Zpusob jízdy!?

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9365
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 28. 10. 2006 18:37

je drobný rozdíl mezi max krouťákem a max výkonem a rozložením hodnot těchto veličin v charakteristice motoru :-)

max krouťák bývá u těchto motorů blízko 4 tisícům ot/min
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
proktorcz
Příspěvky: 777
Registrován: 22. 06. 2005 22:24
Bydliště: Humpolec

Příspěvek od proktorcz » 28. 10. 2006 18:43

a mě nejde otáčkoměr Obrázek

Uživatelský avatar
Marosh
Příspěvky: 842
Registrován: 21. 02. 2004 09:50

Re: Zpusob jízdy!?

Příspěvek od Marosh » 28. 10. 2006 18:44

Conscious píše: Jako že když mám např. u E21 psáno 77KW při 5600ot/min tak je nejlepší jezdit kolem 6k otáček? Wow,tak to zkoušet nebudu,už jen proto,že bych platil pokuty na každým rohu. :twisted:
Fakt 5600ot/min? Tahle tabulka: http://e21.czweb.org/models.html pise, ze pri 5800ot/min. :) Dulezitejsi je ale ten druhej udaj - 148Nm pri 4500 ot/min. - to jsou zhruba otacky, okolo kterych by ses mel pohybovat.

Uživatelský avatar
Anton
Příspěvky: 360
Registrován: 22. 08. 2006 12:16
Bydliště: Plzeň/Smědčice

Příspěvek od Anton » 28. 10. 2006 19:59

Já jezdim mezi 1000-1500 otáčkama(na spotřebu). To vadí? Auto nijak necuká a spotřeba se drží pod 10litrů(e34 525i 125kW)
ex e34 525i ->ex e46 330Ci -> exE36 ///M3-> e46 m3

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 28. 10. 2006 20:08

já ať mam co mam tak s tim řadim klidně před omezovačem kdykoli když mam náladu, a podřazuju klidně i ve čtyrech tisících, bmw mam abych se s tim svez a ne abych si u toho honil ptáka :D a jak je to ohřátý tak to tomu stopro nevadí, až umře tak umře no panebože to je katastrofa...zase práce na den :lol:
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 28. 10. 2006 23:04

adam320: jo, tak nejak. Autu davam nadprumernou peci, tak musi slouzit, nemuzu setrit vsude, co bych z toho mel :). Az umre (cehoz si myslis se nedockam, pokud ho nekde neobtocim okolo sloupu :) ), bude lepsi.
BMW 323i E36

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 28. 10. 2006 23:08

Anton píše:Já jezdim mezi 1000-1500 otáčkama(na spotřebu). To vadí? Auto nijak necuká a spotřeba se drží pod 10litrů(e34 525i 125kW)
chudák tvůj motor.. takhle má větší spotřebu než normálně.. kdo ti tohle poradil??
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
Anton
Příspěvky: 360
Registrován: 22. 08. 2006 12:16
Bydliště: Plzeň/Smědčice

Příspěvek od Anton » 29. 10. 2006 08:01

euromen píše:
Anton píše:Já jezdim mezi 1000-1500 otáčkama(na spotřebu). To vadí? Auto nijak necuká a spotřeba se drží pod 10litrů(e34 525i 125kW)
chudák tvůj motor.. takhle má větší spotřebu než normálně.. kdo ti tohle poradil??
Jakpa to ? Třeba jedu padesát na 4ku mam tam 1200 otáček a spotřeba je tak 7-8. Když tam dam za 3 tak je tak kolem 12-14.
ex e34 525i ->ex e46 330Ci -> exE36 ///M3-> e46 m3

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 29. 10. 2006 09:25

nemuzes verit jen ekonomeru!
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 29. 10. 2006 09:50

budha píše:nemuzes verit jen ekonomeru!
:?:

Oldman
člen E30.cz
Příspěvky: 757
Registrován: 28. 07. 2006 15:01
Bydliště: Ostrava,rozkoukávám se, Žilina 608 741 574

Příspěvek od Oldman » 29. 10. 2006 11:07

[quote="budha"]nemuzes verit jen ekonomeru! To je fakt,ja ekonomer temeř nehlidam a mam prumer 7,8 l na 320 ce
ex E 30 318i,E 30 320i ex,E 30 316i A Blue Angel ex, E 30 325 Silver Lady, chromáčik,ex E36 325i kupé,now e36 kupé 2.5 White homeless

Uživatelský avatar
Torham
Příspěvky: 418
Registrován: 08. 05. 2006 19:50
Bydliště: Beroun

Příspěvek od Torham » 29. 10. 2006 11:15

Kdyz jedu a hlidam ekonomer tak mam mnohem vetsi spotrebu nez kdyz jedu "normalne" .
jinak kdyz jedu na dalnici 100 tak ekonomer ukazuje 8l pri 130 12l a na 160 zase 8l

Uživatelský avatar
Cvrcek Martin
Příspěvky: 589
Registrován: 02. 04. 2006 20:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cvrcek Martin » 29. 10. 2006 11:34

