M3 E30 vice foto a info

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 21. 07. 2005 14:35

M3maniac píše:to boban: no najednou si trochu ubral plyn :D je naprosto jasné,že každému autu na světě se dá něco vytknout,ale to ještě neznamená že je dělaj lemplové... nemá smysl to tu dále rozebírat... není umění udělat atmosféru s takovým výkonem? a stakovou výdrží? tak to potom sorry :D
Nevim jestli jsem neco ubral, myslim, ze jsem spis lepe vysvetlil, co mam na mysli.

Jinak na lemplech trvam, kdyz nekdo vymysli hovadinu a necha ji dojit az do seriove vyroby, tak je u mne lempl (nebo je neschopnej).

Na atmosferickem motoru neni zas az tak o cem badat - kazdej upravce motoru pro kdejake hobby zavody vi, jak ma vypadat hlava vykoneho motoru, jak svody a jak sani, jakou je potreba dat vacku, bmw to proste dela uz v serii. Vydrz motoru je otazka dlouhodobeho vyvoje a zkusenosti, u vetsiny slusnych znacek se pouziva odladeny a lety provereny spodek pro vice variant motoru. Jedine, co se za posledni leta zmenilo, je pouzivani variabilnich rozvodu, ktere umoznuji snazsi vyladeni motoru v sirsim spektru otacek, to uz trochu badani vyzaduje.
Vsimni si, ze nerikam, ze by snad bmw delalo atmosfericke motory spatne (hlavne ty M jsou pekne), kdyby snad zase melo dojit k nejakemu nedorozumneni :)

Naproti tomu vymyslet a odladit regulaci turbomotoru a priradit motoru turbodmychadlo spravne velikosti, to je skutecna veda, ne-li alchymie.

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 21. 07. 2005 14:46

Boban píše: Jinak na lemplech trvam, kdyz nekdo vymysli hovadinu a necha ji dojit az do seriove vyroby, tak je u mne lempl (nebo je neschopnej).
je vidět, že absolutně nemáš ponětí o tom jak vzniká auto...

předveď svoje schopnosti a pak můžeš mektat o tom kdo je lempl...

P.S. nabídka v Alpina GmbH tě nezaujala ?
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 21. 07. 2005 14:49

Mirek píše: to myslíš u E 30 ??? Tak to si asi ještě žádnou neřídil...těch otáček je 3,6 a uvědom si dobu vzniku E 30, první modely se začaly vyrábět v 82 tak od kdy jí asi vyvíjely ?
Mozna neumim pocitat do peti :)
3,5 otacky mam ted, s hrebenem z e36...

Nema e21 nahodou taky tuhle bubnovou rucku (323i)? Jestli jo, tak uz jim preci muselo byt jasne v dobe, kdy vyvijeli e30, ze to neni idealni...
Mirek píše: můj známej má na na E 30 M3 hydraulickou ručku a vzadu větraný
kotouče...takže to asi jde koupit...
No prave, koupit se da vsechno, jen je skoda, ze uz to neudelali funkcni od zacatku, abychom si to nemuseli predelavat, ze jo...

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 21. 07. 2005 14:49

To je opravdu zajímavá debata tady. :lol: Z atmosféry se výkon doluje jako hračka, no to je pro mě novinka? :shock: Samotný turbo přidá samo o sobě hafo koní a třeba i čiptuning přidá o dost víc u turba než u atmosféry. Když jsou turbomotory o tolik lepší než atmosférický motory, proč teda BMW sbírá se svýma motorama světový ceny, o kterých rozhodují panáčkové, kteří tomu celkem rozumí? No nevím, asi jdu odvézt báwo o pár kiláků od domu na vrakoviště a už běžím pro japonce s nějakým turbem. :lol:
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 21. 07. 2005 14:59

Boban píše: Mozna neumim pocitat do peti :)
3,5 otacky mam ted, s hrebenem z e36...
to asi opravdu neumíš, asi zajdu do garáže a natočím video jak se točí volantem a jak se počítají otáčky...

