ty co tam jsou ted vypadaj takhle:

super dik takze dve sou lepsi nez jedna.Venca. píše:Dvě pružiny mají několik výhod - pokud jedna praskne, druhá pruží.
Navíc je tlak rozdělen - jedna silnější pružina by víc trpěla.
Další - každí pružina má jinou charakteristiku, danou průměrem, stoupáním, průměrem drátu atd., takže se ty dvě charakteristiky doplňují.
Asi by to měl upřesnit ještě nějaký strojař.
vlada320 píše:no jasne zatim je ok.proc je neco spatne jestli jo tak mi to napis prosim.Max-Max píše:hele, ta hlava cos kuchal mela jen jednu pruzinu a ta kterou si daval ma dve pruziny na ventil? motor slape tak jak ma?
to chapu ale co to teda muze odskakat nechci ten motor znicit to by nylo nemily.koupil sem proste hlavu ja 2,0litra motronic ale ze je rozdil v tech pruzinach sem nevedel a hlavne sem si toho vsimnula az kdyz sem ji mel.takze jestli je to spatne tak mi to reknete a hlavne co to muze znicit?Luka píše:vlada320 píše:no jasne zatim je ok.proc je neco spatne jestli jo tak mi to napis prosim.Max-Max píše:hele, ta hlava cos kuchal mela jen jednu pruzinu a ta kterou si daval ma dve pruziny na ventil? motor slape tak jak ma?
STROJAŘ
Je to v podstatě o tom že čím větší rychlostí se ti ventil zavře, tím je to lepší.
U některých motorů je potřeba vytvořit co nejrychlejší čas na vrácení aby se ti nepotkal ventil s válcem.
K tomu aby byla rychlost co největší potřebujeř i co největší sílu a protože kdyby tam měla být jen jedna pružinana pro takovou sílu kterou by jsi funkcí motoru tak extrémě namáhal mohla by prasknout a nebo by časem změnila svo vlastnoti.
V krajním případě by to bylo i konstrukčně nemožné takovou pružinu vyrobit a nebo by její výroba stála víc než celá hlava -) .
Proto se tam dávají dvě aby se síla rozdělila.
Ale není to zase taková sranda to spočítat. Spolubydlídí na to dělal semestrálku a bloknul mě na měsíc komp když to tam každej tejden simuloval
POZOR ale neznamená to že když dáš na hlavu na které byla jen jedna pružina, pružiny dvě, že to hned pojede lépe.
vlada320 píše:to chapu ale co to teda muze odskakat nechci ten motor znicit to by nylo nemily.koupil sem proste hlavu ja 2,0litra motronic ale ze je rozdil v tech pruzinach sem nevedel a hlavne sem si toho vsimnula az kdyz sem ji mel.takze jestli je to spatne tak mi to reknete a hlavne co to muze znicit?Luka píše:vlada320 píše: no jasne zatim je ok.proc je neco spatne jestli jo tak mi to napis prosim.
STROJAŘ
Je to v podstatě o tom že čím větší rychlostí se ti ventil zavře, tím je to lepší.
U některých motorů je potřeba vytvořit co nejrychlejší čas na vrácení aby se ti nepotkal ventil s válcem.
K tomu aby byla rychlost co největší potřebujeř i co největší sílu a protože kdyby tam měla být jen jedna pružinana pro takovou sílu kterou by jsi funkcí motoru tak extrémě namáhal mohla by prasknout a nebo by časem změnila svo vlastnoti.
V krajním případě by to bylo i konstrukčně nemožné takovou pružinu vyrobit a nebo by její výroba stála víc než celá hlava -) .
Proto se tam dávají dvě aby se síla rozdělila.
Ale není to zase taková sranda to spočítat. Spolubydlídí na to dělal semestrálku a bloknul mě na měsíc komp když to tam každej tejden simuloval
POZOR ale neznamená to že když dáš na hlavu na které byla jen jedna pružina, pružiny dvě, že to hned pojede lépe.
ale zase kdyz to tak vemu tak ja sem tam ty dve pruziny nedel ty uz tam byly od vyrobce si myslim leda ze by to ten nekdo od koho sem to koupil tam nabastlil ale to je taky blbost protoze je to tak i v etk a taky me nenapada co by to mohlo udelat s ostatnima castma motoru zase dalsi ale ta hlava je jinak stejna jako ta co sem tam mel akorat tyhle pruziny sou tam proste dve na ventil.no o vykendu jedu neco udelat zase na aute tak to zkusim projet co to dela ale kdyz sme s tim jeli s tatou po dalnici tak to jelo super predtim s tou starou hlavou to byl des kazdejch sto kilometru upadlo aspon jedno vahadlo.proste desLuka píše:vlada320 píše:to chapu ale co to teda muze odskakat nechci ten motor znicit to by nylo nemily.koupil sem proste hlavu ja 2,0litra motronic ale ze je rozdil v tech pruzinach sem nevedel a hlavne sem si toho vsimnula az kdyz sem ji mel.takze jestli je to spatne tak mi to reknete a hlavne co to muze znicit?Luka píše:
STROJAŘ
Je to v podstatě o tom že čím větší rychlostí se ti ventil zavře, tím je to lepší.
U některých motorů je potřeba vytvořit co nejrychlejší čas na vrácení aby se ti nepotkal ventil s válcem.
K tomu aby byla rychlost co největší potřebujeř i co největší sílu a protože kdyby tam měla být jen jedna pružinana pro takovou sílu kterou by jsi funkcí motoru tak extrémě namáhal mohla by prasknout a nebo by časem změnila svo vlastnoti.
V krajním případě by to bylo i konstrukčně nemožné takovou pružinu vyrobit a nebo by její výroba stála víc než celá hlava -) .
Proto se tam dávají dvě aby se síla rozdělila.
Ale není to zase taková sranda to spočítat. Spolubydlídí na to dělal semestrálku a bloknul mě na měsíc komp když to tam každej tejden simuloval
POZOR ale neznamená to že když dáš na hlavu na které byla jen jedna pružina, pružiny dvě, že to hned pojede lépe.
Nemam v tomhle směru zkušenost ale spolubydlič na to koukal a řekl že by mohlo dojit ke zničení vačky a jejího uložení ale nejpravděpodobněji dojde rychleji k opotřebení vačky a vedení ventilů stejně tak ti rychleji odejde ventilové sedlo v nejhorším by mohlo dojít k zadření ventilu a následnemu nakopnutí celého motoru, ale taky se to stát nemusí.
to me napadlo taky.no nic resit to nebudu jede to jede tak co.no a maximalne budu driv menit rozvodak to je vse.KuaJa píše:to si myslim taky-vacky nebo sedla ventilu by to mohlo kazit, jen kdybys dal ty silnejsi pruziny do stary hlavy, ale jinak tyhle vsechny casti jsou na to v ty novy hlave pripraveny, takze by to nic delat nemelo. Snad by to mohlo jedine vic namahat rozvody,ne?