jakej je v tom rozdil?

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

jakej je v tom rozdil?

Příspěvek od vlada320 » 03. 11. 2005 14:23

menil jsem hlavu na 320i.uz je to asi pul roku a ted mi doslo kdyz sem rozdelaval tu starou co tam byla,ze na kazdym ventilu byla jedna pruzina a v ty hlave co jsem tam dal tak jsou na kazdym ventilu vzdy dve pruzny jedna z venku a jedna uvnitr ty prvni.ma to na neco vliv?na co je to dobre ze jsou tam dve?a v cem se ty hlavy lisi?
ty co tam jsou ted vypadaj takhle:
Obrázek
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 03. 11. 2005 21:52

to nikdo nic nevi :?: :cry:
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 12. 12. 2005 20:19

prosim poradte docela by me to zajimalo proc to tak je a v cem je to lepsi.dik :cry:
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Venca.

Příspěvek od Venca. » 12. 12. 2005 20:55

Dvě pružiny mají několik výhod - pokud jedna praskne, druhá pruží.

Navíc je tlak rozdělen - jedna silnější pružina by víc trpěla.

Další - každí pružina má jinou charakteristiku, danou průměrem, stoupáním, průměrem drátu atd., takže se ty dvě charakteristiky doplňují.

Asi by to měl upřesnit ještě nějaký strojař.

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 12. 12. 2005 21:11

Venca. píše:Dvě pružiny mají několik výhod - pokud jedna praskne, druhá pruží.

Navíc je tlak rozdělen - jedna silnější pružina by víc trpěla.

Další - každí pružina má jinou charakteristiku, danou průměrem, stoupáním, průměrem drátu atd., takže se ty dvě charakteristiky doplňují.

Asi by to měl upřesnit ještě nějaký strojař.
super dik takze dve sou lepsi nez jedna. :wink:
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Venca.

Příspěvek od Venca. » 12. 12. 2005 21:16

vlada320 píše: takze dve sou lepsi nez jedna.
Zcela jistě.

Nevýhoda toho = dražší, složitější.

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 12. 12. 2005 21:25

Venca. píše:
vlada320 píše: takze dve sou lepsi nez jedna.
Zcela jistě.

Nevýhoda toho = dražší, složitější.
tak to ja to uz na aute mam tekze to neresim.
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 12. 12. 2005 22:17

hele, ta hlava cos kuchal mela jen jednu pruzinu a ta kterou si daval ma dve pruziny na ventil? motor slape tak jak ma?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 13. 12. 2005 08:53

Max-Max píše:hele, ta hlava cos kuchal mela jen jednu pruzinu a ta kterou si daval ma dve pruziny na ventil? motor slape tak jak ma?
no jasne zatim je ok.proc je neco spatne jestli jo tak mi to napis prosim. :shock:
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Uživatelský avatar
Luka
Příspěvky: 274
Registrován: 22. 09. 2003 22:10
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Luka » 13. 12. 2005 10:34

vlada320 píše:
Max-Max píše:hele, ta hlava cos kuchal mela jen jednu pruzinu a ta kterou si daval ma dve pruziny na ventil? motor slape tak jak ma?
no jasne zatim je ok.proc je neco spatne jestli jo tak mi to napis prosim. :shock:

STROJAŘ

Je to v podstatě o tom že čím větší rychlostí se ti ventil zavře, tím je to lepší.
U některých motorů je potřeba vytvořit co nejrychlejší čas na vrácení aby se ti nepotkal ventil s válcem.
K tomu aby byla rychlost co největší potřebujeř i co největší sílu a protože kdyby tam měla být jen jedna pružinana pro takovou sílu kterou by jsi funkcí motoru tak extrémě namáhal mohla by prasknout a nebo by časem změnila svo vlastnoti.
V krajním případě by to bylo i konstrukčně nemožné takovou pružinu vyrobit a nebo by její výroba stála víc než celá hlava -) .
Proto se tam dávají dvě aby se síla rozdělila.
Ale není to zase taková sranda to spočítat. Spolubydlídí na to dělal semestrálku a bloknul mě na měsíc komp když to tam každej tejden simuloval

