Motor 1,6 M40

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Papirek
Příspěvky: 198
Registrován: 06. 11. 2010 20:49
Bydliště: DCC

Motor 1,6 M40

Příspěvek od Papirek » 08. 01. 2011 15:22

Jak to tady tak pročítam,tak se nestačím divit,jak tenhle motor haníte. Co je na něm tak špatného??? Je sice náročnější na udržbu,ale která mechanicka věc udržbu nepotřebuje,hm...? To,že nějaký lmpl nevěnuje tomuto motoru dostatečnou péči a zkurví ho,je věc druhá.Patří do rodiny stejné jako ostatní motory,né?

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 08. 01. 2011 15:38

já s tebou souhlasim, ale zde jsou převážně lidé, kteří okusili, že jako 2,5 litru objemu a 6 válců je minimum pro to jejich: plnej, uííííí, bok uíí uí uíííí, bok....a z tohoto důvodu odsunuli BMW 4 válce na druhou kolej, protože M40 nemá výkon a údajně se rychle vymlátí, M42 zase všechny rachtaj, protože nikdo není schopnej po 20 letech udělat rozvody a pak teprve auto prodat, no a S14 má akorát FIkux. :twisted:
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 08. 01. 2011 16:55

A M10 škube a nejede :twisted: :twisted: :twisted:

... Časem si na tohle zvykneš a začneš to přehlížet... :wink:
Obrázek

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4285
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 08. 01. 2011 17:32

Náhodou ... Ja m20b25 mám a přemejšlim a výměně auta za nějaký slabší ... M10B18 by pro moje potřeby byla asi optimální ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7772
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 08. 01. 2011 17:39

Myslím že o výhodách a nevýhodách m40 je toho tady dost...pak zjistíš, že to co ten lempl nebyl schopen, ty budeš ale za xxx tisíc. A toto jako poměr výstupní hodnota motoru / cena údržby je úplně na nic...

M40 jsem měl, sice taky vycvakanou, ale celkem to k pohybu stačí, kor po Praze, jezdí tak nějak průměrně...

myslím, že ty věci o okušení 2.5 za účelem uííí uííí bok uííí uíí je asi spíše jen u někoho.

Já třeba mám tenhle motor dvakrát a zatím jsem uííí udělal jen pouze jednou, párkrát na mokrym kruháku apod... nehodlám si gumovat gumy za 14tis a navíc mě není po chuti slyšet jak 25let stará technika dostává kapky do omezovače...

Pro mě však pravou zůstává že ze všech motorů jsem zatím zkusil byla m40 vždycky "nejhorší". Ze čtyřválců mám nejraději M42 a M10.

M43 taky neni špatná, ale m40 je nevděčná
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Uživatelský avatar
Kuba318ie30
Příspěvky: 1602
Registrován: 17. 08. 2007 07:56
Bydliště: Roudnice nad Labem

Příspěvek od Kuba318ie30 » 08. 01. 2011 17:56

mám druhou M40 a nestěžuju si... na moje denní ježdění po městě, jednou za měsíc dálka do 300km to stačí...a že cvaká...no a? každej motor má svůj hlasovej projev, mě to cvakání nevadí, kdejakej TD, TDI, TDS, HDi a jiný kamna dělaj i horší kravál
výkonově je to taky optimál...kdejakej VW nebo Ford se stejnym objemem jsou na tom mnohem hůř... no a jak je psáno výše "je toho na foru mraky"

Každýmu vyhovuje něco jinýho

někdo je horňák, někdo dolňák / někdo rád M40, někdo zas M20/M50
Obrázek

Martin Dobrodinec
Příspěvky: 361
Registrován: 04. 04. 2006 11:22
Bydliště: valmez

Příspěvek od Martin Dobrodinec » 08. 01. 2011 18:16

Kluci ja si ted jeste ke svemu kupe m20b25 poridil jeste e30touringa s motorem m40 obsah 1,8i a uz nikdy!!! 1,8 zere stejne jako 2,5 nekdy i jeste o 1-2 litry vice kdyz potrebuju jet rychle, nevim jak na delsich tratich ale okresky, kopce mesto, naprosto stejna spotreba s tim ze se ve 2,5 aspon povozim.

Uživatelský avatar
Cubrd
Příspěvky: 706
Registrován: 13. 07. 2008 13:31
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Cubrd » 08. 01. 2011 18:17

Já jsem měl M40 taky a bohužel mi točila jen do 5000 ot za minutu, ta hlava už to prostě nebrala, vačku jsem ani neviděl radši, šla do světa a ted by měla být nekde ve sberu na slovensku

Petulka
Příspěvky: 816
Registrován: 05. 03. 2009 16:34
Bydliště: Olomouc

...

