veteránské RZ !
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: 16. 09. 2007 20:39
- Bydliště: U Tří dubů 43
veteránské RZ !
Kdo mi poví jaké jsou podmínky na přidělení veteránských RZ a zda se smí na ně jezdit neomezeně ! Díky Lorenc
- Jan Kučera
- Příspěvky: 1694
- Registrován: 03. 01. 2006 15:49
- Bydliště: Klanowitz
- Dieter Bonrath
- Příspěvky: 352
- Registrován: 02. 05. 2006 17:05
- Bydliště: Praha
Na internetu je toho mnoho a mnoho, stačí hledat. Ideálně si najdi nějáký veteránský klub a přímo se tam zeptej, jestli Ti auto otestují.
Podmínky: 1. do r.v.83 2. výborný/perfektní stav 3. nějákým způsobem unikátnost (Š120 se sice vyráběla od r. 76 ale je jich ještě pořád dosti)
Jak to probíhá: buď máš české RZ a pouze procházíš klubovou testací a získáváš tím slevu na povinném ručení a zároveň možnost účastnit se některých veteránských závodů a RZ ani nic dalšího se Ti nemění - tzn. chodíš dál na TK a ME; nebo nemáš české doklady a pak musíš absolvovat klubovou testaci, krajskou testaci, prohlídku v autorizovaném servise nebo na STK (nejsou to každé) a pak to jde ještě přes magistrát (doba potřebná k získání takových značek je jeden až tři měsíce) - tím získáš veteránské RZ, tím to samozřejmě nekončí, protože vždy do května musíš nechat auto znovu zkontrolovat, jestli se na něm nic nezměnilo aby Ti byl průkaz historického vozidla prodloužen
Kolik to stojí: varianta s platnými CZ doklady - 1000kč za testaci; varianta bez platných CZ dokladů - do 5000kč
Podmínky: 1. do r.v.83 2. výborný/perfektní stav 3. nějákým způsobem unikátnost (Š120 se sice vyráběla od r. 76 ale je jich ještě pořád dosti)
Jak to probíhá: buď máš české RZ a pouze procházíš klubovou testací a získáváš tím slevu na povinném ručení a zároveň možnost účastnit se některých veteránských závodů a RZ ani nic dalšího se Ti nemění - tzn. chodíš dál na TK a ME; nebo nemáš české doklady a pak musíš absolvovat klubovou testaci, krajskou testaci, prohlídku v autorizovaném servise nebo na STK (nejsou to každé) a pak to jde ještě přes magistrát (doba potřebná k získání takových značek je jeden až tři měsíce) - tím získáš veteránské RZ, tím to samozřejmě nekončí, protože vždy do května musíš nechat auto znovu zkontrolovat, jestli se na něm nic nezměnilo aby Ti byl průkaz historického vozidla prodloužen
Kolik to stojí: varianta s platnými CZ doklady - 1000kč za testaci; varianta bez platných CZ dokladů - do 5000kč
e34 m40 5G, e31 m70 6G
s tim nelze uplne souhlasit. Mam po prarodicich SKODU 100 1969 (coz neni zrovna ojedinely vuz) v puvodnim stavu se 47tis km a prukaz historickeho vozidla pridelen bez sebemensich problemu. Dle meho nazoru a nevelke zkusenosti zalezi vice na stavu nez na ojedinelosti.Max-Max píše:spis ojedinelost
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
- Dieter Bonrath
- Příspěvky: 352
- Registrován: 02. 05. 2006 17:05
- Bydliště: Praha
Nechtěl jsem tady rozhodně vyvolat nějáké debaty a slovíčkaření, záleží vždy na každém klubu co otestuje nebo nee. Některé kluby otestují skoro cokoliv, protože z toho mají peníze, některé jsou naopak velice striktní. Opravdu to chce zajít do konkrétního klubu a poptat se.
Se Š100 z r. 69 bych já třeba souhlasil ale jsou kluby, které by auto od. 1960 neotestovali. Jinak se opravdu často hledí na stav a co jsem teď mluvil s člověkem, který dělá testace pro náš klub, tak svaz historických vozidel (přesný název nevím) spíš upřednstňuje vozilda po celkové renovaci než zachovalá původní. Samozřejmě, že to vede k další diskuzi a věřím, že se najde dost lidí, kteří budou mít názor opačný.
Se Š100 z r. 69 bych já třeba souhlasil ale jsou kluby, které by auto od. 1960 neotestovali. Jinak se opravdu často hledí na stav a co jsem teď mluvil s člověkem, který dělá testace pro náš klub, tak svaz historických vozidel (přesný název nevím) spíš upřednstňuje vozilda po celkové renovaci než zachovalá původní. Samozřejmě, že to vede k další diskuzi a věřím, že se najde dost lidí, kteří budou mít názor opačný.
e34 m40 5G, e31 m70 6G
Re: veteránské RZ !
viz DCho stránky http://bmw.zpevak.net/ ... nedávno jsem na to koukalLorenc František píše:Kdo mi poví jaké jsou podmínky na přidělení veteránských RZ a zda se smí na ně jezdit neomezeně ! Díky Lorenc

