Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
-
Flery
- Bazarník
- Příspěvky: 6079
- Registrován: 16. 05. 2003 23:55
- Bydliště: Plzeň
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Flery » 01. 01. 2006 23:23
vlada320 píše:jo meto nejak nedoslo kdyz sem to cet

sorry.takze je to na hovno no nic tak ho tam necham.
muzes to zkusit u kazdyho motoru se to chva jinak ja bych to nedelal

Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D
-
vlada320
- Teenager
- Příspěvky: 3127
- Registrován: 18. 09. 2005 20:24
- Bydliště: žeby skleroooza :-)
Příspěvek
od vlada320 » 01. 01. 2006 23:24
Flery píše:vlada320 píše:jo meto nejak nedoslo kdyz sem to cet

sorry.takze je to na hovno no nic tak ho tam necham.
muzes to zkusit u kazdyho motoru se to chva jinak ja bych to nedelal

jasny dik
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2

-
DC
- Příspěvky: 9364
- Registrován: 26. 08. 2003 06:10
- Bydliště: Řáholec
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od DC » 02. 01. 2006 01:14
já sem ptam protože konfigurace na modrym je zatim katovej motor - běžný svody, něco co vypadá jako prorezlej kat a střední tlumič a pak už jen dvě trubky
Ti kteří to slyšeli potvrdí že to má zvuk decánko nestandardní, tak to chci trošku optimalizovat pro závodní účely - tzn. zvuk je mi šumák, ale nesmí to brát výkon, přičemž mě ani tolik nezajímá dolní část spektra, ale od 4 nahoru to musí bejt jak pila

Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
-
CharlitoCZ
- Příspěvky: 218
- Registrován: 04. 11. 2005 19:46
- Bydliště: Praha 6
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od CharlitoCZ » 03. 01. 2006 02:16
DC píše:já sem ptam protože konfigurace na modrym je zatim katovej motor - běžný svody, něco co vypadá jako prorezlej kat a střední tlumič a pak už jen dvě trubky
Ti kteří to slyšeli potvrdí že to má zvuk decánko nestandardní, tak to chci trošku optimalizovat pro závodní účely - tzn. zvuk je mi šumák, ale nesmí to brát výkon, přičemž mě ani tolik nezajímá dolní část spektra, ale od 4 nahoru to musí bejt jak pila

když ti jde o to, aby to bylo od 4r vejš, tak bych to vyndal... to už to bude natlakovaný dost

-
Ghost82
- Příspěvky: 373
- Registrován: 05. 08. 2005 10:45
- Bydliště: Praha
Příspěvek
od Ghost82 » 03. 01. 2006 10:19
No na 205 gti jsem vyndal kat, nahradil rezonatorem (dynamizerem - kazdej tomu rika jinak, ale je v tom takovej snek po stranach co by mel plyn roztacet a tlacit ho dal pod vetsim tlakem). Pak uz jenom trubka a tlumic vzadu. Svody byla serie. Kazdopadne kdyz jsem si stoupnul tak dva metry od vyfuku tak na volnobeh se mi trepotali kalhoty, jak to foukalo. Nahore to slo do otacek o dost lip. Nebyl to jenom pocit. Kamos s tim jel kdyz to byla serie a pak az kdyz tam byl vyfuk. Hned jak vylezl tak se ptal co vsechno jsem s tim delal a jak to ze to tak leti.
Podle me tam nejakej tlumic byt musi, aby to melo protitlak. Kdyby to bylo nejlepsi bez tlumice tak ho WRC nemaji. To je moje uvaha.
"Vím, že jednou opravdu těžce havaruji" Gilles Villeneuve
-
Huncak
- Příspěvky: 260
- Registrován: 06. 10. 2005 14:39
- Bydliště: Dřínov 44
Příspěvek
od Huncak » 03. 01. 2006 15:04
Když vyhodíš kat jsou tam 2kw navíc což se nijak zásadně neprojeví,trochu líp to táhne ale u většiny aut je potřeba ten kat nahradit rezonátorem nebo průchozím tlumičem protože jinak lambda špatně funguje a stoupne spotřeba.Co se týká zadního tlumiče,není vhodné ho uplně vyhodit protože se tím rozhodně na výkonu nezíská,spíš naopak, rozumná volba je kvalitní sportovní tlumič.Celkově řečeno u seriového motoru se upravami výfuků žádný extra koně navíc získat nedaj,u upravených motorů je situace poněkud jiná tam se skutečně dá s ůspěchem použít holé trubky až ven a je to zážitek.
V LPG je síla
-
gusto318is
- Příspěvky: 322
- Registrován: 24. 03. 2004 11:05
- Bydliště: Bratislava
Příspěvek
od gusto318is » 03. 01. 2006 16:13
Kamos to ma na 320i takto:
Namiesto katu stredny tlmic z 525e/528i E28 (novy od Bosalu za cca. 2 000 Sk) dve trubky az dozadu a na konci prechodny tlmic. Na moj vkus je to sice na bezne jazdenie az moc hlucne, ale ten zvuk je zdravy a motor ide pekne plynule do otacok. Osobne by som to pre takyto ucel urobil presne takto, funguje to a je to minimálna investicia
ex-E30 2,5i 24V Coupe Driftcar - 204 PS
(OO=[][]=OO)
BMW 328i E36 Touring
-
PET77
- Turbo mužík
- Příspěvky: 757
- Registrován: 11. 02. 2003 22:24
- Bydliště: Praha
Příspěvek
od PET77 » 03. 01. 2006 16:30
popravde naladit vyfuk u atmosferickyho motoru je v nasich podminak nerealne, to je asi zaklad pro veskere laborovani
jinak zkusenost s vyndanim katu a jeho nahrazeni rezonatorem mam u 318is takovou, ze ve spodnich otackach to znatelne ozilo (zvyseni Nm ?), ve vysokych nadruhou stranu se vykon zase ponekud ztratil...
takze babo rad...
pro doplneni, kat jsem tam po tehle zkusenosti zase radsi vratil
P.S. jeste si vzpominam u 1,4 Forda Oriona motor po vyndani katu jakoby ozil (sel pocitove lepe do otacek)...
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...
-
DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od DAN » 03. 01. 2006 17:32
DC píše:já sem ptam protože konfigurace na modrym je zatim katovej motor - běžný svody, něco co vypadá jako prorezlej kat a střední tlumič a pak už jen dvě trubky
Ti kteří to slyšeli potvrdí že to má zvuk decánko nestandardní, tak to chci trošku optimalizovat pro závodní účely - tzn. zvuk je mi šumák, ale nesmí to brát výkon, přičemž mě ani tolik nezajímá dolní část spektra, ale od 4 nahoru to musí bejt jak pila

