veteránské RZ !

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Lorenc František
Příspěvky: 30
Registrován: 16. 09. 2007 20:39
Bydliště: U Tří dubů 43

veteránské RZ !

Příspěvek od Lorenc František » 15. 04. 2008 20:28

Kdo mi poví jaké jsou podmínky na přidělení veteránských RZ a zda se smí na ně jezdit neomezeně ! Díky Lorenc

Uživatelský avatar
BALI
člen E30.cz
Příspěvky: 3366
Registrován: 04. 11. 2006 14:10
Bydliště: u máci

Příspěvek od BALI » 15. 04. 2008 20:30

auto starší 25 let a musí bejt jenom několik kusů... je na to nějakej koeficient,ale přesně nevim... jsou určený k občasnýmu ježdění,ale když se nebude jezdit denně kolem stejný policejní hlídky tak by neměl bejt problem...

někdo mě určitě upřesní a doplní :wink:

Uživatelský avatar
Jan Kučera
Příspěvky: 1694
Registrován: 03. 01. 2006 15:49
Bydliště: Klanowitz

Příspěvek od Jan Kučera » 15. 04. 2008 20:58

V sobotu v kempu v Mělníku má bejt nejaka seslost kde se budou testovat veteránský auta,mozna bys tam nasel nekoho kdo ti rekne co a jak
Pláťákoslužby 608528957

524TdA RULEZZ

WRX Sti

..........................asi sem se posral,ale chci TURBO ... a klid

Obrázek

Uživatelský avatar
Dieter Bonrath
Příspěvky: 352
Registrován: 02. 05. 2006 17:05
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dieter Bonrath » 15. 04. 2008 20:59

Na internetu je toho mnoho a mnoho, stačí hledat. Ideálně si najdi nějáký veteránský klub a přímo se tam zeptej, jestli Ti auto otestují.
Podmínky: 1. do r.v.83 2. výborný/perfektní stav 3. nějákým způsobem unikátnost (Š120 se sice vyráběla od r. 76 ale je jich ještě pořád dosti)
Jak to probíhá: buď máš české RZ a pouze procházíš klubovou testací a získáváš tím slevu na povinném ručení a zároveň možnost účastnit se některých veteránských závodů a RZ ani nic dalšího se Ti nemění - tzn. chodíš dál na TK a ME; nebo nemáš české doklady a pak musíš absolvovat klubovou testaci, krajskou testaci, prohlídku v autorizovaném servise nebo na STK (nejsou to každé) a pak to jde ještě přes magistrát (doba potřebná k získání takových značek je jeden až tři měsíce) - tím získáš veteránské RZ, tím to samozřejmě nekončí, protože vždy do května musíš nechat auto znovu zkontrolovat, jestli se na něm nic nezměnilo aby Ti byl průkaz historického vozidla prodloužen
Kolik to stojí: varianta s platnými CZ doklady - 1000kč za testaci; varianta bez platných CZ dokladů - do 5000kč
e34 m40 5G, e31 m70 6G

Uživatelský avatar
zdene
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1945
Registrován: 19. 03. 2005 18:47
Bydliště: Blansko Tel:724227054

Příspěvek od zdene » 15. 04. 2008 21:05

Ta unikátnost asi znamená v originálním provedení že?
E46 330D
E30 323i :arrow: 327i :arrow: 325i :arrow: 335i :arrow: 328i
X5 4,8is

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 15. 04. 2008 21:43

zdene píše:Ta unikátnost asi znamená v originálním provedení že?
spis ojedinelost
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 15. 04. 2008 22:02

Max-Max píše:spis ojedinelost
s tim nelze uplne souhlasit. Mam po prarodicich SKODU 100 1969 (coz neni zrovna ojedinely vuz) v puvodnim stavu se 47tis km a prukaz historickeho vozidla pridelen bez sebemensich problemu. Dle meho nazoru a nevelke zkusenosti zalezi vice na stavu nez na ojedinelosti.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Malutky
Příspěvky: 741
Registrován: 24. 05. 2007 11:58
Bydliště: Havířov - Suchá

Příspěvek od Malutky » 15. 04. 2008 22:11

jo to bych bral taky ale nemam auto zrovna upně v puvodním stavu tak nevím jak by na to koukaly ale v perfektním je.

Uživatelský avatar
Dieter Bonrath
Příspěvky: 352
Registrován: 02. 05. 2006 17:05
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dieter Bonrath » 15. 04. 2008 22:17

Nechtěl jsem tady rozhodně vyvolat nějáké debaty a slovíčkaření, záleží vždy na každém klubu co otestuje nebo nee. Některé kluby otestují skoro cokoliv, protože z toho mají peníze, některé jsou naopak velice striktní. Opravdu to chce zajít do konkrétního klubu a poptat se.
Se Š100 z r. 69 bych já třeba souhlasil ale jsou kluby, které by auto od. 1960 neotestovali. Jinak se opravdu často hledí na stav a co jsem teď mluvil s člověkem, který dělá testace pro náš klub, tak svaz historických vozidel (přesný název nevím) spíš upřednstňuje vozilda po celkové renovaci než zachovalá původní. Samozřejmě, že to vede k další diskuzi a věřím, že se najde dost lidí, kteří budou mít názor opačný.
e34 m40 5G, e31 m70 6G

Uživatelský avatar
Marosh
Příspěvky: 842
Registrován: 21. 02. 2004 09:50

Re: veteránské RZ !

