Dovoz z Berlína...
Dovoz z Berlína...
Kluci, mám brouka v palici. V Berlíně jsem našel Kabrio 325i za good cenu a strasne me to laka tam pro to jet. Jedna cesta vychazi asi na 600 km. Vy z Vás co máte aktuální zkušenosti s dovozem z D: Co a jak? ještě jsem za čárou pro káru nikdy nebyl a tohle bude premiéra (asi). Je to ťukly na zadek a je tam rozbity světlo, kamoš mi poradil že by bylo dobrý to vyměnit před jízdou zpět do vlasti za jiny, to celkem chapu protoze policaji jsou paka takze OK. Jinak to má technickou a je to normal pojízdný.... Tak raďte kolegové, budu moc vděčnej...
774 266 255; Škoda 105, Škoda 120, Toyota Corolla E9 1,6S, Alfa Romeo 164 2,5 TD SUPER, BMW 735iA, Dodge Interpid 3,5 V6 24v, muj mazel BMW e30 2,0 r.v 91, BMW 525i e34 141 kW, e30 KABRIO a teď e39 528i Tiptronic FULL
Auto s hangerem by bylo fajn, můžu mit 164 2,5TD + hanger za pusu jenže na to potřebuješ ŘP sk. C+E a to já nemám a nikdo ze známejch taky ne. Po Čr bych to klidně riskl ale jet s tím 1200 km z toho 500 za hranicama... mmm to nevim. Jo o převozkách jsem už slyšel že mi je daj jedivě od Po - Pá a jindy ne-e... Sakra tak jak z toho ven...
774 266 255; Škoda 105, Škoda 120, Toyota Corolla E9 1,6S, Alfa Romeo 164 2,5 TD SUPER, BMW 735iA, Dodge Interpid 3,5 V6 24v, muj mazel BMW e30 2,0 r.v 91, BMW 525i e34 141 kW, e30 KABRIO a teď e39 528i Tiptronic FULL
co to meleš.Sid6.7 píše:Auto s hangerem by bylo fajn, můžu mit 164 2,5TD + hanger za pusu jenže na to potřebuješ ŘP sk. C+E a to já nemám a nikdo ze známejch taky ne. Po Čr bych to klidně riskl ale jet s tím 1200 km z toho 500 za hranicama... mmm to nevim. Jo o převozkách jsem už slyšel že mi je daj jedivě od Po - Pá a jindy ne-e... Sakra tak jak z toho ven...
na plato potřebuješ akoratž Ečko.
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru
Děfka pro fsechno f autobazaru
takže B+E ?No to taky nemí v okolí k dispozici ....
asi tam pojedu vlakem, 8 hodin cesty v lůžkovém voze uběhne určitě rychle... a z5, po výměně světla po vlastní ose ..... Jinak to asi nevidím
774 266 255; Škoda 105, Škoda 120, Toyota Corolla E9 1,6S, Alfa Romeo 164 2,5 TD SUPER, BMW 735iA, Dodge Interpid 3,5 V6 24v, muj mazel BMW e30 2,0 r.v 91, BMW 525i e34 141 kW, e30 KABRIO a teď e39 528i Tiptronic FULL
No kdyz se vlezem do 3,5 tuny tak jo, to by jsme museli vezt Daewoo Tico a ne tunu a pul tezky kabro ....
774 266 255; Škoda 105, Škoda 120, Toyota Corolla E9 1,6S, Alfa Romeo 164 2,5 TD SUPER, BMW 735iA, Dodge Interpid 3,5 V6 24v, muj mazel BMW e30 2,0 r.v 91, BMW 525i e34 141 kW, e30 KABRIO a teď e39 528i Tiptronic FULL
Jj počítá se to z celkové hmotnosti zapsané v T.P. takže co vezeš je jedno.Fx píše:Policajti to stejně počítaj z maximální možný, pokud vím, takže i kdybys vezl to plato prázdný, asi budou chtít ESid6.7 píše:No kdyz se vlezem do 3,5 tuny tak jo, to by jsme museli vezt Daewoo Tico a ne tunu a pul tezky kabro ....