pořád jsem nedostal odpověď na to pracovní místo... jen tak mimochodem jedná se o ladění kompresoru a to je alchymie...
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 21. 07. 2005 15:03

e30 ma 4 otacky od rejdu k rejdu na kazdou stranu 2 :wink:
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 21. 07. 2005 15:03

BOOST píše:To je opravdu zajímavá debata tady. :lol: Z atmosféry se výkon doluje jako hračka, no to je pro mě novinka? :shock: Samotný turbo přidá samo o sobě hafo koní a třeba i čiptuning přidá o dost víc u turba než u atmosféry. Když jsou turbomotory o tolik lepší než atmosférický motory, proč teda BMW sbírá se svýma motorama světový ceny, o kterých rozhodují panáčkové, kteří tomu celkem rozumí? No nevím, asi jdu odvézt báwo o pár kiláků od domu na vrakoviště a už běžím pro japonce s nějakým turbem. :lol:
Muzes si pridelat turbo na bmw, jako ondra :)

http://www.ukintpress.com/engineoftheye ... ies04.html
v kategoriich od 1 do 3 litru vyhrali PREPLNOVANE motory s vyjimkou kategorie 1,4 - 1,8, kde vyhral hybrid.

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 21. 07. 2005 15:15

Mirek píše:pořád jsem nedostal odpověď na to pracovní místo... jen tak mimochodem jedná se o ladění kompresoru a to je alchymie...
Sice nemecky moc neumim, ale myslel jsem, ze inženýra hleda Alpina, ne ty :)
Kdyz uz to teda vyrizujes, tak rekni panum v Alpine, ze jejich skvely tym neposilim, v Nemecku se mi pracovat nechce :)

Mluvil jsem o alchymii v souvislosti s TD, ne v souvislosti s kompresorem, v tom je veliky rozdil, vis?

Uz se ale trosku odchylujeme od tematu rubriky, aby nam to tady nezavreli, to by byla skoda, ne?

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 21. 07. 2005 15:20

Maranelo píše:e30 ma 4 otacky od rejdu k rejdu na kazdou stranu 2 :wink:
Moje e30 325i bez serva mela 5, mozna 4,8 - zas tak presne jsem to nezkoumal. Se servem z e36 ma 3,5 - rozdil je opravdu velky. 8)

Edit: s hrebenem z e36 je to u me presne 3,4 otacky.
Naposledy upravil(a) Boban dne 21. 07. 2005 22:06, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 21. 07. 2005 15:31

Boban píše:
Maranelo píše:e30 ma 4 otacky od rejdu k rejdu na kazdou stranu 2 :wink:
Moje e30 325i bez serva mela 5, mozna 4,8 - zas tak presne jsem to nezkoumal. Se servem z e36 ma 3,5 - rozdil je opravdu velky. 8)
ja mam u 2 325i se servem (bez serva bych ani nechtel) 4otacky takze oproti 3,5 v e36 mi to zas tak tozdil neprijde :roll:
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 21. 07. 2005 15:47

Maranelo píše:ja mam u 2 325i se servem (bez serva bych ani nechtel) 4otacky takze oproti 3,5 v e36 mi to zas tak tozdil neprijde :roll:
E30 20.5:1
E30 M3 19.6:1
E36 16.8:1
E36 M3 (nur 3.0) 14.9:1

Nevim, jestli ten prevodovy pomer u e30 se vztahuje k rizeni se servem, nebo bez, az do dneska jsem myslel, ze maji pomer stejny.

http://www.schwarzone.de/e30/fotost/f00388/f00388.htm

Nicmene to nic nemeni na tom, ze u e30 bez serva to bylo dobry tak k zamotani rukou.

