Volnoběh vs. spojka
Volnoběh vs. spojka
Kdyz to startnu se spojkou, chvíli ji držím ... auto ve volnoběhu zní určitým způsobem. Pak spojku (stále na neutral) pustím a zvuk volnoběhu se trochu změní.. hlubší. Dělá to tak normálně? Popř. svědčí to o něčem zlém? Mimochodem ten volnoběh pak zní stejně jakoby měl každou chvíli zdechnout, ale drží se.
- Michal e34
- Příspěvky: 774
- Registrován: 11. 08. 2004 13:27
- Bydliště: Praha-Černošice malá ves......
Re: Volnoběh vs. spojka
Jestli mas volnobeh s vystavenou (seslapnutousukura píše:Kdyz to startnu se spojkou, chvíli ji držím ... auto ve volnoběhu zní určitým způsobem. Pak spojku (stále na neutral) pustím a zvuk volnoběhu se trochu změní.. hlubší. Dělá to tak normálně? Popř. svědčí to o něčem zlém? Mimochodem ten volnoběh pak zní stejně jakoby měl každou chvíli zdechnout, ale drží se.

Spatne spojkove lozisko se pozna hucenim pri vystaveni spojky (seslapnuti pedalu)...
- Tweety
- Příspěvky: 6122
- Registrován: 16. 07. 2004 17:52
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volnoběh vs. spojka
Může to dělat to, že je tam oleje třeba málo ? Když mám auto studené, dvojka tam nejde zrovna nejlépeBoban píše:teprve po uvolneni pedalu ti klesnou volnobezne otacky....
...moc husty olej...

- Spooky-0987
- Příspěvky: 2232
- Registrován: 29. 07. 2003 04:07
- Bydliště: západní čechy - KV kraj
Re: Volnoběh vs. spojka
Jestli to dela trochu, tak je to normalni. Ty synchrony uz maji neco za sebou. Nejel jsem s BMW, ve kterem by se radila dvojka za studena (zvlast pri teplotach pod nulou) snadno. Ja jsem pri vymene prevodovky preventivne dolil misto chybejiciho oleje ATF Dexron, ktery je ridsi. Opravdu to radi lepe, nez stara prevodovka, ale jestli je to tim asi ctvrtlitrem ridsiho oleje, to vazne nevim. Na kompletni vymenu za ridky jsem nemel odvahu - teda hlavne se mi nechtelo ho pak znova vymenovat, az bych zjistil, ze vsude tece.Tweety píše:Může to dělat to, že je tam oleje třeba málo ? Když mám auto studené, dvojka tam nejde zrovna nejlépe
Jestli mas malo oleje, zkus dolit to ATF, treba se to zlepsi.
Prirozene ta prevodovka ma nejaky odpor, ktery by ale pri zahrate prevodovce mel byt spise neznatelny. Dela to porad stejne, nebo je to zahrate lepsi?sukura píše:Jo tak...pri sešlápnuté spojce je ten volnoběh "asi lepší" při puštení pedálu se ten zvuk sníží o necelý pultón (pro ty,kteří na něco umí hrát:). Není tam patrný žádný výrazný rachot nebo tak..jen jakoby otáčk něco trochu přibržďovalo..
Zkontroluj, jestli je v prevodovce dost oleje, jestli z ni olej nechcije zezadu guferama.
Jestli pri pusteni spojky otacky motoru klesnou a zustanou tak, asi nemas uplne v poradku volnobezny ventil, ten by mel otacky udrzet stejne (teda zalezi na typu motoru, u karburatoru nic takovyho neni).