na plato potřebuješ E páč max přípustná hmotnost je víc jak 750kg, a kdyz ho tahmene dodavkou co ma cca 2tuny max přípustný + plato na 1500kg tak sme na 3,5t a to sme prázdnýFx píše:Policajti to stejně počítaj z maximální možný, pokud vím, takže i kdybys vezl to plato prázdný, asi budou chtít ESid6.7 píše:No kdyz se vlezem do 3,5 tuny tak jo, to by jsme museli vezt Daewoo Tico a ne tunu a pul tezky kabro ....
samo že to nemusíš dodržet a plato přetízit nebo přetížit kouli na autě, to jde, ale nahoda je blbec a fizlove tě naženou na váhu nebo najdou nesrovnalost vah v dokladech a pak se nestačíš divit
a taky potřebuješ na našich dálnicích známku na náklaďák
lupik píše:na plato potřebuješ E páč max přípustná hmotnost je víc jak 750kg, a kdyz ho tahmene dodavkou co ma cca 2tuny max přípustný + plato na 1500kg tak sme na 3,5t a to sme prázdnýFx píše:Policajti to stejně počítaj z maximální možný, pokud vím, takže i kdybys vezl to plato prázdný, asi budou chtít ESid6.7 píše:No kdyz se vlezem do 3,5 tuny tak jo, to by jsme museli vezt Daewoo Tico a ne tunu a pul tezky kabro ....jenže na 1500ku plato nalozíš auto do váhy 1100kg (většina plat váží 400kg) takže je na hovno a musíš vzít plato na dvě tuny a to smě už na 4t prázdný soupravy a to uz na 100% musíš mít i C. a taky bacha aby kara měla v TP že může tahat plata na 2t, většína ma na kouli max 1500kg
samo že to nemusíš dodržet a plato přetízit nebo přetížit kouli na autě, to jde, ale nahoda je blbec a fizlove tě naženou na váhu nebo najdou nesrovnalost vah v dokladech a pak se nestačíš divit
a taky potřebuješ na našich dálnicích známku na náklaďák
s cečkem bych to nehrotil, neb techničák po nás nechtěli. JEn řidičáka - a byl chudák zklamanejh hlemut, že ma všechny potřebné skupiny
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru
Děfka pro fsechno f autobazaru
LOLLukas-e21 píše:lupik píše:na plato potřebuješ E páč max přípustná hmotnost je víc jak 750kg, a kdyz ho tahmene dodavkou co ma cca 2tuny max přípustný + plato na 1500kg tak sme na 3,5t a to sme prázdnýFx píše: Policajti to stejně počítaj z maximální možný, pokud vím, takže i kdybys vezl to plato prázdný, asi budou chtít Ejenže na 1500ku plato nalozíš auto do váhy 1100kg (většina plat váží 400kg) takže je na hovno a musíš vzít plato na dvě tuny a to smě už na 4t prázdný soupravy a to uz na 100% musíš mít i C. a taky bacha aby kara měla v TP že může tahat plata na 2t, většína ma na kouli max 1500kg
samo že to nemusíš dodržet a plato přetízit nebo přetížit kouli na autě, to jde, ale nahoda je blbec a fizlove tě naženou na váhu nebo najdou nesrovnalost vah v dokladech a pak se nestačíš divit
a taky potřebuješ na našich dálnicích známku na náklaďák
s cečkem bych to nehrotil
a nevim, kdo měl booobky z toho že nemá skupiny, když je to pohoda a nemá cennu to hrotitLukas-e21 píše:lupik píše:na plato potřebuješ E páč max přípustná hmotnost je víc jak 750kg, a kdyz ho tahmene dodavkou co ma cca 2tuny max přípustný + plato na 1500kg tak sme na 3,5t a to sme prázdnýFx píše: Policajti to stejně počítaj z maximální možný, pokud vím, takže i kdybys vezl to plato prázdný, asi budou chtít Ejenže na 1500ku plato nalozíš auto do váhy 1100kg (většina plat váží 400kg) takže je na hovno a musíš vzít plato na dvě tuny a to smě už na 4t prázdný soupravy a to uz na 100% musíš mít i C. a taky bacha aby kara měla v TP že může tahat plata na 2t, většína ma na kouli max 1500kg
samo že to nemusíš dodržet a plato přetízit nebo
přetížit kouli na autě, to jde, ale nahoda je blbec a fizlove tě naženou na váhu nebo najdou nesrovnalost vah v dokladech a pak se nestačíš divit
a taky potřebuješ na našich dálnicích známku na náklaďák
s cečkem bych to nehrotil, neb techničák po nás nechtěli. JEn řidičáka - a byl chudák zklamanejh hlemut, že ma všechny potřebné skupiny.
