E30/E34 Touring iX - specifika, zkušenosti
E30/E34 Touring iX - specifika, zkušenosti
Průběhem letošní zimy jsem zaskočen docela, navíc mi přibylo ježdění do jedné vesnice, kam bývá cesta velmi veselá a zpět ještě veselejší (když je zachumelíno a když do toho případně ještě fouká ...). A po shlédnutí několika videí mi docvaklo, že pro mě iX bude asi jasná volba - potřebuju projet a dojet. Tuhle zimu už asi určitě ne, ale příští už by to nebylo marné.
Jednoznačně vím, že jako karosářskou variantu chci toura, nic jiného, zamlouvala by se mi E34 (i když E30 bych s též nebránil). Dá se vůbec todle auto sehnat ve slušném stavu? Já se tak poněkud rozhlížel a teda nic moc, zatim jsem prokouknul autoscout.de.
A potom - má tenhle model nějaký velký specifika hlavně co se týče dílů a jejich sehnatelnosti? Koukal jsem do katalogů takovejch tradičních prodejců a třeba přední tlumiče na E34 525iX se tam vůbec nevyskytujou ...
A kdo chce přihodit zkušenost - sem s ní.
Piště klidně i o E30, třeba zůstanu věrnej modelu a jen přidám náhon předku ...
Jednoznačně vím, že jako karosářskou variantu chci toura, nic jiného, zamlouvala by se mi E34 (i když E30 bych s též nebránil). Dá se vůbec todle auto sehnat ve slušném stavu? Já se tak poněkud rozhlížel a teda nic moc, zatim jsem prokouknul autoscout.de.
A potom - má tenhle model nějaký velký specifika hlavně co se týče dílů a jejich sehnatelnosti? Koukal jsem do katalogů takovejch tradičních prodejců a třeba přední tlumiče na E34 525iX se tam vůbec nevyskytujou ...
A kdo chce přihodit zkušenost - sem s ní.
Piště klidně i o E30, třeba zůstanu věrnej modelu a jen přidám náhon předku ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
u e34 u predni napravy vsechny dily co sou u e34 bezne za docela normal ceny tak sou asi tak trikrat drazzsi
kastle je uplne jina,hrnce tlumicu sou i jinak... kamarad m e34 ix kombo a co to auto vsechno projede je mazec 


Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
Copak ze je jina kastle to vim. Me zajimaj hlavne spotrebni dily. Dycky se tradovali sileny ceny za zadni kotouce, ale ja je nasel za ceny celkem naprosto normalni.MattyX píše:u e34 u predni napravy vsechny dily co sou u e34 bezne za docela normal ceny tak sou asi tak trikrat drazzsikastle je uplne jina,hrnce tlumicu sou i jinak... kamarad m e34 ix kombo a co to auto vsechno projede je mazec
Prave - hodil by se mi takovej malej tank, pokud mozno se sekvencnim LPG
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
citujem z bmwklub.sk :
Cerberro
OdoslaťPredmet príspevku: E34 525iX - predne tlmice
Odoslané: St Apr 15, 2009 1:15 pm
Neprítomný
Založený: Št Máj 22, 2008 8:15 pm
Príspevky: 29
Majitelia E34 525iX, ktorí sa podobne ako ja dostali do situácie kedy prišlo na výmenu predných tlmičov pérovania, celkom iste vedia, že zohnať tlmiče z druhovýroby je nemožné. Originály BMW navyše stoja neskutočné prachy (v čase kedy som ich menil ja - cca 16.000,- Sk/kus). Dá sa to však nahradiť tlmičmi z Audi 100 (orig. č. 443413031A). V podstate náhodou na to prišiel jeden šikovný pán, čo sa už nejaky ten čas zaoberá repasáciou tlmičov. Tlmiče z audiny rozmerovo sedia skoro úplne presne, drobné prispôsobenie bolo potrebné len na vrchnej časti, aby bolo možné tlmič uchytiť skrutkou... Výsledný efekt po cca 2 rokoch jazdenia zatiaľ veľmi pozitívny, práca tak na pol dňa (aj s montážou a demontážou), cena celkovo za tlmiče + prácu cca 6.000,- Sk... Pre niekoho to možno nebude úplne ideálne riešenie, ale podľa mňa rozhodne lepšie než zaplatiť za dva tlmiče 32.000,- Sk... v prípade záujmu môžem na dotyčného človeka poskytnúť kontakt...
Cerberro
OdoslaťPredmet príspevku: E34 525iX - predne tlmice
Odoslané: St Apr 15, 2009 1:15 pm
Neprítomný
Založený: Št Máj 22, 2008 8:15 pm
Príspevky: 29
Majitelia E34 525iX, ktorí sa podobne ako ja dostali do situácie kedy prišlo na výmenu predných tlmičov pérovania, celkom iste vedia, že zohnať tlmiče z druhovýroby je nemožné. Originály BMW navyše stoja neskutočné prachy (v čase kedy som ich menil ja - cca 16.000,- Sk/kus). Dá sa to však nahradiť tlmičmi z Audi 100 (orig. č. 443413031A). V podstate náhodou na to prišiel jeden šikovný pán, čo sa už nejaky ten čas zaoberá repasáciou tlmičov. Tlmiče z audiny rozmerovo sedia skoro úplne presne, drobné prispôsobenie bolo potrebné len na vrchnej časti, aby bolo možné tlmič uchytiť skrutkou... Výsledný efekt po cca 2 rokoch jazdenia zatiaľ veľmi pozitívny, práca tak na pol dňa (aj s montážou a demontážou), cena celkovo za tlmiče + prácu cca 6.000,- Sk... Pre niekoho to možno nebude úplne ideálne riešenie, ale podľa mňa rozhodne lepšie než zaplatiť za dva tlmiče 32.000,- Sk... v prípade záujmu môžem na dotyčného človeka poskytnúť kontakt...
e34-tds-t67740,start,15.html
e34 525 tds, Ford Transit 2,5 td
e34 525 tds, Ford Transit 2,5 td
e30 ix - hodně drahý položky přední tlumiče 4.700kč/ks (vše je relativní na e36 jsou o tágo dražší- beru v potaz tlumiče Sachs, ne mrdkojebky, který jsou po pár tisících KO), kuláče na řízení komplet 4ks vyjdou na cca 7.000kč - originály, dájí se sehnat i levnější varianty, ale nestojí to za to...
kuláče do ramen- cca o 1/3 dražžší
-nevíhody: sraní s předníma poloosama- jsou tam a dříve nebo později se manžetám nevyhneš, pokud přední nápravu nikdo hooooodně dlouho nerozebíral a kuláče na ramenech nejdou povolit, tak je to trošku boj to rozebrat.
No a zbytek už je tak nějak normální tříca, co už znáš...
P.S. Jo je tam ještě o 2 hardyspojky navíc a cere se tam tisícihran na předním kardanu a mezinápravová spojka (potřeba jezdit na stejných pneu)
kuláče do ramen- cca o 1/3 dražžší
-nevíhody: sraní s předníma poloosama- jsou tam a dříve nebo později se manžetám nevyhneš, pokud přední nápravu nikdo hooooodně dlouho nerozebíral a kuláče na ramenech nejdou povolit, tak je to trošku boj to rozebrat.

No a zbytek už je tak nějak normální tříca, co už znáš...
P.S. Jo je tam ještě o 2 hardyspojky navíc a cere se tam tisícihran na předním kardanu a mezinápravová spojka (potřeba jezdit na stejných pneu)
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
- Fido
- Velký bratr ..... Hartge
- Příspěvky: 2117
- Registrován: 12. 02. 2003 10:27
- Bydliště: Southfork aka Chateau
- Kontaktovat uživatele:
s E34 iX zkušenost nemám, s E30 ano. Údržba vyjde zhruba stejně jako zadohrab až na nějaká specifika - to už ale psal Macek. Jenom maličkost - E30 iX touring (a pouze touring) má jako jediný vzadu větrané kotouče - dají se koupit pouze v BMW, ale nestojí raketu. Tuším kolem 2k. V Elitu apod. je sice nabízejí, ale když se podíváš na nákres tak zjistíš, že jsou to obyč nevětrané, takže pozor.
Jinak průchodnost iX je obdivuhodná, je to limitovánou pouze výškou podvozku, dokud mají kola kontakt se zemí tak to jede
Je nutno počítat s průměrnou spotřebou cca 12l. Ve městě nebo při poskakování se studeným motorem klidně 15-17l, na dálku kolem deseti a při lehké noze malinko pod. Mluvím o autě, kde je všechno v pořádku, děravý výfuk, vadná lambda, zapalování ve špatné kondici nebo cokoliv jiného dokážou spotřebou zvednout hravě i o několik litrů směrem výše
- píšu to proto, že jsem si tím vším prošel a výše uvedené spotřeby jsou naprosto reálné.
Měl jsem dvě iXa (jedno mi de iure ještě stále patří) a je to super stroj se kterým je zábava (nejen) v zimě.
Jinak průchodnost iX je obdivuhodná, je to limitovánou pouze výškou podvozku, dokud mají kola kontakt se zemí tak to jede