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 21. 07. 2005 16:02

evolution260 píše:Takže když všechno dobře dopadne tak se na podzimním tuningovym srazu v Brně objeví ,,trochu poladěná,, M3 E30 v bilé barvě + trochou karbonu a Imprezy a Myšáci se budou divit (když nebude pršet ani sněžit).
rekl bych ze se budes divit ty...(tedy podle toho co vim ze tam budou za mysaky) ... k STi se nevyjadruji ...
M3maniac píše:lemplové,co maj několik let za sebou 1.místo v různých kategoriích motor roku.... :D
to je pravda...ale pouze po strance technologicke...nikdo uz pak nemluvi o tom co ty motory vydrzej... :!:
M3maniac píše:Třeba NSX či Supra to jsou nádherné stroje,ale toyota třeba k téměř stejnému výkonu potřebovalo dvě turba,M3 to má v sobě poctivě :D
hmm...jenze M3 u toho vykonu konci a supra teprve zacina...seriovej motor tak jak je vydrzi s prehledem 600++ ... tohle bych fakt nesrovnaval... 8)
M3maniac píše:... třeba geniální EVO VII r.v.2004 má z 0 na 100 myslím 6,1 a víte kolik má 13let stará M3 e36 ? 6,0 model od roku 95 už jen 5,5sec ...
EVO konci u VI...zbytek je jen odvar...a rekl bych ze v head to head contest M3 nema sanci...papirove to muze byt sice hezky zrychleni...ale je jen par ridicu a par aut v takove kondici ze to taky dokazi zajet...nad tim bych se taky zamyslel... :!:

jinak debata dobra...libi se mi... :twisted: 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
LOPOLO
Příspěvky: 594
Registrován: 17. 02. 2004 07:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LOPOLO » 21. 07. 2005 16:16

GeRoX píše: EVO konci u VI...zbytek je jen odvar...a rekl bych ze v head to head contest M3 nema sanci...papirove to muze byt sice hezky zrychleni...ale je jen par ridicu a par aut v takove kondici ze to taky dokazi zajet...nad tim bych se taky zamyslel... :!:

jinak debata dobra...libi se mi... :twisted: 8)
To bych rozhodne netvrdil .. jel jsem v EVO 5, 6 i 8 a ty auta jsou vsechny super a vsechny maj svy nedostatky ( jako kazdy auto ). Srovnavat civilni E8 treba s Cecilem (E5 Cecil sport) skoro nelze ... ale videl jsi nekdy upravenou osmicku tak jak vnimas upraveny petky nebo sestky?

Uživatelský avatar
LOPOLO
Příspěvky: 594
Registrován: 17. 02. 2004 07:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LOPOLO » 21. 07. 2005 16:18

GeRoX píše:
M3maniac píše:Třeba NSX či Supra to jsou nádherné stroje,ale toyota třeba k téměř stejnému výkonu potřebovalo dvě turba,M3 to má v sobě poctivě :D
hmm...jenze M3 u toho vykonu konci a supra teprve zacina...seriovej motor tak jak je vydrzi s prehledem 600++ ... tohle bych fakt nesrovnaval... 8)
To je naprosta pravda ... jen bych nenapsal s prehledem :-)

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 21. 07. 2005 16:42

LOPOLO píše:
GeRoX píše: EVO konci u VI...zbytek je jen odvar...a rekl bych ze v head to head contest M3 nema sanci...papirove to muze byt sice hezky zrychleni...ale je jen par ridicu a par aut v takove kondici ze to taky dokazi zajet...nad tim bych se taky zamyslel... :!:

jinak debata dobra...libi se mi... :twisted: 8)
To bych rozhodne netvrdil .. jel jsem v EVO 5, 6 i 8 a ty auta jsou vsechny super a vsechny maj svy nedostatky ( jako kazdy auto ). Srovnavat civilni E8 treba s Cecilem (E5 Cecil sport) skoro nelze ... ale videl jsi nekdy upravenou osmicku tak jak vnimas upraveny petky nebo sestky?
mas pravdu...ale znam par lidi co se vratili ze VII a vejs nazpatek k VI-ce anebo V-ce...anebo se na to vybodli...a vsichni rikali ze VII, VII, a dal uz neni ono...nerikam ze nejsou dobry...ale VI je dle me neprekonatelna...
Obrázek

Uživatelský avatar
gusto318is
Příspěvky: 322
Registrován: 24. 03. 2004 11:05
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od gusto318is » 21. 07. 2005 17:08

Technicky je rozhodne najďalej EVO VII, dizajnovo ho však zrejme prekonáva EVO VI, o osmičke sa nemusíme baviť, je to komercia a s predchádzajúcimi generáciami sa moc porovnávať nedá.

