maturitní výr. pro BMW -za jedna!

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 13. 04. 2008 17:04

chamuraphi píše:...A z grafu vidím,že v tomto stavu pomůže jen málo na začátku,tak proč to sním nezkusit a něco tam sním vykouzlit. Sem optimista, dokud mě to neodradí,ale pořád tam naději vidím :)
Z grafu vidíš, že je to spíš horší - ty křivky musí být především plynulé, bez zbytečných skoků a vln.
Zkoušej si to dál, ovšem nevykouzlíš nic, protože fukárek nemá výkon - opakuji po X-té.
Dmychadlo musí mít nějméně několik kW, s tímhle naděje není.

ghorst
Příspěvky: 55
Registrován: 02. 04. 2008 05:17
Bydliště: jižní morava

Příspěvek od ghorst » 13. 04. 2008 19:49

Z hlediska ryze obchodního- efekt,i když diskutabilního charakteru,tam je.Další věcí je optický vzhled-ta věc při pohledu nikoho nenechá chladným.A drtivá většina veřejnosti je laická.Připočtěme k tomu specifický zvukový projev,zjistěme,kolik lidí si koupilo za nemalé peníze bezcenou vrtulku honosně zvanou turbonátor a máme téměř přímočarý projekt. :twisted:

sestroj jednoduchý montážní kit a zabývej se četnou inzercí za pomoci té supr fotografie.nezapomeň věc patentovat.
a až se budeš válet v karibiku,vzpomeň na počátky.



:::electrocharger fan club:::::
Naposledy upravil(a) ghorst dne 13. 04. 2008 19:59, celkem upraveno 2 x.
ghorst for president
730i E32, 316 compact,E30 318 IS,E30 316i,E36 318 sedan,E34 525i,E34 525 TDS. E36 325 :-)))

Uživatelský avatar
Luter
Příspěvky: 1029
Registrován: 10. 10. 2003 15:58
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od Luter » 13. 04. 2008 19:53

chamuraphi: zajímalo by mně na kolik tě tenhle pokus vyšel?
e36 2.0

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 13. 04. 2008 20:22

Výkonům taky jen zporadicky věřím, ale držím ti palce, líbí se mi to.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 13. 04. 2008 20:46

ghorst píše:Z hlediska ryze obchodního- efekt,i když diskutabilního charakteru,tam je.Další věcí je optický vzhled-ta věc při pohledu nikoho nenechá chladným.A drtivá většina veřejnosti je laická.Připočtěme k tomu specifický zvukový projev,zjistěme,kolik lidí si koupilo za nemalé peníze bezcenou vrtulku honosně zvanou turbonátor a máme téměř přímočarý projekt. :twisted:

sestroj jednoduchý montážní kit a zabývej se četnou inzercí za pomoci té supr fotografie.nezapomeň věc patentovat.
a až se budeš válet v karibiku,vzpomeň na počátky.
Efekt tam není.
Leda naprosto nežádoucí zvlnění křivek.

Optický vzhled zapůsobí akorát tak na naprosté hlupáky.
Těch bohužel (a to sám přiznáváš) v současné době informační stále přibývá.

Tuhle volovinu asi těžko lze patentovat - není k ničemu.
Stejně jako sračky do olejů, kouzelné magnety a další "produkty".

Je dobrý používat selský rozum - kdyby tohle k něčemu bylo, už se to asi dávno do aut montuje.
Na počátku 21. století těžko někdo udělá převratný vynález, sestavený z běžně dostupných komponentů, který by zvyšoval výkon.

Jak už jsem psal v počátku této diskuse, kdybych já před xx-lety přinesl takový nápad coby maturitní práci, asi bych se před vyučujícími leda zesměšnil, spíše bych ale letěl s postrkem...

