
Original audio BMW a soucasnost...
Zdracim..chtěl semse zeptat Vaso..mam BMW Bawaria, prostě ho nechci měnit(prostě nějaké JVC by tam bylo jak pěst na oko) a chtěl bych předělal AM na AUX...jak si psal na začátku.Moch bys mi prosimtě napsat nějakej návod, jak to udělam??odkud si ty káblíky
musim vytáhnout??A taky by bylo pěkný jak si psal kdyby se tam pak rozsvítilo AUX a né frekvence,ale na to budou asi mé znalosti a dovednosti krátké....Díky moc

a použít rádia z e36 ? CD, RDS v orig. designu BMW.. jako alternativu k neorig. Nakamichi CD-45z ?
http://www.autohifi.cz/picture.php3?p_id=1191
http://www.autohifi.cz/picture.php3?p_id=1191
- Dušan M10B18
- Příspěvky: 1376
- Registrován: 19. 10. 2006 20:22
- Bydliště: Zlín
...jsem se kouknul do skrine a dle letmeho pohledu tam dle jejich "ceniku" par tisic dolaru mamDušan M10B18 píše:Kdyby měl někdo zájem o dobové rádio do veterána:
http://www.oldautoradio.com/

PS: to jsou magori..., vetsina cen je v realu tak "odnos" nebo do 10EUR, alespon tady u nas v Evrope.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
- Dušan M10B18
- Příspěvky: 1376
- Registrován: 19. 10. 2006 20:22
- Bydliště: Zlín
Ve "volne chvili" se mi podarilo podrobneji prozkoumat nektere modely BMW radii, prubezne sem budu dalsi modely doplnovat:
BMW Bavaria C Reverse RDS (vyrobce Blaupunkt):
- zakladni model s RDS
- vykon 4x5W
- chybi regulace vyvazeni kanalu L/R (Balance)
- regulace predek/zadek (Fader)
- pouze tonova clona (nema regulaci vysky/basy)
- kazetova mechanika s reverse
- neumoznuje pripojeni CD menice
zvuk tohoto modelu je celkem plochy bez prijatelne dynamiky, vykon nedostacujici, tuner je prijatelne citlivy, pocet predvoleb dostatecny, kazetova mechanika nadprumerne poruchova (jemne plastove dily v mechanice). Tento model uspokoji v zakladnim provedeni pouze posluchace kteri jsou bud hlusi nebo ty kteri poslouchaji mluvene slovo. Vyhodou je LCD umisteni v pravem rohu pristroje - neprekryva ho venec volantu, jas LCD je rizen automaticky v zavislosti na intenzite okolniho osvetleni. Vyhodou je spojeni s malym BC ktery ridi svuj jas stejnym zpusobem. Do tohoto modelu je mozne dodelat AUX vstup pro externi zdroj audio signalu, tez je mozne ho dovybavit vystupem LINE OUT.

-----------------------------------------------------------------------------------
BMW Reverse RDS (vyrobce Blaupunkt):
- stredni model s RDS
- vykon 4x10W
- chybi regulace vyvazeni kanalu L/R (Balance)
- regulace predek/zadek (Fader)
- regulaci vysky/basy
- kazetova mechanika s reverse
- Dolby B
- nemoznuje pripojeni CD menice
zvuk tohoto modelu ma sice vetsi dynamiku nicmene stale nedostacujici, vykon je stale nedostacujici, tuner je prijatelne citlivy, pocet predvoleb dostatecny, kazetova mechanika je vybavena reverse funkci a systemem Dolby B, je nadprumerne poruchova (jemne plastove dily v mechanice). Tento model lze pouzit jako zakladni model pro poslech hudby. Vyhodou je LCD umisteni v pravem rohu pristroje - neprekryva ho venec volantu, jas LCD je rizen automaticky v zavislosti na intenzite okolniho osvetleni. Vyhodou je spojeni s malym BC ktery ridi svuj jas stejnym zpusobem. Do tohoto modelu je mozne dodelat AUX vstup pro externi zdroj audio signalu, tez je mozne ho dovybavit vystupem LINE OUT.

