BMW+hory

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 03. 12. 2010 11:10

no já teda nevím, ale Praha je teď poněkud dopravně sněhem komplikovaná, ale problém nespočívá v tom, že by tady byly nějaký úseky neprůjezdný, ale spíš v tom, že je nějakej pitomec svojí šikovností "zneprůjezdní" - vlastní idiocií nebo špatnou výbavou auta.

Dotaz na jízdu s BMW na horách je docela o něčem jiným stejně jako vyjetí kopečka od podzemních garáží, kde "to ti hajzlové jenom proházeli, ale neprosolili" a vyjetí zapadanou pololesní cestou k horské chatě - takže zkušenosti z krátké projížďky Prahou tady nemají význam.
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Uživatelský avatar
And
Všechno vím, všechno znám... ;-)
Příspěvky: 1707
Registrován: 14. 03. 2004 00:28

Příspěvek od And » 03. 12. 2010 16:58

me se celkem bezne stava tohle
jaktoze e39 nema zamek?
http://www.youtube.com/watch?v=Kesfklx8ayY
----------------------:)

Uživatelský avatar
Teddy
člen E30.cz
Příspěvky: 1896
Registrován: 16. 12. 2007 19:11
Bydliště: N.Bydzov

Příspěvek od Teddy » 03. 12. 2010 17:09

To se mi běžně stávalo taky když jsem vyjížděl ze dvora.Výhoda byla ta,že stačilo dát za jedna,vylíst ven popotlačia a auto se rozjelo,Pak stačilo jen doběhnout a jet :lol:

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 03. 12. 2010 17:34

Teddy píše:To se mi běžně stávalo taky když jsem vyjížděl ze dvora.Výhoda byla ta,že stačilo dát za jedna,vylíst ven popotlačia a auto se rozjelo,Pak stačilo jen doběhnout a jet :lol:
To bych nerekl, ze je zrovna vyhoda tohohle (nesvoru) :lol: Kdyz budes mit svor, tak nemusis vylezat vubec a kdyz ti bude prokluzovat i ze svorem, taky muzes dat za jedna, vylezt a tlacit.

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 03. 12. 2010 18:50

Nevím kam až jste dospěli.

Moje zkušenosti - mám 235/45/17, samosvor a pohybuju se docela slušně. Bez samosvoru, bych se asi na jěždění s E34 vyprdnul.

Se samosvorem se šance na vyjetí z hlubokýho sněhu, sraček, do kopce,... umocňují = rozdíl je kurevskej.

Proto radím - sehnat samosvor a mít hodně dobrý gumy. Pro nejhorší případ řetězy. Jinak je BMW bez ASC+T do zhoršených podmínek jen k vzteku.

Situace jako, že mi začne hrabat zadek, hloupej, těžkej předek se odmítá dát do pohybu a prdel padá do příkopu mě docela na zadohrabu vaděj. To pro spoustu chytrých lidí - "debilní" předohrab nemá.

Jasně je to všechno hodně o řidiči. Ale mám rád, když chci od auta aby jelo, aby se tak dělo a to umožní pouze - pohodn 4x4, dobrý gumy, nebo řetězy, samosvor, ASC+T, ... nejhorší je lehká prdel = E21, E28, E30,... bez samosvoru - jedno snažící se kolo je prostě většinou málo.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 03. 12. 2010 20:55

nojo Dane, celkem pravda, ale ted se s kolegou (E34 kombi) bavime, pri rozjezdu na svetlech (treba Jecna, nebo od Muzea do Zitne -PRG). Predohrabisti se rozjizdej do stran :twisted: My s autama se rozjedeme normalne. Porad se mi to z kary nepodarilo navideovat.
Priznam se, ze se mi jezdi po PRG ted lip s E30, nez E39.
Kratkodoba nahrada samosvoru pri rozjeti je mirne pritazena rucka, ale musi fungovat symetricky! :twisted:
Dneska jsem takhle prorazel barieru snehu z parkplatzu.

A opakuji vsem nevericim, nejen Tomasum, je to o dobrych pneu!

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 03. 12. 2010 21:11

samiq píše: Kratkodoba nahrada samosvoru pri rozjeti je mirne pritazena rucka, ale musi fungovat symetricky! :twisted:
To jsem jednou v největším zoufalství zkoušel - a nic. Hrabalo pořád jen to kolo, který s tím nemohlo nic udělat. A to druhý, který mohlo hnout s autem, kdyby chtělo, tak dělalo jako, že se ho to vůbec netýká, že mu není zima, nikam jezdit nemusí, že ho to tam baví,... :twisted:

Ta ručka možná pomůže, ale jedině u samosvoru, když jedno kolo nemá žádnej odpor - je třeba na ledu - pak samosvor nefunguje.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
ALA E30
člen E30.cz
Příspěvky: 1553
Registrován: 09. 07. 2007 15:44
Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)

