odklony-geometrie a podlozky, dreni o pher, pls nutne specha
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
srouby jen tak z nejakeho matrose bych nedelal, obycejna ocel nemusi vydrzet v tahu, strojari vedi... sklon ma na mysli konus dosedu do diry na kole a taky sklon zavitu, resp stoupani... jinak staci pokud je sroub o tolik delsi o co je tlusta podlozkaBobik píše:o kolik by mely byt delsi srouby ? staci jen plus sirka te podlozky (15mm ) a nebo je tam jeste nejaky figl? vim ze mi kamarad rikal neco o zavitu nebo neco takovy,ze na tom taky zalezi, sklon nebo jak to rikal, uz si to nepamatuju
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
jj diky, no srouby si nechavat delat nebudu,ty budu muset objednat nekde pres net,a pak je zkratit, nevim jestli se budou delat presne moji delku..Max-Max píše:srouby jen tak z nejakeho matrose bych nedelal, obycejna ocel nemusi vydrzet v tahu, strojari vedi... sklon ma na mysli konus dosedu do diry na kole a taky sklon zavitu, resp stoupani... jinak staci pokud je sroub o tolik delsi o co je tlusta podlozkaBobik píše:o kolik by mely byt delsi srouby ? staci jen plus sirka te podlozky (15mm ) a nebo je tam jeste nejaky figl? vim ze mi kamarad rikal neco o zavitu nebo neco takovy,ze na tom taky zalezi, sklon nebo jak to rikal, uz si to nepamatuju

Re: odklony-geometrie a podlozky , pls nutne specha
a da se to vyresit koly s nizkym et? tim ze budou lezt vic , stary kola sou docela dost zalezly a plechace jeste vic,ale na tech plechacich to dela min nez predtim,nekope to tak , diky za odpovedBobik píše:Da se udelat odklony na e30 pri geometrii? jestli se to da nejak nastvavit? jedna se o to, ze mi dre jedno kolo (prave predni) o mcphersen, bude se to bud resit tou geometrii ze se udela odklon a nebo podlozkama , diky je to nutne

- Dolfa 325i
- Příspěvky: 372
- Registrován: 12. 11. 2005 11:33
- Bydliště: Blansko
1) K těm šroubům: mat. 14260, průměr pro závit na 11-0,02 a závit nechat válcovat (M12x1,5), pak zušlechtit (pérově) na 1600+-50 MPa (koneckonců ta hodnota může byt i větší dle mé zkušenosti).
Přesně takhle jsem to dělal já a na šroubech se hodně najezdilo a v pohodě. Někde mám ají nákres s mírama, tak by nebyl problém zaslat..
2) Podložky: hliník, dural. Železo je moc těžký a na rotujícím kole se to násobí...
3) Kolo s vhodným ET je ta nejlepší volba aby nemusela byt podložka, vše si můžeš spočítat, není to nic těžkého.
Přesně takhle jsem to dělal já a na šroubech se hodně najezdilo a v pohodě. Někde mám ají nákres s mírama, tak by nebyl problém zaslat..
2) Podložky: hliník, dural. Železo je moc těžký a na rotujícím kole se to násobí...
3) Kolo s vhodným ET je ta nejlepší volba aby nemusela byt podložka, vše si můžeš spočítat, není to nic těžkého.
k tem sroubum,neda se to nekde koupit , nebo to je treba nechat vyrobit?Dolfa 325i píše:1) K těm šroubům: mat. 14260, průměr pro závit na 11-0,02 a závit nechat válcovat (M12x1,5), pak zušlechtit (pérově) na 1600+-50 MPa (koneckonců ta hodnota může byt i větší dle mé zkušenosti).
Přesně takhle jsem to dělal já a na šroubech se hodně najezdilo a v pohodě. Někde mám ají nákres s mírama, tak by nebyl problém zaslat..
2) Podložky: hliník, dural. Železo je moc těžký a na rotujícím kole se to násobí...
3) Kolo s vhodným ET je ta nejlepší volba aby nemusela byt podložka, vše si můžeš spočítat, není to nic těžkého.
k tomu ET,mas nejaky vzorec? protoze de mi jen o to aby se kola nedotykaly phersnu(prenasi to pak maly ale celkem frekventovane vibrace a je to docela neprijemne) diky , vim ze cim min ET tim vic kola vylezly z blatniku a opacne,tudiz bych mel dat ET tak aby to nelezlo moc z blatniku a ani aby to bylo stejne jak tedka, skoda ze u tech svojich kol neni nikde napsane ET,cim bych si usnadnil vyber kola s vhodnym ET.


