Nové poplatky MŽP za převod motorového vozidla od 1. 1. 2009
Nové poplatky MŽP za převod motorového vozidla od 1. 1. 2009
Vážení přítelé, protože se množí nejasnosti kolem tohoto tématu a ty zase vyvolávají nejrůznější obavy, domnívám se, že jsem našel zajímavý příspěvek k této věci. Pikantní ovšem je, že není na oficiálních stránkách ministerstev, ale na stránkách okresního úřadu Šumperk. Nicméně i tak je zajímavý a vysvětlující. Pokusím se ho zde uvést v nezkrácené podobě:
Poplatky za autovraky
Poplatky na podporu sběru, zpracování, využití a odstranění vybraných autovraků.
Dne 01.01.2009 vstupuje v platnost zákon č.383/2008 Sb., který novelizuje zákon č.185/2001 Sb. o odpadech. Tento zákon nově stanovuje v § 37e poplatky na podporu sběru, zpracování, využití a odstranění vybraných autovraků. Žadatel o registraci použitého vybraného vozidla do registru silničních vozidel bude po účinnosti zákona povinen poplatek zaplatit při první registraci použitého vybraného vozidla v České republice dovezeného ze zahraničí, a pokud je již vozidlo v České republice registrováno, bude se poplatek platit při první přeregistraci vozidla. Vybraným autovrakem se pak podle stejného zákona rozumí motorové vozidlo kategorie M1 nebo N1 anebo tříkolové motorové vozidlo s výjimkou motorové tříkolky. M1 – vozidlo, která má nejvýše osm míst k přepravě osob, kromě místa řidiče, nebo víceúčelové vozidlo; N1 – vozidlo, jehož největší přípustná (= dle předcházející legislativy „celková“) hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. Na rozdíl od tříkolového motorového vozidla je motorová tříkolka vozidlo kategorie L, na kterou se povinnost uvedeného poplatku nevztahuje. Poplatek je stanoven podle plnění mezních hodnot emisí ve výfukových plynech v souladu s právními předpisy Evropských společenství a to:
*
3 000 Kč v případě splnění mezních hodnot emisí EURO 2,
*
5 000 Kč v případě splnění mezních hodnot emisí EURO 1,
*
10 000 Kč v případě nesplnění mezních hodnot emisí EURO 1 nebo EURO 2
Žádný poplatek se naopak nebude platit u vozidel, která splňují mezní hodnoty emisí EURO 3 nebo vyšší (EURO 4, EURO 5,…). Stupeň plnění příslušné emisní úrovně se pro účely stanovení poplatku prokazuje zápisem v osvědčení o registraci vozidla (Technický průkaz motorového vozidla, Osvědčení o registraci vozidla část II).
Poplatky jsou příjmem Státního fondu životního prostředí a žadatel o registraci vybraného vozidla do registru silničních vozidel ho bude platit na příslušném obecním úřadu obce s rozšířenou působností, přičemž po zaplacení tohoto poplatku bude žadateli vystaven doklad osvědčující, že poplatek byl zaplacen. Poplatek se z jednoho vybraného vozidla bude platit pouze jednou, každý další opakovaný převod už zpoplatněn nebude.
Obecně se nedá stanovit, které výrobní značky a jejich typy vybraných vozidel odpovídají jakému stupni mezních emisních hodnot. Je nutné vždy nahlídnout do registračních dokladů vozidla (Technický průkaz motorového vozidla nebo Osvědčení o registraci vozidla část II) a příslušný údaj porovnat s přiloženou tabulkou emisních předpisů EHK/OSN a směrnic EHS/ES.