Příspěvek od ALA E30 » 03. 12. 2010 21:46

Jezdim na hory třícou leta a opravdu dobrý pneu na zadku a zatíženej zadek je naprostá pohoda i bez svoru.Jasný že ve 30cm sněhu nedáš kopec jako kráva ale běžný kopce protažený bez problémů.Jinak na běžnej provoz mam v kufru(324td tour) dva 25kg kotouče železa + nové pneu a mam problém v zatáčkách utrhnout zadek(teda bez nějakého většího úsilí).Takže jak už tu bylo psáno-fakt dobrý gumy jsou základ.Bohužel pro mnoho lidí je dobrá guma 4-5 let stará 4-5mm.To jo ale ne na hory. :wink: DAN: Na hory většinou jezdí auto naložený(rodina,kámoši)Jak daleko dojede naloženej předohrab a zadohrab?Kámoši dávali řetězy,tříca bez a jela jak tank.Žádný padání prdele do příkopu jsem nezaznamenal.Stačilo ubrat a pomalu přidávat. :D
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 04. 12. 2010 00:44

Aha, tak dobrý. Že jsem něco psal. :roll:

Jen trochu vysvětlení konkrétní situace. To, že jsi něco nezaznamenal, znamená pouze to, že asi nemáš záznamník, nemáš zkušenost,..., ale neznamená to, žese to nestalo, stát nemůže a kdyýž už, tak jedině lemplům, borci jezděj po sjezdovkách,.... a nic.

Když se maj přední kola převalit - začít odvalovat přes překážku - vyjetý koleje od traktoru cca 20 cm hluboký. A prostě hnací náprava - nedává pro to převalení dostatek hybného ipmulzu, zůstane předek stát. zadek ztratí adhezi a protože je cesta ( silnice 4. třídy ) vyrobená tak, aby voda, odtávající sníh,... stékal po rádiusu do příkopů - auto nejede, nehýbe se, jen prdel padá ve směru spádu silničky. Co s tím ? Je potřeba se z toho nějak dostat. Pomůže ubrat plyn? Aha, stačí přestat šlapat na akcelerační pedál jak smyslů zbevenej. No, to jsem určitě dělal. Situace viz. výše - k překonání toho schodu ze sněhu, bylo potřeba se rozjet, jinak to nešlo. Odkud se ale rozjet - u příkopu ?

No, tak jsem to asi stejněnevysvětlil. Taky je rozdíl, když ti má kdo pomoct, zatlačit a nebo, když jsi sám v polích.

Mimochodem v tý situaci "padající prdele" jsem se ocitl, protože jsem uhýbal Ochcávii. Ta se v pohodě přes ty schody dostala, protože jí hrabal předek. Mohl si i regulovat směr tahu. Můj předek stál jak trubka - byl zapíchnutej jak kružítko.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 04. 12. 2010 09:55

no prostě ty názory, že předokolka je v zimě srovnatelná se zadohrabem jsou kecy. Je to bohužel tak, že má navrch, ať si řiká kdo chce co chce
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 04. 12. 2010 12:10

Míšánek píše:no prostě ty názory, že předokolka je v zimě srovnatelná se zadohrabem jsou kecy. Je to bohužel tak, že má navrch, ať si řiká kdo chce co chce
Je potřeba to trochu upřesnit. Když bude mít E21, E28, E30,.. žiguli stejně dobrý gumy jako třeba Škoda Ochcávie, tak proti ní nemaj v zimě šanci v ničem. Třeba taková naložená Felicia kombi s motorem 1,3 na tom bude v lecčems hůř. Ale přechčije je ve snadné montáží řetězů. Zkoušel si někdo v hlubokým sněhu nasazovat řetězy na E30, E28, .. ? To je vo zlomení rukou, hlavy,... :twisted:

Bavím se o ztížených podmínkách - hory, závěje, hlubokej, místy neprojetej sníh, nerovná cesta,... . Nepíšu o uježděným sněhu někde v nížině, sem tam malý převýšení.

Jasně, jet s naloženou E30 na hory nebejvá problém = přijet po upravený cestě na upravený parkoviště,... Ale přijet ve vánici, jet v koloně, která popojíždí, do prudkýho kopce, pak uhnout na nájezd, kterej je šikmo nahoru,... to už začíná prdel. Pro takové sradny mám rád auto, který má nějakou průchodnost a to má třeba ta Ochcávie než E30 rozhodně lepší.

Jinak, když jezdím s 540i E34 - s dobrejma gumama, pokud nelehnu na břicho, tak díky samosvoru projedu hodně - když hrabou obě dobře obutý kola, tak procházím. Nesmím se dostat jedním kolem za podélnou nerovnost, která cestu rozděluje na měkký sračky, ve kterých se to jen propadná a zasněženou cestu ( klasický panelky ) , to pak končím - stalo se mi to min. 3x.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
ARMAN
člen E30.cz
Příspěvky: 8549
Registrován: 24. 07. 2004 14:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od ARMAN » 04. 12. 2010 15:58

Ja bych řekl že předohrab v ztiženych podminkach ma vyhodu, jak piše Dan pokud předek je vice zatižen než zadek tak to jede furt a drži stopu. Bavim se o hlubokem sněhu, na uježděnym sněhu problem nema ani fwd ani rwd. Celou minulou zimu jsem jezdil s e34 se samosvorem, vite jaka byla zima, lehl jsem na břicho nespočetkrat a byl boj se z toho dostat nakonec jsem se po chvilce dostal odevšad ale co u toho bylo rozčilovani :roll: Stačilo aby silnice byla pod mirym naklonem(parkovani u silnice v hlubokem sněhu) a už jsem klouzal buď na auto nebo na obrubnik. Koza u zadohrabu je ale vekou vyhodou
Obrázek

Uživatelský avatar
r6 power
Příspěvky: 35
Registrován: 13. 06. 2010 10:36
Bydliště: Krkonoše kousek od Vrchlabí

Příspěvek od r6 power » 04. 12. 2010 17:22

Musím říct, že když jsem měl E32 tak ta vyjela opravdu hodně, jinak na E36 mám nové gumy a zatím jsem neměl problém... je pravda, že tam vždy min půl nádrže mám...
EX E36 325TDS saloon
EX E32 730i Delphin
znovu E36 325TDS nyní v Touru M-doplňky

Tom....
Příspěvky: 817
Registrován: 30. 07. 2007 20:36
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od Tom.... » 04. 12. 2010 22:07

Ix to je správná volba na zimu,stále mě překvapuje co to všechno projede,je to úplně jiný level než dvoukolky.
BMW 740I
BMW 325ix touring-winter car
BMW M3 cabrio E36

Uživatelský avatar
člen E30.cz
Příspěvky: 4253
Registrován: 15. 04. 2008 15:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od » 04. 12. 2010 22:56

Tom.... píše:Ix to je správná volba na zimu,stále mě překvapuje co to všechno projede,je to úplně jiný level než dvoukolky.
A dvoukolky jsou jinej level v létě :twisted:

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 05. 12. 2010 08:35

Vcera v noci, E39, kopec prumer 10% (odhadem, rozhodne zadna rovinka, ale jsou i prudsi samozrejme), ujezdeny snih i cca 15cm neujezdeny - stridave, rovinky i zakruty, -11°C, delka cca 1.5km a za autem v tandemu 3 x sane, 1x boby a 5 lidi. Kdybych zastavil tak se samozrejme ani nehnu, jinak ale zadnej problem. Nejvyssi dosazena rychlost cca 60km/H, jinak 40-50km/h.
Behem jizdy otavreny okno na kufru a celkem prdel. :) Mam to i nafoceny ale byla trochu mlha, tak je tam videt celkem prd. :?

Tom....
Příspěvky: 817
Registrován: 30. 07. 2007 20:36
Bydliště: Severní Morava

a dvoukolky jsou jiný level v létě

Příspěvek od Tom.... » 05. 12. 2010 08:55

A proto mám ix na zimu,a 325i na léto. :lol:
BMW 740I
BMW 325ix touring-winter car
BMW M3 cabrio E36

Uživatelský avatar
člen E30.cz
Příspěvky: 4253
Registrován: 15. 04. 2008 15:32
Bydliště: Praha

Re: a dvoukolky jsou jiný level v létě

Příspěvek od » 05. 12. 2010 19:59

Tom.... píše:A proto mám ix na zimu,a 325i na léto. :lol:
:D

Uživatelský avatar
r6 power
Příspěvky: 35
Registrován: 13. 06. 2010 10:36
Bydliště: Krkonoše kousek od Vrchlabí

Re: a dvoukolky jsou jiný level v létě

Příspěvek od r6 power » 05. 12. 2010 21:43

Tom.... píše:A proto mám ix na zimu,a 325i na léto. :lol:
Tak to má být... Kdysi jsem na zimu míval Subaru, to bylo též fajné :D
EX E36 325TDS saloon
EX E32 730i Delphin
znovu E36 325TDS nyní v Touru M-doplňky

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 06. 12. 2010 17:11

ono totiž to, jak člověku ujede prdel do příkopu, je právě problém samosvoru - u nesvornýho diferu se to jedno kolo prostě prohrabe na podklad (pokud jsou dobry gumy a není to čistý led), druhý kolo zatím stabilizuje auto, když se prohrabe to jedno, tak se to houpne a pomalu se můžeme zkusit rozjet a v tu chvili uz záleží jen na dalším povrchu a citu noze.

jinak pokud není diferenciál 100% a pokud jedno kolo prokluzuje, tak ho v tom to druhý stejně nechá
viz. k tomu ofiko BMW video, aby bylo vidět, co dělá 25% špéra http://www.youtube.com/watch?v=CIH0V8pg8jk

dokud prostě baworák jede, tak je to v pohodě, když se zastaví, tak začíná problém.
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Odpovědět