POZOR ale neznamená to že když dáš na hlavu na které byla jen jedna pružina, pružiny dvě, že to hned pojede lépe.
BMW LIVE STYLE
-- *++++
-- ++++++++ (- BMW
-- +()+++-()+

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 13. 12. 2005 16:19

Luka píše:
vlada320 píše:
Max-Max píše:hele, ta hlava cos kuchal mela jen jednu pruzinu a ta kterou si daval ma dve pruziny na ventil? motor slape tak jak ma?
no jasne zatim je ok.proc je neco spatne jestli jo tak mi to napis prosim. :shock:

STROJAŘ

Je to v podstatě o tom že čím větší rychlostí se ti ventil zavře, tím je to lepší.
U některých motorů je potřeba vytvořit co nejrychlejší čas na vrácení aby se ti nepotkal ventil s válcem.
K tomu aby byla rychlost co největší potřebujeř i co největší sílu a protože kdyby tam měla být jen jedna pružinana pro takovou sílu kterou by jsi funkcí motoru tak extrémě namáhal mohla by prasknout a nebo by časem změnila svo vlastnoti.
V krajním případě by to bylo i konstrukčně nemožné takovou pružinu vyrobit a nebo by její výroba stála víc než celá hlava -) .
Proto se tam dávají dvě aby se síla rozdělila.
Ale není to zase taková sranda to spočítat. Spolubydlídí na to dělal semestrálku a bloknul mě na měsíc komp když to tam každej tejden simuloval

POZOR ale neznamená to že když dáš na hlavu na které byla jen jedna pružina, pružiny dvě, že to hned pojede lépe.
to chapu ale co to teda muze odskakat nechci ten motor znicit to by nylo nemily.koupil sem proste hlavu ja 2,0litra motronic ale ze je rozdil v tech pruzinach sem nevedel a hlavne sem si toho vsimnula az kdyz sem ji mel.takze jestli je to spatne tak mi to reknete a hlavne co to muze znicit? :shock:
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Uživatelský avatar
Luka
Příspěvky: 274
Registrován: 22. 09. 2003 22:10
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Luka » 15. 12. 2005 14:15

vlada320 píše:
Luka píše:
vlada320 píše: no jasne zatim je ok.proc je neco spatne jestli jo tak mi to napis prosim. :shock:

STROJAŘ

Je to v podstatě o tom že čím větší rychlostí se ti ventil zavře, tím je to lepší.
U některých motorů je potřeba vytvořit co nejrychlejší čas na vrácení aby se ti nepotkal ventil s válcem.
K tomu aby byla rychlost co největší potřebujeř i co největší sílu a protože kdyby tam měla být jen jedna pružinana pro takovou sílu kterou by jsi funkcí motoru tak extrémě namáhal mohla by prasknout a nebo by časem změnila svo vlastnoti.
V krajním případě by to bylo i konstrukčně nemožné takovou pružinu vyrobit a nebo by její výroba stála víc než celá hlava -) .
Proto se tam dávají dvě aby se síla rozdělila.
Ale není to zase taková sranda to spočítat. Spolubydlídí na to dělal semestrálku a bloknul mě na měsíc komp když to tam každej tejden simuloval

POZOR ale neznamená to že když dáš na hlavu na které byla jen jedna pružina, pružiny dvě, že to hned pojede lépe.
to chapu ale co to teda muze odskakat nechci ten motor znicit to by nylo nemily.koupil sem proste hlavu ja 2,0litra motronic ale ze je rozdil v tech pruzinach sem nevedel a hlavne sem si toho vsimnula az kdyz sem ji mel.takze jestli je to spatne tak mi to reknete a hlavne co to muze znicit? :shock:

Nemam v tomhle směru zkušenost ale spolubydlič na to koukal a řekl že by mohlo dojit ke zničení vačky a jejího uložení ale nejpravděpodobněji dojde rychleji k opotřebení vačky a vedení ventilů stejně tak ti rychleji odejde ventilové sedlo v nejhorším by mohlo dojít k zadření ventilu a následnemu nakopnutí celého motoru, ale taky se to stát nemusí.
BMW LIVE STYLE
-- *++++
-- ++++++++ (- BMW
-- +()+++-()+

