Benzin E5 vs E10
Benzin E5 vs E10
Ahoj přátelé,
pravděpodobně jste již téma dalšího eurounijního střípku do mozaiky s názvem Likvidace všeho starého a nepokrokového (tedy včetně aut se spalovacími motory) řešili na FB, no tam já (starý a nepokrokový ) nechodím, tak píšu sem. Až dosud jsem do tříci vždy tankoval N95, nikdy mě ani nenapadlo dopřát jí výživnější šťávu. Teď se tedy smiřuju s nutností tankovat N98, halt budu muset více myslet na včasné doplnění nádrže, bo ne každá pumpa ho nabízí, že. Nicméně podle tohoto webu https://e10.klimat.gov.pl/ by si BMW generace e30 mělo poradit i s nově doku*veným benzinem N95. Přijde mi to zvláštní (všude v médiích vyhrožovali, že auta starší cca roku 2004 budou mít problém) a rozhodně kvůli pár stovkám rozdílu v ceně plné nádrže nechci riskovat poškození motoru nebo palivové cesty, no stránka se tváří jako ofiko polský vládní web. Co si o tom myslíte? A co jste až do loňska tankovali vy?
Sepp
pravděpodobně jste již téma dalšího eurounijního střípku do mozaiky s názvem Likvidace všeho starého a nepokrokového (tedy včetně aut se spalovacími motory) řešili na FB, no tam já (starý a nepokrokový ) nechodím, tak píšu sem. Až dosud jsem do tříci vždy tankoval N95, nikdy mě ani nenapadlo dopřát jí výživnější šťávu. Teď se tedy smiřuju s nutností tankovat N98, halt budu muset více myslet na včasné doplnění nádrže, bo ne každá pumpa ho nabízí, že. Nicméně podle tohoto webu https://e10.klimat.gov.pl/ by si BMW generace e30 mělo poradit i s nově doku*veným benzinem N95. Přijde mi to zvláštní (všude v médiích vyhrožovali, že auta starší cca roku 2004 budou mít problém) a rozhodně kvůli pár stovkám rozdílu v ceně plné nádrže nechci riskovat poškození motoru nebo palivové cesty, no stránka se tváří jako ofiko polský vládní web. Co si o tom myslíte? A co jste až do loňska tankovali vy?
Sepp
Sepp
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 2721
- Registrován: 17. 11. 2015 20:34
Re: Benzin E5 vs E10
Bezne jsem tankoval N95, akorat posledni 2 nadrze pred zazimovanim jsem tam dal N98.
Prip se prodava prisada do paliva, ktera pomaha tu bioslozku zrusit.
Prip se prodava prisada do paliva, ktera pomaha tu bioslozku zrusit.
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
Re: Benzin E5 vs E10
Na více místech jsem zjišťoval co kde a jak. E30 a novejší auta by měli podle všech zdrojů v pohodě operovat s benzínem E10.
Já třeba do komposta (neb E30 už nemám) budulejt dál N95. Mě to třeba přijde že to na 100 oktan jede tak jako zvláštně.
Podle mě u aut který pravidlně a často jezdí nebude problém. U auta, který jezdí sporadicky nebo jen v sezóně bych střídal N95 s N98 a na odstávku dával N98. Ono jde hlavně o vázání vody v lihu při dlouhodobém uskladnění v podmínkách nestálých teplot a vlhkosti.
A palivová soustava? Záleží z čeho jsou hadice a Okroužky a membrány udělané. A jestli jsou původné, jak jsou staré, ...
Já třeba do komposta (neb E30 už nemám) budulejt dál N95. Mě to třeba přijde že to na 100 oktan jede tak jako zvláštně.
Podle mě u aut který pravidlně a často jezdí nebude problém. U auta, který jezdí sporadicky nebo jen v sezóně bych střídal N95 s N98 a na odstávku dával N98. Ono jde hlavně o vázání vody v lihu při dlouhodobém uskladnění v podmínkách nestálých teplot a vlhkosti.
A palivová soustava? Záleží z čeho jsou hadice a Okroužky a membrány udělané. A jestli jsou původné, jak jsou staré, ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 2721
- Registrován: 17. 11. 2015 20:34
Re: Benzin E5 vs E10
Presne tak, si taky myslim.Gabo píše: ↑09. 01. 2024 06:50...
Podle mě u aut který pravidlně a často jezdí nebude problém. U auta, který jezdí sporadicky nebo jen v sezóně bych střídal N95 s N98 a na odstávku dával N98. Ono jde hlavně o vázání vody v lihu při dlouhodobém uskladnění v podmínkách nestálých teplot a vlhkosti.
...
Pri pravidelnem jezdeni (cau Sergej) mu to asi nevadi, ale pri delsim stani to bude asi problem.
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
Re: Benzin E5 vs E10
Díky za podněty, pánové. Já po posledních 2 zimách už hadičky měnil, a to tý sračky bylo v benzínu "jen" 5%. S třícou jezdím minimálně. Na jaře zkusím N98, jak jí bude chutnat a podle toho se zařídím dál. Jedno je jisté, na zimní odstávku vždy už jen N98.
