icetea píše:.Mohli by ste mi poradit na co mam davat pozor pri kupe e21 ? Najcastejsie poruchy atd kedze idem kupit auto prvy krat neviem na co sa mam pozerat.

No záleží na motoru co se týče poruch mechanickejch, ve většině přípdů s tím jiný problémy než s E30 nejsou, motorizace je stejná, akorát na čtyřválcích..m10 bývá karbec, dvoulitrovej šestiválec..m20 má také karburátor(nejčastější 6V varianta v ČR), 323i má taky motor m20 a na něm je mechanickej vstřik K-Jetronic. , u 323i je hrozbou rozesraný vstřikování který nějak moc nikdo neumí opravit a u dvoulitrů zlobívá karburátor( typ Solex Pierburg 1A) na kterej se dá sehnat repasní sada ale to jsou rady spíš do budoucna
Pozor dávej především na korozi, tý se u tohoto auta za normální studentskou cenu nevyhneš ani náhodou
kritický místa jsou:
Ty co vidíš zvenku: plech pod kufrem...spodní část zadního čela a přední spodní čelo a zadní blatníky
Na co kouknout: Největší klasika je část podlahy pod nohama a za pedálama, tam hnijou všecky.Potom se koukni pod opěradlo zadní sedačky, bývajií prorezlý zadní podběhy, potom podlaha kufru v krajích po obou stranách a nejdůležitější jsou hrnce. Často korodujou i nosníky v motorovym prostoru v místech pod nápravnicí, to se odhaluje špatněpokud to neni vyloženě smrt
Z podvozku bych si hlavu nedělal, celej novej stojí dost ale opravy vycházej na málo, uděláš si většinu sám, je to konstrukčně poloviční než E30...málo součástek, pokud se Ti bude při koupi zdát že má auto(jen E21) přední kola moc vpředu a při zatáčení jdouskoro nebo uplně do blatníků tak to neznamená že je celá náprava v háji....jde jen o opotřebený silentblocky stabilizátoru, ten je vede skrz rameno a jeho uložení v něm dává polohu celýho personu, taková porucha je doprovázená mimojiné i nelibým zvukem(bouchání, klepání nepravidelné podle jízdy)...nicméně oprava za pár stovek
Mžná to vypadá děsivě ale neboj se toho, žralok je opravdový bmw se všim všudy a budeš spokojenej, holt to chce svářečku nebo dost připlatit pokud někdo prodá, přeju hodně štěstí