:twisted:

ghorst
Příspěvky: 55
Registrován: 02. 04. 2008 05:17
Bydliště: jižní morava

Příspěvek od ghorst » 13. 04. 2008 21:25

Venca píše:
ghorst píše:Z hlediska ryze obchodního- efekt,i když diskutabilního charakteru,tam je.Další věcí je optický vzhled-ta věc při pohledu nikoho nenechá chladným.A drtivá většina veřejnosti je laická.Připočtěme k tomu specifický zvukový projev,zjistěme,kolik lidí si koupilo za nemalé peníze bezcenou vrtulku honosně zvanou turbonátor a máme téměř přímočarý projekt. :twisted:

sestroj jednoduchý montážní kit a zabývej se četnou inzercí za pomoci té supr fotografie.nezapomeň věc patentovat.
a až se budeš válet v karibiku,vzpomeň na počátky.
Efekt tam není.
Leda naprosto nežádoucí zvlnění křivek.

Optický vzhled zapůsobí akorát tak na naprosté hlupáky.
Těch bohužel (a to sám přiznáváš) v současné době informační stále přibývá.


Tuhle volovinu asi těžko lze patentovat - není k ničemu.
Stejně jako sračky do olejů, kouzelné magnety a další "produkty".

Je dobrý používat selský rozum - kdyby tohle k něčemu bylo, už se to asi dávno do aut montuje.
Na počátku 21. století těžko někdo udělá převratný vynález, sestavený z běžně dostupných komponentů, který by zvyšoval výkon.

Jak už jsem psal v počátku této diskuse, kdybych já před xx-lety přinesl takový nápad coby maturitní práci, asi bych se před vyučujícími leda zesměšnil, spíše bych ale letěl s postrkem...

:twisted:
Koukám že tě celá tato věc dosti rozohňuje :D
ghorst for president
730i E32, 316 compact,E30 318 IS,E30 316i,E36 318 sedan,E34 525i,E34 525 TDS. E36 325 :-)))

Uživatelský avatar
Sámo
člen E30.cz
Příspěvky: 183
Registrován: 12. 08. 2005 10:11

Příspěvek od Sámo » 13. 04. 2008 21:33

Žádnej učenej z nebe nespad (až na vyjímky) a většinou člověk začína na píčovinách. Ja chamuraphimu fandim, jen ať se snaží... Třeba se jednou dopracuje k nečemu co ještě nikoho nenapadlo, i když šance je dnes hodně malá... Viděl sem fén na vlastní voko a sem toho názoru, že jsou to spíš jen kila navíc, ale o to tady nejde... Nikomu vám to nenutí, abyste si to taky udělali, jen chtěl informovat o svý práci a podělit se o nezískaný výkon a informace. Pořád lepší vymyslet k matuře vlastni obvod, než v laborkach měřit obyčejnou pásmovou propust... Sice jsi výkon nezískal, ale mužeš mít ze sebe v začátcích radost... :wink:

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 13. 04. 2008 21:51

Sámo píše:Žádnej učenej z nebe nespad (až na vyjímky) a většinou člověk začína na píčovinách. Ja chamuraphimu fandim, jen ať se snaží... Třeba se jednou dopracuje k nečemu co ještě nikoho nenapadlo, i když šance je dnes hodně malá... Viděl sem fén na vlastní voko a sem toho názoru, že jsou to spíš jen kila navíc, ale o to tady nejde... Nikomu vám to nenutí, abyste si to taky udělali, jen chtěl informovat o svý práci a podělit se o nezískaný výkon a informace. Pořád lepší vymyslet k matuře vlastni obvod, než v laborkach měřit obyčejnou pásmovou propust... Sice jsi výkon nezískal, ale mužeš mít ze sebe v začátcích radost... :wink:
Ale jo, ty regulační obvody pro řízení otáček v závislosti na nějaký veličině jsou třeba dobrá realizace.
Taky jsem tu někde poznamenal, že by bylo lepší to využít třeba jako pohon dětského vozítka (a zmínil jsem vlastní pokus, kdy jsem objel blok na minikáře s motůrkem od sahary z Lancie).

Co se týče samostatnosti při výběru tématu maturity, i já byl jediný ze třídy,..

