Jak moc se nebojíte VMAX BMW
Jak kde, neexistuje jednoznačná odpověď.psena píše:Vubec neroste z rychlosti, neni to procentualni odchylka, v nekterych testech byva odchylka tachecu mapovana a byva to nezavisle na rychlosti, tedy klidne vetsi odchylka kolem kila nez potom ve dvoustovce.
TIS uvádí max. +10% pro BMW.
U mýho auta jsem vysledoval těch +10%, měřeno od 30 do 110, dál bylo zjevně méně, zhruba 7-8%.
---
Jsou rychloměry, kde je údaj do 60 km/h přesný, poté do cca 120 km/h ukazuje rychloměr méně, než je skut. rychlost. Nad 120 opět přesně.
Někde si lze pohrát s linearitou měřáku (dělal jsem to např. u otáčkoměru PAL - origo pro Š-120LS).
Mě to na takové té tabuli co ukazuje kolik právě jedeš ukáže při 60ce taky 60, ale na dálnici jsem si měřil těch 120 a musel jsem jet těch 125 aby to odpovídalo. Ještě zkusím 180 (snadno se to počítá) a uvidím.
ex BMW e39 528it 142kW
ex BMW e39 540iAt 210kW
ex BMW e38 730DA 135kW
ex BMW e39 530DA 142kW
ex BMW e30 335iC 155kW
ex BMW e39 523iT 125kW
ex BMW e39 540iAt 210kW
ex BMW e38 730DA 135kW
ex BMW e39 530DA 142kW
ex BMW e30 335iC 155kW
ex BMW e39 523iT 125kW
celkova chyba tachometru je slozena z procentualni odchylky zavisle na rychlosti (chyba roste s rychlosti - to je pripad odchylky obvodu kola,...) a "offsetove chyby" ktera nezalezi na rychlosti (obe chyby muzou byt s + i -). dale pak muze bejt chyba u budiku - nelinearni stupnice, pripadne stred rucky nemusi byt ve stredu skaly a k tomu pridame chybu odecitani (rucka neni ve stejne rovine jako stupnice...). z toho vseho je jesny ze prubeh celkove chyby nemusi byt jednoduchy. procentualni chyba vsak z moji zkusenosti vetsinou prevysuje. rychlomer kterej ukazuje do 130 dobre a pak haluze taky znam - bejvaj v novejch skodofkach - je to jenom marketingovej tah (popripade se to da oznacit jako pasivni bezpecnost
). u e30 to ale asi takhle nebude. doporucuju si par aut zmerit pomoci GPS. odchylka +-1km/h a je jedno na cem je auto obuty. pocitani rychlosti podle kilometrovniku na dalnici taky neni moc dobry - taky jsem to zkousel.

A to se dělá jak?Arnie píše:doporucuju si par aut zmerit pomoci GPS. odchylka +-1km/h a je jedno na cem je auto obuty. pocitani rychlosti podle kilometrovniku na dalnici taky neni moc dobry - taky jsem to zkousel.
ex BMW e39 528it 142kW
ex BMW e39 540iAt 210kW
ex BMW e38 730DA 135kW
ex BMW e39 530DA 142kW
ex BMW e30 335iC 155kW
ex BMW e39 523iT 125kW
ex BMW e39 540iAt 210kW
ex BMW e38 730DA 135kW
ex BMW e39 530DA 142kW
ex BMW e30 335iC 155kW
ex BMW e39 523iT 125kW
vetsina GPS ma funkci ktera ukazuje aktualni rychlost pohybu. ke stanoveni rychlosti pouziva GPS jinou metodu nez ke stanoveni polohy, takze i kdyz navigace ukazuje polohu +-100m, tak rychlost ukazuje vetsinou s odchylkou 0.1 - 1km/h. na dalnici se pak odecita rychlost z rychlomeru a z GPS. jinak jeste ukazu pripad jak se da rozlozit chyba na procentualni a ofsetovou (celkova chyba se zmensuje, ale pri velke rychlosti hraje hlavni roli procentuelni opchylka):
tacho -5km/h -5% celkova chyba v %
50 45 42.7 15
150 145 137.7 8
200 195 185.2 7.5
tacho -5km/h -5% celkova chyba v %
50 45 42.7 15
150 145 137.7 8
200 195 185.2 7.5
Prahu sice skoro vůbec neznám, ale zkusit bych to zkusil...Arnie píše:Uz sem to v praze par lidem meril .... takze kdybys mel zajem, tak nejni problem. D1 z haju k pruhonicum je usek pravdytam se ani 325i nerozjede moc prez 200. Tusim ze nejvic 205 v podani Jirky325.

ex BMW e39 528it 142kW
ex BMW e39 540iAt 210kW
ex BMW e38 730DA 135kW
ex BMW e39 530DA 142kW
ex BMW e30 335iC 155kW
ex BMW e39 523iT 125kW
ex BMW e39 540iAt 210kW
ex BMW e38 730DA 135kW
ex BMW e39 530DA 142kW
ex BMW e30 335iC 155kW
ex BMW e39 523iT 125kW
- ..::Brutus::..
- Příspěvky: 446
- Registrován: 24. 07. 2005 09:51
- Bydliště: kdesi u Budějc
Re: E30 316i Touring do omezovace - cca neco malo pres 180
Bohuzel nevim.Snad to toci az do cervenyho?Nemel jsem jeste otackomerMax píše:kolik jsi tam měl otaček při kolika vypíná omez u dizla



Jakmoc se nebojíte VMAX BMW
Tak ja se svojí 318i M10 saloon r.v.86 svištěl po D1 200km/h,ale jen chvili páč o kus dál byla mikrovlnka a má peněženka chudýho dělníka je chudá jak kostelní myš.
Re: Jak moc se nebojíte VMAX BMW
E36 2,5 limuzina 250km málem motor vyskočil.
E30 2,5 cupe 230km vic nedal
E30 1,6 cupe 205km málem motor vyskocil
E30 2,5 cupe 230km vic nedal
E30 1,6 cupe 205km málem motor vyskocil
ETA - do 160 plynule zrychleni, do 180ti obstojne, nad 180 do 200set to leze jak rozespalej jezevez
tudiz pro me pouzitelna Vmax=180km/h
(tachometrovejch)
(ale stejne normalne jezdim dalnicnich 140km/h
, to co me vic zajima je, jak rychle zrychlim z 80ti za kamionem zpatky na tech 140, nez kolik jedu s kopce Vmax)
Zkouset kolik to da "pri vetru v zadech" a kdo ma vetsi odchylku tachometru proste nema cenu.
tudiz pro me pouzitelna Vmax=180km/h
(tachometrovejch)
(ale stejne normalne jezdim dalnicnich 140km/h

Zkouset kolik to da "pri vetru v zadech" a kdo ma vetsi odchylku tachometru proste nema cenu.

BMW - uzijte si to 
----------------------------------------------------
ex e30 325e
ex e30 318is R.I.P.
e36 320i mit Vanos

----------------------------------------------------
ex e30 325e
ex e30 318is R.I.P.
e36 320i mit Vanos

(ale stejne normalne jezdim dalnicnich 140km/h
, to co me vic zajima je, jak rychle zrychlim z 80ti za kamionem zpatky na tech 140, nez kolik jedu s kopce Vmax)
Zkouset kolik to da "pri vetru v zadech" a kdo ma vetsi odchylku tachometru proste nema cenu.
[/quote]
Má pravdu

Zkouset kolik to da "pri vetru v zadech" a kdo ma vetsi odchylku tachometru proste nema cenu.

Má pravdu

------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520