sirka kola/zrychleni
sirka kola/zrychleni
zdravim, zajimalo byme jakej je rozdil v akceleraci napr. na kolech 225/45 r16 a 195/55 r15 u auta ktery ma 140 koni? e36....
Nikdy jsem to nezkoušel změřit, ale řekl bych, že rozdíl nepoznáš. Větší valivý odpor širších gum se projeví až při vyšších rychlostech, takže zrychlení 0-100 bych očekával totožný. Řekněme, že v rychlostech někde nad 150 by nějaký rozdíl patrný být mohl. Mnohem větší vliv ale bude mít obvod kola, jehož odchylka je přes 2%. Pokud jsem dobře počítal.
Touring 318i E30 M40 - po výměně motoru -> 318i E30 M43 - díky, brácho...
Pomozte mi vymýtit smrt z našich silnic - jezděte po chodníku
Pomozte mi vymýtit smrt z našich silnic - jezděte po chodníku
- Dolfa 325i
- Příspěvky: 372
- Registrován: 12. 11. 2005 11:33
- Bydliště: Blansko
- Blumen_071
- member of yacht club Monaco
- Příspěvky: 2422
- Registrován: 11. 02. 2003 08:52
- Dolfa 325i
- Příspěvky: 372
- Registrován: 12. 11. 2005 11:33
- Bydliště: Blansko
Nijak jsem to neměřil, ale vzhledem k tomu že na obou pneu už mám najetých pár km tak mi to tak prostě přijde, hlavně to byl rozdíl když jsem jel do servisu na 225 a zpět na 195... vzpomínám že na mojí první 318i m10, jsem taky testoval a tam byl ten rozdíl hodně a hodně citelnej, to bylo 195/60/R14 a pak se naskytlo za dara 175/60(65)/R14 tak jsem to tam dal, sice to plavalo ale na akceleraci to byl opravdu velký rozdíl... na 325 to takový rozdíl není... 

Ale ten rozdil je kvuli ruzny vysce gumy. Rozdilny prumer -> rozdilny obvod -> jina paka -> vsecko jinak....Dolfa 325i píše:Nijak jsem to neměřil, ale vzhledem k tomu že na obou pneu už mám najetých pár km tak mi to tak prostě přijde, hlavně to byl rozdíl když jsem jel do servisu na 225 a zpět na 195... vzpomínám že na mojí první 318i m10, jsem taky testoval a tam byl ten rozdíl hodně a hodně citelnej, to bylo 195/60/R14 a pak se naskytlo za dara 175/60(65)/R14 tak jsem to tam dal, sice to plavalo ale na akceleraci to byl opravdu velký rozdíl... na 325 to takový rozdíl není...
Sirka podle me ma v provozu naprosto nepozorovatelnej vliv (pokud to neni o pul metru). Poznas to jenom na prednich kolech a jenom kdyz nemas servo....

- Dolfa 325i
- Příspěvky: 372
- Registrován: 12. 11. 2005 11:33
- Bydliště: Blansko
To je pravda že skutečná rychlost se může lišit dle pneu (čekal jsem kdo se ozve)domaz píše:Ale ten rozdil je kvuli ruzny vysce gumy. Rozdilny prumer -> rozdilny obvod -> jina paka -> vsecko jinak....Dolfa 325i píše:Nijak jsem to neměřil, ale vzhledem k tomu že na obou pneu už mám najetých pár km tak mi to tak prostě přijde, hlavně to byl rozdíl když jsem jel do servisu na 225 a zpět na 195... vzpomínám že na mojí první 318i m10, jsem taky testoval a tam byl ten rozdíl hodně a hodně citelnej, to bylo 195/60/R14 a pak se naskytlo za dara 175/60(65)/R14 tak jsem to tam dal, sice to plavalo ale na akceleraci to byl opravdu velký rozdíl... na 325 to takový rozdíl není...
Sirka podle me ma v provozu naprosto nepozorovatelnej vliv (pokud to neni o pul metru). Poznas to jenom na prednich kolech a jenom kdyz nemas servo....


