BMW+hory
no já teda nevím, ale Praha je teď poněkud dopravně sněhem komplikovaná, ale problém nespočívá v tom, že by tady byly nějaký úseky neprůjezdný, ale spíš v tom, že je nějakej pitomec svojí šikovností "zneprůjezdní" - vlastní idiocií nebo špatnou výbavou auta.
Dotaz na jízdu s BMW na horách je docela o něčem jiným stejně jako vyjetí kopečka od podzemních garáží, kde "to ti hajzlové jenom proházeli, ale neprosolili" a vyjetí zapadanou pololesní cestou k horské chatě - takže zkušenosti z krátké projížďky Prahou tady nemají význam.
Dotaz na jízdu s BMW na horách je docela o něčem jiným stejně jako vyjetí kopečka od podzemních garáží, kde "to ti hajzlové jenom proházeli, ale neprosolili" a vyjetí zapadanou pololesní cestou k horské chatě - takže zkušenosti z krátké projížďky Prahou tady nemají význam.
To bych nerekl, ze je zrovna vyhoda tohohle (nesvoru)Teddy píše:To se mi běžně stávalo taky když jsem vyjížděl ze dvora.Výhoda byla ta,že stačilo dát za jedna,vylíst ven popotlačia a auto se rozjelo,Pak stačilo jen doběhnout a jet

- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Nevím kam až jste dospěli.
Moje zkušenosti - mám 235/45/17, samosvor a pohybuju se docela slušně. Bez samosvoru, bych se asi na jěždění s E34 vyprdnul.
Se samosvorem se šance na vyjetí z hlubokýho sněhu, sraček, do kopce,... umocňují = rozdíl je kurevskej.
Proto radím - sehnat samosvor a mít hodně dobrý gumy. Pro nejhorší případ řetězy. Jinak je BMW bez ASC+T do zhoršených podmínek jen k vzteku.
Situace jako, že mi začne hrabat zadek, hloupej, těžkej předek se odmítá dát do pohybu a prdel padá do příkopu mě docela na zadohrabu vaděj. To pro spoustu chytrých lidí - "debilní" předohrab nemá.
Jasně je to všechno hodně o řidiči. Ale mám rád, když chci od auta aby jelo, aby se tak dělo a to umožní pouze - pohodn 4x4, dobrý gumy, nebo řetězy, samosvor, ASC+T, ... nejhorší je lehká prdel = E21, E28, E30,... bez samosvoru - jedno snažící se kolo je prostě většinou málo.
Moje zkušenosti - mám 235/45/17, samosvor a pohybuju se docela slušně. Bez samosvoru, bych se asi na jěždění s E34 vyprdnul.
Se samosvorem se šance na vyjetí z hlubokýho sněhu, sraček, do kopce,... umocňují = rozdíl je kurevskej.
Proto radím - sehnat samosvor a mít hodně dobrý gumy. Pro nejhorší případ řetězy. Jinak je BMW bez ASC+T do zhoršených podmínek jen k vzteku.
Situace jako, že mi začne hrabat zadek, hloupej, těžkej předek se odmítá dát do pohybu a prdel padá do příkopu mě docela na zadohrabu vaděj. To pro spoustu chytrých lidí - "debilní" předohrab nemá.
Jasně je to všechno hodně o řidiči. Ale mám rád, když chci od auta aby jelo, aby se tak dělo a to umožní pouze - pohodn 4x4, dobrý gumy, nebo řetězy, samosvor, ASC+T, ... nejhorší je lehká prdel = E21, E28, E30,... bez samosvoru - jedno snažící se kolo je prostě většinou málo.
BMW The Ultimate Driving Machine
nojo Dane, celkem pravda, ale ted se s kolegou (E34 kombi) bavime, pri rozjezdu na svetlech (treba Jecna, nebo od Muzea do Zitne -PRG). Predohrabisti se rozjizdej do stran
My s autama se rozjedeme normalne. Porad se mi to z kary nepodarilo navideovat.
Priznam se, ze se mi jezdi po PRG ted lip s E30, nez E39.
Kratkodoba nahrada samosvoru pri rozjeti je mirne pritazena rucka, ale musi fungovat symetricky!
Dneska jsem takhle prorazel barieru snehu z parkplatzu.
A opakuji vsem nevericim, nejen Tomasum, je to o dobrych pneu!

Priznam se, ze se mi jezdi po PRG ted lip s E30, nez E39.
Kratkodoba nahrada samosvoru pri rozjeti je mirne pritazena rucka, ale musi fungovat symetricky!