Svými poznámkami jen brzdím ty, co by snad chtěli očekávat cosi převratného od fukárku v sání...
Naposledy upravil(a) Venca dne 21. 06. 2015 09:22, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1782
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chamuraphi » 16. 04. 2008 22:22

Venca: Sem rád, že chceš vnášet do věcí realitu, mužeme se podle ní korigovat,ale žít budem tu svou. Vážíme si tvých cenných rad a poznatků :wink: . Lidé se také snažili létat a nebylo to možné a nikdo v to nevěřil. A dnes? Letá každej druhej důchodce na Jerbu 8) (s nadzázkou)

Taky sem ve třídě jedinej kdo dělá víc techniku než elektro. Ostatní co vytáhly starýho Amara nebo použili práce bývalých studentů maj klid, ale... Pro zajímavost dělá se 2x zabezpečovací zařízení, 3x časový zámek, 2x teploměr a regulátorem,..... a programy: generátor fraktálů (bezva věc), vědecká kalkulačka s výpočty se vším možným, eshop, evidence autoškoly, php server,....

Sámo: Pokusím se odlechčit jinde :wink:

ghorst
: ok :lol: půjdu s tebou 50:50 ,pokud vypracuješ použitelnej projekt provedení pro rozjetí ve velkým 8) Lákavá nabídka,ne? :-) Tobě pak nechám místo v Karibiku a já se budu radši prohánět na Nordshleife třeba s Carrerou GT :twisted: a hýčkat svojí GT40 :wink:
nedělám si srandu a klidně do toho půjdu, proč to nezkusit :wink:


Tweety: díky za trvající podporu, pokusím se nezklamat :wink: ikdyž to tedy nebude rvát asfalt na 4

Luter: přesný kalkulace jsem ještě nedělal,ale tak z rychlíku od nejdražších částí:
měnič 1100kč (s poštovným)
vzduchový filtr 450kč
Al na příruby 400kč a 300kč (cena za materiál,práci nepočítám,dělal to kámoš)
Al upevnění 30kč
hadice sání 267kč
tlačítko 200kč
el.součásti tak cca 200kč (jednalo se o malé drobné nákupy porád dokola)
spojovací materiál cca 100kč
= 3047 Kč je to cena hrubá teď jsem to tahal z paměti, celou kalkulaci udělám až k maturitě (nepočítal sem tam cenu repase elektro motoru, návštěvu brzdy a materiál z dílny)
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74

Uživatelský avatar
psena
Příspěvky: 510
Registrován: 02. 02. 2004 16:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od psena » 17. 04. 2008 09:19

Predevsim je potreba uznat, ze Venca ma "od zacatku" pravdu :D
No ale, osobne nevidim problem se timhle zabyvat i kdyz to neprinese zadny efekt. U temer vsech vynalezu se postupuje a postupovalo formou pokus-omyl.Predevsim nasledna eskalace technickych a koncepcnich vylepsenich teprve vec posune kupredu.Jak autor psal, ostatni v rocniku se venuji vecem, ktere jsou jen tisicim opakovanim stale stejnych projektu.
Nevidim duvod proc se radit mezi ostatni prumer a nevybocovat.
Ja fandim vsem temto pokusum a verim, ze lidi kteri jsou invencni postupem casu dojdou ke spouste zajimavych veci.Asi vetsinou jen pro ne samotne ale v pripade stesti i pro nas ostatni.Vzdyt minulost je plna takovych pripadu.
Neztracej elan a pln si sve sny.
E 34 M5

Uživatelský avatar
Raaadja
Příspěvky: 114
Registrován: 13. 09. 2007 21:49
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Raaadja » 17. 04. 2008 10:16

Taky s tím souhlasím. Venca měl jako vždy pravdu, ale Chamurapimu respekt za dotažení do konce, lidí, co něco takového dokážou moc není. Na maturitní práci mi to přijde hodně vyspělé. Do budoucna přeju stejný elán ve smysluplnějším projektu (tím jsou zaručeny lepší výsledky)
Touring 318i E30 M40 - po výměně motoru -> 318i E30 M43 - díky, brácho...

