Throttle Bodies z motorky do auta ?.)

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
D..A..V..E
Příspěvky: 38
Registrován: 08. 10. 2007 00:46
Bydliště: ul

Throttle Bodies z motorky do auta ?.)

Příspěvek od D..A..V..E » 12. 10. 2009 13:42

bavil sem se s kamardem a udajne jeden jeho znamej napasoval na motor M20 vahu vzduchu z BMW K1200RS diky tomu dostal invidualne jednu vahu na valec rekl sem o foto aby mi to nafotil jak to udelal ale zatim nic :)
co si myslite vy jde to udelat nebo ste stejneho nazoru jako ja?
kouknete na to a rad bych slysel vas nazor 8)

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
paca
Příspěvky: 1022
Registrován: 23. 02. 2004 12:33
Bydliště: 323i

Příspěvek od paca » 12. 10. 2009 13:46

no to bych chtěl vidět :wink:
Obrázek
ex 323i empakeťák

D..A..V..E
Příspěvky: 38
Registrován: 08. 10. 2007 00:46
Bydliště: ul

Příspěvek od D..A..V..E » 12. 10. 2009 13:53

paca píše:no to bych chtěl vidět :wink:
jako to nejses sam samozrejmne :D
Obrázek
kdyby to dopadlo takhle tak by to bylo super dnes mu zavolam a uvidim co mi rekne :D

Uživatelský avatar
paca
Příspěvky: 1022
Registrován: 23. 02. 2004 12:33
Bydliště: 323i

Příspěvek od paca » 12. 10. 2009 13:55

no to ti nevím, m20 je šestiválec a ty píšeš něco o váze vzduchu do každého válce zvlášť :wink: takže to fakt nějak všechno nechápu :wink:
Obrázek
ex 323i empakeťák

D..A..V..E
Příspěvky: 38
Registrován: 08. 10. 2007 00:46
Bydliště: ul

Příspěvek od D..A..V..E » 12. 10. 2009 13:57

paca píše:no to ti nevím, m20 je šestiválec a ty píšeš něco o váze vzduchu do každého válce zvlášť :wink: takže to fakt nějak všechno nechápu :wink:
mozna to byla teda m10 :oops: sry opravim to az budu vedet vic

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 12. 10. 2009 14:02

Tuším že myslíš škrtící klapku... to co je na obrázku je 4-klapkové sání...

EDIT: no na M10 to dát jde, mohlo by to být zajímavé, ale problém bude nejspíš v tom, že jsou z motorky a naladěné na otáčky kolem 10000. Takže při 5ooo může být zajímavá výkonová špička třeba... a dole nic.
Naposledy upravil(a) Dušan M10B18 dne 12. 10. 2009 14:05, celkem upraveno 1 x.
Obrázek

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Re: Throttle Bodies z motorky do auta ?.)

Příspěvek od Vasa » 12. 10. 2009 14:03

D..A..V..E píše:bavil sem se s kamardem a udajne jeden jeho znamej napasoval na motor M20 vahu vzduchu z BMW K1200RS diky tomu dostal invidualne jednu vahu na valec rekl sem o foto aby mi to nafotil jak to udelal ale zatim nic :)
co si myslite vy jde to udelat nebo ste stejneho nazoru jako ja?
kouknete na to a rad bych slysel vas nazor 8)

No, pokud se vi co se ma udelat tak jde vsechno, ale tohle mi pripada jako velka vyzva technickemu mysleni. Navic tak jak jsi to napsal je to trochu zmatecne.
Pises, ze: "napasoval vahu vzduchu..." mas zrejme na mysli individualni skrtici klapky pro kazdy valec. Vahy vzduchu pro kazdy valec by motor management asi trochu zadychaly a nemelo by to valneho praktickeho prinosu.
No kazdopadne by mne zajimalo, jestli mu ten motor s timto alespon nejak bezel. Take predpokladam, ze to napasoval na nejaky 4valec, takze M20 asi ne.[/img]
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

D..A..V..E
Příspěvky: 38
Registrován: 08. 10. 2007 00:46
Bydliště: ul

Příspěvek od D..A..V..E » 12. 10. 2009 14:07

Dušan M10B18 píše:Tuším že myslíš škrtící klapku... to co je na obrázku je 4-klapkové sání...

