Zdravím všechny, mám starosti a to docela velké se svým 1.6 motorem M40. Motor měl velmi nepravidelný chod, nedržel správně otáčky na volnoběh, během jízdy se ale projevoval výtečně, což může potvrdit POL který s ním najel nejeden kilometřík. Prostě ten motor šlapal jako hodinky ale když jste přidávali plyn - jinak děsně kolisal. No a druhá, velmi zlá věc je spotřeba, ta 1.6 si vezme 10l/100km, podotýkám nejezdím divoce, a u předchozích aut jsem nikdy vysokou spotřebu neměl, nesouvisí to s tím že bych neuměl jezdit úsporně. 1.6 jsem si taky nebral pro nějaké závodění (to ani nejde

) ale pro snahu jezdit s menší spotřebou. Byl jsem na diagnostice v BOSCH a tam mi dokonce gratulovali ke stavu mého motoru, prý má emise lepší než nová Oktávka a že sám motor je v super stavu (to potěší při najetí více než 200tis

), upozornili mě na vadné čidla teploty a na špatnou škrtící klapku. Obojí jsem vyměnil. A začalo nové kolo starosti. Po výměně mám otáčky na volnoběh 1500, nepravidelnost chodu motoru je pryč, motor běží plynule ale v ďábelských otáčkách. Navíc, to s tím možná ale nesouvisí mi najednou přestal ukazovat ekonoměr, akorát občas se z polohy nula mihne na polohu 30 a zase zpět. Poradí mi někdo co s tím je? Jsem znovu objednaný na diagnostiku, ale to může trvat i týden než mě zase vezmou

Podezírám váhu vzduchu ... může to dělat ona?