--------------------------------------------------------------------------------
BMW Bavaria C Reverse RDS (vyrobce Blaupunkt):
- zakladni model s RDS
- vykon 4x5W
- chybi regulace vyvazeni kanalu L/R (Balance)
- regulace predek/zadek (Fader)
- pouze tonova clona (nema regulaci vysky/basy)
- kazetova mechanika s reverse
- neumoznuje pripojeni CD menice
zvuk tohoto modelu je celkem plochy bez prijatelne dynamiky, vykon nedostacujici, tuner je prijatelne citlivy, pocet predvoleb dostatecny, kazetova mechanika nadprumerne poruchova (jemne plastove dily v mechanice). Tento model uspokoji v zakladnim provedeni pouze posluchace kteri jsou bud hlusi nebo ty kteri poslouchaji mluvene slovo. Vyhodou je LCD umisteni v pravem rohu pristroje - neprekryva ho venec volantu, jas LCD je rizen automaticky v zavislosti na intenzite okolniho osvetleni. Vyhodou je spojeni s malym BC ktery ridi svuj jas stejnym zpusobem. Do tohoto modelu je mozne dodelat AUX vstup pro externi zdroj audio signalu, tez je mozne ho dovybavit vystupem LINE OUT.

-----------------------------------------------------------------------------------
BMW Reverse RDS (vyrobce Blaupunkt):
- stredni model s RDS
- vykon 4x10W
- chybi regulace vyvazeni kanalu L/R (Balance)
- regulace predek/zadek (Fader)
- regulaci vysky/basy
- kazetova mechanika s reverse
- Dolby B
- nemoznuje pripojeni CD menice
zvuk tohoto modelu ma sice vetsi dynamiku nicmene stale nedostacujici, vykon je stale nedostacujici, tuner je prijatelne citlivy, pocet predvoleb dostatecny, kazetova mechanika je vybavena reverse funkci a systemem Dolby B, je nadprumerne poruchova (jemne plastove dily v mechanice). Tento model lze pouzit jako zakladni model pro poslech hudby. Vyhodou je LCD umisteni v pravem rohu pristroje - neprekryva ho venec volantu, jas LCD je rizen automaticky v zavislosti na intenzite okolniho osvetleni. Vyhodou je spojeni s malym BC ktery ridi svuj jas stejnym zpusobem. Do tohoto modelu je mozne dodelat AUX vstup pro externi zdroj audio signalu, tez je mozne ho dovybavit vystupem LINE OUT.

