iS motor

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
konyyy
Příspěvky: 5639
Registrován: 06. 11. 2008 17:58
Bydliště: NOVĚ!! KRALUPY NAD VLTAVOU 775262855

iS motor

Příspěvek od konyyy » 14. 05. 2009 11:24

Zdravim,mam tu slovo do pranice :wink: 318is e30 100kw a 318is e36 103kw....rozdily a jesli to ma stejne kabely :shock: ...potrebuju poucit dekuji panove :twisted:

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 14. 05. 2009 15:41

103kW je osazeno sanim s promenlivou delkou sani (tzv. DISA system) a ma lehce pozmenenou konstrukci hlavy. Vysledkem je nepatrne zvyseni vykonu a tociveho momentu. 103kW verze se vyskytuje pouze v E36 od roku 92 vyse (nevim ktery mesic). Vzhledem k vyse uvedenemu bych rekl, ze nejake odlisnosti v zapojeni a kabelazi budou :)
Rizeni motoru obstarava RJ Bosch Motronic 1.7.

Celkem dost toho najdes na netu (samozrejme "cizojazycne")
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

konyyy
Příspěvky: 5639
Registrován: 06. 11. 2008 17:58
Bydliště: NOVĚ!! KRALUPY NAD VLTAVOU 775262855

Příspěvek od konyyy » 14. 05. 2009 17:11

dik

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 16. 05. 2009 18:16

To navýšení výkonu má za následek senzor klepání, v mapě sou pak uložené "lepší" hodnoty předstihu a je dosažen vyšší max výkon. DISA na tohle nemá přímo vliv, ta pomáhá jen s krutem v nízkých otáčkách, čili tam, kde by ho u isa nikdo nehledal. Délka a průměr sání je u isa (e30) naladěnej právě na vysoké otáčky.

Kabeláž záměnná je, jen tam budeš mít navíc ten konektor na nock-sensor a ovládání té "dízy".
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Odpovědět