Dávat 4 klapky na R6 je blbost - prakticky to udělat jde, ale nemá to v podstatě žádný význam, protože z těch 4 to musíš rozvést do 6 kanálů, takže nějaké tlakové rezonance v podstatě zmizí a jediné plus bude celkově větší průtok.
no me slo stejne jen o to nejak se blize priblizit zda by to vubec fungovalo jak ma kdyby se tam 6 klapek na klapku jeden kanal tak prutok bude mnohokrat vetsi nez u klapky normalni
ty klapky co sou nahore na fotu se daji koupit za 80 dolacu kdyby se nekomu povedlo je napasovat na 4 valec myslim ze vy to vypadala moc hezky :)
tak diky hale :)

LOCK

D..A..V..E
Příspěvky: 38
Registrován: 08. 10. 2007 00:46
Bydliště: ul

Re: Throttle Bodies z motorky do auta ?.)

Příspěvek od D..A..V..E » 12. 10. 2009 14:08

Vasa píše:
D..A..V..E píše:bavil sem se s kamardem a udajne jeden jeho znamej napasoval na motor M20 vahu vzduchu z BMW K1200RS diky tomu dostal invidualne jednu vahu na valec rekl sem o foto aby mi to nafotil jak to udelal ale zatim nic :)
co si myslite vy jde to udelat nebo ste stejneho nazoru jako ja?
kouknete na to a rad bych slysel vas nazor 8)

No, pokud se vi co se ma udelat tak jde vsechno, ale tohle mi pripada jako velka vyzva technickemu mysleni. Navic tak jak jsi to napsal je to trochu zmatecne.
Pises, ze: "napasoval vahu vzduchu..." mas zrejme na mysli individualni skrtici klapky pro kazdy valec. Vahy vzduchu pro kazdy valec by motor management asi trochu zadychaly a nemelo by to valneho praktickeho prinosu.
No kazdopadne by mne zajimalo, jestli mu ten motor s timto alespon nejak bezel. Take predpokladam, ze to napasoval na nejaky 4valec, takze M20 asi ne.[/img]
jo mas pravdu m20 to nebyl urcite az budu od nej vedet vice napisu :) kdyztak poslu i nejaky video

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 12. 10. 2009 16:17

v emerice to par lidi bastlilo různě na m20 a fungovalo jim to hezky - defacto se okopíruje princip m3/m5 motorů

taky to jde koupit od dBilasu origo asi za 2500€ na m20 :-)

sám bych to potřeboval udělat na moji m10, ale nejsou lidi :lol:
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 12. 10. 2009 16:17

Ty jednotlivé klapky jsou ovládány mechanicky nebo elekektricky?

Průměry těch potrubí a délka?

Jakej typ snímače polohy klapky tam je a jaké dává hodnoty v krajních polohách?

Jsou tam vstřiky, jaký to má průtok, případně rozměr montážního otvoru? Na 1,8 asi bude potřeba i vstřiků z daného auta.

Váha by se použila normální, kterou má dané auto, sice by se částečně přišlo o výhodu tohoto systému a to "přeplňování" talkovými vlnami, ale vozy řady ///M to tak maj taky a je to zas kompenzováno velkým společným objemem vzduchu za váhou.

IMO 80 doláčů zas není tolik a s rozumným zázemím (soustruh, svářečka) by to nemusel bejt takovej problém. Jaké jsou dodací lhůty?
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 12. 10. 2009 17:12

aula píše:Váha by se použila normální, kterou má dané auto, sice by se částečně přišlo o výhodu tohoto systému a to "přeplňování" talkovými vlnami, ale vozy řady ///M to tak maj taky a je to zas kompenzováno velkým společným objemem vzduchu za váhou.

IMO 80 doláčů zas není tolik a s rozumným zázemím (soustruh, svářečka) by to nemusel bejt takovej problém. Jaké jsou dodací lhůty?
No ale pořád ten přínos tlakových kmitů bude značný... což se nedá říct o 4klapkách na R6, tam se kmity prostě "rozbijí" o větvění toho potrubí - zlepšení samozřejmě bude, ale bude to stejné jako při jedné velké klapce se stejným průtokem... to jsem jen chtěl dodat...

///Mka to právě mají řešené tak na hranici civilní/soutěžní ... takže ten "zásobník" vzduchu je naprosto ideální řešení.
Obrázek

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 14. 10. 2009 11:49

Milos to ma uz delsi dobu na fieste, pokud se nepletu..
ale tezko rict, jestli uz to zase nepredelal..

http://www.drift-forum.cz/viewtopic.php ... &start=165
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Odpovědět