Kdyby jsi tu sací vačku natočil o 90° tak se ten motor potká, ten rozsah je daleko menší. Zrovna tak tam to časování není kvůli výkonu ale kvůli kroutícímu momentu kterej je oproti nevanosu asi o 500 ot/min níž a taky kvůli emisím. Dále má tento systém pouze dvě regulační polohy kdy k natočení dojde asi při 3500 ot/min a to pouze jednou takže v 5500 ot/min se s vačkou už nic podstatnýho neděje. Je to jen pro upřesnění neber to jako rejpání.Exclusive píše:VANOS
VAriabele NOckenwelle System
Má to natáčení sací vačky, zpožďuje ju to, rozsah natočení je až o 90 stupňů. O proti neVanosovému motoru to má dřívější nástup výkonu asi o 1000ot. Nejdřív to cítíš v 3500 a pak 5500
Ropa nebo Benzin - E34 525i 24V
- Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou
Můj skromný názor: Pokud máš možnost někde sehnat po levnu naftu a jakože to dnes neni až tak velký problém, tak bych Ti doporučoval jít do nafty, ale dobře vybírat. Pokud teda samozřejmě chceš honit spotřebu co nejníž a nechat si ujít nějaký ten zažitek z jízdy. neříkám, že nafta je špatná, možná u ní taky jednou skončím, ale mně osobně ten motor přijde, resp. výkonová křivka taková až razantně ořezaná (aspoň co jsem zatím s nafťákama jezdi, nejspíš je to jejich úděl). Tím myslím to, že ten motor do cca 1500 ot./min. nejede, pak zátah do 3000 ot./min. a pak zas nic, kdežto u benzínu má plynulý zátah odspodu až po vrch prakticky. Takže je to jenom o prioritách. Já osobně bych teď za naftu neměnil
Vím, že jsou toto rady na hovno, ale musel jsem se sem vyblit
sry 
Vím, že jsou toto rady na hovno, ale musel jsem se sem vyblit
No smoke, no fun...


Ja mam zkusenosti s tds jak v e34 tak v e39 a musim rict ze motor je to dobrej. Kdyz je s autem dobre zachazeno tak tech 250 tisic jak ses ptal nejsou jeste zadny km. Tata ma e39 v tds v automatu lehce nacipovany, jezdime s tim při dost rychly jizde do 8 litru. Volba jestli benzin nebo naftu zalezi taky kolik s tim budes najizdet km. jinak tds rozhodne nejezdi do nakejch 3000 tisic ale do 5000 
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td
Ten rozsah otacek je moznej treba u TDCi nebo HDi, ale 2.4td i 2.5tds tahnou pekne az do omezovace. Ale je fakt, ze pod 2000ot/min skoro nic.Míšánek píše:Můj skromný názor: Pokud máš možnost někde sehnat po levnu naftu a jakože to dnes neni až tak velký problém, tak bych Ti doporučoval jít do nafty, ale dobře vybírat. Pokud teda samozřejmě chceš honit spotřebu co nejníž a nechat si ujít nějaký ten zažitek z jízdy. neříkám, že nafta je špatná, možná u ní taky jednou skončím, ale mně osobně ten motor přijde, resp. výkonová křivka taková až razantně ořezaná (aspoň co jsem zatím s nafťákama jezdi, nejspíš je to jejich úděl). Tím myslím to, že ten motor do cca 1500 ot./min. nejede, pak zátah do 3000 ot./min. a pak zas nic, kdežto u benzínu má plynulý zátah odspodu až po vrch prakticky. Takže je to jenom o prioritách. Já osobně bych teď za naftu neměnil
Vím, že jsou toto rady na hovno, ale musel jsem se sem vyblitsry
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
O kolik se natáčí vačka ve skutečnosti(za jízdy) nevím, ale když jsem to měl rozebrané, tak šla o 90 stupňů na šroubech a kolikrát se natáčí si taky jistý nejsem, když s tím jezdím, tak cítím razantnější záběr ve dvou místech. Jestli čerpáš iformace z nějaké literatury, tak dej odkaz, taky bych se chtěl o Vanosu dozvědět vícHanis píše:Kdyby jsi tu sací vačku natočil o 90° tak se ten motor potká, ten rozsah je daleko menší. Zrovna tak tam to časování není kvůli výkonu ale kvůli kroutícímu momentu kterej je oproti nevanosu asi o 500 ot/min níž a taky kvůli emisím. Dále má tento systém pouze dvě regulační polohy kdy k natočení dojde asi při 3500 ot/min a to pouze jednou takže v 5500 ot/min se s vačkou už nic podstatnýho neděje. Je to jen pro upřesnění neber to jako rejpání.Exclusive píše:VANOS
VAriabele NOckenwelle System
Má to natáčení sací vačky, zpožďuje ju to, rozsah natočení je až o 90 stupňů. O proti neVanosovému motoru to má dřívější nástup výkonu asi o 1000ot. Nejdřív to cítíš v 3500 a pak 5500
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e
- Lospiratos
- Příspěvky: 957
- Registrován: 12. 03. 2006 20:33
- Bydliště: Praha7
To je primo tvoje zkusenost?Lospiratos píše:Jo je to podle mého parádní motor s kombinací 6ti kvaltu uplne suprovej .paveld píše:Kdyz uz je tu diskuze o nafte...ma nekdo zkusenost s 2.0d co se dava do E46tek? V recenzi co jsem cetl ji dost chvalili a prekvapila me i spotreba.
Jede to hoodne pekne a spotreba uplne libova 6l/100 km
BMW 323i E36

