316 vs 318

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 21. 03. 2008 12:18

Muzu se zeptat co teda ovlivnuje mnozstvi prisunu vzduchu? motor si ho jej nasava spontánně? pokud by proudil stejny objem, tak je jedno jaka tam bude vaha, a bude udavat skutecne hodnoty...
Učím se :oops:

Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1783
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chamuraphi » 21. 03. 2008 13:24

no umyslně jsem to neudělal :oops: ale vše je ke všemu dobré:-) mám totiž připravenou 1.8 že to prohodím, a jak dělám ten mat.výrobek ( maturitni-vyr-pro-bmwand-instalace-do-v ... rt,75.html ),taxem nechal udělat přírubu ke "kompresoru" na tu váhu 1.8,tkž teď mám 1.6 s váhou 1.8
-poznámka: Mezi hadicí 1.6 a 1.8 není vnitřní pruměrový rozdíl co se týče hadice, obě mají stejný pruměr vstupu do motoru a liší se jen tím pruměrem u váhy, u tý 1.8 je stejný jako ten do sání motoru. Nevím proč to tak hoši v SRN udělali....
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 21. 03. 2008 13:46

Ada_CZ píše:Muzu se zeptat co teda ovlivnuje mnozstvi prisunu vzduchu? motor si ho jej nasava spontánně? pokud by proudil stejny objem, tak je jedno jaka tam bude vaha, a bude udavat skutecne hodnoty...
Učím se :oops:
jinak mnozstvi (hmotnost) nasateho vzduchu samozrejme ovlivnuje tlak a teplota vzduchu..
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 21. 03. 2008 14:21

Muzu se zeptat co teda ovlivnuje mnozstvi prisunu vzduchu? motor si ho jej nasava spontánně? pokud by proudil stejny objem, tak je jedno jaka tam bude vaha, a bude udavat skutecne hodnoty...
Měl sem na mysli váhu vzduchu jako komponentu. Jedná se mi o funkční rozdíl zapojení váhy vzduchu určené pro motor 1.8 vs pro motor 1.6 - protože tá snímá množství prouděného vzduchu, a to bude v souladu s tím co cos napsal stejné i při použití hadice s jiným průměrem. S čímž taky souhlasím

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 21. 03. 2008 14:27

Ada_CZ píše:Muzu se zeptat co teda ovlivnuje mnozstvi prisunu vzduchu? motor si ho jej nasava spontánně? pokud by proudil stejny objem, tak je jedno jaka tam bude vaha, a bude udavat skutecne hodnoty...
Učím se :oops:
Kdysi dávno existovaly tzv. Autoškoly.
Tam obvykle instruktor vysvětlil, že existuje cosi jako škrtící klapka (nebo třeba šoupátko v karburátoru), kterým se reguluje přístup vzduchu do karburátoru (nebo sacího potrubí u systémů se vstřikem paliva).

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 21. 03. 2008 14:49

Jo ty časy nepamatuju, mám 19 roků.. Já sem zaplatil za nějaké formální testy, které jsem udělal na 100% a to sem nemusel číst ani zadání.

Asi sem se měl radši dobrovolně vzdát řízení, protože studuju gympl.

když sem sundal tu polepenou hadici k sání viděl sem tam srandovní kolečko, které se otáčelo když jsem hýbal nějakým drátkem - to bude ta klapka..

Nedošlo mi to všechno hned - teď už to chápu - takže jediný rozdíl je v elektronice těch vah - ty potenciometry (nebo něco na ten způsob) udávají jiné hodnoty u váhy z 1.8 a 1.6 i když vzduchu prochází oběma váhama stejně..

PS: Ty vaše dávné autoškoly opravdu závidím.. Ono je vždycky hezčí nechat si to někým vysvětlit..
Naposledy upravil(a) Ada_CZ dne 21. 03. 2008 20:14, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 21. 03. 2008 17:25

jen si hezky prehazujte vahy... az se vam ulomi ventily diky chude smesi, to zas bude plac a topici - pomoooc, co se stalooo.....
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1783
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chamuraphi » 21. 03. 2008 21:22

Max-Max píše:jen si hezky prehazujte vahy... az se vam ulomi ventily diky chude smesi, to zas bude plac a topici - pomoooc, co se stalooo.....
Myslím že máš recht, to by vysvětlovalo delší dobu dosažení volnoběhu po startu a následně nižší volnoběch po řádném zahřátí... Naštěstí je to jen přechodné dokud tam nepřijde 1.8
Dáte zmírnit negativné dopad na motort třeba vyšším oktanovým číslem benzínu? (tj.98 ,do teď jsem jezdil na Shel 95 a občas Shel Racing)