Pomozte mi vymýtit smrt z našich silnic - jezděte po chodníku

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 17. 04. 2008 13:39

chamuraphi píše:Venca: ... . Lidé se také snažili létat a nebylo to možné a nikdo v to nevěřil. A dnes? Letá každej druhej důchodce na Jerbu 8) (s nadzázkou)
Nojo, já chtěl ve 4. třídě základky taky lítat.
Tedy taktéž snaha o něco, co už bylo objeveno.

Praktické pokusy se ovšem nedaly utajit, rogallo o rozpětí čtyř metrů do šuplíku neschováš.
Otec se to domákl a dosti důrazně, leč vcelku odborně mi vysvětlil, co je to tzv. "plošné zatížení".
Následoval konec experimentu...


:D

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 17. 04. 2008 15:36

Venca píše:Nojo, já chtěl ve 4. třídě základky taky lítat.
Tedy taktéž snaha o něco, co už bylo objeveno.
Praktické pokusy se ovšem nedaly utajit, rogallo o rozpětí čtyř metrů do šuplíku neschováš.
Otec se to domákl a dosti důrazně, leč vcelku odborně mi vysvětlil, co je to tzv. "plošné zatížení".
Následoval konec experimentu...:D
Rekneme, ze otcovo ukonceni experimentu Ti minimalne zachranilo par kosti pred zlomenim... :lol:
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

ghorst
Příspěvky: 55
Registrován: 02. 04. 2008 05:17
Bydliště: jižní morava

Příspěvek od ghorst » 17. 04. 2008 22:35

chamuraphi píše:Venca: Sem rád, že chceš vnášet do věcí realitu, mužeme se podle ní korigovat,ale žít budem tu svou. Vážíme si tvých cenných rad a poznatků :wink: . Lidé se také snažili létat a nebylo to možné a nikdo v to nevěřil. A dnes? Letá každej druhej důchodce na Jerbu 8) (s nadzázkou)

Taky sem ve třídě jedinej kdo dělá víc techniku než elektro. Ostatní co vytáhly starýho Amara nebo použili práce bývalých studentů maj klid, ale... Pro zajímavost dělá se 2x zabezpečovací zařízení, 3x časový zámek, 2x teploměr a regulátorem,..... a programy: generátor fraktálů (bezva věc), vědecká kalkulačka s výpočty se vším možným, eshop, evidence autoškoly, php server,....

Sámo: Pokusím se odlechčit jinde :wink:

ghorst
: ok :lol: půjdu s tebou 50:50 ,pokud vypracuješ použitelnej projekt provedení pro rozjetí ve velkým 8) Lákavá nabídka,ne? :-) Tobě pak nechám místo v Karibiku a já se budu radši prohánět na Nordshleife třeba s Carrerou GT :twisted: a hýčkat svojí GT40 :wink:
nedělám si srandu a klidně do toho půjdu, proč to nezkusit :wink:


Tweety: díky za trvající podporu, pokusím se nezklamat :wink: ikdyž to tedy nebude rvát asfalt na 4

Luter: přesný kalkulace jsem ještě nedělal,ale tak z rychlíku od nejdražších částí:
měnič 1100kč (s poštovným)
vzduchový filtr 450kč
Al na příruby 400kč a 300kč (cena za materiál,práci nepočítám,dělal to kámoš)
Al upevnění 30kč
hadice sání 267kč
tlačítko 200kč
el.součásti tak cca 200kč (jednalo se o malé drobné nákupy porád dokola)
spojovací materiál cca 100kč
= 3047 Kč je to cena hrubá teď jsem to tahal z paměti, celou kalkulaci udělám až k maturitě (nepočítal sem tam cenu repase elektro motoru, návštěvu brzdy a materiál z dílny)


již vypracovávám kompplexní marketingový plán.
ghorst for president
730i E32, 316 compact,E30 318 IS,E30 316i,E36 318 sedan,E34 525i,E34 525 TDS. E36 325 :-)))

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 17. 04. 2008 22:54

ghorst píše:již vypracovávám kompplexní marketingový plán.
Mrkni na marketingový tahy kolem powerboosteru a turbonátoru, tohle bude mít podobněj úspěch.
Hlavně si ujasni cílovou skupinu - musí to bejt trubky s pramalými technickými znalostmi a velkou touhou podobat se hrdinům "Rychle a zběsile"...

:D

Uživatelský avatar
soraxcz
Příspěvky: 421
Registrován: 18. 10. 2007 21:55

Příspěvek od soraxcz » 18. 04. 2008 06:35

hezkej fen (: ocenuju originalitu na rocnikovku... podobne to dopadlo i u nas ... 80% je teeorie a jen 3 sme se rozhodli pro praktickou vec... :/ jen me zarazila tvoje kalkulace.. ja delam zabezpecovaci system pro bmw e30 :/ ci jinej osobak aa uz sem s vyvojem nekde u 11k :( ale tak nakonec tam bude startovani otiskem prstu atd atd... :/ po mature to zverejnim pro all.. a nejspis pridam i navrzeny el obvody... :/ at je nejaka sranda (: a hodne stesti s vyvinem fenu. (:
BMW E30 320i 1987 chromáček <= RIP 23.1.2009

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 18. 04. 2008 08:45

mě se to moc líbí..vybral sis zajímavý téma..praktický využití tolik se určitě taky někde najde, jen se chci zeptat v čem si dělal PCB? to je orcad?
stále asi všichni hledáte zdroj této práce jinde...já vidim jasně krásně zpracovanou regulační jednotku pro fukárek..to ostatní.. pouze ilustrace jednotky...to taky koukáte jak moc utáhli šroubek co drží zadní opěradlo v autě při jízdě? to je podle mě to samé, jeho práce je jednotka regulace, ten fukar v autě je už jen ten "šroubek"
dočasný konec BMW :-(

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 18. 04. 2008 08:55

soraxcz píše:hezkej fen (: ocenuju originalitu na rocnikovku... podobne to dopadlo i u nas ... 80% je teeorie a jen 3 sme se rozhodli pro praktickou vec... :/ jen me zarazila tvoje kalkulace.. ja delam zabezpecovaci system pro bmw e30 :/ ci jinej osobak aa uz sem s vyvojem nekde u 11k :( ale tak nakonec tam bude startovani otiskem prstu atd atd... :/ po mature to zverejnim pro all.. a nejspis pridam i navrzeny el obvody... :/ at je nejaka sranda (: a hodne stesti s vyvinem fenu. (:
něco podobnýho sem navrhoval ale ne otiskem (čtečka otisků byla na mě moc drahá)ale chipem s 32bitovim klíčem...dostal sem se na cenu asi 10 táců se všema možnejma čidlama bez práce..dokonce že když by si auto chtěl odtlačit nebo odtáhnout tak by se spustil alarm...vycházel sem z amára kde byl autolalarm roku 2005
dočasný konec BMW :-(

ghorst
Příspěvky: 55
Registrován: 02. 04. 2008 05:17
Bydliště: jižní morava

Příspěvek od ghorst » 18. 04. 2008 09:54

Venca píše:
ghorst píše:již vypracovávám kompplexní marketingový plán.
Mrkni na marketingový tahy kolem powerboosteru a turbonátoru, tohle bude mít podobněj úspěch.
Hlavně si ujasni cílovou skupinu - musí to bejt trubky s pramalými technickými znalostmi a velkou touhou podobat se hrdinům "Rychle a zběsile"...

:D

právě tuto skupinu mám na mysli a věř že je to skupina většinová.

:::::brajene,dej tomu fest nažrat!:::::::::
ghorst for president
730i E32, 316 compact,E30 318 IS,E30 316i,E36 318 sedan,E34 525i,E34 525 TDS. E36 325 :-)))

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 18. 04. 2008 14:03

Hele, měříš někde, jakej je tlak v sání?
Protože podle mě v sání bude i přes to tvý přeplňování podtlak.
Michal

Odpovědět