Příspěvek od Petulka » 08. 01. 2011 18:26

hosi m20b25 je nuda, chce to neco hustokrutejsiho at to chodi na 4 bokem :twisted:

to je zas topic
mamiiiiiiiiii, oni nadavaji mojemu motoru
e30 327i Z4.45 touring

"Nemusime se bat tech, co nic nevedi, ale tech, co si mysli, ze vedi vsechno!" (asi gerhard schroder)

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 08. 01. 2011 19:00

kdž je m40 v dobré kondici (to štěstí mám protože mi zacvaká zastudena a ak už je relativní klid) tak je to podle mě dostatčný motor na denní ježdění se spotřebou 8 litrů (7,5 - 9,5). ale každému "stačí" něco jiného, někoho uspokojí i felicie 1,6. někdo pohrdne i m20 v e30
pokud ale m40 dokáže udělat třeba toto: http://www.youtube.com/watch?v=5JuED4LZX7Y tak je ten motor podle mě OK

P.S. sice je to dostatčný výkon, ale stejně už plánuju zástavbu m42 :twisted:

jinak proč je ten motor podlě mě čpatný je jasné. - nedostatčné mazání vačky - to je podle mě konstrukčně ne moc optimálně dořešené a proto je už nyní m40 v dobrém stavu spíše vzácnost
Obrázek

Petulka
Příspěvky: 816
Registrován: 05. 03. 2009 16:34
Bydliště: Olomouc

...

Příspěvek od Petulka » 08. 01. 2011 19:03

se sperou ti to udela i htp
e30 327i Z4.45 touring

"Nemusime se bat tech, co nic nevedi, ale tech, co si mysli, ze vedi vsechno!" (asi gerhard schroder)

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 08. 01. 2011 19:16

No..., M40 rad nemam, ale v mem Touringu ma natoceno 400t a pouze jsem lonsky rok vymenil vacku a hydra. Zvuk ma prisernej, ale leju do ni pouze benzin a obcas trocha oleje. Spotreba prum do 8L.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
kouBaMW
Příspěvky: 7094
Registrován: 09. 03. 2007 22:35
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kouBaMW » 08. 01. 2011 19:44

Gabo píše:Náhodou ... Ja m20b25 mám a přemejšlim a výměně auta za nějaký slabší ... M10B18 by pro moje potřeby byla asi optimální ...
jen blbni Obrázek

Uživatelský avatar
Asmodeus
Příspěvky: 3545
Registrován: 28. 01. 2004 08:19
Bydliště: Kopřivnice

Příspěvek od Asmodeus » 09. 01. 2011 11:16

Já jsem měl M40 2x, cvakala akorát ta první - 1,8 a to jen v mrazech po nastartování. Pak jsem měl 1,6 a ta necvakala vůbec, jen nechtěla točit (max 4800), tak se vyměnila vačka, sprcha a motor ševelil, že nebyl ani slyšet. A na 1,6 jel hezky, nový majitel byl nadmíru spokojen!
To ale neznamená, že 6-ti válec nemá hezčí zvuk, není spolehlivější atd. atd... Jenže pro mé užívání byla M40 naprosto dostačující jak výkonem, tak spotřebou, takže za mě spokojenost veliká! :wink:

Uživatelský avatar
pragdejf
Příspěvky: 760
Registrován: 25. 06. 2010 18:38
Bydliště: prágl

Příspěvek od pragdejf » 09. 01. 2011 16:03

no co si budem nalhavat, M40 byla trochu krok stranou, uplne se to nepovedlo. na druhou stranu, pokud ji nekdo nekurvi opravdu mizernym olejem, nepřidře ji, a holt jednou za 200tkm vyresi vacku, tak slouzit bude. na druhou stranu, kerej motor nema nakou slabinu? mozna M50 bez vanosu.
E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 09. 01. 2011 17:26

pragdejf píše: mozna M50 bez vanosu.
No "bodejt" ne, blok z M20 a palice z ISa o 2 valce delsi...
M50 meli vypustit o 2-3 roky drive a mohli jsme mit Trici v optimalni motorizaci.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 09. 01. 2011 22:59

já od podzima s M40 lítám a nějak si nemůžu stěžovat. Motorově zatím bez problémů, a že s tím jezdím za 10? Tak co. To auto je kupováno s tím, že až skončí technická, tak půjde na díly. A jestli mi do té doby odejde motor? Tak se koupí něco jiného a hlavně by už snad měla být hotová Kissa. Takže asi tak.
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 09. 01. 2011 23:08

to je to same haneni jak ze 320 je sunt.... kdo vi,ten vi.. a kdo nevi a nazezil, ten neuveri pac je blbej a furt bude tvrdit ze 1.6 a 2.0 jsou na hovno

Uživatelský avatar
Dudek Lubomír
Příspěvky: 381
Registrován: 13. 08. 2006 18:17
Bydliště: Žatec,Habartov

Příspěvek od Dudek Lubomír » 10. 01. 2011 10:22

Max-Max píše:to je to same haneni jak ze 320 je sunt.... kdo vi,ten vi.. a kdo nevi a nazezil, ten neuveri pac je blbej a furt bude tvrdit ze 1.6 a 2.0 jsou na hovno
JO JO inženýrů chytráků,co ve všem jezdili je pořád dost.
Např. Vole sežeň si tu E34 v černý metle,v kůži a ve třílitru nejlíp,páč dvoulitr je uplně k hovnu.ten se nedá trhat do driftu a má jenom 150 koní.
Prostě kdo ví,ten ví
8) 8)

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7772
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 10. 01. 2011 11:20

To je pravda. Měl jsem M50b20 v e34 a byl jsem naprosto spokojen i s výkonem... reálná spotřeba po Praze 9,8l/100km
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Odpovědět