Příspěvek od Marosh » 15. 04. 2008 23:29

Lorenc František píše:Kdo mi poví jaké jsou podmínky na přidělení veteránských RZ a zda se smí na ně jezdit neomezeně ! Díky Lorenc
viz DCho stránky http://bmw.zpevak.net/ ... nedávno jsem na to koukal :)

Mikka.M5
Příspěvky: 766
Registrován: 01. 11. 2005 21:28
Bydliště: Moravské Budějovice

Příspěvek od Mikka.M5 » 16. 04. 2008 00:29

A co když je v papírech rok výroby třeba 81 a auto se vyrábělo až od 83 (dejme tomu, že to je ten 83. aby to vyhovovalo starim). Da se s tim rokem neco udelat? Predpokladam ze tohle by pri prohlidce neproslo. Jde o kamosovu tatru 613 :-)
e30 325i M-technik I -> e36 320i -> e30 323i M-technik I - > E36 323i M-technik = ekologické vozy

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 16. 04. 2008 00:43

neni jednodussi a efektivnejsi kontaktovat treba predsedu nejake testacni komise vetranskyho klubu nebo koholi z prislusnejch uradu a zeptat se primo jeho? nez tady diskutovat nad necim co si kazdej primysli a domysli jak si to predstavuje od prirody? :lol:
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Jan Kučera
Příspěvky: 1694
Registrován: 03. 01. 2006 15:49
Bydliště: Klanowitz

Příspěvek od Jan Kučera » 16. 04. 2008 07:18

Ja jedu na ten Melnik v sobotu a uvidim co mi tam reknou.Ale co vim da se "otestovat" i pixla strikla ze spatnyho boku sprejem...
Pláťákoslužby 608528957

524TdA RULEZZ

WRX Sti

..........................asi sem se posral,ale chci TURBO ... a klid

Obrázek

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 16. 04. 2008 07:52

pánové a víte že pojistka je taky tak nízká protože vozidlo smíte provozovat jen na dopravu na srazy veteránů popř jiné akce pro veterány a vždy v doprovodu jiného vozidla s klasickejma RZ popř s jiným veteránem?
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
Prox
Příspěvky: 1363
Registrován: 11. 02. 2003 19:38
Bydliště: ČSSR

Příspěvek od Prox » 16. 04. 2008 09:49

to je imho blbost..nebo to ted nekdy zmenily, v tech dokumentech co tam ma DC o tom je neco v tom smyslu ze se to vozidlo nesmi pouzivat pro kazdodenni provoz..o zadnym doprovodu nebo tak tam neni nic a vzhledem k tomu ze nemas povinnost si vest nejakou knihu jizd tak s tim muzes jezdit kazdy den do hokny protoze ti to tezko nekdo dokaze
5er

Uživatelský avatar
Dieter Bonrath
Příspěvky: 352
Registrován: 02. 05. 2006 17:05
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dieter Bonrath » 16. 04. 2008 12:19

euromen: seš úplně vedle, tohle možná platilo tak před deseti lety (to ještě člověk musel vyplňovat i seznam jízd) :lol:
Vozidlo může majitel používat pro jakýkoli provoz (ale nesmí se jednat o výdělečnou nebo každodenní činnost), jde jen o to, aby veteránské značky nevyužívali vykukové, kteří přitáhnout nějáký šrot ze zahraničí a ato pak nepoužívali každodenně.

Jan Kučera: otestovat se dá opravdu vše, ale pak z toho má prů*er nejen klub, ale i majitel, už se několik klubů, kteří přišli o možnosti testování objevilo

Mikka: tenhle problém bych asi spíš konzultoval třeba s tatraklubem, já měl taky problém s doklady a byl poměrně problém to vyřešit (nejednalo se však o rok výroby)
e34 m40 5G, e31 m70 6G

Uživatelský avatar
Albert
Příspěvky: 5307
Registrován: 26. 02. 2004 20:27
Bydliště: Praha

Příspěvek od Albert » 16. 04. 2008 12:26

Dieter Bonrath píše:..procházíš klubovou testací..
Možná blbá otázka, ale u BMW je to jakej klub?

To asi nebude že někam přijdu s papírem kterej mi jménem klubu podepíše třeba Max-Max s Hanisem co? :lol: :mrgreen:
e28 525i, e83 X3

EX : e28 528i, e34 535i, e34 530i, e34 525tds, e46 318ci, e39 523i

Uživatelský avatar
soraxcz
Příspěvky: 421
Registrován: 18. 10. 2007 21:55

Příspěvek od soraxcz » 16. 04. 2008 13:06

musi to bejt veteranskej klub... moznost treba nekde v okoli tveho bydliste... nektery pozadujou clenstvi aby ti to otestovali.. ale ne vsechny... a musis si taky overit zda ten klub ma pravo na testaci..
BMW E30 320i 1987 chromáček <= RIP 23.1.2009

Uživatelský avatar
BALI
člen E30.cz
Příspěvky: 3366
Registrován: 04. 11. 2006 14:10
Bydliště: u máci

Příspěvek od BALI » 16. 04. 2008 13:47

a jestli se nepletu tak by ten veteránskej klub měl spadat pod autoklub čr nebo pod nějakou takovou organizaci... známej zrovna tohle řeší se starym transitem s caravan nástavbou

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 16. 04. 2008 17:37

tak mi to bylo vysvětleno když sem se na to informoval.. čuměl sem jako puk...taky..(asi 3 roky z5)
dočasný konec BMW :-(

Odpovědět