Je nutno počítat s průměrnou spotřebou cca 12l. Ve městě nebo při poskakování se studeným motorem klidně 15-17l, na dálku kolem deseti a při lehké noze malinko pod. Mluvím o autě, kde je všechno v pořádku, děravý výfuk, vadná lambda, zapalování ve špatné kondici nebo cokoliv jiného dokážou spotřebou zvednout hravě i o několik litrů směrem výše

Měl jsem dvě iXa (jedno mi de iure ještě stále patří) a je to super stroj se kterým je zábava (nejen) v zimě.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li
Tak to fakt radši toho PatrolaFido píše: Je nutno počítat s průměrnou spotřebou cca 12l. Ve městě nebo při poskakování se studeným motorem klidně 15-17l, na dálku kolem deseti a při lehké noze malinko pod. Mluvím o autě, kde je všechno v pořádku, děravý výfuk, vadná lambda, zapalování ve špatné kondici nebo cokoliv jiného dokážou spotřebou zvednout hravě i o několik litrů směrem výše- píšu to proto, že jsem si tím vším prošel a výše uvedené spotřeby jsou naprosto reálné.

No smoke, no fun...


Neodpustím si...trošku ot, ospravedlňujem sa.
Ten zelený tour je krásny, škoda toho automatu.
Ako je to s automatom? Nezhoršuje servisné náklady? Lebo spotreba s ním rastie, ako mi bolo niekoľkokrát tvrdené...
Ďakujem Gabovi, že načal túto tému. IXá nás zaujímajú viacerých.
Veľmi ma však odrádza stav väčšiny dostupných exemplárov a trošku menej spotreba.
Ten zelený tour je krásny, škoda toho automatu.

Ako je to s automatom? Nezhoršuje servisné náklady? Lebo spotreba s ním rastie, ako mi bolo niekoľkokrát tvrdené...
Ďakujem Gabovi, že načal túto tému. IXá nás zaujímajú viacerých.
Veľmi ma však odrádza stav väčšiny dostupných exemplárov a trošku menej spotreba.

No popravdě po pročtení asi opustim od e34 ix a zaměřim se na E30 iX.
Nejde jen o snih, potreboval bych i dostat se na mista kam nevede silnice ani polnacka. Navic co ted jezdim za pritelkyni, tak tam snih nelezi dva tydny v roce ale minimalne 2 mesice v roce a cesta byva casto docela utrpeni. Ne ze by se to v zadohrabu nedalo, ale obcas je to docela adrenalin jestli dojedu.
Velky auto jako off road si nemuzu dovolit hlavne proto, ze s nim neprojedu vratam domu do dvora a vytvaret dvoje vetsi vtrata a predelavat kvuli tomu kus baraku teda vazne nebudu. Toura bych zase rad proto, ze je to pro me designova nejhezci varianta E30 a taky nejpraktictejsi, obcas potrebuju prevezt rozmerne veci ... Jediny co nechcu, tak je coupe, protoze dost casto vozim vic lidi a porad vylejzat a sklapet sedacku to nejni nic pro me. Tridverovy auto jen tak pro radost a projeti se proc ne ale na normalni pouzivani di, uz ne, jednou stacilo.
Jinac spotreba me az tak netankuje, LPG (pokud mozno sekvencni vstrik) to jisti, jde mi o castky na udrzbu.
Nejde jen o snih, potreboval bych i dostat se na mista kam nevede silnice ani polnacka. Navic co ted jezdim za pritelkyni, tak tam snih nelezi dva tydny v roce ale minimalne 2 mesice v roce a cesta byva casto docela utrpeni. Ne ze by se to v zadohrabu nedalo, ale obcas je to docela adrenalin jestli dojedu.
Velky auto jako off road si nemuzu dovolit hlavne proto, ze s nim neprojedu vratam domu do dvora a vytvaret dvoje vetsi vtrata a predelavat kvuli tomu kus baraku teda vazne nebudu. Toura bych zase rad proto, ze je to pro me designova nejhezci varianta E30 a taky nejpraktictejsi, obcas potrebuju prevezt rozmerne veci ... Jediny co nechcu, tak je coupe, protoze dost casto vozim vic lidi a porad vylejzat a sklapet sedacku to nejni nic pro me. Tridverovy auto jen tak pro radost a projeti se proc ne ale na normalni pouzivani di, uz ne, jednou stacilo.
Jinac spotreba me az tak netankuje, LPG (pokud mozno sekvencni vstrik) to jisti, jde mi o castky na udrzbu.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA