příliš bohatá směs u E30 323i

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
castro
Příspěvky: 289
Registrován: 23. 02. 2006 12:15

Příspěvek od castro » 05. 12. 2007 09:19

Cvrcek Martin píše:...jen potvrdím 323i s L-Jetronikem ofic lambdu nemá, má analogovou ŘJ a info z lambdy tedy neumí spracovat--tzn. že budeš mít asi určitě jinou řídící jednoku a ve spojení s tim džetronikem si to nějak nedokážu představit :twisted: ,, ale jak už bylo řečeno opravdu hodně záleží(u origa) na :teplotním čidle, hodnotě předstihu, (váhu to nemá,pouze měřič množství) stavu odporové dráhy na tomto měřiči a spínače pod škrt.klapkou --to se nejvíc rozdrbává...
odporová dráha se mi zdá být úplně vpohodě, jsou tam od jezdce na té dráze vyrytý minimální drážky v řádu micrometru´, což je asi normální.

spínač pod škrtící klapkou, na to se mrknu, díky. ( lze popřípadě opravit nebo koupit novej? )

díky za rady, moc mi to pomáhá... :!: :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 05. 12. 2007 11:20

no vaha ma kolecko s aretaci...a to "kolecko" se da posouvat aby si napnul pruzinku nebo povolil...takze ja jsem to napnul od 10 zoubku na tom kolecku ktery vidis pod deklem vahy.
Obrázek

Uživatelský avatar
castro
Příspěvky: 289
Registrován: 23. 02. 2006 12:15

Příspěvek od castro » 12. 12. 2007 11:26

tak jsem to včera dával dohromady, dal jsem nové víčko rozdělovače a motor běží pořád stejně.

Utáhnul jsem ten imbus co je na váze o asi 10otoček (půl otoček) a s motorem to myslím nic neudělalo. Během pár desítek sekund v garáži nedýchatelno a skoro jsem se přiotrávil.

rozdělal jsem ještě kastlík a koukl na ten dodělávanej systém. Tak je tam k řj BOSCH dodělávaná ( nejspíš ) nějaká jednotka BMW MOTRONIC do které vedou dráty od lambdy. Když jsem tu lambdu za běhu odpojil, s motorem to vubec nic neudělalo, takže bych to tipoval na lambdu?

co myslíte? :-(
Obrázek

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 12. 12. 2007 11:58

imbusem ladíš jen obtok při volnoběhu, musíš sloupnout ten plastovej kryt co je na váze a pod tim najdeš to kolečko o kterym mluvil gerox

jo a za studenýho motoru kouřej všechny starý bezkaty, chce to vyjet ven, prohřát motor na provozni teplotu a pak zkoušet
Naposledy upravil(a) DC dne 12. 12. 2007 11:59, celkem upraveno 1 x.
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
castro
Příspěvky: 289
Registrován: 23. 02. 2006 12:15

Příspěvek od castro » 12. 12. 2007 11:59

DC píše:imbusem ladíš jen obtok při volnoběhu, musíš sloupnout ten plastovej kryt co je na váze a pod tim najdeš to kolečko o kterym mluvil gerox
acháááá, to zkusim... ;-) díky
Obrázek

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 12. 12. 2007 15:27

Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
castro
Příspěvky: 289
Registrován: 23. 02. 2006 12:15

Příspěvek od castro » 13. 12. 2007 09:04

super, díky!
Obrázek

Uživatelský avatar
Pawka G.
Příspěvky: 2858
Registrován: 11. 12. 2003 19:33
Bydliště: Metropolis - odjakživa :-)

Příspěvek od Pawka G. » 13. 12. 2007 12:08

DC píše:jen nevim jestli je dobry aby to nastavoval podle ucha nekdo kdo to nikdy predtim nedelal, sam bych si asi na svym motoru taky netrouf :-)
Tak nic tim zkazit nemůže, je to fajn zábava na dlouhý zimní večery :twisted:
E36 323i coupé

Uživatelský avatar
castro
Příspěvky: 289
Registrován: 23. 02. 2006 12:15

Příspěvek od castro » 17. 12. 2007 11:48

nevěděl by jste někdo jakej druh lambdy ( odporová nebo napěťová ) tam tak k tomu BMW MOTRONICU může být? abych mohl koupit vhodnou...

díky kdyžtak za info.

Ondra
Obrázek

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 17. 12. 2007 14:02

a co misto tech pokusu vyhazet ten bastl co tam nekdo spachal a nasadit normal origo 323i motorovou el... :?:
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 17. 12. 2007 14:20

Maranelo píše:a co misto tech pokusu vyhazet ten bastl co tam nekdo spachal a nasadit normal origo 323i motorovou el... :?:
jj to sem Castrovi radil hnedle jak sem videl to zapojeni
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
castro
Příspěvky: 289
Registrován: 23. 02. 2006 12:15

Příspěvek od castro » 17. 12. 2007 16:09

tak jsem dneska proměřil teplotní čidla za studena i zahřátém motoru.

Vyšly mi tyto hodnoty.

čidlo č. 13: za studena cca 1220 Ohm
za tepla 62-63 Ohm ( ohřáto v městském provozu asi 5km )

čidlo č. 12: za studena cca 4650 Ohm
za tepla 328 Ohm

http://bmwfans.info/original/E30/2-T/32 ... l-11_0756/

nevíte někdo jestli je to takhle správně? díky...
Obrázek

Uživatelský avatar
castro
Příspěvky: 289
Registrován: 23. 02. 2006 12:15

Příspěvek od castro » 20. 12. 2007 14:16

nevíte někdo? :-(
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 20. 12. 2007 16:38

castro píše:tak jsem dneska proměřil teplotní čidla za studena i zahřátém motoru.

Vyšly mi tyto hodnoty.

čidlo č. 13: za studena cca 1220 Ohm
za tepla 62-63 Ohm ( ohřáto v městském provozu asi 5km )

čidlo č. 12: za studena cca 4650 Ohm
za tepla 328 Ohm

http://bmwfans.info/original/E30/2-T/32 ... l-11_0756/

nevíte někdo jestli je to takhle správně? díky...
Čidlo 13:
pro ukazatel teploty a SI, hodnoty odpovídají - těch cca 63 Ohmů je u mýho auta na 1. dílku vlevo od středu stupnice.

Čidlo 12:
pro ŘJ, hodnoty odpovídají, na provozní teplotě tam má být cca 300 Ohmů.
-------
Viz moje měření:
31. 10. 2007 18:55
Měření odporových hodnot čidla pro ukazatel teploty vody + SI (v ohmech):
-----------------------------------------------------------------------------------------------

studený motor cca 7°C ............ = 1090

levý okraj modrého pole ........... = 240

pravý okraj modrého pole ......... = 125

1. dílek vlevo od středu ............... = 63

polovina mezi 1. dílkem a středem = 54

střed přístroje - provozní normál .. = 48
******************************************
poloha-rucicky-na-teplomeru-vody-t46515,start,60.html

Uživatelský avatar
BaVomil
Příspěvky: 259
Registrován: 12. 02. 2003 00:14
Bydliště: děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: příliš bohatá směs u E30 323i

Příspěvek od BaVomil » 25. 12. 2007 20:05

castro píše: ........protože jde o původně auto vyrobené pro USA.
323i e30 se do ameriky nedováželo. Pokud je vopravdu z ameriky tak jde o soukromý import kerej byl upraven po domácku aby byl v souladu s americkým zákonem.
Nojo, taxem si to taji pročet a zistím že sem poslední z mnoha na todle (americké) téma.

Jináč, mám stejnej/podobnej problém. Po vohřátí je bohatá směs. Motor chcípne dyš nešláplu na padál. Dám plyn a černo z vejfuku. Rozdělovák je asi v hajzlu.
Údajně (dle manuálu) se v rozděláku přepíná zem po zahřátí. Já se na to podívám na jaře. Teď přezimuje v garáži.
Naposledy upravil(a) BaVomil dne 25. 12. 2007 20:33, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Re: příliš bohatá směs u E30 323i

Příspěvek od Maranelo » 25. 12. 2007 20:32

BaVomil píše:323i e30 se do ameriky nedováželo. Pokud je vopravdu z ameriky tak jde o soukromý import kerej byl upraven po domácku aby byl v souladu s americkým zákonem.
DC píše:
Maranelo píše:ja taky nechci delat chytryho nebo tak... ale 323 se pro USA nedelala ne?
tohle auto bylo tzv. šedej dovoz do USA - individuální + přestavba na KAT kvůli emisím
decka nejdriv cist nez neco napisete :wink: nebo tady z toho za chvilku bude jeden velkej klon :idea:

Castro dej si rict vyhazej ten US bastl a nasad origo 323 el. :idea: budes mit klid a hlavne budes vedet co jak mas :wink:
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: příliš bohatá směs u E30 323i

Příspěvek od Venca » 25. 12. 2007 20:48

BaVomil píše:Údajně (dle manuálu) se v rozděláku přepíná zem po zahřátí..
Cože???

Odpovědět