Sepp
- Greeny
- Příspěvky: 820
- Registrován: 13. 03. 2010 12:44
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzin E5 vs E10
V E30 jezdím denně a liju tam normální 95ku. E10 jsem tankoval už dřív když jsem projížděl Francií a jelo to úplně stejně. Neřešil bych to vůbec.. Pamatuju dobu když byla k dostání E85, tedy 85% té "sračky" a 15% benzínu a lidi na to normálně jezdili a ještě se chlubili jak hrozně moc ušetří Myslím, že ty naše staré pekáče požerou mnohem horší benzín než je nějaká E10 gumové hadičky styří tak či tak, byly s tím velké problémy už dřív. Kdo nechce mít problémy tak dá hadičku z BMW.. Jediné kdy bych to řešil je když auto dlouho stojí bez startování.. tam asi natankovat něco lepšího nebude na škodu
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
Re: Benzin E5 vs E10
Zde je "něco málo" informací včetně osobních zkušeností:
https://www.youtube.com/watch?v=AxLRE21DLKo
https://www.youtube.com/watch?v=AxLRE21DLKo
E30 318is
- Greeny
- Příspěvky: 820
- Registrován: 13. 03. 2010 12:44
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzin E5 vs E10
Jelikož mám ještě z dob vysoké školy dost kontaktů v oboru motorařiny, tak jsem se obrátil na kamaráda co ladí motory ve Škodovce a níže posílám jeho odpověď:Paris píše: ↑29. 01. 2024 12:53Zde je "něco málo" informací včetně osobních zkušeností:
https://www.youtube.com/watch?v=AxLRE21DLKo
--- citace ---
Zdarec Vojto, kurna vidis to, to je dobrej namet na clanek Akorat se chystam znovu ozivit projekt sveho blogisku, tak bych to mohl paralelne hrnout i na autickare
Jinak je to jak rikas, vetsinova spolecnost rika to, co si precetla na novinkach a tam psali ze E10 je fujky fujky a Feliny se samolepkama Ortelu na to prestanu jezdit
Realne je to cely k smichu a auto nehrozi nic, pokud nechcem resit ze hadicku vymenis za 19let a ne za 20 Navic neni E10 jako E10, muzou se tak oznacovat i paliva s etherama (ETBE, MTBE), coz jsou vsechny ty Vervy a zbytecne drahy benziny. I ta nejlevnejsi E10, co v sobe bude mit zakladni bioethanol, neni nebezpecna krom toho, ze o trosku vic vaze vodu a nehodi se tak na dlouhodoby skladovani, ale to platilo i pro klasickou E5
A hori to zhruba stejne, E10 si nemeritelne nizsi vyhrevnost skrz vetsi mnozstvi vazanyho kysliku kompenzuje nemeritelne vyssi hustutou, proto se ani v ramci vyvoje zadny upravy mezi E5 a E10 nedelali, je to Wurscht.
--- konec citace ---
Když to shrnu tak platí co platilo.. nadále platí že je to sračka co se nehodí na skladování aut, nadále platí, že auto na to jede úplně stejně a nadále platí, že hadičky za 35kč metr jsou nahovno a zpuchří a neoplatí se kupovat
A Filip Turek.. Respektuji jeho úspěchy s renovacemi a sběratelstvím aut, opravdu všechna čest. Ale jinak je to zhruba stejný odborník jako každý druhý tady z fóra. Jeho názor je tedy potřeba vnímat zhruba takto, tedy jako názor nadšeného motoristy, nikoliv jako vědecky podloženou pravdu Nehledě na to, že tomu člověku stříká ego a sebevědomí i z uší, ale to už je jen věc osobnosti
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
Re: Benzin E5 vs E10
kliknu na odkaz, ukáže se hranatá krabice s očima toho krajně nesympatickýho egoisty, zavírám. Děkuji, velmi poučnéParis píše: ↑29. 01. 2024 12:53Zde je "něco málo" informací včetně osobních zkušeností:
https://www.youtube.com/watch?v=AxLRE21DLKo
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
Re: Benzin E5 vs E10
Chlapi, díky, uklidnili jste mě, přestal jsem vibrovat... Jen k těm rozpuštěnejm hadičkám - opravdu neřeším cenu metru hadice nebo náklady na výměnu, jako spíš to, že sám si to na místě nevyměním a že přijít po zimě k autu v podzemní garáži, zjistit, že z něj po nastartování chčije benzín a že do servisu se pojede na plaťáku, aby benzín nekáp na žhavej vejfuk a auto nevzplálo jak fakule, není zážitek, co bych chtěl opakovat... Možná jsem zbytečně předposranej, no za mě lepší, než pak bezmocně čumět jako debil, jak mi jedinou třícu polykají plameny...
Sepp
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 2721
- Registrován: 17. 11. 2015 20:34
Re: Benzin E5 vs E10
Ja myslim, ze s podobnymi obavami nejsi zdaleka sam.
Sdilim podobny nazor.
Sdilim podobny nazor.
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)