--------------------------------------------------------------------------------
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Pro uživatele, kteří stejně jako já německy vůbec neumí, přihodím ENG manuál. Sice je k radiu Bavaria C Business RDS, ale najít man. pro Reverse RDS bylo opravdu nad mé síly...
Většina f-cí bude stejná.
http://rapidshare.com/files/294669741/B ... S.pdf.html
PS: jsem rád, za drobný posun v tématu:)
Většina f-cí bude stejná.
http://rapidshare.com/files/294669741/B ... S.pdf.html
PS: jsem rád, za drobný posun v tématu:)
Manualy mam k vetsine v originalni papirove podobe. Casem to "neskenuju".
Pokud by byl zajem mohu sem popsat popis upravy (formou i pro laiky) nebo to prilezitostne zajemcum upravit. Cemu davate prednost?
Pokud by byl zajem mohu sem popsat popis upravy (formou i pro laiky) nebo to prilezitostne zajemcum upravit. Cemu davate prednost?
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Já zájem stále mám, a jsem fanda "urob si sám" takže bych uvítal návod pro laiky.. S tím, že kdybych si s tím neporadil, našel bych pomoc v blízkém okolí...
Pro mě to má cenu, ale moc retro fandů tady není... Tak je na zvážení kolik času Ti to vezme, každopádně až se někdy zas potkáme, máš u mě solidní pitný režim:)
* přiložený pdf manuál může prozatímně posloužit:)
Pro mě to má cenu, ale moc retro fandů tady není... Tak je na zvážení kolik času Ti to vezme, každopádně až se někdy zas potkáme, máš u mě solidní pitný režim:)
* přiložený pdf manuál může prozatímně posloužit:)
- Dieter Bonrath
- Příspěvky: 352
- Registrován: 02. 05. 2006 17:05
- Bydliště: Praha
Ač tuzing, má někdo zkušenost s tímto rádiem? Podle rozměrů se do E30 vejde a nemá příliš rušivý vzhled. Funkce všechny které potřebuji (skoro žádné) Předpokládám, že to nebude kvalitou žádná sláva (výrobce PL), přesto mě zajímá váš názor.
http://aukro.cz/item924494142_naviheave ... d_mmc.html
Popř. existuje něco podobného za rozumné peníze?
http://aukro.cz/item924494142_naviheave ... d_mmc.html
Popř. existuje něco podobného za rozumné peníze?
je jedno kde je to vyrobene, ale tohle bude totalni odpad 2x40w, v realu to bude tak 2x 1w ... takze dobre mozna pro polohluche dedky co poslouchaji mono radio zlata praha
alpine nebo clarion delaji za rozumne penize kvalitni 4x50w mp3 radia s oranzovym podsvicenim, lidi co hrajou na 100% originalitu je tu zlomek ... radia sbiram a taky mam doma par kusu na CD z te doby, ale dnes je to radio nepouzitelne, za prve jak pise vasa nema patricny vykon, za druhe obyc CD musis vozit 150ks protoze ho za hodinu ohrajes, a kdo by to jak blbec porad menil jeste se sral s tou kazetou na to ... a to neberu v potaz ze takove dobove radio na CD pokud je ve 100% stavu stoji vic jak novy alpine na mp3
alpine nebo clarion delaji za rozumne penize kvalitni 4x50w mp3 radia s oranzovym podsvicenim, lidi co hrajou na 100% originalitu je tu zlomek ... radia sbiram a taky mam doma par kusu na CD z te doby, ale dnes je to radio nepouzitelne, za prve jak pise vasa nema patricny vykon, za druhe obyc CD musis vozit 150ks protoze ho za hodinu ohrajes, a kdo by to jak blbec porad menil jeste se sral s tou kazetou na to ... a to neberu v potaz ze takove dobove radio na CD pokud je ve 100% stavu stoji vic jak novy alpine na mp3
prodavam ND z techto aut: E38 730iA M60 V8, 730iL piste SZ nebo ICQ
prodavam ND z techto aut: E32 750iL 740iL 735i 730i, piste SZ nebo ICQ
prodavam ND z techto aut: E32 750iL 740iL 735i 730i, piste SZ nebo ICQ
originál CD RDS
Mal som v kabriu Blaupunkt Dusseldorf RCM 127 na kazety, hral vynikajúco, ale chcel som niečo na CD, tak som hľadal originál BMW rádio s CD. Voľba padla na BMW Business CD RDS, ktoré sú dobové, montovali sa do posledných E30 a potom do E36. Zohnal som jedno, ale na ňom nešlo CD, a ako sa neskôr ukázalo, ani RDS, tak som zháňal druhé, podarilo sa, ale tiež pokazené CD, a z týchto dvoch je jedno úplne funkčné
, do tridsiatky pasuje výborne a hrá veľmi dobre. Mám k nemu aj užívateľskú príručku, dal som ju na web http://www.bmwklub.sk/navody-a-manualy/ ... 27022.html. Kým som to ale spojazdnil, dosť to trvalo a celé ma to stálo cca 130 €, napriek tomu si myslím, že to je jedna z mála možností, ako riešiť modernejšie technológie a zároveň zachovať pôvodnosť, o ktorú mi ide predovšetkým.

Našel jsem menší návod jak vyvést line-in z kazetového radia e36 - nevím jaký model, znalejší snad doplní. U e30 by to mělo být hodně podobné.
Radio

Na zadní straně kazetového mechanizmu je PCB. Nahoře vlevo jsou kontakty jdoucí z čtecí hlavy. Už jsou napojené na vývod.

