Povrchova oxidace (rez) uvnitr potrubi klimatizace
Povrchova oxidace (rez) uvnitr potrubi klimatizace
Zdravim,
jaky je vas nazor na povrchovou oxidaci (oreznuti) trubek ktere vedou od kompresoru do vymeniku klimatizace v topeni. Sroubeni trubky samotne nevykazuji zadne poskozeni, pouze ten hnedy povlak uvnitr. Nejsem v tomhle zadny odbornik, tak se ptam zda s tim ma nekdo nejakou zkusenost.
Diky Vasa.
jaky je vas nazor na povrchovou oxidaci (oreznuti) trubek ktere vedou od kompresoru do vymeniku klimatizace v topeni. Sroubeni trubky samotne nevykazuji zadne poskozeni, pouze ten hnedy povlak uvnitr. Nejsem v tomhle zadny odbornik, tak se ptam zda s tim ma nekdo nejakou zkusenost.
Diky Vasa.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
- maca
- člen E30.cz
- Příspěvky: 6234
- Registrován: 02. 01. 2005 17:51
- Bydliště: osek-teplice
- Kontaktovat uživatele:
a jak je mozny ze to zoxidovalo? v chladicim mediu je preci i olej a ten beha v tom mediu taky, tak by to melo byt vsechno naolejovany/mastny ne? jiak jde udelat vyplach chlad systemu, ale to neumi kazda masina, my do skodovky kuli tomu kupovali za 150 novou, pac skoda auto si narakouje mit stroj kterej tohle umi, to se proste propoji plnicka, ale opacnym smerem-nizkotlak na vysokotlak a pusti se ten program pruplachu a ono to projede komplet system a zachyti veskery necistoty do nadobky, a melo vy to i vyplachnout tyhle ty slemy a ostani veci, ktera je k ty masine propojena, je ale potreba pak vymenit vysoucec, coz u nekterych vozidel znamena celej chladic, pac vysousec je jeho soucasti....jinak pruplach trva cca 3,5 hodiny 

clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi 

No to, ze je tam rezatej slem me zas tak moc neprekvapuje, protoze je to z vraku ktery buh vi jak dlouho je bez chladiva. Mam sady klima celkem 2. Tu prvni jsem si bohuzel nevyndaval sam takze nektere komponenty nejsou zrovna v OK stavu, ale zase uz to bylo predelane na R134. tu druhou jsem si dnes vyndaval sam takze je komplet vcetne vsech drzacku apd. ale je jeste na R12. Zatim zrepasuji komplet vymenik do kabiny a trubky. Nakoupim vse co je potreba na R134 (exp.ventil, tesneni apd.) a pak se vrhnu na kompresor.
Nejvic me stve, ze tomuhle zatim moc nerozumim..., ale ja to namaknu
Nejvic me stve, ze tomuhle zatim moc nerozumim..., ale ja to namaknu
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
- maca
- člen E30.cz
- Příspěvky: 6234
- Registrován: 02. 01. 2005 17:51
- Bydliště: osek-teplice
- Kontaktovat uživatele:
jasny, ten slem se rozmetas, mozna bych to naplnil, nejaklu chvili pojezdil a pak nechal proplachnout a nove naplnit, jinak CD nemuzu najit, ale uz sem zaukoloval kolegu co tam byl se mnou a ten ho ma, tak mi to vysmahne a ja ti to nejkak dopravim, pac rej to je velky jak krava a na mejla se to nevejde
a ja sem hovno hekr, abych to nekam uploudoval 


clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi 

po nekolika konzultacich s "klima lidma" to necham na R12 a bezne dostupne nahrady necham na to az R12 nepujde "tankovat" vubec. Diky.jeeena píše:Pokud tam máš jen šlem bez částeček kovu,tak to propláchni nějakým odmašťovačem. Proč chceš předělávat r12ku? Existují za ni běžně dostupné náhrady...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Orezne to, protože olej je hydroskopický a pokuď je systém pár hodin a více otevřený a nevymění se dehydrátor, vlhkost tam prostě je... vyčistit, jak jen to jde nejvíc, vypláchnout bremsem a dobře utěsnit a uskladnit až do montáže... poslední do systému našroubovat NOVÝ dehydrátor (nový olej do kompresoru je samozdřejmost). Náhražky chladiva určitě nebrat, R134 je nejlepší cesta... stačí dát vhodný exp. ventil a olej dokompr. Dává se ho tam o 20% méně než R22... Mám to tak ve své e30 a rýma je zaručena při plném výkonu 

tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
Tak jsem dnes nalozil do pekace z Boleslavy komponenty klimy pro Tricu a vydal se na cestu... ke "klimakovi" co se specializuje i youngtimery. Obhlidl "sbirku", vzal dily (trubky, hadice, vymeniky) a sel je otestovat na tesnost. Vse ohodnotil jako pouzitelne a at to namontuji, ze povrchovou rez z toho vyplachne cistenim. Vybavil mne O-krouzky a radou, a poslal mne domu s tim at to nainstaluji. Ohledne chladiva nebyl vyhranen ani pro R134, ani pro nahradu za R12. Navrhl at tam dam stary kompresor na R12, ze s tim nahrada bude fungovat bezproblemu (dal mi i kontakty na lidi s auty ze 70-80 let ktere delal at jim zavolam kdybych mu neveril).
Tak uz nevim..., kazdopadne se to asi odvine od toho jaky sezenu drzak motoru, jestli pro ten starsi kompresor nebo pro ten novejsi. Ono jde prakticky pouze o ten kompresor, zbytek i BMW prohlasuje za obojetne (R12 i R134).
Tak uz nevim..., kazdopadne se to asi odvine od toho jaky sezenu drzak motoru, jestli pro ten starsi kompresor nebo pro ten novejsi. Ono jde prakticky pouze o ten kompresor, zbytek i BMW prohlasuje za obojetne (R12 i R134).
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm