury kam chodi vetsina studentu z brna a ty mzdy sou opravdu kolem 40 na hodinu, prace vesmes v hypermarketech u pultu, na pokladne nebo ve skladech

a Francisi nemusis bejt hned z kraje tak zlej diz me reknes prodej bawo kup si kolobezku to boli vis? :roll:
----------------------:)

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 26. 04. 2004 23:43

And píše:... Francisi nemusis bejt hned z kraje tak zlej diz me reknes prodej bawo kup si kolobezku to boli vis? :roll:
Nebylo to zkraje, ale po nekolikere vymene nazoru. Holt chytremu napovez a ty ostatni musis trknout.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 26. 04. 2004 23:47

And píše:... si myslim ze pro studenta je lepsi vyssi spotreba nez vyssi pojistka ikdyz to ve finale vyde na stejno ...
Myslet si muzes co chces, ale neopakuj nam to stale dokola :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
And
Všechno vím, všechno znám... ;-)
Příspěvky: 1707
Registrován: 14. 03. 2004 00:28

Příspěvek od And » 26. 04. 2004 23:55

boze
francisu s tebou je taky domluva
si rikal:
Francis píše: Aha, panacek neudrzi korunu a neumi planovat, resp. planuje kratkozrace v horizontu 24 hodin.
tak ti jen opakuju co si myslim,, abys to pochopil !
i tobe nic ve zlym :wink:
----------------------:)

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 27. 04. 2004 00:02

And píše:boze
francisu s tebou je taky domluva...
Nepichej stale do stejneho lejna, pak to zbytecne smrdi. Tohle mela byt debata o 320i
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
And
Všechno vím, všechno znám... ;-)
Příspěvky: 1707
Registrován: 14. 03. 2004 00:28

Příspěvek od And » 27. 04. 2004 00:15

Francis píše:
And píše:boze
francisu s tebou je taky domluva...
Nepichej stale do stejneho lejna, pak to zbytecne smrdi. Tohle mela byt debata o 320i
nee tak ty me vylozenes seres a zhazujes prede vsema

fajn uz toho nechame
----------------------:)

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 27. 04. 2004 00:23

Vráťme sa ku 320i.

Ja mám 320i plasťák, r.v. 11/87. Spotreba pri fakt brutálnej jazde mesto/mimo podľa počítača vyšla 9,6 l/100, zatiaľ odjazdené 3 nádrže. Mimo mesta pri svižnej jazde v pohode okolo 8-8,5, v meste 10,1-10,5. Ešte sa mi nestalo aby som stratil výkon pri predbiehaní, veľmi záleží od stavu motora (napr. mi takmer vôbec nefúka z hlavy keď dám dole olejové víčko - nevybehaný motor). Je jasné, že keď kúpiš mrdku akejkoľvek značky, aj keby to bol V12, pôjde naprd. 320 veľa motoricky vydrží, práve vďaka nízkej kompresii. Mám aj chromáka 320i, má nabehané 289 tis. a ide ako obrázok. Nevidím dôvod prečo presedlávať na 325i. Aj 318i ide dosť dobre, pre študenta tiež dobrá voľba, akurát že má zvuk ako nasraná kosačka :twisted: Ja osobne podľa mojich skúseností vravím: 320i je dobrý stroj.

Na záver dodávam, že mám auto zo švajcu a podľa toho aj vyzerá a jazdí (pán menom Slimshady ho videl).

2 Francis: na 320i bez problémov na jednu nádrž 650-700 km.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
HEERY
Příspěvky: 175
Registrován: 06. 04. 2003 10:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HEERY » 27. 04. 2004 02:24

No ja to vidim takhle.Byt student tak radsi vemu E30 325i nez cokoli jineho.Slabsi E30 by me za chvilku nestacil (nebo bych proste chtel vic) a 327 bych nechal experimentatorum a menicum klikovek,hlav atd...
Radsi platit vyssi ruceni a pak holt treba pri nedostatku na fuel nejezdil (znam to - tehda sem si ale mohl nechat o BMW opravdu jedom zdat) nez naopak.Ale ted sem chytrej no....
BMW E34 M5 3,6

Uživatelský avatar
Shade
Příspěvky: 33
Registrován: 11. 04. 2004 10:28

Příspěvek od Shade » 27. 04. 2004 04:24

U Ety se mi nelíbí to povinné ručení. Přece jen platit 11000 a nejezdit se mi zdá dost. :?
Kolik najezdím za rok? Nejčastěji mé cësty budu směřovat ku Benešovu a do Vodochod (do školy). Jelikož bydlím na jižním městě ta se mi zdá býti nejrychlejším způsobem jižní spojka. Tudíž se příliš do města nedostanu. Hádám, že za rok najezdím asi tak od 6000 do 7000 a to jen možná.
Co se týče brigád, je mi jasné že je to jiné když jsem z Prahy, ale pod 55/hod nejdu. Chodim do agentury Plus www.plusko.cz a takové práce bývá celkem dost
The Sky is not my limit, it is my playground
Nissan Skyline HCR32 R.I.P.
Mazda RX7 FC3S S5TII
BMW 318IS (u klempíry)

