Povrchova oxidace (rez) uvnitr potrubi klimatizace

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Povrchova oxidace (rez) uvnitr potrubi klimatizace

Příspěvek od Vasa » 11. 07. 2010 16:25

Zdravim,

jaky je vas nazor na povrchovou oxidaci (oreznuti) trubek ktere vedou od kompresoru do vymeniku klimatizace v topeni. Sroubeni trubky samotne nevykazuji zadne poskozeni, pouze ten hnedy povlak uvnitr. Nejsem v tomhle zadny odbornik, tak se ptam zda s tim ma nekdo nejakou zkusenost.

Diky Vasa.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 11. 07. 2010 16:46

a jak je mozny ze to zoxidovalo? v chladicim mediu je preci i olej a ten beha v tom mediu taky, tak by to melo byt vsechno naolejovany/mastny ne? jiak jde udelat vyplach chlad systemu, ale to neumi kazda masina, my do skodovky kuli tomu kupovali za 150 novou, pac skoda auto si narakouje mit stroj kterej tohle umi, to se proste propoji plnicka, ale opacnym smerem-nizkotlak na vysokotlak a pusti se ten program pruplachu a ono to projede komplet system a zachyti veskery necistoty do nadobky, a melo vy to i vyplachnout tyhle ty slemy a ostani veci, ktera je k ty masine propojena, je ale potreba pak vymenit vysoucec, coz u nekterych vozidel znamena celej chladic, pac vysousec je jeho soucasti....jinak pruplach trva cca 3,5 hodiny :roll:
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 11. 07. 2010 17:55

No to, ze je tam rezatej slem me zas tak moc neprekvapuje, protoze je to z vraku ktery buh vi jak dlouho je bez chladiva. Mam sady klima celkem 2. Tu prvni jsem si bohuzel nevyndaval sam takze nektere komponenty nejsou zrovna v OK stavu, ale zase uz to bylo predelane na R134. tu druhou jsem si dnes vyndaval sam takze je komplet vcetne vsech drzacku apd. ale je jeste na R12. Zatim zrepasuji komplet vymenik do kabiny a trubky. Nakoupim vse co je potreba na R134 (exp.ventil, tesneni apd.) a pak se vrhnu na kompresor.

Nejvic me stve, ze tomuhle zatim moc nerozumim..., ale ja to namaknu
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 11. 07. 2010 18:17

hele jestli chces, mam na klimatizaci nejakej sesit co sem byl na skoleni a snad i CD, tak jestli by ti to pomohlo aspon teoreticky, tak ti to poslu :wink:
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 11. 07. 2010 20:30

No to bylo super, vzdelani se nebranim. Koukni co je na tom CD a pokud to bude online prenositelny tak Ti budu vdecny za poskytnuti :)

Dekuji V.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 11. 07. 2010 20:52

ok, zitra zkouknu co na tom CD vlastne je a nejak bych ty info k tobe dopravil pokud to k necemu bude :wink:
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 11. 07. 2010 23:15

ten rezavej povlak dle mne vzniknul po offline modu klimy. Ale myslim, ze pokud by se do okruhu dal mikrofiltr, coz nevim zda trica mela moznost, tak prd problem z toho. Kompresor to rozfofruje pokud by se to pomalu uvolnovalo.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 12. 07. 2010 20:16

jasny, ten slem se rozmetas, mozna bych to naplnil, nejaklu chvili pojezdil a pak nechal proplachnout a nove naplnit, jinak CD nemuzu najit, ale uz sem zaukoloval kolegu co tam byl se mnou a ten ho ma, tak mi to vysmahne a ja ti to nejkak dopravim, pac rej to je velky jak krava a na mejla se to nevejde :lol: a ja sem hovno hekr, abych to nekam uploudoval :oops:
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

jeeena
Příspěvky: 724
Registrován: 03. 11. 2004 22:30
Bydliště: Okolo zdroje,Prazdroje...

Příspěvek od jeeena » 13. 07. 2010 21:37

Pokud tam máš jen šlem bez částeček kovu,tak to propláchni nějakým odmašťovačem. Proč chceš předělávat r12ku? Existují za ni běžně dostupné náhrady...
exE30-316,318,is,325,324td exE24-630cs,628csi,635csi exE23-735i
E30-318is,324td
E23-735i
E24-645csi
E39-530D touring,525i touring

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 13. 07. 2010 23:03

jeeena píše:Pokud tam máš jen šlem bez částeček kovu,tak to propláchni nějakým odmašťovačem. Proč chceš předělávat r12ku? Existují za ni běžně dostupné náhrady...
po nekolika konzultacich s "klima lidma" to necham na R12 a bezne dostupne nahrady necham na to az R12 nepujde "tankovat" vubec. Diky.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 13. 07. 2010 23:26

Orezne to, protože olej je hydroskopický a pokuď je systém pár hodin a více otevřený a nevymění se dehydrátor, vlhkost tam prostě je... vyčistit, jak jen to jde nejvíc, vypláchnout bremsem a dobře utěsnit a uskladnit až do montáže... poslední do systému našroubovat NOVÝ dehydrátor (nový olej do kompresoru je samozdřejmost). Náhražky chladiva určitě nebrat, R134 je nejlepší cesta... stačí dát vhodný exp. ventil a olej dokompr. Dává se ho tam o 20% méně než R22... Mám to tak ve své e30 a rýma je zaručena při plném výkonu :twisted:
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 19. 07. 2010 15:34

Tak jsem dnes nalozil do pekace z Boleslavy komponenty klimy pro Tricu a vydal se na cestu... ke "klimakovi" co se specializuje i youngtimery. Obhlidl "sbirku", vzal dily (trubky, hadice, vymeniky) a sel je otestovat na tesnost. Vse ohodnotil jako pouzitelne a at to namontuji, ze povrchovou rez z toho vyplachne cistenim. Vybavil mne O-krouzky a radou, a poslal mne domu s tim at to nainstaluji. Ohledne chladiva nebyl vyhranen ani pro R134, ani pro nahradu za R12. Navrhl at tam dam stary kompresor na R12, ze s tim nahrada bude fungovat bezproblemu (dal mi i kontakty na lidi s auty ze 70-80 let ktere delal at jim zavolam kdybych mu neveril).

Tak uz nevim..., kazdopadne se to asi odvine od toho jaky sezenu drzak motoru, jestli pro ten starsi kompresor nebo pro ten novejsi. Ono jde prakticky pouze o ten kompresor, zbytek i BMW prohlasuje za obojetne (R12 i R134).
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Odpovědět