Všetci však v tejto debate zabúdate na jednu dôležitú vec, a tou je trať, kde by sa tie autá mali porovnávať. Prednedávnom som bol jazdiť slalom, kde som mal na trati s dĺžkou cca. 1100 m rovnaké časy ako kamoš s EVO VII, ktoré má cca 450-500 koní. A to mám papierových 136 PS, slicky sme mali obaja... Trúfam si povedať, že na technickej trati s rýchlostným priemerom okolo 100 km/h by štandardné EVO alebo STi kľudne mohlo dostať výprask od slušnej a dobre obutej M3E30...samozrejme, ešte záleží na medzikuse medzi volantom a sedačkou :lol:
ex-E30 2,5i 24V Coupe Driftcar - 204 PS
(OO=[][]=OO)
BMW 328i E36 Touring

Uživatelský avatar
M3maniac
Příspěvky: 572
Registrován: 25. 03. 2004 01:07

Příspěvek od M3maniac » 21. 07. 2005 19:05

GeRoX píše:
evolution260 píše:Takže když všechno dobře dopadne tak se na podzimním tuningovym srazu v Brně objeví ,,trochu poladěná,, M3 E30 v bilé barvě + trochou karbonu a Imprezy a Myšáci se budou divit (když nebude pršet ani sněžit).
rekl bych ze se budes divit ty...(tedy podle toho co vim ze tam budou za mysaky) ... k STi se nevyjadruji ...
M3maniac píše:lemplové,co maj několik let za sebou 1.místo v různých kategoriích motor roku.... :D
to je pravda...ale pouze po strance technologicke...nikdo uz pak nemluvi o tom co ty motory vydrzej... :!:
M3maniac píše:Třeba NSX či Supra to jsou nádherné stroje,ale toyota třeba k téměř stejnému výkonu potřebovalo dvě turba,M3 to má v sobě poctivě :D
hmm...jenze M3 u toho vykonu konci a supra teprve zacina...seriovej motor tak jak je vydrzi s prehledem 600++ ... tohle bych fakt nesrovnaval... 8)
M3maniac píše:... třeba geniální EVO VII r.v.2004 má z 0 na 100 myslím 6,1 a víte kolik má 13let stará M3 e36 ? 6,0 model od roku 95 už jen 5,5sec ...
EVO konci u VI...zbytek je jen odvar...a rekl bych ze v head to head contest M3 nema sanci...papirove to muze byt sice hezky zrychleni...ale je jen par ridicu a par aut v takove kondici ze to taky dokazi zajet...nad tim bych se taky zamyslel... :!:

jinak debata dobra...libi se mi... :twisted: 8)
No to mě poser,to mi chceš jako říct,že bmw má sice dobrý motory po stránce technologické,ale hovno vydržej ? :shock: no řek bych že vydrží kuewsky hodně,znám několik M3 e30 ,M3 e36 starých 13-17let a jezdí jak pily a bez problémů,v německu není problém vidět M3 s 350tkm a s původním motorem! Všechny ty staré e30ky ,e34ky maj najeto půl mega a věř tomu,že to každej tahá za ocas.Nepiš mi tu prosímtě že BMW motory nic nevydrží.Ano jsou vyjímky,ale je to většinou v zacházení majitelů....

K tomu že supra teprve s výkoném začíná,to zní pěkně :D ano opravdu lze z tohoto vozu vydolovat kolem 1000koní,ale tak stejně jsem viděl M5 co měla přes 1000koní.Takže když vezmu poměr výkon,cena a náklady na provoz,stejně vyhraje nad suprou M3. Kolik pak papá supra? kolik pak stojí turba,po tom co dáme čiptuning? kolik pak stojí profi úprava supry na 800PS? minimálně tolik co druhá supra :D takže bych se tu na tomto fóru nebavil o extrémech,protože podle mě 99% lidi tady na takové auto resp.úpravy nemá.To auto pak není o běžném provozu,ale o ježdění po sprintech a věř,že cokoli se na tom vysere stojí majlant.Ano obdivuju lidi ce se do toho pustí,ale tady jde rozum stranou :D je to velkém nadšení.Takže pěkná supra v top stavu v sérii stojí od 700.000 u nás je téměř k nesehnání (bavím se o nebouraném kusu,kterej má smysl brát jako základ na tuning) plus to očem mluvíš tak jsi na 1,5mega či víc podle stupně úpravy a kvality komponentů.... přesto všechno mám toto auto moc rád a uznávám ho! Na emku se mi líbí že je naprosto nenápadné a blatník,či dveře koupím z 1. 316ky za pusinku což se u supry neděje. :D
M3 (e46) Hartge :-)

Uživatelský avatar
magiccc
Plaváček
Příspěvky: 1925
Registrován: 21. 04. 2004 10:39
Bydliště: hlavní město piva

Příspěvek od magiccc » 21. 07. 2005 19:46

Boban píše:
BOOST píše:To je opravdu zajímavá debata tady. :lol: Z atmosféry se výkon doluje jako hračka, no to je pro mě novinka? :shock: Samotný turbo přidá samo o sobě hafo koní a třeba i čiptuning přidá o dost víc u turba než u atmosféry. Když jsou turbomotory o tolik lepší než atmosférický motory, proč teda BMW sbírá se svýma motorama světový ceny, o kterých rozhodují panáčkové, kteří tomu celkem rozumí? No nevím, asi jdu odvézt báwo o pár kiláků od domu na vrakoviště a už běžím pro japonce s nějakým turbem. :lol:
Muzes si pridelat turbo na bmw, jako ondra :)

http://www.ukintpress.com/engineoftheye ... ies04.html
v kategoriich od 1 do 3 litru vyhrali PREPLNOVANE motory s vyjimkou kategorie 1,4 - 1,8, kde vyhral hybrid.
Ale že by na tom bylo BMW nějak špatně se mi nezdá... :roll:
Podle mě krom 1,8 jsou tam ty motory docela vepředu a s velikým počtem bodů.

Jo, když vidím takový zájem o rejžoauta, tak jedno zrovna prodávám. Tak kdyby si chtěl někdo postavit brutus car, tak je k mání základ za hubičku :wink: (oproti Supře)
ex BMW e39 528it 142kW
ex BMW e39 540iAt 210kW
ex BMW e38 730DA 135kW
ex BMW e39 530DA 142kW
ex BMW e30 335iC 155kW
ex BMW e39 523iT 125kW

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 21. 07. 2005 22:12

gusto318is píše:Všetci však v tejto debate zabúdate na jednu dôležitú vec, a tou je trať, kde by sa tie autá mali porovnávať. Prednedávnom som bol jazdiť slalom, kde som mal na trati s dĺžkou cca. 1100 m rovnaké časy ako kamoš s EVO VII, ktoré má cca 450-500 koní. A to mám papierových 136 PS, slicky sme mali obaja... Trúfam si povedať, že na technickej trati s rýchlostným priemerom okolo 100 km/h by štandardné EVO alebo STi kľudne mohlo dostať výprask od slušnej a dobre obutej M3E30...samozrejme, ešte záleží na medzikuse medzi volantom a sedačkou :lol:
Jedina situace, kdy e30 s 136 konmi muze byt stejne rychla jako evo 7 s 400 konmi, je volny pad ze skaly...

Druha moznost je, ze evo 7 ridi medved z cirkusu, ale myslel jsem, ze medvedi tolik nevydelaji.

evolution260
Příspěvky: 30
Registrován: 27. 06. 2004 23:58

Příspěvek od evolution260 » 22. 07. 2005 00:30

Takze aby to ty japonsky naturbeny ctyrkolky nemeli tak lehky, tak M3 bude brzdit tohle:

Obrázek


a do bezturboveho moturku vlozime tohle:
Obrázek

Zamčeno