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 27. 04. 2004 05:14

Nj, mně se brigády naštěstí vyhnuly, dělám jinou práci...
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 27. 04. 2004 06:55

And píše:
Francis píše:
And píše:boze
francisu s tebou je taky domluva...
Nepichej stale do stejneho lejna, pak to zbytecne smrdi. Tohle mela byt debata o 320i
nee tak ty me vylozenes seres a zhazujes prede vsema

fajn uz toho nechame
Prijed do Mimone, pokecame u stanku s limonadou, prvni rundu platim ja :-). Fakt te nechci nasirat ani shazovat, beres si to moc osobne.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 27. 04. 2004 07:25

...promiňte, že se do toho zase vsírám. Ale doporučil bych jednu věc.
Pokud nejsou chechtáky, tak bych radši nepřemýšlel o BMW.
Taky jsem se jako studentík, závislej na rodičích, zamiloval do BMW. Byla to 525e E28. Přitáhnul jsem si ji domů. Párkrát se projel - to bylo hezký. A pak nějak docela brzy nastaly problémy. A smůla nikdy nepřichází sama, vždy ve dvou a k nim se potom přidávaj další.
Takže jsem koupil nový brzdy, akumulátor, ..... , no a wono to nekončilo, najednou jsem měl auto na hovno - potřebovalo ještě inevstice asi 30 000,-. No a já měl hovnovou. Takže jsem z toho byl akorát nešťastnej, a to hodně. Auto mi stálo na dvoře a já se na ně chodil dívat.

Takže moje rada zní: bezpečná cesta jak se vyhnout možnému zklamání je odložit své plány na koupi káres.
A nebo kup cokoli, kvůli pov. ruč asi 318i, stejně u toho nezůstaneš. Na něčem se učit musíš. Ale snažil bych se k tomu přistupovat s tím, že si kupuju auto na chvíli, ne na celej život.
Hlavně neskočit při koupi do nějaký pasti. Vem s sebou někoho, kdo s v tom vyzná a rád Ti poradí. Jednou jsem vzal na koupi automechanika a pak jsem zjistil, že mu to bylo uplně jedno, viděl akorát to, že si v blízký budoucnosti vidělá :twisted:
Táák hodně štěstí a chladnou hlavu při rozhodování.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
And
Všechno vím, všechno znám... ;-)
Příspěvky: 1707
Registrován: 14. 03. 2004 00:28

Příspěvek od And » 27. 04. 2004 08:36

fransic: nemyslim si o tobe nic zlyho nekdy urco pokecame akorat si na me dost vyjel tak sem se branil

DAN: ty uz mluvis jak muj otec taky rikal abych zacal na favořiťu,
presne to co sem nechtel slyset.. tyhle lidi nechapou ze si to auto kupuju z lasky a je dulezity mit auto ktery chcu a nee neco sice levnyho ae pak s tim byt nestastnej a chovat se k tomu taky povrchne

jinak co se tyce ty pojistky a spotreby to zalezi hlavne na odhodlani urcite si nikdo nekupuje auto na ktery nema,akorat proste ty penize musi oddelat z jinych veci..
ae Eta to uz je palka jako prase to uz treba ani nemate podporu rodicu ktera je u studenta velmi dulezita
a jiste nevletet pri koupi do naky pasti ae takovy ty veci so meni s poctem km, studenta ani nemusi moc trapit pac pokud najezdi 5 tisic rocne tak mu to vydrzi pomerne dlouho
----------------------:)

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 27. 04. 2004 08:52

Měl jsem 2 320i. První s vylítaným motorem žrala v průměru 10 - 11 ale do poslední chvíle jela dobře. Pak motor umřel tak jsem koupil jinej s jasným původem a v super stavu, vnořil do starý káry a jezdil dál. Spotřeba výrazně klesla (v kombinaci při normální neloudavé jízdě hlavně dálnice a mimo město cca 7,5 - 8l, při cihle tj. 200+ a městském provozu cca 10l.). Pak jsem měl 325iXA v plný náloži, na budíkách natočeno 350tkm, šlapala jak hodinky, a i když jsem na ní pořád šlapal, brala v průměru cca 10 - 11l na 100. Teď mám 635CSiA a v kombinaci svižný/normální jízdy (a tady nutno poznamenat, že svižná jízda s 3,5 je něco trošku jiného než svižná jízda s 2,0 :-)) žere cca 12 - 13l.

To jen tak pro ilustraci. Po těhle zkušenostech bych šel do 325i, ale primárním požadavkem je stav, tj. libová 320i nebo 325e má rozhodně přednost před vylítanou 325i a naopak.

Ohledně otázky PR souhlasím s Francisem. Vyšší pojistka u ety je bohatě vyvážená spotřebou a co jsem se vozil třeba v 525e e28 byl jsem velmi překvapen její dynamikou v jakémkoliv spektru otáček.

Takže je to na tobě, ale znovu říkám, záleží hlavně na celkovém stavu, výbavě (než sociál 325i tak radši vybavenou 320i).
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Odpovědět