Ropa nebo Benzin - E34 525i 24V

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 27. 04. 2007 21:02

Exclusive píše:VANOS
VAriabele NOckenwelle System
Má to natáčení sací vačky, zpožďuje ju to, rozsah natočení je až o 90 stupňů. O proti neVanosovému motoru to má dřívější nástup výkonu asi o 1000ot. Nejdřív to cítíš v 3500 a pak 5500 :wink:
Kdyby jsi tu sací vačku natočil o 90° tak se ten motor potká, ten rozsah je daleko menší. Zrovna tak tam to časování není kvůli výkonu ale kvůli kroutícímu momentu kterej je oproti nevanosu asi o 500 ot/min níž a taky kvůli emisím. Dále má tento systém pouze dvě regulační polohy kdy k natočení dojde asi při 3500 ot/min a to pouze jednou takže v 5500 ot/min se s vačkou už nic podstatnýho neděje. Je to jen pro upřesnění neber to jako rejpání.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 27. 04. 2007 21:37

Kdyz uz je tu diskuze o nafte...ma nekdo zkusenost s 2.0d co se dava do E46tek? V recenzi co jsem cetl ji dost chvalili a prekvapila me i spotreba.
BMW 323i E36

Uživatelský avatar
Lukas325e
Příspěvky: 611
Registrován: 21. 09. 2005 21:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Lukas325e » 27. 04. 2007 21:39

POkud chce někdo BMW tak rozhodně ne z naftovim motorem jedině benzín nechá viniknout všechny přednosti BMW.
STOP DREAMING START DRIFTING!!!

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 27. 04. 2007 22:42

Můj skromný názor: Pokud máš možnost někde sehnat po levnu naftu a jakože to dnes neni až tak velký problém, tak bych Ti doporučoval jít do nafty, ale dobře vybírat. Pokud teda samozřejmě chceš honit spotřebu co nejníž a nechat si ujít nějaký ten zažitek z jízdy. neříkám, že nafta je špatná, možná u ní taky jednou skončím, ale mně osobně ten motor přijde, resp. výkonová křivka taková až razantně ořezaná (aspoň co jsem zatím s nafťákama jezdi, nejspíš je to jejich úděl). Tím myslím to, že ten motor do cca 1500 ot./min. nejede, pak zátah do 3000 ot./min. a pak zas nic, kdežto u benzínu má plynulý zátah odspodu až po vrch prakticky. Takže je to jenom o prioritách. Já osobně bych teď za naftu neměnil

Vím, že jsou toto rady na hovno, ale musel jsem se sem vyblit :) sry :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
PÍŤÁK
Příspěvky: 850
Registrován: 12. 10. 2006 10:52
Bydliště: Praha

Příspěvek od PÍŤÁK » 27. 04. 2007 22:42

Ja mam zkusenosti s tds jak v e34 tak v e39 a musim rict ze motor je to dobrej. Kdyz je s autem dobre zachazeno tak tech 250 tisic jak ses ptal nejsou jeste zadny km. Tata ma e39 v tds v automatu lehce nacipovany, jezdime s tim při dost rychly jizde do 8 litru. Volba jestli benzin nebo naftu zalezi taky kolik s tim budes najizdet km. jinak tds rozhodne nejezdi do nakejch 3000 tisic ale do 5000 :D
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 28. 04. 2007 07:52

Míšánek píše:Můj skromný názor: Pokud máš možnost někde sehnat po levnu naftu a jakože to dnes neni až tak velký problém, tak bych Ti doporučoval jít do nafty, ale dobře vybírat. Pokud teda samozřejmě chceš honit spotřebu co nejníž a nechat si ujít nějaký ten zažitek z jízdy. neříkám, že nafta je špatná, možná u ní taky jednou skončím, ale mně osobně ten motor přijde, resp. výkonová křivka taková až razantně ořezaná (aspoň co jsem zatím s nafťákama jezdi, nejspíš je to jejich úděl). Tím myslím to, že ten motor do cca 1500 ot./min. nejede, pak zátah do 3000 ot./min. a pak zas nic, kdežto u benzínu má plynulý zátah odspodu až po vrch prakticky. Takže je to jenom o prioritách. Já osobně bych teď za naftu neměnil

Vím, že jsou toto rady na hovno, ale musel jsem se sem vyblit :) sry :wink:
Ten rozsah otacek je moznej treba u TDCi nebo HDi, ale 2.4td i 2.5tds tahnou pekne az do omezovace. Ale je fakt, ze pod 2000ot/min skoro nic.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 28. 04. 2007 08:28

Tak v tom případě máš pravdu Záchvate, protože jezdívám převážně s HDi :wink:
Říkám, že vím prd :D
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 28. 04. 2007 08:37

Hanis píše:
Exclusive píše:VANOS
VAriabele NOckenwelle System
Má to natáčení sací vačky, zpožďuje ju to, rozsah natočení je až o 90 stupňů. O proti neVanosovému motoru to má dřívější nástup výkonu asi o 1000ot. Nejdřív to cítíš v 3500 a pak 5500 :wink:
Kdyby jsi tu sací vačku natočil o 90° tak se ten motor potká, ten rozsah je daleko menší. Zrovna tak tam to časování není kvůli výkonu ale kvůli kroutícímu momentu kterej je oproti nevanosu asi o 500 ot/min níž a taky kvůli emisím. Dále má tento systém pouze dvě regulační polohy kdy k natočení dojde asi při 3500 ot/min a to pouze jednou takže v 5500 ot/min se s vačkou už nic podstatnýho neděje. Je to jen pro upřesnění neber to jako rejpání.
O kolik se natáčí vačka ve skutečnosti(za jízdy) nevím, ale když jsem to měl rozebrané, tak šla o 90 stupňů na šroubech a kolikrát se natáčí si taky jistý nejsem, když s tím jezdím, tak cítím razantnější záběr ve dvou místech. Jestli čerpáš iformace z nějaké literatury, tak dej odkaz, taky bych se chtěl o Vanosu dozvědět víc :wink: , než jen tím že to rozberu :oops:
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 28. 04. 2007 09:09

Doporučuju 535i E34 - tzn, motor M30B35.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 28. 04. 2007 10:14

To Dan: Tak ona 540 taky neni špatná, co jsem slyšel.. :D
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Lospiratos
Příspěvky: 957
Registrován: 12. 03. 2006 20:33
Bydliště: Praha7

Příspěvek od Lospiratos » 28. 04. 2007 10:35

paveld píše:Kdyz uz je tu diskuze o nafte...ma nekdo zkusenost s 2.0d co se dava do E46tek? V recenzi co jsem cetl ji dost chvalili a prekvapila me i spotreba.
Jo je to podle mého parádní motor s kombinací 6ti kvaltu uplne suprovej .
Jede to hoodne pekne a spotreba uplne libova 6l/100 km
Obrázek
E31 850ci 6tikver
E36 1.8i touring ///MRD packet
Hotentot For life :)

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 28. 04. 2007 15:03

Lospiratos píše:
paveld píše:Kdyz uz je tu diskuze o nafte...ma nekdo zkusenost s 2.0d co se dava do E46tek? V recenzi co jsem cetl ji dost chvalili a prekvapila me i spotreba.
Jo je to podle mého parádní motor s kombinací 6ti kvaltu uplne suprovej .
Jede to hoodne pekne a spotreba uplne libova 6l/100 km
To je primo tvoje zkusenost? :)
BMW 323i E36

Odpovědět