Už mi to jde do hlavy :-) váhy 1.6 ,1.8 a i u šesti válu jsou totožné, co se týká machaniky a hodnot co posílá do ŘJ. Rozdíl je v tom ,že 1.6ky ŘJ má pro stejné hodnoty,co dává třeba ta váha 1.8, jiné přednastavené hodnoty bohatosti směsy. Je to tím,že napříkla na jeden díl něčeho,co posílá ta váha za signál ŘJ, ona zvolí danou bohatost, s tím rozdílem že ona nepozná zda za ten jeden díl proteklo X litrů (váhou 1.6) vzduchu nebo XX litrů (váhou 1.8), ŘJ prostě vezme hodnotu z tabulky jaká tam je a víc to neřeší. Je to tak? :) když tak mě Maxi-Maxi oprav

A hned mám k tomu dotaz: Nedalo by se to řešit přesazením o pár zoubků v té váze? Tím se dá štelovat bohatost směsy, nebo ne?
Až budu na té motorové brzdě,tak bych to ozkoušel i jaxe to projevuje na výkonu (do měsíce tam budu muset zajet)
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 24. 03. 2008 19:06

Dle ETK jsou všechny komponenty škrtící klapky totožné: vizte

Kód: Vybrat vše

http://bmwfans.info/original/E30/4-T/316i-M40/ECE/L/M/1988/06/mg-13/ill-13_0288/
http://bmwfans.info/original/E30/4-T/318i-M40/ECE/L/M/1988/06/mg-13/ill-13_0288/
Maxi - myslel si nějakou jinou klapku?
Tak tedy jen ŘJ, Váha, hadice ,blok?

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 24. 03. 2008 22:06

Ada: tve linky mne donutily to jeste jednou prolezt a prisel sem na zajimou vec a priznam se, nejak to nechapu :lol: klapka a komponenty jsou stejne, mas pravdu... nicmene hadice je jinej prumer.. kdyz je klapka stejna a priruba vahy je prumerem stejna taky, proc je hadice jina?

ja kdyz delal prestavbu, porovnal sem narychlo hadice a jelikoz byla jina, menil sem to i sklapkou... klapka z 318 mela vetsi prirubu pro hadici nez ta z 316... ETK ale rika ze klapky vcetne tela klapky jsou stejne.. osobni zkusenost ale rika neco jineho...zajimava vec :?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 24. 03. 2008 22:31

Max-max: ono je to naopak, priruba skrtici klapky je stejna, ale lisi se prumer priruby vahy - 1,8 ma vetsi prumer.
BMW 323i E36

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 24. 03. 2008 23:13

paveld píše:Max-max: ono je to naopak, priruba skrtici klapky je stejna, ale lisi se prumer priruby vahy - 1,8 ma vetsi prumer.
no mozny to je, nehadam se, ja sem spis na R6, sem moudrejsi... nicmene za nazorem ze na 1.8 patri veci pro 1.8 si stojim, jinak to dela psi kusy, byt skryte
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 25. 03. 2008 16:48

Maxi - motor bude ryzí 1.6ka pracuju na tom.
Zajímavé je, že dle ETK se liší vrchní i spodní díl sání... Ale to asi nebude tak tragické.. neměnit a hlavně si myslím, že pokud někdo měnil v mém autě motor, dal tam blok i se sáním..

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 26. 03. 2008 15:25

ahoj,
uz jsem tady na foru popisoval vlastni zahadnou zkusenost. V roce 2001 mi neboztik mechano pan Buben P6, menil motor M40. A z 1.6 to vymenil na 1.8. Nechal vahu vzduchu. Kara jezdila jako hrom, spotreba vyssi o 10 - 15%, ale v lete se prehrivala. Najel jsem s tim asi 100k km, hodne dalky po Evrope.
Porad jsme na to nemohli prijit, az pred 2 lety jsem porovnaval fyzicky tu gumovou holinku sani M40-1.6 a 1.8 jak se lisi :idea:

Zkusenost stala nekolik sad svicek BOSCH i BRISK i NGK (hlinikove vrsky se tepelnym namahanim rozpadaly :!: ), termostatu, vodni pumpa, ... a mnoho nervu v lete ve Francii na dalnici, venku 30C a max rychlost 120 - 130, jinak jsem varil.
ECU dostaval spatnou informaci o mnozstvi vzduchu a rval do valcu o neco vic benzinu. Jak se to pralo s lambda sondou nevim, ale na emisich problemy nebyly.

Zda se mi, ze pri prohozeni ECU 1.6 a 1.8 je rozdil v chovani maly.

Takze jak jiz psali kolegove vyse SVUJ K SVEMU a moc nebastlit.

Uživatelský avatar
nugget
Příspěvky: 655
Registrován: 11. 07. 2007 21:51
Bydliště: Hoštejn

Příspěvek od nugget » 26. 03. 2008 19:15

samiq: No ja mel to same ze mel na 1.8 vahu z 1.6 jelo to v pohode ani se to neprehrivalo ale porad me to zralo proc to bnechce jet s tou 1.8 vahou respektive proc po teplem startu se trpalo cele auto no a nakonec se to vyresilo

Odpovědět