EURO 0
EURO 1
EURO 2
EURO 3
EURO 4
R 15.02
R 15.03
R 15.04
R 83.00
R 83.01 B, C
89/458/EHS
R 83.02 B, C
91/441/EHS
93/59/EHS
R 83-03 B, C
R 83-04 B, C
94/12/ES
96/44/ES
96/69/ES
98/77/ES
R 83.05A
98/69A/ES
1999/102A/ES
2001/1A/ES
2001/100A/ES
2002/80A/ES
2003/76A/ES
2006/96A/ES
R 83.05B
98/69B/ES
1999/102B/ES
2001/1B/ES
2001/100B/ES
2002/80B/ES
2003/76B/ES
2006/96B/ES
Pokud bychom uvedli některé příklady vybraných vozidel, která neodpovídají žádné emisní normě nebo maximálně EURO 0, pak mezi tato vybraná vozidla zcela určitě patří například všechny typy od počátků jejich historie značek TRABANT a WARTBURG s dvoutaktním motorem, VAZ-LADA 2101, 2102, 2103, 2104, 2105, 2106, 2107 a jejich odvozeniny, UAZ 469, DACIA 1300, 1310, OLTIC CLUB 11, POLSKI FIAT 125 a 126, FIAT 500, 600, 850, 124, 127, 128, 130, 131…., RENAULT R4, R5, R8, R9, R11, R11, R12 …, a samozřejmě vozidla tovární značky ŠKODA 440, 445, 450…, 1000, 100, 110, 105, 120, 130 až po první typy vozidel FAVORIT. Lze tedy předpokládat, že především tato nejstarší vozidla, která neplní ani EURO 0, se po účinnosti novely zákona o odpadech zřejmě stanou neprodejnými. Závěrem bychom chtěli vyzvat všechny občany, kteří nemají vozidlo řádným způsobem zaregistrováno a mají ho pouze odhlášeno na svou osobu v takzvaném „polopřevodu“, aby vozidlo přihlásili do konce letošního roku a vyhnuli se tak poplatku na podporu sběru, zpracování, využití a odstranění vybraných autovraků.
Bc. Daniel Kantor
vedoucí oddělení registru vozidel
Poplatky za autovraky
Poplatky na podporu sběru, zpracování, využití a odstranění vybraných autovraků.
Dne 01.01.2009 vstupuje v platnost zákon č.383/2008 Sb., který novelizuje zákon č.185/2001 Sb. o odpadech. Tento zákon nově stanovuje v § 37e poplatky na podporu sběru, zpracování, využití a odstranění vybraných autovraků. Žadatel o registraci použitého vybraného vozidla do registru silničních vozidel bude po účinnosti zákona povinen poplatek zaplatit při první registraci použitého vybraného vozidla v České republice dovezeného ze zahraničí, a pokud je již vozidlo v České republice registrováno, bude se poplatek platit při první přeregistraci vozidla. Vybraným autovrakem se pak podle stejného zákona rozumí motorové vozidlo kategorie M1 nebo N1 anebo tříkolové motorové vozidlo s výjimkou motorové tříkolky. M1 – vozidlo, která má nejvýše osm míst k přepravě osob, kromě místa řidiče, nebo víceúčelové vozidlo; N1 – vozidlo, jehož největší přípustná (= dle předcházející legislativy „celková“) hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. Na rozdíl od tříkolového motorového vozidla je motorová tříkolka vozidlo kategorie L, na kterou se povinnost uvedeného poplatku nevztahuje. Poplatek je stanoven podle plnění mezních hodnot emisí ve výfukových plynech v souladu s právními předpisy Evropských společenství a to:
*
3 000 Kč v případě splnění mezních hodnot emisí EURO 2,
*
5 000 Kč v případě splnění mezních hodnot emisí EURO 1,
*
10 000 Kč v případě nesplnění mezních hodnot emisí EURO 1 nebo EURO 2
Žádný poplatek se naopak nebude platit u vozidel, která splňují mezní hodnoty emisí EURO 3 nebo vyšší (EURO 4, EURO 5,…). Stupeň plnění příslušné emisní úrovně se pro účely stanovení poplatku prokazuje zápisem v osvědčení o registraci vozidla (Technický průkaz motorového vozidla, Osvědčení o registraci vozidla část II).
Poplatky jsou příjmem Státního fondu životního prostředí a žadatel o registraci vybraného vozidla do registru silničních vozidel ho bude platit na příslušném obecním úřadu obce s rozšířenou působností, přičemž po zaplacení tohoto poplatku bude žadateli vystaven doklad osvědčující, že poplatek byl zaplacen. Poplatek se z jednoho vybraného vozidla bude platit pouze jednou, každý další opakovaný převod už zpoplatněn nebude.
Obecně se nedá stanovit, které výrobní značky a jejich typy vybraných vozidel odpovídají jakému stupni mezních emisních hodnot. Je nutné vždy nahlídnout do registračních dokladů vozidla (Technický průkaz motorového vozidla nebo Osvědčení o registraci vozidla část II) a příslušný údaj porovnat s přiloženou tabulkou emisních předpisů EHK/OSN a směrnic EHS/ES.
EURO 0
EURO 1
EURO 2
EURO 3
EURO 4
R 15.02
R 15.03
R 15.04
R 83.00
R 83.01 B, C
89/458/EHS
R 83.02 B, C
91/441/EHS
93/59/EHS
R 83-03 B, C
R 83-04 B, C
94/12/ES
96/44/ES
96/69/ES
98/77/ES
R 83.05A
98/69A/ES
1999/102A/ES
2001/1A/ES
2001/100A/ES
2002/80A/ES
2003/76A/ES
2006/96A/ES
R 83.05B
98/69B/ES
1999/102B/ES
2001/1B/ES
2001/100B/ES
2002/80B/ES
2003/76B/ES
2006/96B/ES
Pokud bychom uvedli některé příklady vybraných vozidel, která neodpovídají žádné emisní normě nebo maximálně EURO 0, pak mezi tato vybraná vozidla zcela určitě patří například všechny typy od počátků jejich historie značek TRABANT a WARTBURG s dvoutaktním motorem, VAZ-LADA 2101, 2102, 2103, 2104, 2105, 2106, 2107 a jejich odvozeniny, UAZ 469, DACIA 1300, 1310, OLTIC CLUB 11, POLSKI FIAT 125 a 126, FIAT 500, 600, 850, 124, 127, 128, 130, 131…., RENAULT R4, R5, R8, R9, R11, R11, R12 …, a samozřejmě vozidla tovární značky ŠKODA 440, 445, 450…, 1000, 100, 110, 105, 120, 130 až po první typy vozidel FAVORIT. Lze tedy předpokládat, že především tato nejstarší vozidla, která neplní ani EURO 0, se po účinnosti novely zákona o odpadech zřejmě stanou neprodejnými. Závěrem bychom chtěli vyzvat všechny občany, kteří nemají vozidlo řádným způsobem zaregistrováno a mají ho pouze odhlášeno na svou osobu v takzvaném „polopřevodu“, aby vozidlo přihlásili do konce letošního roku a vyhnuli se tak poplatku na podporu sběru, zpracování, využití a odstranění vybraných autovraků.
Bc. Daniel Kantor
vedoucí oddělení registru vozidel
702381630
emerygable@seznam.cz
----------------------------
U koho doporučuji nakupovat: hageen, Dieter Bonrath, DVORIS, Honza2.5, Chvalda 318iS, Jech, kacerjirka, konyyy, kubiE30, lisage & tefik, mišák, Semry, Shark power, Vencek, Vrablik, Zavarenec
emerygable@seznam.cz
----------------------------
U koho doporučuji nakupovat: hageen, Dieter Bonrath, DVORIS, Honza2.5, Chvalda 318iS, Jech, kacerjirka, konyyy, kubiE30, lisage & tefik, mišák, Semry, Shark power, Vencek, Vrablik, Zavarenec
- Chvalda 318iS
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3731
- Registrován: 28. 06. 2005 09:53
- Bydliště: Poděbrady
Taky díky za info.
Ale zajímalo by mne když jsem měl auto na sebe odhlášeno nestačil jsem ho ani přihlásit a prodal jsem ho a mám kupní smlouvu a můžu říct že jsem dal i plnou moc na přihlášení kupujícímu, tak když nevím jesli to na sebe přihlásil co mám dělat? Pokud prostě mám s ním kupní smlouvu je to OK?
Ale zajímalo by mne když jsem měl auto na sebe odhlášeno nestačil jsem ho ani přihlásit a prodal jsem ho a mám kupní smlouvu a můžu říct že jsem dal i plnou moc na přihlášení kupujícímu, tak když nevím jesli to na sebe přihlásil co mám dělat? Pokud prostě mám s ním kupní smlouvu je to OK?

tak tohle presne resimTUŇÁK píše:Taky díky za info.
Ale zajímalo by mne když jsem měl auto na sebe odhlášeno nestačil jsem ho ani přihlásit a prodal jsem ho a mám kupní smlouvu a můžu říct že jsem dal i plnou moc na přihlášení kupujícímu, tak když nevím jesli to na sebe přihlásil co mám dělat? Pokud prostě mám s ním kupní smlouvu je to OK?

a cituji primo z CKP
Kód: Vybrat vše
Prokázání, že nejsem vlastník vozidla
Pokud jste vozidlo prodal(a), je nutno tuto skutečnost doložit. V ideálním případě kopií kupní smlouvy s řádnou a úplnou identifikací kupujícího, prodávajícího (min. jméno příjmení, datum narození, úplná adresa bydliště), vozidla (min. 2 údaje z – značka a typ vozidla, registrační značka, identifikační číslo vozidla -VIN), datum prodeje, podpisy obou účastníků smlouvy. Pokud kupní smlouvu nemáte, pak doložte podepsané prohlášení nového vlastníka, že došlo ke změně vlastnictví.
Vzhledem k tomu, že vycházíme z údajů uvedených v registru vozidel, je třeba současně doložit i potvrzení z registru vozidel, že jste splnil svou zákonnou povinnost a nahlásil jste zde změnu zapisovaných údajů (v tomto případě změnu vlastnictví).
Proc bych kurva mel nekomu hlasit ze prodavam auto?
Takze by mela stacit obyc. kupni smlouva s tou plnou moci. Jedine za co bys teoreticky mohl dostat pokutu v pripade sporu je zes to neprihlasil ale porad ti neprisijou neplaceni pojistky

prodavam ND z techto aut: E38 730iA M60 V8, 730iL piste SZ nebo ICQ
prodavam ND z techto aut: E32 750iL 740iL 735i 730i, piste SZ nebo ICQ
prodavam ND z techto aut: E32 750iL 740iL 735i 730i, piste SZ nebo ICQ
Mám takový pocit, že tu řeší každý něco jiného. Emeri poplatky MŽP a T613 postihy za neplacení povinného ručení.
Povinné ručení zaniká v momentě změny vlastníka předmětu pojištění. Takže když koupíš auto, musíš ho hned pojistit. Ne že ho pojistíš až je na Tebe přepsany
Btw. lhůta pro nahlášení změn v registru vozidel je tuším 10 pracovních dní. Že se to ojebává a nekontroluje je věc druhá
Povinné ručení zaniká v momentě změny vlastníka předmětu pojištění. Takže když koupíš auto, musíš ho hned pojistit. Ne že ho pojistíš až je na Tebe přepsany

Btw. lhůta pro nahlášení změn v registru vozidel je tuším 10 pracovních dní. Že se to ojebává a nekontroluje je věc druhá
- [CZ]Airwolf[OC]
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 29. 01. 2005 11:38
- Bydliště: Praha
a ja tam tři prázdne krabičky od cigaret takže euro3?Spolecnik píše:taky mam tu krabicku
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
Informace ohledně motorek jsou nejasné, ale podle některých názorů se to na ně prý nevztahuje.
