Benzin E5 vs E10

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Sepp
Příspěvky: 244
Registrován: 17. 05. 2007 15:13
Bydliště: Davle (Praha - západ)

Benzin E5 vs E10

Příspěvek od Sepp » 07. 01. 2024 18:53

Ahoj přátelé,

pravděpodobně jste již téma dalšího eurounijního střípku do mozaiky s názvem Likvidace všeho starého a nepokrokového (tedy včetně aut se spalovacími motory) řešili na FB, no tam já (starý a nepokrokový :D) nechodím, tak píšu sem. Až dosud jsem do tříci vždy tankoval N95, nikdy mě ani nenapadlo dopřát jí výživnější šťávu. Teď se tedy smiřuju s nutností tankovat N98, halt budu muset více myslet na včasné doplnění nádrže, bo ne každá pumpa ho nabízí, že. Nicméně podle tohoto webu https://e10.klimat.gov.pl/ by si BMW generace e30 mělo poradit i s nově doku*veným benzinem N95. Přijde mi to zvláštní (všude v médiích vyhrožovali, že auta starší cca roku 2004 budou mít problém) a rozhodně kvůli pár stovkám rozdílu v ceně plné nádrže nechci riskovat poškození motoru nebo palivové cesty, no stránka se tváří jako ofiko polský vládní web. Co si o tom myslíte? A co jste až do loňska tankovali vy?

Sepp
Sepp

SwissCabrio
člen E30.cz
Příspěvky: 2712
Registrován: 17. 11. 2015 20:34

Re: Benzin E5 vs E10

Příspěvek od SwissCabrio » 08. 01. 2024 08:21

Bezne jsem tankoval N95, akorat posledni 2 nadrze pred zazimovanim jsem tam dal N98.
Prip se prodava prisada do paliva, ktera pomaha tu bioslozku zrusit.
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan

1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4268
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Re: Benzin E5 vs E10

Příspěvek od Gabo » 09. 01. 2024 06:50

Na více místech jsem zjišťoval co kde a jak. E30 a novejší auta by měli podle všech zdrojů v pohodě operovat s benzínem E10.
Já třeba do komposta (neb E30 už nemám) budulejt dál N95. Mě to třeba přijde že to na 100 oktan jede tak jako zvláštně.
Podle mě u aut který pravidlně a často jezdí nebude problém. U auta, který jezdí sporadicky nebo jen v sezóně bych střídal N95 s N98 a na odstávku dával N98. Ono jde hlavně o vázání vody v lihu při dlouhodobém uskladnění v podmínkách nestálých teplot a vlhkosti.
A palivová soustava? Záleží z čeho jsou hadice a Okroužky a membrány udělané. A jestli jsou původné, jak jsou staré, ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

SwissCabrio
člen E30.cz
Příspěvky: 2712
Registrován: 17. 11. 2015 20:34

Re: Benzin E5 vs E10

Příspěvek od SwissCabrio » 09. 01. 2024 12:52

Gabo píše:
09. 01. 2024 06:50
...
Podle mě u aut který pravidlně a často jezdí nebude problém. U auta, který jezdí sporadicky nebo jen v sezóně bych střídal N95 s N98 a na odstávku dával N98. Ono jde hlavně o vázání vody v lihu při dlouhodobém uskladnění v podmínkách nestálých teplot a vlhkosti.
...
Presne tak, si taky myslim.
Pri pravidelnem jezdeni (cau Sergej) mu to asi nevadi, ale pri delsim stani to bude asi problem.
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan

1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)

Sepp
Příspěvky: 244
Registrován: 17. 05. 2007 15:13
Bydliště: Davle (Praha - západ)

Re: Benzin E5 vs E10

Příspěvek od Sepp » 10. 01. 2024 23:18

Díky za podněty, pánové. Já po posledních 2 zimách už hadičky měnil, a to tý sračky bylo v benzínu "jen" 5%. S třícou jezdím minimálně. Na jaře zkusím N98, jak jí bude chutnat a podle toho se zařídím dál. Jedno je jisté, na zimní odstávku vždy už jen N98.
Sepp

Uživatelský avatar
Greeny
Příspěvky: 818
Registrován: 13. 03. 2010 12:44
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzin E5 vs E10

Příspěvek od Greeny » 29. 01. 2024 10:42

V E30 jezdím denně a liju tam normální 95ku. E10 jsem tankoval už dřív když jsem projížděl Francií a jelo to úplně stejně. Neřešil bych to vůbec.. Pamatuju dobu když byla k dostání E85, tedy 85% té "sračky" a 15% benzínu a lidi na to normálně jezdili a ještě se chlubili jak hrozně moc ušetří :) Myslím, že ty naše staré pekáče požerou mnohem horší benzín než je nějaká E10 :) gumové hadičky styří tak či tak, byly s tím velké problémy už dřív. Kdo nechce mít problémy tak dá hadičku z BMW.. Jediné kdy bych to řešil je když auto dlouho stojí bez startování.. tam asi natankovat něco lepšího nebude na škodu :)
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz

Uživatelský avatar
Paris
Příspěvky: 281
Registrován: 15. 08. 2005 00:14
Bydliště: okolí Plzně

Re: Benzin E5 vs E10

Příspěvek od Paris » 29. 01. 2024 12:53

Zde je "něco málo" informací včetně osobních zkušeností:
https://www.youtube.com/watch?v=AxLRE21DLKo
E30 318is

Uživatelský avatar
Greeny
Příspěvky: 818
Registrován: 13. 03. 2010 12:44
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzin E5 vs E10

Příspěvek od Greeny » 29. 01. 2024 20:36

Paris píše:
29. 01. 2024 12:53
Zde je "něco málo" informací včetně osobních zkušeností:
https://www.youtube.com/watch?v=AxLRE21DLKo
Jelikož mám ještě z dob vysoké školy dost kontaktů v oboru motorařiny, tak jsem se obrátil na kamaráda co ladí motory ve Škodovce a níže posílám jeho odpověď:

--- citace ---

Zdarec Vojto, kurna vidis to, to je dobrej namet na clanek 😃 Akorat se chystam znovu ozivit projekt sveho blogisku, tak bych to mohl paralelne hrnout i na autickare 😃

Jinak je to jak rikas, vetsinova spolecnost rika to, co si precetla na novinkach a tam psali ze E10 je fujky fujky a Feliny se samolepkama Ortelu na to prestanu jezdit 😃

Realne je to cely k smichu a auto nehrozi nic, pokud nechcem resit ze hadicku vymenis za 19let a ne za 20 🙂 Navic neni E10 jako E10, muzou se tak oznacovat i paliva s etherama (ETBE, MTBE), coz jsou vsechny ty Vervy a zbytecne drahy benziny. I ta nejlevnejsi E10, co v sobe bude mit zakladni bioethanol, neni nebezpecna krom toho, ze o trosku vic vaze vodu a nehodi se tak na dlouhodoby skladovani, ale to platilo i pro klasickou E5

A hori to zhruba stejne, E10 si nemeritelne nizsi vyhrevnost skrz vetsi mnozstvi vazanyho kysliku kompenzuje nemeritelne vyssi hustutou, proto se ani v ramci vyvoje zadny upravy mezi E5 a E10 nedelali, je to Wurscht.

--- konec citace ---

Když to shrnu tak platí co platilo.. nadále platí že je to sračka co se nehodí na skladování aut, nadále platí, že auto na to jede úplně stejně a nadále platí, že hadičky za 35kč metr jsou nahovno a zpuchří a neoplatí se kupovat :)

A Filip Turek.. Respektuji jeho úspěchy s renovacemi a sběratelstvím aut, opravdu všechna čest. Ale jinak je to zhruba stejný odborník jako každý druhý tady z fóra. Jeho názor je tedy potřeba vnímat zhruba takto, tedy jako názor nadšeného motoristy, nikoliv jako vědecky podloženou pravdu :) Nehledě na to, že tomu člověku stříká ego a sebevědomí i z uší, ale to už je jen věc osobnosti :)
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7770
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Re: Benzin E5 vs E10

Příspěvek od Zavarenec » 30. 01. 2024 10:18

Paris píše:
29. 01. 2024 12:53
Zde je "něco málo" informací včetně osobních zkušeností:
https://www.youtube.com/watch?v=AxLRE21DLKo
kliknu na odkaz, ukáže se hranatá krabice s očima toho krajně nesympatickýho egoisty, zavírám. Děkuji, velmi poučné :lol: :lol: :lol:
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Sepp
Příspěvky: 244
Registrován: 17. 05. 2007 15:13
Bydliště: Davle (Praha - západ)

Re: Benzin E5 vs E10

Příspěvek od Sepp » 31. 01. 2024 15:19

Chlapi, díky, uklidnili jste mě, přestal jsem vibrovat... :D Jen k těm rozpuštěnejm hadičkám - opravdu neřeším cenu metru hadice nebo náklady na výměnu, jako spíš to, že sám si to na místě nevyměním a že přijít po zimě k autu v podzemní garáži, zjistit, že z něj po nastartování chčije benzín a že do servisu se pojede na plaťáku, aby benzín nekáp na žhavej vejfuk a auto nevzplálo jak fakule, není zážitek, co bych chtěl opakovat... Možná jsem zbytečně předposranej, no za mě lepší, než pak bezmocně čumět jako debil, jak mi jedinou třícu polykají plameny...
Sepp

SwissCabrio
člen E30.cz
Příspěvky: 2712
Registrován: 17. 11. 2015 20:34

Re: Benzin E5 vs E10

Příspěvek od SwissCabrio » 02. 02. 2024 23:26

Ja myslim, ze s podobnymi obavami nejsi zdaleka sam.
Sdilim podobny nazor.
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan

1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)

Odpovědět