Dneska jsem takhle prorazel barieru snehu z parkplatzu.
A opakuji vsem nevericim, nejen Tomasum, je to o dobrych pneu!
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
To jsem jednou v největším zoufalství zkoušel - a nic. Hrabalo pořád jen to kolo, který s tím nemohlo nic udělat. A to druhý, který mohlo hnout s autem, kdyby chtělo, tak dělalo jako, že se ho to vůbec netýká, že mu není zima, nikam jezdit nemusí, že ho to tam baví,...samiq píše: Kratkodoba nahrada samosvoru pri rozjeti je mirne pritazena rucka, ale musi fungovat symetricky!![]()

Ta ručka možná pomůže, ale jedině u samosvoru, když jedno kolo nemá žádnej odpor - je třeba na ledu - pak samosvor nefunguje.
BMW The Ultimate Driving Machine
- ALA E30
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1553
- Registrován: 09. 07. 2007 15:44
- Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)
Jezdim na hory třícou leta a opravdu dobrý pneu na zadku a zatíženej zadek je naprostá pohoda i bez svoru.Jasný že ve 30cm sněhu nedáš kopec jako kráva ale běžný kopce protažený bez problémů.Jinak na běžnej provoz mam v kufru(324td tour) dva 25kg kotouče železa + nové pneu a mam problém v zatáčkách utrhnout zadek(teda bez nějakého většího úsilí).Takže jak už tu bylo psáno-fakt dobrý gumy jsou základ.Bohužel pro mnoho lidí je dobrá guma 4-5 let stará 4-5mm.To jo ale ne na hory.
DAN: Na hory většinou jezdí auto naložený(rodina,kámoši)Jak daleko dojede naloženej předohrab a zadohrab?Kámoši dávali řetězy,tříca bez a jela jak tank.Žádný padání prdele do příkopu jsem nezaznamenal.Stačilo ubrat a pomalu přidávat. 


90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Aha, tak dobrý. Že jsem něco psal.
Jen trochu vysvětlení konkrétní situace. To, že jsi něco nezaznamenal, znamená pouze to, že asi nemáš záznamník, nemáš zkušenost,..., ale neznamená to, žese to nestalo, stát nemůže a kdyýž už, tak jedině lemplům, borci jezděj po sjezdovkách,.... a nic.
Když se maj přední kola převalit - začít odvalovat přes překážku - vyjetý koleje od traktoru cca 20 cm hluboký. A prostě hnací náprava - nedává pro to převalení dostatek hybného ipmulzu, zůstane předek stát. zadek ztratí adhezi a protože je cesta ( silnice 4. třídy ) vyrobená tak, aby voda, odtávající sníh,... stékal po rádiusu do příkopů - auto nejede, nehýbe se, jen prdel padá ve směru spádu silničky. Co s tím ? Je potřeba se z toho nějak dostat. Pomůže ubrat plyn? Aha, stačí přestat šlapat na akcelerační pedál jak smyslů zbevenej. No, to jsem určitě dělal. Situace viz. výše - k překonání toho schodu ze sněhu, bylo potřeba se rozjet, jinak to nešlo. Odkud se ale rozjet - u příkopu ?
No, tak jsem to asi stejněnevysvětlil. Taky je rozdíl, když ti má kdo pomoct, zatlačit a nebo, když jsi sám v polích.
Mimochodem v tý situaci "padající prdele" jsem se ocitl, protože jsem uhýbal Ochcávii. Ta se v pohodě přes ty schody dostala, protože jí hrabal předek. Mohl si i regulovat směr tahu. Můj předek stál jak trubka - byl zapíchnutej jak kružítko.

Jen trochu vysvětlení konkrétní situace. To, že jsi něco nezaznamenal, znamená pouze to, že asi nemáš záznamník, nemáš zkušenost,..., ale neznamená to, žese to nestalo, stát nemůže a kdyýž už, tak jedině lemplům, borci jezděj po sjezdovkách,.... a nic.
Když se maj přední kola převalit - začít odvalovat přes překážku - vyjetý koleje od traktoru cca 20 cm hluboký. A prostě hnací náprava - nedává pro to převalení dostatek hybného ipmulzu, zůstane předek stát. zadek ztratí adhezi a protože je cesta ( silnice 4. třídy ) vyrobená tak, aby voda, odtávající sníh,... stékal po rádiusu do příkopů - auto nejede, nehýbe se, jen prdel padá ve směru spádu silničky. Co s tím ? Je potřeba se z toho nějak dostat. Pomůže ubrat plyn? Aha, stačí přestat šlapat na akcelerační pedál jak smyslů zbevenej. No, to jsem určitě dělal. Situace viz. výše - k překonání toho schodu ze sněhu, bylo potřeba se rozjet, jinak to nešlo. Odkud se ale rozjet - u příkopu ?
No, tak jsem to asi stejněnevysvětlil. Taky je rozdíl, když ti má kdo pomoct, zatlačit a nebo, když jsi sám v polích.
Mimochodem v tý situaci "padající prdele" jsem se ocitl, protože jsem uhýbal Ochcávii. Ta se v pohodě přes ty schody dostala, protože jí hrabal předek. Mohl si i regulovat směr tahu. Můj předek stál jak trubka - byl zapíchnutej jak kružítko.
BMW The Ultimate Driving Machine
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Je potřeba to trochu upřesnit. Když bude mít E21, E28, E30,.. žiguli stejně dobrý gumy jako třeba Škoda Ochcávie, tak proti ní nemaj v zimě šanci v ničem. Třeba taková naložená Felicia kombi s motorem 1,3 na tom bude v lecčems hůř. Ale přechčije je ve snadné montáží řetězů. Zkoušel si někdo v hlubokým sněhu nasazovat řetězy na E30, E28, .. ? To je vo zlomení rukou, hlavy,...Míšánek píše:no prostě ty názory, že předokolka je v zimě srovnatelná se zadohrabem jsou kecy. Je to bohužel tak, že má navrch, ať si řiká kdo chce co chce