Pak je nutné "říci rádiu", že je tam kazeta, i když tam ve skutečnosti není, jinak by nepřeplo na náš nový line-in
.
Je k tomu mechanizmus na pružince. Pružinka se vyvěsí a volič se dá do polohy, jako že tam je kazeta. Finální pohled zde:

Kablík s jackem 3,5 palce je dobré si nejdříve protáhnout spodkem chladící dírkou v plechovém krytu, než ho připájíte. Pak bude jack šikovně vyveden, např dolů do té přihrádky před fofr klacek
Radio
Na zadní straně kazetového mechanizmu je PCB. Nahoře vlevo jsou kontakty jdoucí z čtecí hlavy. Už jsou napojené na vývod.
Pak je nutné "říci rádiu", že je tam kazeta, i když tam ve skutečnosti není, jinak by nepřeplo na náš nový line-in

Je k tomu mechanizmus na pružince. Pružinka se vyvěsí a volič se dá do polohy, jako že tam je kazeta. Finální pohled zde:
Kablík s jackem 3,5 palce je dobré si nejdříve protáhnout spodkem chladící dírkou v plechovém krytu, než ho připájíte. Pak bude jack šikovně vyveden, např dolů do té přihrádky před fofr klacek
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella
Mám to samé rádio v E36 a taky jsem uvažoval o kazetě, ale nějak mi to nesedí - ten kablík ztoho.. A teď sem někde viděl tenhle FM transmitter.Je tam vstup USB a přehrává MP3. Strčíš ho do zdířky pro zapalovač a nastavíš frekvenci vysílání a tu samou nastavíš na rádiu, no a hrajou ti MP3 na orginál rádiu, bez toho aniž by ti kdekoliv koukal kablík. Asi půjdu do něj.JirkaGS píše:Já jsem to dnes vyřešil tak, jelikož mám v autě (E36) radio business RDS na kazety a kazety v autě neposlouchám koupil jsem adaptér na kazety, dráty jsem vedl rádiem, palubkou, středovým panelem a vyvedl je do kastlíku pod hodinama, dírou, která souží k vyjmutí panelu s hodinama. Je to elegantní, nikde nic nečouhá, můžu poslouchat cokoliv, je to pez jakýchkoliv zásahů do interiéru a na běžný poslouchání to úplně stačí, nehledě na to, že přes mobil (popřípadě přehrávač) si jde se zvukem ještě vyhrát. Jinak by to šlo ještě nabastlit na konektor měniče CD pokud tam měnič nemáte nebo ho nepoužíváte...
![]()

No to jo,ten FM transmiter nejni žádnej zázrak,ale dá se to...musíš ho mít naladěný na nějaké okrajové frekvenci...třeba okolo 107..či tak,tam nejni v těhlech končinách moc stanic....ale recht je,že po Praze je to s nim bída
Hlavně ty MP3 musí bejt v echtovej kvalitě,jináč to je na pikačů.
Eště k tématu,v E46 mam clasický BMW business doplněný ''Lautsprecher'' paketem..hraje super,ale neumí MP3..zato kazety s 2unlimited-ty tam dou v pohodě
V E32 tomu velí už pět let Clarion..pašák,nedam na něj dopustit...4x50W,mp3,RDS... a podobný vychcávky milénia...svítí světle modře..

Eště k tématu,v E46 mam clasický BMW business doplněný ''Lautsprecher'' paketem..hraje super,ale neumí MP3..zato kazety s 2unlimited-ty tam dou v pohodě

V E32 tomu velí už pět let Clarion..pašák,nedam na něj dopustit...4x50W,mp3,RDS... a podobný vychcávky milénia...svítí světle modře..

- iCeClimber
- Příspěvky: 306
- Registrován: 04. 08. 2008 12:42
- Bydliště: Česká Třebová / Praha4
Bratr ma v astre Clarion dxz_389_rusb a myslim ze by to vcelku pasovalo, je to bez bastleni.
http://media.photobucket.com/image/Clar ... rusb_b.jpg
http://media.photobucket.com/image/Clar ... rusb_b.jpg
š105L -> Favorit 135Le-> E34 524TD (prodáno) & E36 318i & E39 528i -> OII 1.9 tdi =)
já teda používám už dva roky transmiter.první stál asi 400.-,zvuk ušel ale při zesílení bylo slyšet pískání dle otáček motoru,nyní jsem koupil kvalitnější ,za 650 a je to supr poslech bez rušení,ať už ho narvu do felicie nebo do báva...
ghorst for president
730i E32, 316 compact,E30 318 IS,E30 316i,E36 318 sedan,E34 525i,E34 525 TDS. E36 325
))
730i E32, 316 compact,E30 318 IS,E30 316i,E36 318 sedan,E34 525i,E34 525 TDS. E36 325