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 15. 12. 2005 14:33

Luka píše:
vlada320 píše:
Luka píše:
STROJAŘ

Je to v podstatě o tom že čím větší rychlostí se ti ventil zavře, tím je to lepší.
U některých motorů je potřeba vytvořit co nejrychlejší čas na vrácení aby se ti nepotkal ventil s válcem.
K tomu aby byla rychlost co největší potřebujeř i co největší sílu a protože kdyby tam měla být jen jedna pružinana pro takovou sílu kterou by jsi funkcí motoru tak extrémě namáhal mohla by prasknout a nebo by časem změnila svo vlastnoti.
V krajním případě by to bylo i konstrukčně nemožné takovou pružinu vyrobit a nebo by její výroba stála víc než celá hlava -) .
Proto se tam dávají dvě aby se síla rozdělila.
Ale není to zase taková sranda to spočítat. Spolubydlídí na to dělal semestrálku a bloknul mě na měsíc komp když to tam každej tejden simuloval

POZOR ale neznamená to že když dáš na hlavu na které byla jen jedna pružina, pružiny dvě, že to hned pojede lépe.
to chapu ale co to teda muze odskakat nechci ten motor znicit to by nylo nemily.koupil sem proste hlavu ja 2,0litra motronic ale ze je rozdil v tech pruzinach sem nevedel a hlavne sem si toho vsimnula az kdyz sem ji mel.takze jestli je to spatne tak mi to reknete a hlavne co to muze znicit? :shock:

Nemam v tomhle směru zkušenost ale spolubydlič na to koukal a řekl že by mohlo dojit ke zničení vačky a jejího uložení ale nejpravděpodobněji dojde rychleji k opotřebení vačky a vedení ventilů stejně tak ti rychleji odejde ventilové sedlo v nejhorším by mohlo dojít k zadření ventilu a následnemu nakopnutí celého motoru, ale taky se to stát nemusí.
ale zase kdyz to tak vemu tak ja sem tam ty dve pruziny nedel ty uz tam byly od vyrobce si myslim leda ze by to ten nekdo od koho sem to koupil tam nabastlil ale to je taky blbost protoze je to tak i v etk a taky me nenapada co by to mohlo udelat s ostatnima castma motoru zase dalsi ale ta hlava je jinak stejna jako ta co sem tam mel akorat tyhle pruziny sou tam proste dve na ventil.no o vykendu jedu neco udelat zase na aute tak to zkusim projet co to dela ale kdyz sme s tim jeli s tatou po dalnici tak to jelo super predtim s tou starou hlavou to byl des kazdejch sto kilometru upadlo aspon jedno vahadlo.proste des :roll: ted to jede super jenom me to zarazilo tak se radsi ptam jestli to nemuze neco odkurvit ale jak to tak chapu tak jediny co to muze zatim odnyst je ta hlava a na horsi nemyslim. :wink: jinak dik
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 15. 12. 2005 14:37

dyť je to jen evoluce :wink:

když si koupil celou tuhle novější hlavu, tak to bude OK, je na to konstruovaná
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 15. 12. 2005 14:42

to si myslim taky-vacky nebo sedla ventilu by to mohlo kazit, jen kdybys dal ty silnejsi pruziny do stary hlavy, ale jinak tyhle vsechny casti jsou na to v ty novy hlave pripraveny, takze by to nic delat nemelo. Snad by to mohlo jedine vic namahat rozvody,ne?
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 15. 12. 2005 16:26

KuaJa píše:to si myslim taky-vacky nebo sedla ventilu by to mohlo kazit, jen kdybys dal ty silnejsi pruziny do stary hlavy, ale jinak tyhle vsechny casti jsou na to v ty novy hlave pripraveny, takze by to nic delat nemelo. Snad by to mohlo jedine vic namahat rozvody,ne?
to me napadlo taky.no nic resit to nebudu jede to jede tak co.no a maximalne budu driv menit rozvodak to je vse.
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Odpovědět