Dotaz

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Asmodeus
Příspěvky: 3545
Registrován: 28. 01. 2004 08:19
Bydliště: Kopřivnice

Dotaz

Příspěvek od Asmodeus » 20. 07. 2004 17:19

Na www.Tipcars.cz jsem objevil E30 318 touring z roku 92 v šedé metalíze. Na fotkách se mi docela líbil, ALE: na jedné z fotek jsem si všimnul, že víčko hrdla pro nalévání oleje do motoru je na straně u kabiny, ne u vrtule. Mám touringa 318 z roku 93 a tam je hrdlo na straně u vrtule. Jsem z toho jelen.
Ze srandy jsem tam zavolal, ale pán, co jsem s ním mluvil, se po mém dotazu začal tak nějak kroutit a ptal se mě, jestli si jako myslím, že tam dal třeba někdo motor z Fiata, nebo co...
Najde se někdo kdo mi to vysvětlí? Upozorňuju, že mám své první BMW a mám ho teprve 2 měsíce.

Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Re: Dotaz

Příspěvek od Lukas-e21 » 20. 07. 2004 18:32

Asmodeus147 píše:Na www.Tipcars.cz jsem objevil E30 318 touring z roku 92 v šedé metalíze. Na fotkách se mi docela líbil, ALE: na jedné z fotek jsem si všimnul, že víčko hrdla pro nalévání oleje do motoru je na straně u kabiny, ne u vrtule. Mám touringa 318 z roku 93 a tam je hrdlo na straně u vrtule. Jsem z toho jelen.
Ze srandy jsem tam zavolal, ale pán, co jsem s ním mluvil, se po mém dotazu začal tak nějak kroutit a ptal se mě, jestli si jako myslím, že tam dal třeba někdo motor z Fiata, nebo co...
Najde se někdo kdo mi to vysvětlí? Upozorňuju, že mám své první BMW a mám ho teprve 2 měsíce.
nevim, motor jr origo BMW :-), jen je otazka za jakyho je ve skutečnosti roku vyroby.......

ale na 93 mi to přide dost holý. v ty dobe uz byl snad airbag řidiče ve standartu. snad i sportovni sedačky. tohle je podle me neco kolem 89/90

Uživatelský avatar
Asmodeus
Příspěvky: 3545
Registrován: 28. 01. 2004 08:19
Bydliště: Kopřivnice

Příspěvek od Asmodeus » 20. 07. 2004 18:43

Dík, motor jsem ale ještě poznal.... :)

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 20. 07. 2004 19:49

motor M40 - vicko na nalevani oleje VZADU
motor M43 - vicko na nalevani oleje VPREDU

Je-li na fotce vicko vzadu, je to spravne, je to motor M40. Pokud ho mas doma vpredu tak bud tam je motor M43 nebo mozna jsou zamenna jen vika?

Rozdil neni jen ve viku, M40 ma pohon vackoveho hridele ozubenym remenem, M43 ma pohon vackoveho hridele retezem.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Asmodeus
Příspěvky: 3545
Registrován: 28. 01. 2004 08:19
Bydliště: Kopřivnice

Příspěvek od Asmodeus » 20. 07. 2004 20:07

Tak to mě moc nestraš!! Já už mám koupený řemen i s kladkama... :roll:
Jaký je tam ještě rozdíl???

Uživatelský avatar
Asmodeus
Příspěvky: 3545
Registrován: 28. 01. 2004 08:19
Bydliště: Kopřivnice

Příspěvek od Asmodeus » 20. 07. 2004 20:08

Tak to mě moc nestraš!! Já už mám koupený řemen i s kladkama... :roll:
Jaký je tam ještě rozdíl???