Tobě zatím pomůže zalátat díry. Jakmile to někde ufukuje - tak to ztrácí vejkon.
Povotvírat ty bandasky a mrdknout, jak to tam vypadá.
Základ je, aby bylo čecko jak se řiká lidově - na pevno. Žádný kloktadla.
Kat je podle mě odpor - vyhodit.
BMW The Ultimate Driving Machine
-
voTon
- Příspěvky: 1028
- Registrován: 27. 02. 2003 21:20
- Bydliště: Ceske Budejovice
Příspěvek
od voTon » 03. 01. 2006 17:53
4takt nemusi mit protitlak aby dobre vyplachoval. imho nejni to tak jednoduchy jako dat tam dve trubky a dost. jde o to aby slo maximum spalin z valce ven ale na ceste mu vadi mnohem vic veci nez jen kat. hodne dulezity jsou sovody ktery by mely bejt separovany pro kazdej valec a idelane dlouhy aby se spaliny z vlacnu nemohly navzajem ovlivnovat. dalsi veci jsou hlukovy rezonance a teplotni rozdily ktery spaliny viri a tim brzdi.
idealni je podleme, ladeny svody (ne samodomo ale spocitany a otestovany potrubi. to teplotne zaizolovat misto katu rezonatory a pruchozi koncovej tlumic. vsechno s dostatecnym prumeru a z dobryho materialu s nejakou tloustkou steny. myslim ze je to rozumnej kompromis mezi hlukem a vykonem. a konecne myslim ze kdyz bude motor v dobrym stavu a spravna lambda regulace tak emise nebudou tak strasny.
btw. vi nekdo co a jak presne dela vyfukova privera u sportovnich motorek?
-
Reno...
- Příspěvky: 1077
- Registrován: 28. 09. 2004 19:50
- Bydliště: Praha
Příspěvek
od Reno... » 03. 01. 2006 21:49
A co u bezkatovýho motoru? Jen dva tlumiče, nebo je taky šoupnout ven?
m20b23
-
ales.
- Příspěvky: 652
- Registrován: 04. 09. 2004 17:21
- Bydliště: Olomouc
Příspěvek
od ales. » 04. 01. 2006 09:03
PET77 píše:popravde naladit vyfuk u atmosferickyho motoru je v nasich podminak nerealne, to je asi zaklad pro veskere laborovani
tak tak, tohle potřebuje vyhodit motor ven napojit na pc a zkoušet a zkoušet...proto sou taky origo vyfuky od ren. firem tak drahý.vejfuk je věda
u každýho motoru ti ta ktera uprava udělá něco jinýho, takže neexistuje žadna rovnice

