maturitní výr. pro BMW -za jedna!

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Maslista
Příspěvky: 151
Registrován: 03. 02. 2006 07:26

Příspěvek od Maslista » 21. 04. 2008 09:00

celé jsem to nečetl, ale líbí se ta zapálenost, taky jsem v 17 letech chtěl něco podobnýho spáchat akrorát s regulací otáček dle polohy plynového pedálu.. později jsem laboroval s náporovym sáním.. :)

Kolik otáček točí ten el. motor..? nestálo by za úvahu honit ten fofrník přes řemenici..?

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 21. 04. 2008 13:40

Maslista píše: Kolik otáček točí ten el. motor..? nestálo by za úvahu honit ten fofrník přes řemenici..?
:D :D :D :D :D , přes řemenici, to by byl fakt švunk...!
:twisted:

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 21. 04. 2008 18:31

asi cez klinovy remen si myslel, to by potom bol kompresor :D .
E30 325i
E34 535i

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 21. 04. 2008 18:37

Helldiver píše:asi cez klinovy remen si myslel, to by potom bol kompresor :D .
Kdyby ovšem ten stávající fukar hnal řemenem od motoru místo toho elektromotůrku, foukalo by to ještě méně, než to tam cpe teď...

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 21. 04. 2008 19:00

Sak to je samozrejme lebo na ten elektromotor to musi mat nejake dost redukcne sprevodovanie...
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
Maslista
Příspěvky: 151
Registrován: 03. 02. 2006 07:26

Příspěvek od Maslista » 24. 04. 2008 07:29

mám pocit, že ta turbínka je přímo na hřídeli el. motoru tudíž bez převodu..! a otáčky el. motoru odhaduju tak max. na 2000ot/min.. kdyby to bylo hnané řemenem a použily by se vhodné řemenice pro zpřevodování točilo by to několika násobně víc.. na druhou stranu hodnoty kompresoru nebo turba to nikdy nedosáhne.. 8)

Uživatelský avatar
Maslista
Příspěvky: 151
Registrován: 03. 02. 2006 07:26

Příspěvek od Maslista » 24. 04. 2008 07:30

Helldiver píše:asi cez klinovy remen si myslel, to by potom bol kompresor :D .
a co je to asi teď..?!

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 24. 04. 2008 14:22

Maslista píše:mám pocit, že ta turbínka je přímo na hřídeli el. motoru tudíž bez převodu..! a otáčky el. motoru odhaduju tak max. na 2000ot/min.. kdyby to bylo hnané řemenem a použily by se vhodné řemenice pro zpřevodování točilo by to několika násobně víc.. na druhou stranu hodnoty kompresoru nebo turba to nikdy nedosáhne.. 8)
Ty otáčky jsou vyšší než 2000, odhaduju 6000.
Kdyby to bylo hnaný řemenem, dosáhne nejvýše cca 10-12000.
I to je hodnota pro srandu králíkům...

maRas
Příspěvky: 111
Registrován: 09. 07. 2007 16:00
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od maRas » 24. 04. 2008 22:21

To uz existuje, dmychadlova cast turba hnana pres prevod remenem. Otacky si za boha nevzpomenu :?, ale mam pocit, ze to moc netlaci, neco kolem 0.3 baru. Narozdil od tohoto fenu je to ucinne :wink:

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 25. 04. 2008 16:54

maRas píše:To uz existuje, dmychadlova cast turba hnana pres prevod remenem. Otacky si za boha nevzpomenu :?, ale mam pocit, ze to moc netlaci, neco kolem 0.3 baru. Narozdil od tohoto fenu je to ucinne :wink:
A jak by to asi muselo byt zprevodovane, kdyz motor toci cca 4000ot a turbo se toci napr 10000ot ???


Kravina

Jestli ty nemyslis kompresor ????
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Tony
člen E30.cz
Příspěvky: 2419
Registrován: 12. 02. 2003 14:56
Bydliště: někde na jihu...

Příspěvek od Tony » 25. 04. 2008 18:33

Čoveče fakt už něco takovýho existuje. Někde tu byly i odkazy... :wink:
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.

608 / 057 967

maRas
Příspěvky: 111
Registrován: 09. 07. 2007 16:00
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od maRas » 25. 04. 2008 22:24

Záchvat píše:
maRas píše:To uz existuje, dmychadlova cast turba hnana pres prevod remenem. Otacky si za boha nevzpomenu :?, ale mam pocit, ze to moc netlaci, neco kolem 0.3 baru. Narozdil od tohoto fenu je to ucinne :wink:
A jak by to asi muselo byt zprevodovane, kdyz motor toci cca 4000ot a turbo se toci napr 10000ot ???