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Řidičské oprávnění skupiny B + Elupik píše:... tahneme dodavkou co ma cca 2tuny ... plato na dvě tuny a to smě už na 4t prázdný soupravy a to uz na 100% musíš mít i C ...
Podle § 81 odst. 10 zákona č. 361/2000 Sb., řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmo c).
Připojení přívěsu:
Za tato vozidla lze připojit jakékoli přípojné vozidlo za dodržení technických požadavků na spojitelnost vozidel do jízdních souprava a jejich provoz, které jsou uvedeny zejména v § 14, § 15 a § 16 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Hmotnost soupravy může přesáhnout 3500 kg.
viz. http://www.mdcr.cz/cs/Potrebuji-se-pora ... 6-1773.htm
Po lopatě: Mám-li pouze B, mohu táhnout přívěs do 750 kg a soupravu do 3500 kg. Mám li B+E a táhnu přívěs nad 750 kg vztahuje se limit 3500 kg pouze na tažné vozidlo, nikoli na soupravu. Oprávnění jsou na maximální hmotnost uvedenou v TP.
Trochu složitější to je pokud táhnu přívěs s maximální hmotností 2500 kg ale okamžitou 1850, pak mohu tento přívěs táhnout za vozidlem s tažným zařízením certifikovaným na 1900 kg. viz vyhláška 341/2000 sb. §14 odst. 7 b):
okamžitá hmotnost přívěsu kategorie O2 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že největší povolená hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a 1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M3 a N3.
Při technickém posuzování připojitelnosti se bere v potaz okamžitá hmotnost.
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Tachograf musí být u vozidel nebo souprav kategorie M a N, vyjímku mimo jiné mají:Macek píše:A jak je to vlastně s tachografem? Od kolika KG musí být?
a) vozidla určená pro přepravu nákladu, jejichž největší povolená hmotnost včetně největší povolené nepřekračuje 3,50t ,
b) vozidla pro přepravu cestujících, která podle druhu své konstrukce a svého vybavení jsou určena pro přepravu nejvýše 9 osob včetně řidiče,
...
i) vozidla přepravující cirkus a lunapark,
...
l) vozidla používaná pro nekomerční přepravu nákladů pro osobní užití,
viz vyhláška 100/2003 sb. = příloha č.1 k vyhlášce č. 341/2002 Sb., odst. 26
Takže jednoduše: dodávky do 3500kg tachograf mít nemusí, osobní auta tachograf mít nemusí.
Pokud však budeš mít dodávku kategorie N1 (tedy i jakékoli auto přestavěné z M1 na N1 pro uplatnění odpočtu DPH) s tažným zařízením a tím pádem s možností sepřáhnout soupravu nad 3500kg celkové hmotnosti nemusíš mít tachograf jen v případě nekomerční přepravy (= auto vlastníš jako rodné číslo a ne jako IČ a nebo si ho musíš sám od sebe půjčit na nekomerční jízdu) a nebo v případě převozu cirkusu