, ale jak tady kdosi říkal zaklad sou svody...
ideal by byl zajít někam, kde takový věci prodavají co nejvíc se nato poptat co to má co to nemá jak je to dělaný atd(přece jako zakazník mám právo na vyčerpávající informace:-))a pak se podle toho zařídit a kopirovat a kopírovat

-
Bobik
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 24. 12. 2005 11:24
- Bydliště: Český Těšín
Příspěvek
od Bobik » 05. 01. 2006 18:09
kdyz uz delat vyfuk tak to sverit nejaky profikovi keri ti to udela na miru napr lidi co vyrabi vyfuku pro zavodniky do vrchu atd....A nejaky po domacku udelany vyfuk muze spis vykon snizit nez zvysit.U non turbo motoru je delani vyfuku o hodne tezsi nez u turbo motoru.Proto ve vyfukove soustave musi dochazet k urcitemu podtlaku.A taky se musi zvolit nejvyhodnejsi prumer vyfukove soustavy.Takze vyfuk se dela az budou vsechny upravy na svem miste...napr jiny pisty,vacka,ojnice,atd...Takze vyfuk jako takovy je dlouha cesta vyzkumu,vyvoje a testovani
takze bych se spis vrh na upravovani jiz zminovanych veci jako pisty atd..a vyfuk nakonec
-
Boban
- Příspěvky: 605
- Registrován: 18. 05. 2004 13:58
- Bydliště: Praha
Příspěvek
od Boban » 05. 01. 2006 19:36
Uz nekolikaty clovek tady pise o podtlaku ve vyfuku. Jelikoz slovem podtlak se rozumi tlak nizsi nez atmosfericky, hrozne by me zajimalo, kde se v tom vyfuku vezme. Vyfuk je na jednom konci otevreny - tzn. tam je atmosfericky tlak, na druhem konci je natlakovany valec vyfukovymi plyny. Rozdil tlaku zpusobuje proudeni plynu z valce smerem k volnemu konci. Kde v tomto systemu muze byt podtlak?!
Jinak k tematu:
Podle myho nazoru jsou na tomto typu motoru nejdulezitejsi svody. Za svodama bych to svedl rourama do nejakeho koncoveho tlumice - ciste proto, abys neohluchnul. Kolena na potrubi by mely mit co nejvetsi radius a melo by jich byt co nejmin, kvuli snizeni prutokoveho odporu. Urcite se vyhni zalomenim (zlomum bez kolena). Prutokovy prurez roury by se nemel smerem dozadu v zadnem miste zmensit.
-
sukura
- Příspěvky: 127
- Registrován: 22. 10. 2004 09:06
Příspěvek
od sukura » 10. 01. 2006 08:18
Fyzikalni zakon je "čím větší rychlost proudění, tím menší tlak".. díky tomu lítají letadla (viz. žukovského profil křídel) atd.
Hele, já to plánuju na jaro udělat tak (1.8 M40): V místě, kde se svody sbíhají ze dvou trubek do jedné (před katem, který už tam nemám) to prostě říznu a ve stejném průměru (jaký mají ty 2) to povedu bez středových tlumičů a katlů až o koncových tlumičů. něko mi kysi radil, že by ty trubky měly mít o něco menší průměr, ale já bych řek, že ten průměr, který mají před tím spojením v jednu je ten pravý,ne? Ve výsledku by to pak mělo být tak, že na každé 2 válce bude jeden výfuk, což by mělo hodit vyšší výkon a zajímavý zvuk:).
-
Klakson
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1485
- Registrován: 17. 08. 2005 12:41
- Bydliště: Trutnov
Příspěvek
od Klakson » 10. 01. 2006 08:24
sukura píše:Fyzikalni zakon je "čím větší rychlost proudění, tím menší tlak".. díky tomu lítají letadla (viz. žukovského profil křídel) atd.
Hele, já to plánuju na jaro udělat tak (1.8 M40): V místě, kde se svody sbíhají ze dvou trubek do jedné (před katem, který už tam nemám) to prostě říznu a ve stejném průměru (jaký mají ty 2) to povedu bez středových tlumičů a katlů až o koncových tlumičů. něko mi kysi radil, že by ty trubky měly mít o něco menší průměr, ale já bych řek, že ten průměr, který mají před tím spojením v jednu je ten pravý,ne? Ve výsledku by to pak mělo být tak, že na každé 2 válce bude jeden výfuk, což by mělo hodit vyšší výkon a zajímavý zvuk:).
v menším průměru mají plyny vyšší rychlost proudění, proto je ta roura zúžená, ale zvuk bude lepší určitě
