Co nam BMW elektrikari utajili...
Co nam BMW elektrikari utajili...
Pri probadavani jake vlastne mame druhy gongu k BC (I i II) jsem narazil na to, ze nas nemecti "elektrikari" zase trochu osidili... Jak proste Watsone
Jde o to, ze zakladni rozdeleni gongu je na verzi pro BC I (ATA) a BC II (OBC). Hlavni rozdil je ten, ze gong k BC I je kupodivu "chytrejsi" a nabizi 2 vstupy (kazdy ma odlisny ton) ktere BC I vyuziva k indikaci namrazy resp. teplot klesajicich pod +3,5C a k indikaci upozorneni "cele" hodiny (lze to vypnout tlacitkem) kdezto gong pro BC II je "chudsi" a nabizi pouze jeden vstup k indikaci upozorneni teplot pod +2,5C (nevim z jakeho duvodu BC maji nastavenu indikacni teplotu kazdy jinak).
Pri blizsi obhlidce a rozborce gongu pro BC I (ten "chytrejsi") zaujme, ze elektronika gongu nabizi jeste dalsi vstup nez ty 2 osazene a lze jej po mensi uprave vyuzit napr. pro indikaci zapnutych svetel pri vypnutem zapalovani/otevreni dveri. Cele to ma tu vyhodu, ze ziskate temer originalni reseni kde se pouze doplni odpovidajici svazek a jeden "pin" do gongu.
BC I gong nabizi nasledujici upozorneni:
vstup T1 - hodinova upominka (3 kratke signaly - pipnuti)
vstup T2 - namraza (1 delsi ton - tzv. chime)
vstup T3 - original neosazen (1 delsi ton kontinualne - tzv.chime)
pozn. rekl bych, ze pro US soudruhy je T3 vyuzito pro indikaci nezapnutych pasu (nas evropany vyrobce povazoval za svepravnejsi)
U BC II gongu tuto variantu ocekavam tez, ale musim ho vypachat z auta a vyzkouset.
Kdyby nekdo mel chut toto v aute mit lze se nejak domluvit na tzv. vymenem systemu (normalni kus za upraveny kus + svazek plug&play)
Vasa.
Jde o to, ze zakladni rozdeleni gongu je na verzi pro BC I (ATA) a BC II (OBC). Hlavni rozdil je ten, ze gong k BC I je kupodivu "chytrejsi" a nabizi 2 vstupy (kazdy ma odlisny ton) ktere BC I vyuziva k indikaci namrazy resp. teplot klesajicich pod +3,5C a k indikaci upozorneni "cele" hodiny (lze to vypnout tlacitkem) kdezto gong pro BC II je "chudsi" a nabizi pouze jeden vstup k indikaci upozorneni teplot pod +2,5C (nevim z jakeho duvodu BC maji nastavenu indikacni teplotu kazdy jinak).
Pri blizsi obhlidce a rozborce gongu pro BC I (ten "chytrejsi") zaujme, ze elektronika gongu nabizi jeste dalsi vstup nez ty 2 osazene a lze jej po mensi uprave vyuzit napr. pro indikaci zapnutych svetel pri vypnutem zapalovani/otevreni dveri. Cele to ma tu vyhodu, ze ziskate temer originalni reseni kde se pouze doplni odpovidajici svazek a jeden "pin" do gongu.
BC I gong nabizi nasledujici upozorneni:
vstup T1 - hodinova upominka (3 kratke signaly - pipnuti)
vstup T2 - namraza (1 delsi ton - tzv. chime)
vstup T3 - original neosazen (1 delsi ton kontinualne - tzv.chime)
pozn. rekl bych, ze pro US soudruhy je T3 vyuzito pro indikaci nezapnutych pasu (nas evropany vyrobce povazoval za svepravnejsi)
U BC II gongu tuto variantu ocekavam tez, ale musim ho vypachat z auta a vyzkouset.
Kdyby nekdo mel chut toto v aute mit lze se nejak domluvit na tzv. vymenem systemu (normalni kus za upraveny kus + svazek plug&play)
Vasa.
Naposledy upravil(a) Vasa dne 03. 06. 2009 19:34, celkem upraveno 1 x.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
- marlin
- Příspěvky: 2059
- Registrován: 17. 02. 2007 22:37
- Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
- Kontaktovat uživatele:
no me BC gong se ozve kdyz ej namraza. A pak kdyz mam zaply limit a nastavenou an nem nejakou rychlost, tak pri prekroceni se ozve.
Ale taky bych vzal jeden svazek k velkemu BC ale nevm co na nej teda bude zapojene
Ale taky bych vzal jeden svazek k velkemu BC ale nevm co na nej teda bude zapojene

BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska
Tak jsem jeste prozkoumal gong od BC II, a ten je z vyroby osizen i uvnitr. Samozrejme upravu lze tez provest, ale je tam zapotrebi vice ukonu nez u gongu BC I.
Cenu dilu vam ted nereknu, pac ETK hlasi, ze pozadovany dil (konektor XYZ neexistuje). Ale predpokladam, ze si s tim BMW poradi. Zitra to zkontroluji u zdroje.
PS: uz pomalu premyslim, ze bych zavedl nejake "BMW" cislovani "customized" svazku...
Cenu dilu vam ted nereknu, pac ETK hlasi, ze pozadovany dil (konektor XYZ neexistuje). Ale predpokladam, ze si s tim BMW poradi. Zitra to zkontroluji u zdroje.
PS: uz pomalu premyslim, ze bych zavedl nejake "BMW" cislovani "customized" svazku...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
To rikam porad, ze nas Evropany "SIDEJ"...Lukas-e21 píše:a snad i klíček v zapalování pří otevřených dveřích...DC píše:pokud si dobře vzpomínám, tak gong BC II u americké verze signalizoval i rozsvícená světla při otevřených dveřích
Kazdopadne indikace klicku v zapalovani si bude zadat nejaky mech. kontakt. No, ale ta rozsvicena svetla tam bez problemu pridat lze.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm