e30 & e36

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
llega
Příspěvky: 147
Registrován: 18. 02. 2007 14:36

e30 & e36

Příspěvek od llega » 21. 02. 2007 00:18

kluci, nevíte nekdo co se dávaly za motory do 30 a 36? (jen 318)
....takhle jakej typ motoru měly společnej.....m40, m42

...chtěl bych do auta dát novej motor, tak mě napadlo, že by tam měl padnout z 36, jen nevímjestli to 100% jde! Nechtel bych, až bych s tím jel na technickou aby mě neposlali ať si zase tam dám původní motor....

Uživatelský avatar
petto
Příspěvky: 289
Registrován: 05. 03. 2006 12:21
Bydliště: Šternberk

Příspěvek od petto » 21. 02. 2007 07:13

M40
BMW E36 316i->BMW e36 325i coupe R.I.P.->e46 323i->e36 328i coupe ->e34 525iA->e36 316i compact->e36 323i coupe->e39 530d + e30 318i->e36 328i se svorem :-)) ->e46 318i LPG-> e39 530dA->e39 523i->e39 523iA->e36 318iS se svorem

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 21. 02. 2007 08:19

Myslim, ze M40 pro E30 a pro E36 neni uplne stejna, urcite se v par dilech taky lisi....
BMW 323i E36

Uživatelský avatar
Logo
Příspěvky: 435
Registrován: 27. 04. 2006 09:42
Bydliště: Humpolec

Příspěvek od Logo » 21. 02. 2007 08:27

paveld píše:Myslim, ze M40 pro E30 a pro E36 neni uplne stejna, urcite se v par dilech taky lisi....
co já vím tak by měly bejt jiný držáky motoru jinak by to mělo bejt stejný ne?
Obrázek

Uživatelský avatar
magiccc
Plaváček
Příspěvky: 1925
Registrován: 21. 04. 2004 10:39
Bydliště: hlavní město piva

Příspěvek od magiccc » 21. 02. 2007 08:34

Musí se prohodit vana (e30 ji má před nápravou a e36 za), komplet motorová elekrika a ty držáky motoru.
Nebo spíš elektrika je stejná, ale konektor k pojistkovce je jinej, takže se musí prohodit komlet el. aby to pasovalo a myslím že jsme to měnili i se vstřikama.
ex BMW e39 528it 142kW
ex BMW e39 540iAt 210kW
ex BMW e38 730DA 135kW
ex BMW e39 530DA 142kW
ex BMW e30 335iC 155kW
ex BMW e39 523iT 125kW

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 21. 02. 2007 09:16

Myslim ze je jeste jine olejove cerpadlo, jine je lozisko v klice pod setrvacnikem, nedostanes do nej hridel z prevodovky, tusim, ze jsem menil remenici na klice nebo snimac, ted uz nevim ... Viko ventilu je jine.

Je tam toho celkem dost, ale da se to. Daval jsem do e36 motor z e30.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
magiccc
Plaváček
Příspěvky: 1925
Registrován: 21. 04. 2004 10:39
Bydliště: hlavní město piva

Příspěvek od magiccc » 21. 02. 2007 11:11

jo jo! to ložisko jsme taky měnili. a víko je jen taková drobnost.
ex BMW e39 528it 142kW
ex BMW e39 540iAt 210kW
ex BMW e38 730DA 135kW
ex BMW e39 530DA 142kW
ex BMW e30 335iC 155kW
ex BMW e39 523iT 125kW

Uživatelský avatar
Splaš
člen E30.cz
Příspěvky: 289
Registrován: 31. 05. 2003 01:36
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Splaš » 21. 02. 2007 17:18

Dával jsem kdysi m40 z E36 do E30. Jiné jsou držáky motoru a olejová vana. Čerpadlo oleje je stejný, ale je třeba vyměnit sací koš. Všechno jde bez úprav vyměnit. Víko ventilů má jenom plnicí otvor oleje na opačný straně, může zůstat.
Dál pokud si pamatuju, tak byl nějaký problém ohledně řemenic vpředu - někde něco překáželo nebo bylo posunutý - matně si vzpomínám že to bylo kvůli vodní pumpě, kterou jsem dával původní z E30, řemenice byla moc vzadu proti ostatním. Řemenice na klikovce a ozubený kolo pro hallův snímač nejsou zaměnitelné.
Taky jsem na ten motor montoval sací koleno (zdá se mi že horní půlka stačila) z E30 abych mohl nechat původní motorovou elektriku (jiná pozice některýho konektoru). U spojky/ převodovky si nevzpomínám, jestli bylo něco jinak.
Pokud máš oba motory, tak to není problém, jen přehazuješ věci, není třeba cokoliv upravovat.

llega
Příspěvky: 147
Registrován: 18. 02. 2007 14:36

Příspěvek od llega » 21. 02. 2007 19:17

Splaš píše:Dával jsem kdysi m40 z E36 do E30. Jiné jsou držáky motoru a olejová vana. Čerpadlo oleje je stejný, ale je třeba vyměnit sací koš. Všechno jde bez úprav vyměnit. Víko ventilů má jenom plnicí otvor oleje na opačný straně, může zůstat.
Dál pokud si pamatuju, tak byl nějaký problém ohledně řemenic vpředu - někde něco překáželo nebo bylo posunutý - matně si vzpomínám že to bylo kvůli vodní pumpě, kterou jsem dával původní z E30, řemenice byla moc vzadu proti ostatním. Řemenice na klikovce a ozubený kolo pro hallův snímač nejsou zaměnitelné.
Taky jsem na ten motor montoval sací koleno (zdá se mi že horní půlka stačila) z E30 abych mohl nechat původní motorovou elektriku (jiná pozice některýho konektoru). U spojky/ převodovky si nevzpomínám, jestli bylo něco jinak.
Pokud máš oba motory, tak to není problém, jen přehazuješ věci, není třeba cokoliv upravovat.
A co, jak to jede.....je to o něco znát, že jede líp?
A poruchovost???------klapání ventilů........??

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 21. 02. 2007 20:37

llega píše:
Splaš píše:Dával jsem kdysi m40 z E36 do E30. Jiné jsou držáky motoru a olejová vana. Čerpadlo oleje je stejný, ale je třeba vyměnit sací koš. Všechno jde bez úprav vyměnit. Víko ventilů má jenom plnicí otvor oleje na opačný straně, může zůstat.
Dál pokud si pamatuju, tak byl nějaký problém ohledně řemenic vpředu - někde něco překáželo nebo bylo posunutý - matně si vzpomínám že to bylo kvůli vodní pumpě, kterou jsem dával původní z E30, řemenice byla moc vzadu proti ostatním. Řemenice na klikovce a ozubený kolo pro hallův snímač nejsou zaměnitelné.
Taky jsem na ten motor montoval sací koleno (zdá se mi že horní půlka stačila) z E30 abych mohl nechat původní motorovou elektriku (jiná pozice některýho konektoru). U spojky/ převodovky si nevzpomínám, jestli bylo něco jinak.
Pokud máš oba motory, tak to není problém, jen přehazuješ věci, není třeba cokoliv upravovat.
A co, jak to jede.....je to o něco znát, že jede líp?
A poruchovost???------klapání ventilů........??
Proc by to melo jet lepe, kdyz je to jeden a ten samy motor? :lol: A ventily? To same ..... :twisted:
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

llega
Příspěvky: 147
Registrován: 18. 02. 2007 14:36

Příspěvek od llega » 21. 02. 2007 21:31

Záchvat píše:
llega píše:
Splaš píše:Dával jsem kdysi m40 z E36 do E30. Jiné jsou držáky motoru a olejová vana. Čerpadlo oleje je stejný, ale je třeba vyměnit sací koš. Všechno jde bez úprav vyměnit. Víko ventilů má jenom plnicí otvor oleje na opačný straně, může zůstat.
Dál pokud si pamatuju, tak byl nějaký problém ohledně řemenic vpředu - někde něco překáželo nebo bylo posunutý - matně si vzpomínám že to bylo kvůli vodní pumpě, kterou jsem dával původní z E30, řemenice byla moc vzadu proti ostatním. Řemenice na klikovce a ozubený kolo pro hallův snímač nejsou zaměnitelné.
Taky jsem na ten motor montoval sací koleno (zdá se mi že horní půlka stačila) z E30 abych mohl nechat původní motorovou elektriku (jiná pozice některýho konektoru). U spojky/ převodovky si nevzpomínám, jestli bylo něco jinak.
Pokud máš oba motory, tak to není problém, jen přehazuješ věci, není třeba cokoliv upravovat.
A co, jak to jede.....je to o něco znát, že jede líp?
A poruchovost???------klapání ventilů........??
Proc by to melo jet lepe, kdyz je to jeden a ten samy motor? :lol: A ventily? To same ..... :twisted:
jen se ptám!!!
...je to přece jen novější motor....měl by být o něco modernizován.....

Uživatelský avatar
Splaš
člen E30.cz
Příspěvky: 289
Registrován: 31. 05. 2003 01:36
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Splaš » 22. 02. 2007 02:00

Ty motory jsou úplně stejný, modernizovaný byl až M43 z pozdějších E36. No ale vzhledem k tomu, že jsem to měnil kvůli poruše pův. motoru, tak to potom opravdu bylo o mnoho lepší :lol:
Spolehlivost bude taky stejná, jak je na tom teď nevím protože jsem to před pěti lety prodal.
Motor M40 mě něco naučil: už jenom šestiválec 8)

Odpovědět