Dog leg...

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 24. 02. 2004 08:26

No vlažnější, jak se to vezme. Na rozjezd zcela určitě, ale když už jedu tak to má taky svoje výhody. Když dám v 70 kickdown a ono to opět podřadí na 1, to se pak dějou věci. To s manuálem jde docela těžko :-)
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 24. 02. 2004 11:41

No, s manuálem to jde stejně dobře, moje dvojka má převod jako tvoje jednička, prostě dogleg, soutěžácká převodovka :) Na jednotlivý kvalty to jede 55,97,123,170,229 kdežto tátova automatika 80,140,190,235

Já jen že ta 735i je strašně vlažná na rozjezdu, v měniči pořádně hučí, aby se to trochu rozjelo a když nedejbože připojím káru, tak to 0-50 trvá celou věčnost. Potom je to ovšem jiná, když dojde plynovej pedál až na čudl, jde dopředu jako divá a pokud můžu mluvit, od nějakejch 70 km výš je automat vždycky rychlejší než fofrklacek při předjíždění i jiných manévrech
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 24. 02. 2004 14:55

RedBaron píše:...a pokud můžu mluvit, od nějakejch 70 km výš je automat vždycky rychlejší než fofrklacek při předjíždění i jiných manévrech
Za podmienky, že má funkčný kick-down. Ale niečo pravdy na tom bude. :twisted:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 24. 02. 2004 15:03

RedBaron píše:... pokud můžu mluvit, od nějakejch 70 km výš je automat vždycky rychlejší než fofrklacek při předjíždění i jiných manévrech
...si dovolim s tim nesouhlasit...nad 70 km/h se jedna hlavne o vykon a pruznost motoru...no a pri stejnem vykonu nez kickdown podradi, manual je davno pryc... 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 24. 02. 2004 15:33

GeRox umí podřazovat rychleji než kickdown. Gratuluju!

Jinak o tom silně pochybuju. Než se vyčachruješ se spojkou, plynem a rozumově ujasníš, kterej kvalt v týhle rychlosti dá největší odpich, to auto s kickdownem už bude dávno pryč, a to z jednoduchého důvodu. Řidiči stačí jenom dupnout pedál na podlahu a pokud to není začátečník, s prodlevou počítá a šlápne si o vteřinku dřív než ten plnej výkon potřebuje.

Tebou popisovaný případ může nastat pouze v případě, že jezdíš krz město na dvojku 80 km/h nebo prostě držíš motor neustále na prahu 4000 ot./min., pak ano, máš akceleraci kdykoli po ruce. Jestliže však jezdíš aspoň trochu na spotřebu a nižší hluk, je to kravina.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 24. 02. 2004 16:45

RedBaron píše:... a pokud to není začátečník, s prodlevou počítá a šlápne si o vteřinku dřív než ten plnej výkon potřebuje...
A pokud pilot s manualem neni zacatecnik, je rychlejsi prave o tu vterinku :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 24. 02. 2004 17:08

RedBaron píše:Ne, to je normální a přesně tohle dělá každá převodovka. Ruka by byla rychlejší, ale ty kola jsou na to příliš roztočený, aby tam jen tak zalítla.
Řekl bych že to není normální, synchronizační kroužek má ty roztočený kola brzdit a pokud už má něco za sebou tak to přibrždění není na 100% čož způsobuje právě to hroupnutí, většinou to dělá právě ta dvojka, která dostává největší kouř
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 24. 02. 2004 17:12

RedBaron píše:GeRox umí podřazovat rychleji než kickdown. Gratuluju!

Jinak o tom silně pochybuju. Než se vyčachruješ se spojkou, plynem a rozumově ujasníš, kterej kvalt v týhle rychlosti dá největší odpich, to auto s kickdownem už bude dávno pryč, a to z jednoduchého důvodu. Řidiči stačí jenom dupnout pedál na podlahu a pokud to není začátečník, s prodlevou počítá a šlápne si o vteřinku dřív než ten plnej výkon potřebuje.

Tebou popisovaný případ může nastat pouze v případě, že jezdíš krz město na dvojku 80 km/h nebo prostě držíš motor neustále na prahu 4000 ot./min., pak ano, máš akceleraci kdykoli po ruce. Jestliže však jezdíš aspoň trochu na spotřebu a nižší hluk, je to kravina.
nerikam ze umim podradit rychleji nez kickdown...

...ale taky jsem si nevsiml ze bych musel resit dle otacek, aktualni rychlosti a povrchu vozovky otazku: "Jak to rikali v autoskole, jak mam podradit, nebo o kolik? ".... :lol: 8)

...u me to jde nejak "automaticky"...nevim ale asi jsem divnej.... :twisted: 8)

...ja ve meste jezdim 1-2-3-5...nekdy dokonce 1-2-5.....a plati to i obracene....a neni to tim ze bych ten motor drzel v otackach...pri takovem razeni vytacim motor max na 2500 otacek...

