Motor 1,6 M40

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Teddy
člen E30.cz
Příspěvky: 1896
Registrován: 16. 12. 2007 19:11
Bydliště: N.Bydzov

Příspěvek od Teddy » 11. 01. 2011 20:58

Petulka píše: to je jak kdybych napsal, ze nebe je modry :wink:
:?: :?:
Obrázek
:lol:

Jen se hádejte,v telke stejně nic nejde :twisted:

Petulka
Příspěvky: 816
Registrován: 05. 03. 2009 16:34
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Petulka » 11. 01. 2011 20:59

no ja ty rejpaly fakt nechapu(kdybych to umel, tak tricitkou pismem: V T I P)
e30 327i Z4.45 touring

"Nemusime se bat tech, co nic nevedi, ale tech, co si mysli, ze vedi vsechno!" (asi gerhard schroder)

Papirek
Příspěvky: 198
Registrován: 06. 11. 2010 20:49
Bydliště: DCC

Příspěvek od Papirek » 12. 01. 2011 17:08

To je marný... Nezajímají mě technicka data. Kvuli tomu jsem to téma nezaložil. Chtěl jsem jen vědět něco ze života,proč jsou tak na píču-podle vás- a tak... Prostě debata... Takže to nevyšlo. Příště na to seru.

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 12. 01. 2011 17:26

ze života? - motor jaky kterykoliv jiny - jen pokud ma KO vačku (což je u nich vyšší pravděpodobnost než u jiných motorů) tak nejde vytočit. - pokud je v "normálním" stavu tak je na to auto zcela dostačující. co se údržby týče , nevyžaduje nic jiného než kterýkoli jiný motor. - nechat před vytáčením zahřát, včas měnit olej a filtry. nic víc nic míň .o)
Naposledy upravil(a) Kubajz von Odry dne 12. 01. 2011 18:09, celkem upraveno 1 x.
Obrázek

Uživatelský avatar
kouBaMW
Příspěvky: 7094
Registrován: 09. 03. 2007 22:35
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kouBaMW » 12. 01. 2011 17:29

Papirek píše:Příště na to seru.
tim lip

Uživatelský avatar
Kroci
Příspěvky: 3047
Registrován: 30. 01. 2008 19:04
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kroci » 12. 01. 2011 18:35

Papirek píše:To je marný... Nezajímají mě technicka data. Kvuli tomu jsem to téma nezaložil. Chtěl jsem jen vědět něco ze života,proč jsou tak na píču-podle vás- a tak... Prostě debata... Takže to nevyšlo. Příště na to seru.
si hrozne protirecis. Prece to, proc ten motor je a ani "na picu" je zalozene na technickych vecech ... :roll:
E30 316i M40 Obrázek

Obrázek

Spolecnik
sponzor E30.cz
Příspěvky: 2440
Registrován: 08. 10. 2007 10:18

Příspěvek od Spolecnik » 12. 01. 2011 18:35

Papirek píše:To je marný... Nezajímají mě technicka data. Kvuli tomu jsem to téma nezaložil. Chtěl jsem jen vědět něco ze života,proč jsou tak na píču-podle vás- a tak... Prostě debata... Takže to nevyšlo. Příště na to seru.
Ale vzdyt to sem pisou a o datech je to taky. Proste cvakaj, malo kdo ma m40, ktera necvaka . Ja jich mel nekolik a bohuzel se nepostestilo, aby se mi do ruky dostala takova m40 jako mas ty. A ono sere kdyz jedes po meste a kazdy se otaci ze ti to cvaka a za studena je to jak kulomet. A jen v materialu na opravu das kolem 8000 kc, no to si za to radsi kazdy koupi 2.5 m20 tak asi tak to je.
A hlavne nepis ze tady na to seres, kazdy na to ma hold svuj nazor, od toho preci fora jsou :wink:

Uživatelský avatar
Chuck47
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 2076
Registrován: 13. 05. 2007 20:52
Bydliště: Drnovice Bk, JM kraj

Příspěvek od Chuck47 » 12. 01. 2011 23:47

jak bylo řečeno je to motor jako každej jinej, až na nevhodně řešenou vačku... můj cvaká jak prase - je mi to úplně jedno ( :D ), vytočit nejde a při razantním sešlápnutí plynu se zadusí... ale co, naučil jsem se s tím žít, v (pro mě) použitelných otáčkách je velmi živej a spotřeba 7 - 8.5 litru... já jsem za ty prachy spokojenej...
Obrázek
Mazda Miata 1.8 Moss MP45

