maturitní výr. pro BMW -za jedna!
mám pocit, že ta turbínka je přímo na hřídeli el. motoru tudíž bez převodu..! a otáčky el. motoru odhaduju tak max. na 2000ot/min.. kdyby to bylo hnané řemenem a použily by se vhodné řemenice pro zpřevodování točilo by to několika násobně víc.. na druhou stranu hodnoty kompresoru nebo turba to nikdy nedosáhne..
Ty otáčky jsou vyšší než 2000, odhaduju 6000.Maslista píše:mám pocit, že ta turbínka je přímo na hřídeli el. motoru tudíž bez převodu..! a otáčky el. motoru odhaduju tak max. na 2000ot/min.. kdyby to bylo hnané řemenem a použily by se vhodné řemenice pro zpřevodování točilo by to několika násobně víc.. na druhou stranu hodnoty kompresoru nebo turba to nikdy nedosáhne..
Kdyby to bylo hnaný řemenem, dosáhne nejvýše cca 10-12000.
I to je hodnota pro srandu králíkům...
A jak by to asi muselo byt zprevodovane, kdyz motor toci cca 4000ot a turbo se toci napr 10000ot ???maRas píše:To uz existuje, dmychadlova cast turba hnana pres prevod remenem. Otacky si za boha nevzpomenu , ale mam pocit, ze to moc netlaci, neco kolem 0.3 baru. Narozdil od tohoto fenu je to ucinne
Kravina
Jestli ty nemyslis kompresor ????
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
Zachvate ja se s tebou nechci dohadovat Nemyslim klasicky kompresor ( Lysholm, Roots ), tak jak pisu : "pulka" turba hnana pres prevod dale pomoci remenu od motoru. Napsal jsem jednomu borcovi od ktereho jsem to videl, at mi posle nejaky odkaz, takze to sem hodim, pokud nekdo nebude rychlejsiZáchvat píše:A jak by to asi muselo byt zprevodovane, kdyz motor toci cca 4000ot a turbo se toci napr 10000ot ???maRas píše:To uz existuje, dmychadlova cast turba hnana pres prevod remenem. Otacky si za boha nevzpomenu , ale mam pocit, ze to moc netlaci, neco kolem 0.3 baru. Narozdil od tohoto fenu je to ucinne
Kravina
Jestli ty nemyslis kompresor ????
Uz jsem to nasel Vyrabi to Vortech ( USA )
Tady v CR to ma Mario na Zetku
Tady je primo odkaz na firmu, je tam promo video s americkym Horstem Fuchsem http://www.vortechsuperchargers.com/
Tady v CR to ma Mario na Zetku
Tady je primo odkaz na firmu, je tam promo video s americkym Horstem Fuchsem http://www.vortechsuperchargers.com/
Tenhle druh kompresorů nedělá jenom Vortech, výrobců je mnohem víc. Je to v podstatě takový turbo poháněný řemenem od klikovky. Jeho výhodou je, že je asi nejjednodušší na zástavbu a potřebuje nejmíň místa. Nevýhodou to, že v nízkých otáčkách nedosahuje takovýho plnícího tlaku jako klasické kompresory (Roots, Lisholm..).
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
- chamuraphi
- Příspěvky: 1782
- Registrován: 28. 11. 2006 17:43
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
http://www.speedforceracing.com/product ... rs_968.php (tento druh kompresorů sem viděl i na E30 s M50 a na Ebay se prodává cely kit za slušné peníze)
JJ přesně chlapy, tenhle typ kopresorů mě naved na myšlenku to zkusit s tímto fukarem.....
Jináč turbínka je přímo na hřídely elektromotoru a točí necelých 8100 ot/min (měřeno). A při pokusech s usměrněnými 230 V se otáčky zvýšily,ale nemám změřeno okolik,to při dalších testech.
Vím že tímhle nedosáhnu účinnosti jako jako již zmiňované kompresory.
Ano, vyšší otáčky chci řešit převodem,ale neměl sem čas se tomu ještě pořádně věnovat. Převod by byl realizován planetkovou (talířovou) převodovkou (převodem). To bylo doporučení od borců ,kteří ji používají u mechanických kopresorů na svých závodních dragstrech. Tak pokud máte někdo s ní zkušenosti nebo jaké typy se vyrábí a pod., sem stím
Jinak sem sehnal konečně dokument o těchto "kompresorech" ("fukarech, čerpadlech" nebo jak chcete) o jejich průbězích, výpočty a pod... Po matuře to řándě prostuduji
Na internetu sme narazil na jednoho maníka: http://www.turbomagazine.com/tech/0406t ... index.html (ale nejsem moc zdatný angličtinář )
JJ přesně chlapy, tenhle typ kopresorů mě naved na myšlenku to zkusit s tímto fukarem.....
Jináč turbínka je přímo na hřídely elektromotoru a točí necelých 8100 ot/min (měřeno). A při pokusech s usměrněnými 230 V se otáčky zvýšily,ale nemám změřeno okolik,to při dalších testech.
Vím že tímhle nedosáhnu účinnosti jako jako již zmiňované kompresory.
Ano, vyšší otáčky chci řešit převodem,ale neměl sem čas se tomu ještě pořádně věnovat. Převod by byl realizován planetkovou (talířovou) převodovkou (převodem). To bylo doporučení od borců ,kteří ji používají u mechanických kopresorů na svých závodních dragstrech. Tak pokud máte někdo s ní zkušenosti nebo jaké typy se vyrábí a pod., sem stím
Jinak sem sehnal konečně dokument o těchto "kompresorech" ("fukarech, čerpadlech" nebo jak chcete) o jejich průbězích, výpočty a pod... Po matuře to řándě prostuduji
Na internetu sme narazil na jednoho maníka: http://www.turbomagazine.com/tech/0406t ... index.html (ale nejsem moc zdatný angličtinář )
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74
- chamuraphi
- Příspěvky: 1782
- Registrován: 28. 11. 2006 17:43
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
PCB? máš na mysli ty nákresy? Ty dělal kámoš ze strojárny,netuším jestli to byl přímo orcad , ale měl to během chvíle . Jeslti chceš mužu se optat.euromen píše:mě se to moc líbí..vybral sis zajímavý téma..praktický využití tolik se určitě taky někde najde, jen se chci zeptat v čem si dělal PCB? to je orcad?
nemáme na to žádný přípravek.... Jinak bych to už dávno změřil....bmwm3 píše:Hele, měříš někde, jakej je tlak v sání?
Protože podle mě v sání bude i přes to tvý přeplňování podtlak.
Michal
Pokud někdo máte možnost jak změřit,rád přijedu
ghorste, jak si na tom s tím obchodním plánem?
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74
To je totéž, co se tu probíralo na začátku tématu 19/9 2007.chamuraphi píše:...Na internetu sme narazil na jednoho maníka: http://www.turbomagazine.com/tech/0406t ... index.html (ale nejsem moc zdatný angličtinář )
Volovina, která má příkon několik kW, extrémně krátkou životnost a vyžaduje několik akumulátorů na rychlý odpis.
----
Chceš-li na tu tvou hračku dávat planetový převod do rychla, nezapomeň, že takovým zvýšením otáček klesne kroutící moment.
Ten fukárek pak nemusí utočit ani tu svou vrtulku.
V sání bys naměřil to, co bez toho fukárku, pouze v nejvyšších otáčkách bude podtlak nižší - to ukazuje i ta tvá křivka z měření, že tam fukar brzdí průtok.
----
.