Uživatelský avatar
Asmodeus
Příspěvky: 3545
Registrován: 28. 01. 2004 08:19
Bydliště: Kopřivnice

Příspěvek od Asmodeus » 20. 07. 2004 20:11

Francisi, pokud můžeš, odpověz mi ještě na dvě otaázky vit. toto fórum "Poradí někdo"
Díky moc.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 20. 07. 2004 20:14

Asmodeus147 píše:Tak to mě moc nestraš!! Já už mám koupený řemen i s kladkama... :roll:
Jaký je tam ještě rozdíl???
Ja te nestrasim, prohlidni si motor. Pokud tam je to co tam dali ve fabrice a je to E30, tak by to mel byt motor M40, tedy rozvod remenem (neni mi znamo ze by davali M43, i kdyz mozne je vsechno a vymenit to mohl kdokoli)
Naposledy upravil(a) Francis dne 20. 07. 2004 20:37, celkem upraveno 1 x.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Dymak
Příspěvky: 567
Registrován: 24. 07. 2003 18:02
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dymak » 20. 07. 2004 20:18

ten ventildekl pasuje z M43 na M40 :idea: , takže může bejt jen prohozenej

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 20. 07. 2004 20:22

Asmodeus147 píše:Francisi, pokud můžeš, odpověz mi ještě na dvě otaázky vit. toto fórum "Poradí někdo"
Díky moc.
Asmodeus147 píše:... V nižších otáčkách se tomu autu nechce, působí na mě nějak přidušeně. Od cca 3500 ot. už pak jede jak čert, ale do té doby je fakt nějaký přidušený. Zdá se mi to i proto, že když ho vymotám na asi 2000 ot. a potom trošku ubírám plyn, má tendenci zrychlovat. Volnoběh přitom drží úplně perfektně, bez jakéhokoliv kolísání.

Kamarád mi tvrdí, že to je váhou toho auta, že se prostě musí víc vytáčet. Ale to se mi nezdá, ono je to cítit za jízdy - má tendenci takového nepravidelného poškubávání (v nižších otáčkách) a při překročení 3500 ot/min. pak vyletí...
Muze to byt v podstate cokoli v zapalovani nebo dodavce paliva - konektory ke vstrikum, zapalovaci kabely, vicko nebo palec rozdelovace, nejake cidlo, vaha vzduchu, ...
Zkus promerit vahu vzduchu - odloupnes plastove viko, napichnes multimetr a kdyz budes rukou hybat klapkou ve vaze melo by na jednom pinu PLYNULE narustat napeti od 0V do 5V - odporova draha ve vaze byva prodrena. Staci "nacmarat" na ono misto co nejmekci obycejnou tuhou a par mesicu to vydrzi :-)
Naposledy upravil(a) Francis dne 20. 07. 2004 20:36, celkem upraveno 1 x.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Asmodeus
Příspěvky: 3545
Registrován: 28. 01. 2004 08:19
Bydliště: Kopřivnice

Příspěvek od Asmodeus » 20. 07. 2004 20:27

Chlape, ty jsi musel dělat v Mnichově ve vývoji, jinak si neumím vysvětlit tvé znalosti. Smekám před tebou, díky moc.

Uživatelský avatar
Asmodeus
Příspěvky: 3545
Registrován: 28. 01. 2004 08:19
Bydliště: Kopřivnice

Příspěvek od Asmodeus » 20. 07. 2004 20:29

Jo a ještě ten ukazatel aktuální spotřeby...?

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 20. 07. 2004 20:43

Asmodeus147 píše:Jo a ještě ten ukazatel aktuální spotřeby...?
Nejjednodussi je pujcit si nekde jiny kombipristroj a kdyz bude ukazovat, je to v budiku 8)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 20. 07. 2004 20:55

Dle mejch zkušeností, má víko z motoru M43 sice hrdlo na nalévání oleje vpředu, ale zátka ma tvar čtverce. U M40 má tvar kruhový. Mám doma dva motory M40, jeden je z E30 a má hrdlo na olej vzadu. Ten druhej je z E36 a má hrdlo vpředu. I ten maník co mi ho prodával říkal, že motory M40 z E36 mají to hrdlo na druhé straně. Toť moje zkušenost.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

Re: Dotaz

Příspěvek od mizuh » 21. 07. 2004 09:33

Asmodeus147 píše: Mám touringa 318 z roku 93 a tam je hrdlo na straně u vrtule. Jsem z toho jelen.
Souhlasím s Boostem.
U mojeho 316i :oops: touringa r.v. 91 je hrdlo u vrtule. Je to M 40 ale z E36 mám i jiný čelo motoru, řemenice, ten plastovej kryt na škrtící klapku atd. Další zvláštností je, že na difu nejsou imbusy, ale vnější Torxy :shock: Mám ve sklepě M40 starší výroby a fakt je to jiný :shock: , ale zaměnitelný, blok by měl být stejný.

Odpovědět