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 13. 01. 2011 10:26

a já si myslim, že kecáte všichni..proč by měl mít něco špatně tento motor z konstrukčního hlediska.? poprvé použity hydroštely - odpadlo ruční seřizování ventilů, které by mělo za následek více rozhašených motorů po majitelích, kteří nevědí o co jde... OHC rozvod se sprchovanou vačkou se běžně používal daleko předtím a funguje to i nadále v novějších autech.. jediný co vám uchází, že se jedná o 18-22 let staré, zle vyjeté motory. takže dávat chybu konstrukci za to, že cvakaj a nestartujou a dusej se je nesmysl.
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
Hanzz
Příspěvky: 2166
Registrován: 29. 01. 2006 15:34
Bydliště: plzeň

Příspěvek od Hanzz » 13. 01. 2011 11:23

urcite, pokud je jakakoliv motorizace v e30 v dobrym stavu, tak neni vylozene spatna a kazdej motor ma naky pro a proti... osobne jsem jel s e30 se vsemi motorizacemi a vlastnil jich taky co do druhu dost, takze naky srovnani mam... 16,18ka m40 a m10 na bezny denni provoz dostacujici, srandy si clovek moc neuzije, ale jede to... IS ma dobrej pomer vykon/spotreba, me osobne hodne sympatickej motor, dvoulitr v dobry kondici taky neni k zahozeni, aspon uz ma zvuk , dvaapule samozrejme znatelne vykonnejsi, ale jinak podobny, spotreba temer stejna, 2,4ka, s tim jsem byl taky spokojenej a navic provozovatelny na alternativni paliva 8) a konstantni solidni spotreba, i kdyz ma clovek porad cihlu na plynu...na cestovani dalek parada, 2,4td to same a je s tim uz i nejaka sranda nebo spis sviznejsi svezeni... tak jsme se dozvedeli plno novinek znamych 20let zase ze :twisted: :lol: s etou nemam temer zkusenosti.

no a kdyz maj vsechny ty motory za sebou 500 000+ tak stojej za hovno skoro vsechny akorat na nektery jsou drazsi dily no.
ex:e30 318is,324d,325iAT,316iT,e36 325Ci,e36 320i,e34 520i,e46 330dt, e46 325iT, e46 330i, e46 330d -> ???
Obrázek

Autoskla, dovoz aut z D, běžný servis.

Papirek
Příspěvky: 198
Registrován: 06. 11. 2010 20:49
Bydliště: DCC

Příspěvek od Papirek » 13. 01. 2011 17:35

Jo jo, né nadarmo si Budha říká Budha... Konečně názor kterej stojí za povšimnutí.

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 13. 01. 2011 19:16

:lol: :lol: :lol: papirek si koupil uslintanou 1,6 a teď se snaží vsugerovat a všemožně si dokázat že "to není až tak blbej motor" :lol: :lol: :lol: - mezi náma k tomu co píše budha... - když má m20 nalítáno 500 000km a m40 ten stejný počet kiláků, m20 jede pořád tak jak má a m40 má zvuk šicího stroje a nejde vytočit přes 4500ot/min tak prostě je ten motor horší. na tom není co řešit 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
Greeny
Příspěvky: 826
Registrován: 13. 03. 2010 12:44
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Greeny » 13. 01. 2011 23:31

Kubajz von Odry píše::lol: :lol: :lol: papirek si koupil uslintanou 1,6 a teď se snaží vsugerovat a všemožně si dokázat že "to není až tak blbej motor" :lol: :lol: :lol: - mezi náma k tomu co píše budha... - když má m20 nalítáno 500 000km a m40 ten stejný počet kiláků, m20 jede pořád tak jak má a m40 má zvuk šicího stroje a nejde vytočit přes 4500ot/min tak prostě je ten motor horší. na tom není co řešit 8)
vsechno to zalezi jen na kriteriich ktere hodnotis.

Stejne jako ty rikas ze m20 pri stejnych najetych km pujde vytocit vic (a mas pravdu), tak nekdo muze rict ze m40 zere min nez m20 a tim je to lepsi motor (a ma taky pravdu).. Zalezi to proste na tom co od auta chces a holt je pravdou ze od e30 chce vetsina lidi dobre svezeni a k tomu se prilis motor co nejde tolik vytacet nehodi, to ho ale nemusi nutne delat vyrazne horsim nez ostatni motory. Vicemene s tebou souhlasim, jen bych nerekl ze je to tak jednoznacne, vsechny motory co se davaly do e30 sou skvele, ale m40 je asi nejmin skvela :)

osobne mam taky m40, sije ale jede slusne za rozumne penize, vytocit jde az k 6000, ale ne vzdy, nekdy se stane ze vynecha driv.
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 14. 01. 2011 00:06

vsak já m40 taky nikterak nepomlouvám (což jistě poznáš z mích předešlých reakcí) to bych byl sám proti sobě protože mám taky m40 (1,8) ta moje má natočených nějakých 130 000 km (což se zdá neskutečné, ale jelikož je v cabriu tak to není uplně nerealný udaj) dá se bez problému vytáčet až k červenému poli a cvaká jen mírně (ve srovnání s jinými m40). vybral jsem si ji jednak kvuli povinnemu ruceni, rozumne spotřebě /protože s ní najezdím cca 20-30tisíc ročně)a zvlášť na cabrio dostatečnému výkonu.

pobavilo mě jen, že Papírek prská na vše, co ten motor oběktivně a i kriticky hodnotí, a jako jedinou vyzdvihne reakci, která ten motor řadí na stejnou uroven s jinými.

p.s. do cabria plánuju dát m42 - podobná (možná i lepší) spotřeba, stejný obsah, o dost lepší výkon.
Obrázek

Uživatelský avatar
Hanzz
Příspěvky: 2166
Registrován: 29. 01. 2006 15:34
Bydliště: plzeň

Příspěvek od Hanzz » 14. 01. 2011 08:57

Greeny: to jsou odvazny tvrzeni :D v e30 neni zadnej motor moc skvelej, spis horsi a min horsi. Souhlasim s Vasou, zaklad M50 by bylo do e30 akorat.
ex:e30 318is,324d,325iAT,316iT,e36 325Ci,e36 320i,e34 520i,e46 330dt, e46 325iT, e46 330i, e46 330d -> ???
Obrázek

Autoskla, dovoz aut z D, běžný servis.

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 14. 01. 2011 10:30

Greeny píše: vsechno to zalezi jen na kriteriich ktere hodnotis.

Stejne jako ty rikas ze m20 pri stejnych najetych km pujde vytocit vic (a mas pravdu), tak nekdo muze rict ze m40 zere min nez m20 a tim je to lepsi motor (a ma taky pravdu)..
Srovnavame tady kvalitu a vydrz tech motoru. A v tom argument spotreby nehraje roli. Pokud se bavime o kvalite M40, muzes ji spotrebou srovnat s jinou 1.6-kou treba. Ale ne s R6 dvoulitrem.

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 14. 01. 2011 11:19

ja bych řekl že srovnáváme motory standartně montované do e30 jako takové a pak tam spotřeba svou roli hraje :)
Obrázek

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 14. 01. 2011 11:38

Kdyz se budu rozhodovat kterou E30 mam koupit co do motoru, tak hraje svou roli i spotreba. Kdyz se me ale nekdo zepta proc je M40 na hovno a pak se do toho zapletou jeste dalsi motory (viz. "proc je M2B20 na hovno", atd.) a debata o jejich kvalite tak mi spotreba jako protiklad problemum s vackou a hydrostely moc neprijde.
M40 ma svoje problemy s konstrukcniho hlediska, jak uz tady bylo napsano. Vyssi spotreba u M20B20 ale nema spojitost s technickou konstrukcii toho motoru. M20B20 ma proste vyssi spotrebu protoze to je sestivalcovej dvoulitr. A tak pochopitelne nebude zrat to co 1.6-tka.

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 14. 01. 2011 13:03

to je fakt :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Greeny
Příspěvky: 826
Registrován: 13. 03. 2010 12:44
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Greeny » 14. 01. 2011 13:39

pip píše:Kdyz se budu rozhodovat kterou E30 mam koupit co do motoru, tak hraje svou roli i spotreba. Kdyz se me ale nekdo zepta proc je M40 na hovno a pak se do toho zapletou jeste dalsi motory (viz. "proc je M2B20 na hovno", atd.) a debata o jejich kvalite tak mi spotreba jako protiklad problemum s vackou a hydrostely moc neprijde.
M40 ma svoje problemy s konstrukcniho hlediska, jak uz tady bylo napsano. Vyssi spotreba u M20B20 ale nema spojitost s technickou konstrukcii toho motoru. M20B20 ma proste vyssi spotrebu protoze to je sestivalcovej dvoulitr. A tak pochopitelne nebude zrat to co 1.6-tka.
no vsak ja to taky jako protiklad ktery by to kompenzoval nestavim, jen jako jine mozne kriterium hodnoceni. Ale myslim ze na vetsine veci sme se shodili a ze uz neplodime nic uzitecneho, vsechno dulezite uz se reklo.
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz

Odpovědět