702381630
emerygable@seznam.cz
----------------------------
U koho doporučuji nakupovat: hageen, Dieter Bonrath, DVORIS, Honza2.5, Chvalda 318iS, Jech, kacerjirka, konyyy, kubiE30, lisage & tefik, mišák, Semry, Shark power, Vencek, Vrablik, Zavarenec
emerygable@seznam.cz
----------------------------
U koho doporučuji nakupovat: hageen, Dieter Bonrath, DVORIS, Honza2.5, Chvalda 318iS, Jech, kacerjirka, konyyy, kubiE30, lisage & tefik, mišák, Semry, Shark power, Vencek, Vrablik, Zavarenec
- Lukáš Brandejs
- Příspěvky: 718
- Registrován: 28. 05. 2006 17:12
- Bydliště: Praha
K veteránům - včera jsem slyšel, že nad nimi má být zpřísněn dohled a vyžadována kniha jízd, aby bylo zřejmé, že se majitel někde jen tak nerozšupuje a nehoní vodu... Tím se veškerý půvab veteránských SPZ vytratí, protože snad by měly být zavedeny ještě jedny duplicitní nebo co, které by se snad dokonce před ohlášenou jízdou vydávaly na úřadě (?!).
702381630
emerygable@seznam.cz
----------------------------
U koho doporučuji nakupovat: hageen, Dieter Bonrath, DVORIS, Honza2.5, Chvalda 318iS, Jech, kacerjirka, konyyy, kubiE30, lisage & tefik, mišák, Semry, Shark power, Vencek, Vrablik, Zavarenec
emerygable@seznam.cz
----------------------------
U koho doporučuji nakupovat: hageen, Dieter Bonrath, DVORIS, Honza2.5, Chvalda 318iS, Jech, kacerjirka, konyyy, kubiE30, lisage & tefik, mišák, Semry, Shark power, Vencek, Vrablik, Zavarenec
- Lukáš Brandejs
- Příspěvky: 718
- Registrován: 28. 05. 2006 17:12
- Bydliště: Praha
Poplatek se tedy bude vybírat v dané výši při první přeregistraci - dá se již za první přeregistraci počítat případ po ukončení leasingu z leasingové společnosti na pokračujícího nájemce, resp. pak již majitele? A nebo se tenhle převod nepočítá a počítá se jako první přeregistrace až ta další, při příp. dalším prodeji? Ve velkém TP je jako vlastník uvedena leasingová společnost, ale provozovatel jsem já a v malém TP jsem již pouze já. Jedná se sice o nová auta, resp. 3 roky stará (po skončení leasingu) a ta by měla mít ty Euro normy OK.
desp sen.
desp sen.
-=www.desp.ic.cz=- BMW fun site
- Dan td
- Site Admin
- Příspěvky: 3339
- Registrován: 12. 02. 2003 14:17
- Bydliště: Netuníkov
- Kontaktovat uživatele:
Počítá se první převod po nabytí platnosti zákona. Tzn. podle mě i v Tebou popisovaném případě, neboť změna vlastníka to je. Ale vzhledem k tomu, že leasingy jsou obvykle max. 5 let, tato auta by měla splňovat takovou normu, že se nebude platit nic.desp píše:Poplatek se tedy bude vybírat v dané výši při první přeregistraci - dá se již za první přeregistraci počítat případ po ukončení leasingu z leasingové společnosti na pokračujícího nájemce, resp. pak již majitele? A nebo se tenhle převod nepočítá a počítá se jako první přeregistrace až ta další, při příp. dalším prodeji? Ve velkém TP je jako vlastník uvedena leasingová společnost, ale provozovatel jsem já a v malém TP jsem již pouze já. Jedná se sice o nová auta, resp. 3 roky stará (po skončení leasingu) a ta by měla mít ty Euro normy OK.
desp sen.