A co když je v papírech rok výroby třeba 81 a auto se vyrábělo až od 83 (dejme tomu, že to je ten 83. aby to vyhovovalo starim). Da se s tim rokem neco udelat? Predpokladam ze tohle by pri prohlidce neproslo. Jde o kamosovu tatru 613 

e30 325i M-technik I -> e36 320i -> e30 323i M-technik I - > E36 323i M-technik = ekologické vozy
- Jan Kučera
- Příspěvky: 1694
- Registrován: 03. 01. 2006 15:49
- Bydliště: Klanowitz
to je imho blbost..nebo to ted nekdy zmenily, v tech dokumentech co tam ma DC o tom je neco v tom smyslu ze se to vozidlo nesmi pouzivat pro kazdodenni provoz..o zadnym doprovodu nebo tak tam neni nic a vzhledem k tomu ze nemas povinnost si vest nejakou knihu jizd tak s tim muzes jezdit kazdy den do hokny protoze ti to tezko nekdo dokaze
5er
- Dieter Bonrath
- Příspěvky: 352
- Registrován: 02. 05. 2006 17:05
- Bydliště: Praha
euromen: seš úplně vedle, tohle možná platilo tak před deseti lety (to ještě člověk musel vyplňovat i seznam jízd) 
Vozidlo může majitel používat pro jakýkoli provoz (ale nesmí se jednat o výdělečnou nebo každodenní činnost), jde jen o to, aby veteránské značky nevyužívali vykukové, kteří přitáhnout nějáký šrot ze zahraničí a ato pak nepoužívali každodenně.
Jan Kučera: otestovat se dá opravdu vše, ale pak z toho má prů*er nejen klub, ale i majitel, už se několik klubů, kteří přišli o možnosti testování objevilo
Mikka: tenhle problém bych asi spíš konzultoval třeba s tatraklubem, já měl taky problém s doklady a byl poměrně problém to vyřešit (nejednalo se však o rok výroby)

Vozidlo může majitel používat pro jakýkoli provoz (ale nesmí se jednat o výdělečnou nebo každodenní činnost), jde jen o to, aby veteránské značky nevyužívali vykukové, kteří přitáhnout nějáký šrot ze zahraničí a ato pak nepoužívali každodenně.
Jan Kučera: otestovat se dá opravdu vše, ale pak z toho má prů*er nejen klub, ale i majitel, už se několik klubů, kteří přišli o možnosti testování objevilo
Mikka: tenhle problém bych asi spíš konzultoval třeba s tatraklubem, já měl taky problém s doklady a byl poměrně problém to vyřešit (nejednalo se však o rok výroby)
e34 m40 5G, e31 m70 6G