Bavím se o ztížených podmínkách - hory, závěje, hlubokej, místy neprojetej sníh, nerovná cesta,... . Nepíšu o uježděným sněhu někde v nížině, sem tam malý převýšení.
Jasně, jet s naloženou E30 na hory nebejvá problém = přijet po upravený cestě na upravený parkoviště,... Ale přijet ve vánici, jet v koloně, která popojíždí, do prudkýho kopce, pak uhnout na nájezd, kterej je šikmo nahoru,... to už začíná prdel. Pro takové sradny mám rád auto, který má nějakou průchodnost a to má třeba ta Ochcávie než E30 rozhodně lepší.
Jinak, když jezdím s 540i E34 - s dobrejma gumama, pokud nelehnu na břicho, tak díky samosvoru projedu hodně - když hrabou obě dobře obutý kola, tak procházím. Nesmím se dostat jedním kolem za podélnou nerovnost, která cestu rozděluje na měkký sračky, ve kterých se to jen propadná a zasněženou cestu ( klasický panelky ) , to pak končím - stalo se mi to min. 3x.
BMW The Ultimate Driving Machine
Ja bych řekl že předohrab v ztiženych podminkach ma vyhodu, jak piše Dan pokud předek je vice zatižen než zadek tak to jede furt a drži stopu. Bavim se o hlubokem sněhu, na uježděnym sněhu problem nema ani fwd ani rwd. Celou minulou zimu jsem jezdil s e34 se samosvorem, vite jaka byla zima, lehl jsem na břicho nespočetkrat a byl boj se z toho dostat nakonec jsem se po chvilce dostal odevšad ale co u toho bylo rozčilovani
Stačilo aby silnice byla pod mirym naklonem(parkovani u silnice v hlubokem sněhu) a už jsem klouzal buď na auto nebo na obrubnik. Koza u zadohrabu je ale vekou vyhodou


Vcera v noci, E39, kopec prumer 10% (odhadem, rozhodne zadna rovinka, ale jsou i prudsi samozrejme), ujezdeny snih i cca 15cm neujezdeny - stridave, rovinky i zakruty, -11°C, delka cca 1.5km a za autem v tandemu 3 x sane, 1x boby a 5 lidi. Kdybych zastavil tak se samozrejme ani nehnu, jinak ale zadnej problem. Nejvyssi dosazena rychlost cca 60km/H, jinak 40-50km/h.
Behem jizdy otavreny okno na kufru a celkem prdel.
Mam to i nafoceny ale byla trochu mlha, tak je tam videt celkem prd. 
Behem jizdy otavreny okno na kufru a celkem prdel.


a dvoukolky jsou jiný level v létě
A proto mám ix na zimu,a 325i na léto. 

BMW 740I
BMW 325ix touring-winter car
BMW M3 cabrio E36
BMW 325ix touring-winter car
BMW M3 cabrio E36
Re: a dvoukolky jsou jiný level v létě
Tom.... píše:A proto mám ix na zimu,a 325i na léto.

Re: a dvoukolky jsou jiný level v létě
Tak to má být... Kdysi jsem na zimu míval Subaru, to bylo též fajnéTom.... píše:A proto mám ix na zimu,a 325i na léto.

EX E36 325TDS saloon
EX E32 730i Delphin
znovu E36 325TDS nyní v Touru M-doplňky
EX E32 730i Delphin
znovu E36 325TDS nyní v Touru M-doplňky
ono totiž to, jak člověku ujede prdel do příkopu, je právě problém samosvoru - u nesvornýho diferu se to jedno kolo prostě prohrabe na podklad (pokud jsou dobry gumy a není to čistý led), druhý kolo zatím stabilizuje auto, když se prohrabe to jedno, tak se to houpne a pomalu se můžeme zkusit rozjet a v tu chvili uz záleží jen na dalším povrchu a citu noze.
jinak pokud není diferenciál 100% a pokud jedno kolo prokluzuje, tak ho v tom to druhý stejně nechá
viz. k tomu ofiko BMW video, aby bylo vidět, co dělá 25% špéra http://www.youtube.com/watch?v=CIH0V8pg8jk
dokud prostě baworák jede, tak je to v pohodě, když se zastaví, tak začíná problém.
jinak pokud není diferenciál 100% a pokud jedno kolo prokluzuje, tak ho v tom to druhý stejně nechá
viz. k tomu ofiko BMW video, aby bylo vidět, co dělá 25% špéra http://www.youtube.com/watch?v=CIH0V8pg8jk
dokud prostě baworák jede, tak je to v pohodě, když se zastaví, tak začíná problém.