....je u mne na dennim poradku ze radim z 5 dolu hned na 3 nebo nekdy na 2...a v tom pripade si myslim ze jsem rychlejsi nez kickdown...pokud vim tak ani ty nejsofistikovanejsi automaticky prevodovky "nepreskakují" prevodove stupne, ale pekne "skacou dolu"...

...ale opravte me jestli se mylim... 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 24. 02. 2004 17:13

Francis píše:
RedBaron píše:... a pokud to není začátečník, s prodlevou počítá a šlápne si o vteřinku dřív než ten plnej výkon potřebuje...
A pokud pilot s manualem neni zacatecnik, je rychlejsi prave o tu vterinku :-)
souhlas...ale nechtel jsem to tak na rovinu napsat... 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 24. 02. 2004 18:22

mám 325iA a BC,při měrení na stopkách jsem zkoušel zrychlení z 50 na 100-7 vteřin,ze 60 na 120- 9 vteřin.
tak a teď můžete měřit 8)

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 24. 02. 2004 19:11

na jaký rychlostní stupen?

resp. z ceho jsi radil na co?
Obrázek

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 24. 02. 2004 19:15

325iA je AUTOMAT 8)

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 24. 02. 2004 19:18

asi bych měl dodat že jsem použil kick down a bylo to před týdnem v Praze na zimních gumách Goodyear UG 6 175/70/14

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 24. 02. 2004 19:32

Mirek píše:325iA je AUTOMAT 8)
jsem vůl.... :oops: 8)

tak se to asi tezko zmeri...chtelo by to urcit rychlostni stupne...nebo dle otacek? :roll:
Obrázek

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 24. 02. 2004 23:25

Tohle tezko muzete pomerovat. Najezdil jsem se dost s manualama i s automatama a tezko rict. Pravda, ze automat v BMW zvlast kdyz je prepnutej na rezim Sport radi alespon subjektivne rychlejs a samozrejme vic toci, nez kdyz je na Economy. To treba automaty v americkejch autech radej pomalejs a vlacnejc, kazdopadne pokud se nekomu zachoval navod k pouziti sveho BMW, tak na konci v technickych datech je psana rychlejsi akcelerace u verzi s manualni prevodovkou, takze asi to tam nenapsali jen tak pro nic za nic.

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 24. 02. 2004 23:41

nám jde ale pružné zrychlení,dnes jsem měřil znovu ve 21 hod. zde jsou výsledky, měřeno na BC:
50-100 km/h 6 vteřin
60-120 km/h 9 vteřin na E mód
60-120 km/h 8 vteřin na S mód
50-150 km/h 18 vteřin na E mód
50-150 km/h 16 vteřin na S mód
80-140 km/h 12 vteřin na E mód
80-140 km/h 11 vteřin na S mód
hodnoty jsem zaokrouhloval na celé vt. auto je úplná sériovka, najeto 220 000 tkm, zátěž:skoro plná výbava, v nádrži 30 l,
a teď měřte 8)

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 25. 02. 2004 00:46

No, nejake ty hodnoty pruzneho zrychleni tam jsou tusim ve specifikacich taky, se podivej, k tak zachovaly E30 mas urcite i zachovalej manual :wink:

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 25. 02. 2004 01:29

Manuál mám a je jak nový 8) nicméně jediný hodnoty co tu jsou:0-50, 0-80, 0-100, 0-120, 80-120 im direkten gang a stehender kilometer za...

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 25. 02. 2004 13:11

GeRoX píše:
Mirek píše:325iA je AUTOMAT 8)
jsem vůl.... :oops: 8)

tak se to asi tezko zmeri...chtelo by to urcit rychlostni stupne...nebo dle otacek? :roll:
GeRox: To se změří naopak lehko, jestli to automat dělá na kickdown, tak s manuálem je to na tobě, abys ses co nejrychleji dostal z rychlosti A do rychlosti B, prostě použít co nejnižší kvalty.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 25. 02. 2004 13:13

RedBaron píše:
GeRoX píše:
Mirek píše:325iA je AUTOMAT 8)
jsem vůl.... :oops: 8)

tak se to asi tezko zmeri...chtelo by to urcit rychlostni stupne...nebo dle otacek? :roll:
GeRox: To se změří naopak lehko, jestli to automat dělá na kickdown, tak s manuálem je to na tobě, abys ses co nejrychleji dostal z rychlosti A do rychlosti B, prostě použít co nejnižší kvalty.
v tom pripade tvrdim ze jsem rychlejsi nez automat....

neni problem jet 70 na 5 a pak to hodit na dvojku a jsem pryc... 8)
Obrázek

Odpovědět