Kravina

Jestli ty nemyslis kompresor ????
Zachvate ja se s tebou nechci dohadovat :lol: Nemyslim klasicky kompresor ( Lysholm, Roots ), tak jak pisu : "pulka" turba hnana pres prevod :arrow: dale pomoci remenu od motoru. Napsal jsem jednomu borcovi od ktereho jsem to videl, at mi posle nejaky odkaz, takze to sem hodim, pokud nekdo nebude rychlejsi :D

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 26. 04. 2008 00:51

Turbo točí 50 000 +

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 26. 04. 2008 07:00

bmwm3 píše:Turbo točí 50 000 +
Jo, upsal jsem se o nulu, chtel jsem napsat 100 000ot


Stejne si myslim, ze je to blbost, to by musel byt nejaky special ....
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

maRas
Příspěvky: 111
Registrován: 09. 07. 2007 16:00
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od maRas » 26. 04. 2008 09:54

Uz jsem to nasel :-D Vyrabi to Vortech ( USA )

Tady v CR to ma Mario na Zetku
Obrázek

Tady je primo odkaz na firmu, je tam promo video s americkym Horstem Fuchsem :D http://www.vortechsuperchargers.com/

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 26. 04. 2008 10:16

TAk to se omlouvam, to jsem jeste nevidel.

Ale ma to kurva prevody, mazani atd ..... je to neco jineho, nez ten na elektriku.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 26. 04. 2008 12:07

Tenhle druh kompresorů nedělá jenom Vortech, výrobců je mnohem víc. Je to v podstatě takový turbo poháněný řemenem od klikovky. Jeho výhodou je, že je asi nejjednodušší na zástavbu a potřebuje nejmíň místa. Nevýhodou to, že v nízkých otáčkách nedosahuje takovýho plnícího tlaku jako klasické kompresory (Roots, Lisholm..).
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1782
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chamuraphi » 26. 04. 2008 13:28

http://www.speedforceracing.com/product ... rs_968.php (tento druh kompresorů sem viděl i na E30 s M50 a na Ebay se prodává cely kit za slušné peníze)

JJ přesně chlapy, tenhle typ kopresorů mě naved na myšlenku to zkusit s tímto fukarem.....

Jináč turbínka je přímo na hřídely elektromotoru a točí necelých 8100 ot/min (měřeno). A při pokusech s usměrněnými 230 V se otáčky zvýšily,ale nemám změřeno okolik,to při dalších testech.

Vím že tímhle nedosáhnu účinnosti jako jako již zmiňované kompresory.

Ano, vyšší otáčky chci řešit převodem,ale neměl sem čas se tomu ještě pořádně věnovat. Převod by byl realizován planetkovou (talířovou) převodovkou (převodem). To bylo doporučení od borců ,kteří ji používají u mechanických kopresorů na svých závodních dragstrech. Tak pokud máte někdo s ní zkušenosti nebo jaké typy se vyrábí a pod., sem stím :-)
Jinak sem sehnal konečně dokument o těchto "kompresorech" ("fukarech, čerpadlech" nebo jak chcete) o jejich průbězích, výpočty a pod... Po matuře to řándě prostuduji 8)

Na internetu sme narazil na jednoho maníka: http://www.turbomagazine.com/tech/0406t ... index.html (ale nejsem moc zdatný angličtinář :oops: )
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74

Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1782
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chamuraphi » 26. 04. 2008 13:41

euromen píše:mě se to moc líbí..vybral sis zajímavý téma..praktický využití tolik se určitě taky někde najde, jen se chci zeptat v čem si dělal PCB? to je orcad?
:oops: PCB? máš na mysli ty nákresy? Ty dělal kámoš ze strojárny,netuším jestli to byl přímo orcad , ale měl to během chvíle 8) . Jeslti chceš mužu se optat.
bmwm3 píše:Hele, měříš někde, jakej je tlak v sání?
Protože podle mě v sání bude i přes to tvý přeplňování podtlak.
Michal
nemáme na to žádný přípravek.... Jinak bych to už dávno změřil....
Pokud někdo máte možnost jak změřit,rád přijedu

ghorste, jak si na tom s tím obchodním plánem? 8)
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 26. 04. 2008 13:57

chamuraphi píše:...Na internetu sme narazil na jednoho maníka: http://www.turbomagazine.com/tech/0406t ... index.html (ale nejsem moc zdatný angličtinář :oops: )
To je totéž, co se tu probíralo na začátku tématu 19/9 2007.
Volovina, která má příkon několik kW, extrémně krátkou životnost a vyžaduje několik akumulátorů na rychlý odpis.
----
Chceš-li na tu tvou hračku dávat planetový převod do rychla, nezapomeň, že takovým zvýšením otáček klesne kroutící moment.
Ten fukárek pak nemusí utočit ani tu svou vrtulku.

V sání bys naměřil to, co bez toho fukárku, pouze v nejvyšších otáčkách bude podtlak nižší - to ukazuje i ta tvá křivka z měření, že tam fukar brzdí průtok.
----


.

Odpovědět