takze po diskuzi na diesel foru zacinam mit dojem ze Castol je asi pekna mrdka do motoru
pokud to chcete cist tady je odkazek a docela to tam rozebiraji...
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... sc&start=0
olej Castrol - srac ?
- Flery
- Bazarník
- Příspěvky: 6079
- Registrován: 16. 05. 2003 23:55
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
olej Castrol - srac ?
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D
____________________
E39 525D
Re: olej Castrol - srac ?
Flery píše:takze po diskuzi na diesel foru zacinam mit dojem ze Castol je asi pekna mrdka do motoru
pokud to chcete cist tady je odkazek a docela to tam rozebiraji...
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... sc&start=0
nic noveho pod sluncem.
Castrol ani oleje nevyrábí.....
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru
Děfka pro fsechno f autobazaru
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Hned nepanikař.
Toto se mi zdá docela rozumný:
Toto se mi zdá docela rozumný:
Autor: Biggest
Datum: 16.01.2006 21:29
Do mojí V6 se hned jako do nového auta lil Castrol RS 10W-60 tj. od roku 1994 alespoň podle vyplněné servisní knihy a faktur které jsem dostal od majitele. Po 4 letech nevím proč přešli na 5W-40 a já po dalších 5 letech na RS 0W-40 a po 2 letech na TWS 10W-60 u tohoto oleje zůstanu. Zde je vidět "vývoj".Zřejmě pan Opel věděl proč tam dal jako první nápň právě RS 10W-60. Moje zkušenost je taková, že to té V6 vysloveně "chutná". Pro mě je to optimální mazání pro V6. Ještě okomentuju ten RS 0W-40: olej to byl super. Ihned po nastartování zhasla kontrolka tlaku a ručička budíku vyletěla nahoru. Díky té "vodě" co na ní všichni (podle mě neprávem) nadávají jsem měl v jednotkách sec promazaný celý motor. Tohle bylo špičový! Při běžné jízdě to byl olej jako každý jiný. Problémy přišly s nadstandartní teplotou (popsáno v mém příspěvku někde výš). To byl pro mě jediný důvod pro přechod ke "starému" oleji. Problém s mazáním u starých motorů které používají tento olej spatřuji spíš v kvalitě a stavu olejové pumpy než v hustotě samotného oleje. (Důvod popíšu níž) Např. od Kabiše vím, že jemu se teplota oleje u jeho 16V pohybuje od 70 do 100°C. Tam bych RS 0W-40 dal hned po záběhu a už neměnil.
2 Geronimo: 2500,-czk/5litrů je pro některý šetřivý lidi smrt v očích... Někomu stačí 5litrů za 350,- a je spokojen... Jestli bude i motor ukáže jedině čas... Ad stav mého motoru zevnitř: mám stejnou zkušenost. Pod ventilovým víkem ani památka po úsadách a totéž vana dole. Vačky jako nové. Vanu stačilo vytřít papírovým ubrouskem a byla jako z továrny... V takovýchto chvílích si vždy říkám, že to nejsou vyhozený peníze.
2 anonym_gsi: Castrol je světový leader v technologii aditivace olejů. Tato firma vznikla pokud mě paměť nešálí v 19. století! Jestli má některý z výrobců tradici a patřičné zkušenosti pak je to právě Castrol. A na co by měl svoje rafinérie? Skutečných výrobců olejů je po světě jednotky kusů. Na tom "nic" není. Dnes je problém a s ním i peníze právě v oblasti aditivace olejů. Ne v samotném rafinování. Castrol se na svých stránkách nijak netají tím, že nevlastní rafinérky. Zato se patřičně chlubí tím co vážně umí. Tvrzení která uvádíš o přechodu na jiný typ oleje jsou bludy. Dnes to neplatí. Vše je jinak. Nebudu to sem všechno psát. Už mě to nebaví. Po inetu toho je tuny. Kdo umí číst a rozlišit odborný text od bludů si to jistě najde sám.
Jen trochu napovím: specifkace dnešních kvalitních olejů jsou povětšinou SJ a tuto normu (mmch. velmi obecnou a širokou) splňuje jak 0W-40 tak 15W-40. Už před 10ti lety ani olej 15W-40 nevytvářel díky kvalitní aditivaci žádné usazeniny. To jsou jen přežitky a pověry z éry olejů typu S8AD nebo jak se to tenkrát jmenovalo. Dnes do motoru mohu dát cokoliv co jde koupit. Vyjma tzv. LongLife olejů. Dnešní oleje překračují podmínku kvality oleje danou od výrobce vozu. Toto je informace kterou si zjistí každý na obalu výrobku. Nyní opomenu problematiku viskozity...
Pak je tady parametr, který už ne každý výrobce uvádí a tím je tloušťka olejového filmu který zůstává na stěně válce při... atd. Tato hodnota (nejen tato) je rozhodující právě pro ty naše starý plečky. Ta totiž vymezuje vůle a stará se o správné mazání. U tzv. LongLife olejů je síla této vrstvy o dost menší a proto tyto oleje nejsou vhodné pro naše motory. Ovšem např. RS 0W-40 má tuto sílu jen nepatrně slabší od 10W-40. (a neustále splňuje požadovanou sílu i pro naše motory) a v klidu se může použít! Podle mě je problém jinde, tedy ve stavu olejového čerpadla! A ještě se vrátím k tomu proč do některých starých motorů nejde nalít třeba ten 0W-40. Důvodem není ta nula v označení ale předchozí majitel, který kašlal na pravidelné výměny. Kdy se mu při náběhu 25tkm od výměny k výměně v motoru z oleje vyrobí doslova mazut a později ztvrdlé usazeniny a karbon... Budoucí majitel má od té chvíle jistý problém... Pokud má někdo zájem přejít na 0W-40 tak klidně může, potřebuje si jen zjistit stav motoru zevnitř. Např. sundáním ventilového víka. Pokud nemá žádné usazeniny a stav jeho olejového čerpadla je 100% tak ať to tam dá. Nemá sebemenší důvod pro znepokojení. Jestliže naopak motor olejničkou je a pod ventilovým víkem má "černo" ať leje dál to co lil a je rád že se to vůbec ještě točí.
Pokud má někdo jiný názor rád si to poslechnu.
BMW The Ultimate Driving Machine
-
Martin Dobrodinec
- Příspěvky: 361
- Registrován: 04. 04. 2006 11:22
- Bydliště: valmez