--já sem se svou 2.3 dospěl k názoru,že když motor nepodtáčím a jezdím (i ve městě) v pásmu kolem 3000ot/min spotřeba je nižší něž při "úsporné jízdě"..normálně si bral tak kolem 12l/100km ve městě to jsem jezdil na hranici 2000ot/min mno a teďka když jezdím živěji tak za 10,5-11,5 --ekonoměr ten skoro nesleduji a jak už se zde psalo co nejvíce brzdit motorem... 8)
ex E30 323i, ex E36 325i, nyní Octavia TDi s šestijádrovym ECU a turbem ze Zetoru -odbržděných 700Kw na stavebním válci Obrázek
Veškeré opravy vozů všech značek

Uživatelský avatar
PÍŤÁK
Příspěvky: 850
Registrován: 12. 10. 2006 10:52
Bydliště: Praha

Příspěvek od PÍŤÁK » 29. 10. 2006 11:39

Kdyz se podrazuje a motor se pak toci vic jak cca 2500ot/min tak to chce rozhodne davat meziplyn protoze tim trpi hlavne spojka a synchrony. A kdyz nekdo dava meziplyn s vyslaplou spojkou to je trochu divny ne? Kdo nekdy jezdil s nakladakem bez synhronu vi, ze by daleko nedojel :lol:
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 29. 10. 2006 12:16

PÍŤÁK píše: ...kdyz nekdo dava meziplyn s vyslaplou spojkou to je trochu divny ne? Kdo nekdy jezdil s nakladakem bez synhronu vi, ze by daleko nedojel :lol:
- to je pravda. Bez vyřazení to meziplyn není, leda tak protočení motoru.

A co se týká ekonoměru, pokud je v přístrojovce správný kódovací člen pro příslušný typ motoru, ukazuje hodnoty celkem dobře.

Jiná věc je, jestli je dobrý "škrtit" a hlídat pouze ekonoměr - dle mýho určitě ne, já si podle něj najdu optimální polohu při ustálený jízdě.

Uživatelský avatar
paca
Příspěvky: 1022
Registrován: 23. 02. 2004 12:33
Bydliště: 323i

Příspěvek od paca » 29. 10. 2006 18:42

Anton píše:Já jezdim mezi 1000-1500 otáčkama(na spotřebu). To vadí? Auto nijak necuká a spotřeba se drží pod 10litrů(e34 525i 125kW)
Není moc dobrý "dusit" benzínový motor těma otáčkama co píšeš, spotřeba je pak opravdu větší (u diesela to nevadí) Pokud chceš šetřit, tak je lepší házet přes kvalt, např. vytočit trojku a pak hodit pětku, samozřejmě dle situace.
Obrázek
ex 323i empakeťák

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 29. 10. 2006 19:53

Slyšel jsem, že optimální spotřeba je při "plným plynu" - na max otevřený klapce. Prostě od třeba 3500 ot/min, při zrychlování dát pedál až na podlahu, prej to v tu chvíli žere míň než třeba na 3/4 plynu. :roll:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Anton
Příspěvky: 360
Registrován: 22. 08. 2006 12:16
Bydliště: Plzeň/Smědčice

Příspěvek od Anton » 29. 10. 2006 20:08

V tom případě nechápu, proč tam ten ekonoměr inženýři z BMW dávali, když to stejně měří špatně. :roll:
ex e34 525i ->ex e46 330Ci -> exE36 ///M3-> e46 m3

Uživatelský avatar
Anton
Příspěvky: 360
Registrován: 22. 08. 2006 12:16
Bydliště: Plzeň/Smědčice

Příspěvek od Anton » 29. 10. 2006 20:10

DAN píše:Slyšel jsem, že optimální spotřeba je při "plným plynu" - na max otevřený klapce. Prostě od třeba 3500 ot/min, při zrychlování dát pedál až na podlahu, prej to v tu chvíli žere míň než třeba na 3/4 plynu. :roll:
Když dám pedál na podlahu, tak ručička ekonoměru zmizí někde za třicítkou a neni vidět :D .
ex e34 525i ->ex e46 330Ci -> exE36 ///M3-> e46 m3

Uživatelský avatar
Conscious
Příspěvky: 234
Registrován: 11. 03. 2006 14:58
Bydliště: Königinhof an der Elbe

Příspěvek od Conscious » 29. 10. 2006 23:42

Ekonoměr je pro manželky aby mohly kecat do řízení: Vidíš to ty vole jak jezdíš? ZPOMAL,žere to jak prase! No jooooo,dvanáct,sem si mohla myslet že nás ta mrcha nakonec sežere,ale ty néééééé,to muselo bejt Béemvéééé abyses ukázal co? Měli jsme si radši koupit toho červenýho fijátka jaxe mi líbil... Tak tohle byl důvod proč to kolega u E28 urval a jeden z důvodů proč jsem to uskřípnul taky. A je klid. :twisted: :twisted: :twisted:
BMW E21 315@318i M10 r.v.83@81
BMW E30 318i M10 r.v.86
Peugeot 405 2,0SRi XU9JAZ r.v.89
WINTER CAR Škoda Favorit 135LX r.v.93

Odpovědět